1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1 : Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Ακοολογία Ενότητα 2 : Tυμπανομετρία - Ακουστικά αντανακλαστικά (Μέρος A’) Ναυσικά Ζιάβρα Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Advertisements

1 Μαθησιακές Δυσκολίες: δυγλωσσία και πολυγλωσσικό περιβάλλον Ενότητα 3:Πρώιμη διάγνωση και χαρακτηριστικά των μαθησιακών δυσκολιών από την προσχολική.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Εκδιδόμενα Στοιχεία για Λιανική πώληση αγαθών ή υπηρεσιών Άρθρο 12 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 1: Εισαγωγή στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων. Ασκήσεις Πράξεις Αναγνωστόπουλος Αχιλλέας Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό,
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
1 Γεωργική Χημεία - Βασικές εργαστηριακές τεχνικές - διαλύματα, Τμήμα Τεχνολόγων γεωπόνων, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Γεωργική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Εκτίμηση της κατάστασης του Ασθενή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Επενδυτικοί Αριθμοδείκτες Διακομίχαλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Απλοποιημένο και Συγκεντρωτικό Τιμολόγιο Άρθρο 10 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική ΙI Εξέλιξη των Λ.Π.Σ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Εισαγωγή στα Λογιστικά Πληροφοριακά Συστήματα (Λ.Π.Σ.) Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα.
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών Ενότητα 3: Ποιοτικός Έλεγχος στα Έπιπλα Γεώργιος Νταλός, Καθηγητής, Τμήμα Σχεδιασμού & Τεχνολογίας Ξύλου και Επίπλου, T.E.I.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
1 Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα Συμμετοχές - Χρεόγραφα Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Κλαδικά Λογιστικά Σχέδια Ξενοδοχειακή Λογιστική Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
1 Μηχανογραφημένη Λογιστική Ι Ηλεκτρονικό Τιμολόγιο Άρθρο 14 Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων Αριθμοδείκτες Διάρθρωσης Κεφαλαίων & Βιωσιμότητας Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο
Ανάλυση Χρηματοοικονομικών Καταστάσεων
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών
Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΜΑΧΑΤΜΑ ΓΚΑΝΤΙ ΟΝΟΜΑ: ΜΑΡΚΕΛΛΑ ΣΟΥΤΗ ΤΑΞΗ:Γ’3
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Ενότητα 11 : Συχνές ακοολογικές παθήσεις (Μέρος Β’) Ναυσικά Ζιάβρα
ΑΝΤΙΛΗΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟΥ
Οπτικός γραμματισμός: η περίπτωση της Βιβλιοθήκης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Χρυσάνθη Γεωργούλη.
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μαθησιακή Ικανότητα και Εξέλιξη
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
«Θεωρία και Δίκαιο Διεθνών Οργανισμών»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1 : Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου

2 Τμήμα Λογοθεραπείας Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές Ενότητα 1: Εισαγωγικές Επισημάνσεις Ζακοπούλου Βικτωρία Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ιωάννινα, 2015 Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου

3 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 3

4 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Χρηματοδότηση Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο TEI Ηπείρου» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα.

5 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Σκοποί ενότητας Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστούν ορισμένες εισαγωγικές επισημάνσεις αναφορικά με τη γλώσσα ως κύριο μέσο επικοινωνίας. Επίσης, θα γίνει αναφορά στη φωνολογική ανάπτυξη ως προϋπόθεση κατάκτησης των μηχανισμών ανάγνωσης και γραφής, καθώς και στα φωνολογικά συστήματα. Επιπλέον, θα δοθούν οι ορισμοί της Φωνητικής και της Φωνολογίας και η μεταξύ τους διαφοροποίηση. Τέλος, θα παρουσιαστεί ο πρωτογενής γλωσσικός ήχος, δηλαδή ο φθόγγος.

