Κρυπτογραφία: Οργανωτικά Χειμερινό Εξάμηνο 2015 - 2016 ΗΜΜΥ ΕΜΠ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Advertisements

Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αξιολόγηση επενδύσεων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανάγκες των ασθενών Φυσικές ανάγκες
Συνείδηση Επίπεδα Προϋποθέσεις καλής λειτουργίας Διαταραχές.
Ανατρίψεις Εν τω βάθει θωπείες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Προδιαγραφές Αναλυτική περιγραφή μαθήματος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2. ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ (CONTRACTING OUT)
Α. Αρχή της προτεραιότητας
Περιεχόμενα Καρτεσιανό Σύστημα Συντεταμένων,
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Υπολογισμός ροής χορήγησης ενδοφλέβιων διαλυμάτων
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
Βιοηθική Κατά το δεύτερο ήμισυ του προηγούμενου αιώνα αναπτύχθηκε μια νέα τεχνολογία, η Βιοτεχνολογία, βασισμένη στην απίστευτα γοργή ανάπτυξη των Μοριακών.
Δραστηριότητες Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας 1/2
Η θεωρητική βάση της εργασίας με την οικογένεια 1/2
Συνέντευξη Συζήτηση με σκόπιμο στόχο τον οποίο οι συμμετέχοντες αποδέχονται. Η συνέντευξη μοιάζει με τη συζήτηση: Περιλαμβάνουν λεκτική και μη λεκτική.
Ανάλυση Συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας (Θ)
Ψυχική Υγεία - Ψυχική Νόσος - Φυσιολογικότητα (Ορισμός, κριτήρια, βασικές έννοιες) (Ι) Α. Ψυχική Υγεία Σύμφωνα με την Παγκόσμια Οργάνωση Υγείας σαν "ψυχική.
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
ΣΥΣΤΗΜΑ ΥΓΕΙΑΣ Σύστημα Παραγωγής Διανομής Σύστημα Διεύθυνσης
Αρχή του αρχειακού δεσμού
Διατροφή γυναίκας, παιδιού
Φροντίδα μετά την αιμοληψία 1/3
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ Οικονομικά Εργαλεία & Περιβαλλοντική Προστασία στην Ελλάδα ΜΑΘΗΜΑ 10.
Διατροφή Ενότητα 22: Διατροφή και άθληση
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Μελάνια και επικαλυπτικά (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Υπηρεσίες Πληροφόρησης
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Μάνος Σατόπουλος Συντάκτης λευκωμάτων και λάτρης των τεχνών
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Αξιολόγηση επενδύσεων
Σύσταση και Ανάλυση Γλευκών και Οίνων (Θ)
Πολιτική πληροφόρησης
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Αθήνας
Ψυχιατρική Ενότητα 6: Οριακή σύγκρουση Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Αισθητική Σώματος Ι (Ε)
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 8: Μηχανισμοί άμυνας Ευάγγελος Γ. Παπαγεωργίου
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 6: Κάτω άκρο - Εφαρμογές
Προγραμματισμός και Εφαρμογές Η/Υ (Ε)
Ψυχιατρική Ενότητα 4: Συνέχεια ψυχικών λειτουργιών
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αξιολόγηση επενδύσεων
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Δίκαιο Επιχειρήσεων ΙΙ
Τεχνικές Μάλαξης (Ε) Ενότητα 12: Πρόσωπο – Εφαρμογές
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων - E
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 9: Καινοτομίες στις τεχνολογίες όφσετ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ειδική Κοσμητολογία (Θ)
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -Θ
Εφαρμοσμένη Ενζυμολογία (Θ)
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κρυπτογραφία: Οργανωτικά Χειμερινό Εξάμηνο ΗΜΜΥ ΕΜΠ

Οργανωτικά Μαθήματα: – Τρίτη: 17: :00 – Παρασκευή: 16: :00 – Αίθουσα 005, Νέα Κτήρια ΗΜΜΥ Έναρξη μαθημάτων: εβδομάδες, 26 μαθήματα

Υπεύθυνοι καθηγητές Άρης Παγουρτζής (σε εκπαιδευτική άδεια) Παναγιώτης Τσανάκας Στάθος Ζάχος Διδασκαλία Παναγιώτης Γροντάς Πέτρος Ποτίκας Διονύσης Ζήνδρος

Βοηθοί διδασκαλίας: crypto-class.gr project Αλέξης Μπρέζας Κωνσταντίνος Κανέλλης Κωστής Καραντίας Πλάτων Κιορπελίδης Σωκράτης Βίδρος