6 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Περιεχόμενα ενότητας  Εισαγωγικές Επισημάνσεις  Προϋπόθεση κατάκτησης των μηχανισμών ανάγνωσης και γραφής  Φωνολογικά Συστήματα  Διαφοροποίηση της Φωνολογίας από τη Φωνητική: - Ορισμός Φωνητικής – διάκριση σε είδη - Ορισμός Φωνολογίας  Φθόγγος

7 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Εισαγωγικές Επισημάνσεις

8 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Γλώσσα Η γλώσσα, το γλωσσικό σύστημα αποτελεί το κυριότερο διάμεσο με το οποίο ο άνθρωπος αποκτά την ικανότητα να μετατρέπει τις πληροφορίες σε σύμβολα και να τα αποθηκεύει στη μνήμη, έτσι ώστε κάθε φορά να ανακαλεί όσα απαιτούνται, προκειμένου να επικοινωνήσει. Μνήμη Ταυτόχρονα, χωρίς την ικανότητα να αποθηκεύει πληροφορίες στη μνήμη, δεν μπορεί να αποκτήσει εμπειρίες. 8 Εισαγωγικές Επισημάνσεις (1 από 2)

9 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Πολύ περισσότερο, όταν αναφερόμαστε σε ένα παιδί το οποίο είναι ικανό να κατανοήσει αυτά που ακούει ή βλέπει, και μάλιστα μπορεί να αποθηκεύσει πληροφορίες στη μνήμη, κυρίως μέσα από μια διαδικασία ρυθμού και επαναληπτικού μοτίβου. Η διαδικασία αυτή το βοηθά να αναγνωρίζει τα σύμβολα της γλώσσας και να τα συνθέτει προσδίδοντάς τους ένα νόημα, μέσα από αυτοματοποιημένους και ταυτόχρονους μηχανισμούς (όπως η ανάγνωση και η γραφή). 9 Εισαγωγικές Επισημάνσεις (2 από 2)

1010 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Προϋπόθεση κατάκτησης των μηχανισμών ανάγνωσης και γραφής

1 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Η ικανότητα των παιδιών να κατανοούν ότι ο προφορικός λόγος, ως μέσο επικοινωνίας, αποτελείται από φωνολογικές μονάδες και ότι αυτές είναι διακριτές μέσα στις λέξεις, είναι μια απόλυτα απαραίτητη ικανότητα και προϋπόθεση για τη μάθηση της ανάγνωσης και της γραφής. Αυτή η ικανότητα των παιδιών μπορεί να ενισχυθεί κατά τη διάρκεια της προσχολικής τους εκπαίδευσης και πριν την έναρξη της συστηματικής διδασκαλίας της ανάγνωσης και της γραφής. Η άσκηση, μάλιστα της φωνολογικής επίγνωσης των παιδιών έχει θετική επίδραση στη μάθηση του γραπτού λόγου. 11 Προϋπόθεση κατάκτησης των μηχανισμών ανάγνωσης και γραφής

1212 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Φωνολογικά Συστήματα

1313 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Οι ειδικοί, λοιπόν, είναι απαραίτητο να οργανώνουν ποικίλες & πολλές δραστηριότητες οι οποίες θα βοηθήσουν τα παιδιά να αναγνωρίζουν και να χειρίζονται τα φωνολογικά συστατικά των λέξεων και να αναλύουν και να συνθέτουν τις λέξεις στα επιμέρους τους φωνήματα: ο λόγος αποτελείται από προτάσεις οι προτάσεις από λέξεις οι λέξεις από συλλαβές οι συλλαβές από φωνήματα 13 Φωνολογικά Συστήματα

1414 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Διαφοροποίηση της Φωνολογίας από τη Φωνητική

1515 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Ορισμός Φωνητικής – διάκριση σε είδη

1616 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Ορισμός Φωνητικής Η φωνητική είναι ο κλάδος της γλωσσολογίας που ενδιαφέρεται για τα φυσικά χαρακτηριστικά των φθόγγων και τους μηχανισμούς άρθρωσής τους: Μελετά το φθόγγο ως μονάδα, οντότητα, μέσα από μια αρθρωτική, ακουστική και αντιληπτική οπτική. 16 Διαφοροποίηση της Φωνολογίας από τη Φωνητική

1717 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ την αρθρωτική φωνητική (αναλύει την παραγωγή των φθόγγων μέσω των οργάνων παραγωγής λόγου) την ακουστική φωνητική (ασχολείται με την εργαστηριακή ανάλυση των ακουστικών χαρακτηριστικών και διαφοροποιήσεων των γλωσσικών ηχητικών ερεθισμάτων) την αντιληπτική φωνητική (προσεγγίζει τη διαδικασία εισδοχής και αντίληψης-αναγνώρισης των φθόγγων από την πλευρά του ακροατή). 17 Διακρίνουμε:

1818 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Ορισμός Φωνολογίας

1919 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Είναι η μελέτη και ταξινόμηση των φθόγγων μιας γλώσσας από την άποψη της λειτουργίας τους μέσα στο λόγο / γλωσσικό σύστημα. Ενδιαφέρεται για τη διακριτικότητα του φθόγγου μέσα στο λόγο, έτσι ώστε αυτός να γίνεται το μέσο ανάλυσης και σύνθεσης μικρότερων ή μεγαλύτερων γλωσσικών σχημάτων επικοινωνίας. 19 Φωνολογία (1 από 3)

2020 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Η φωνολογία, δηλαδή, ενδιαφέρεται για την ικανότητα του παιδιού να ανακαλύπτει κάθε φορά και να συνθέτει εκείνους τους γλωσσικούς ήχους που είναι αναγκαίοι προκειμένου να παράγει συγκεκριμένα νοητικά λεκτικά σύνολα, αλλά και για να κατανοήσει το λόγο των άλλων. Αυτό σημαίνει ότι οι φθόγγοι βρίσκονται μεταξύ τους: σε ορισμένες σχέσεις σε περιορισμένους συνδυασμούς και ακόμη, ότι οι όποιες αλλαγές είναι κανονικές και αφορούν σε όλο το πλάτος της γλώσσας. 20 Φωνολογία (2 από 3)

2121 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Μιλώντας για φωνολογία λοιπόν, θα πρέπει να γίνει κατανοητό, ότι πρόκειται για οργάνωση ήχων, όχι βέβαια για ήχους του περιβάλλοντος, αλλά για συγκεκριμένους ήχους που παράγονται από τον άνθρωπο. Οι ήχοι αυτοί αποσκοπούν στο να δώσουν ένα σήμα, ένα σύμβολο, μιαν έννοια, όχι ως μεμονωμένοι ήχοι, αλλά σαν μέρος μιας γενικότερης οργάνωσης. Δεν πρόκειται επομένως για όλους τους ήχους που μπορεί να παράγει ή να αντιληφθεί το ανθρώπινο ον, αλλά μόνο για ορισμένους, αυτούς που μπορούν να οργανωθούν στο πλαίσιο ενός γλωσσικού συστήματος. 21 Φωνολογία (3 από 3)

2 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Φθόγγος

2323 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Ο φθόγγος, ο πρωτογενής δηλαδή γλωσσικός ήχος, αποκτά οντότητα μέσω της διαφοροποιητικής του αξίας και τελικά κωδικοποιείται μέσα από ένα σύστημα αντιθέσεων. Πρέπει να γίνει απόλυτα κατανοητό, ότι, αν αυτό το σύστημα των αντιθέσεων δεν είναι ολοκληρωμένο, τότε η κωδικοποίηση του φθόγγου είναι ανεπαρκής, η εγκατάστασή του χαλαρή έως και ανύπαρκτη, με σοβαρές συνέπειες στη γλωσσική ικανότητα και με προεκτάσεις στο γραπτό λόγο. 23 Φθόγγος

2424 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Βιβλιογραφία Crystal, D., (1997). “The Cambridge Encyclopedia of Language”, Second Edition, University Press, Cambridge. Fromkin, V., Rodman, R. (1993). “An Introduction to language 5th ed.”. New York: Harcourt Brace College Publishers. Gough, P. - Larson, K. - Yopp, H. (1996). “The Structure of Phonemic Awareness”, in ERIC database, Internet Explorer ( International Phonetic Association (1999). “Handbook of the International Phonetic Association: a guide to the use of the International Phonetic Alphabet”. Cambridge University Press. Καρυώτης, Θ., (2003). Η εξέλιξη της φωνολογικής συνείδησης μαθητών από την Ά στην ΄Β τάξη του δημοτικού σχολείου και η πρόσκτηση της αναγνωστικής δεξιότητας, Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ρέθυμνο.

2525 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Σημείωμα Αναφοράς Ζακοπούλου, Β. (2015). Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές. Διαθέσιμο από:

2626 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές [1] ή μεταγενέστερη. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, Διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.

2727 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Τέλος Ενότητας Επεξεργασία: Ζαμπάκη Θεοδώρα Ιωάννινα, 2015

2828 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Σημειώματα

2929 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει: το Σημείωμα Αναφοράς το Σημείωμα Αδειοδότησης τη Δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

3030 Φωνολογική Ανάπτυξη και Διαταραχές – Εισαγωγικές Επισημάνσεις, ΤΜΗΜΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ Τέλος ενότητας