Βοηθοί διδασκαλίας: Θεωρητικές ασκήσεις Ζέτα Αβαρικιώτη Χαρά Ποδηματά Βοηθοί διδασκαλίας: Πρακτικές ασκήσεις Δημήτρης Καρακώστας Λευτέρης Ιωαννίδης

Επισκέπτης διδάσκοντας Γιώργος Τσουκαλάς (ψηφιακές ψηφοφορίες) Βοηθοί διδασκαλίας: Βιντεοσκόπηση Νικόλας Κορασίδης Βασίλης Γκούμας Κωνσταντίνος Μόι

Προαπαιτούμενες γνώσεις Μαθηματική ωριμότητα – Διακριτά μαθηματικά – Λογική – Επαγωγή Αλγόριθμοι – Πολυπλοκότητα και O(. ) – Γράφους Προγραμματισμός – Άνεση σε μία γλώσσα της επιλογής σου Επικοινωνίες – Πώς δουλεύουν πρωτόκολλα επικοινωνιών και δίκτυα

Κοινό Επίσημο μάθημα Φοιτητές ΗΜΜΥ ΕΜΠ – Ακόμη και μικρότερων ετών Φοιτητές ΜΠΛΑ Φοιτητές ΣΕΜΦΕ ΕΜΠ Ως crypto-class.gr project Aνοιχτό σε όλους: Φοιτητές, μαθητές, επαγγελματίες... Στόχος η δημιουργία υλικού που θα είναι επαναχρησιμοποιήσιμο

Ροές Το μάθημα πλέον ανήκει στη ροή Λ Για εισακτέους πριν από φέτος, το μάθημα εντάσσεται ακόμη στο ροή Μ

Αλλαγές στο μάθημα Το μάθημα διατηρεί το δυνατό θεωρητικό και ακαδημαϊκό του χαρακτήρα Προστίθενται εφαρμογές της κρυπτογραφίας – Κρυπτογραφία στο web (HTTPS, HSTS) – Επιθέσεις side-channel – Κρυπτογράφηση επικοινωνιών (GPG, OTR) – Ψηφιακές ψηφοφορίες – Blockchain και bitcoin

Απορίες Στείλτε στη mailing list των φοιτητών του μαθήματος: Δημόσια λίστα Θα απαντούν βοηθοί / διδάσκοντες

Απορίες Διαδραστικό μάθημα Ρωτήστε ό,τι θέλετε κατά τη διάρκεια

Ασκήσεις Δύο ειδών – Πρακτικές ασκήσεις – Θεωρητικές ασκήσεις Περίπου 1 άσκηση για κάθε μάθημα

Θεωρητικές ασκήσεις Παραδοσιακές μαθηματικές «αποδεικτικές» ασκήσεις Θεωρητικός σχεδιασμός πρωτοκόλλων Παραδίδονται σε μορφή PDF – Σκανάρισμα χειρόγραφων λύσεων που έχουν μετατραπεί σε PDF επιτρέπονται Συνεργασίες πρέπει να αναγράφονται στη λύση Κάθε μαθητής που θα συνεργαστεί πρέπει να στείλει την κοινή λύση

Πρακτικές ασκήσεις Απαιτούν να γράψετε κώδικα για να βρείτε τη λύση Συχνά χρειάζονται τη χρήση μεγάλων αριθμών Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έτοιμες βιβλιοθήκες Οι συνεργασίες επιτρέπονται και ενθαρρύνονται Διαδραστικό σύστημα: Ξέρετε αν έχετε στείλει τη σωστή λύση

crypto-class.gr project Φέτος υλοποιείται το crypto-class.gr project Για την παρακολούθηση του μαθήματος απαιτείται η εγγραφή στο website – Επισκευθείτε το και γραφτείτε με τον αριθμό μητρώου σας Οι εργασίες παραδίδονται μόνο μέσω του website. Δεν γίνονται δεκτές: – Λύσεις στο χαρτί (τυπωμένες ή χειρόγραφες) – Λύσεις μέσω , CD, κλπ.

Deadlines Τα deadlines θα τηρηθούν αυστηρά Παρατάσεις δεν θα δοθούν Θα έχετε εβδομάδες για κάθε άσκηση Μετά το deadline: – 2 επιπλέον μέρες για παράδοση για το 80% του βαθμού – Δυνατότητα παράδοσης αργότερα για το 0% του βαθμού (test mode)

Βαθμολογικό σχήμα ΒΘΑ: Βαθμός θεωρητικών ασκήσεων (στα 5) ΒΠΑ: Βαθμός πρακτικών ασκήσεων (στα 5) ΒΕ: Γραπτός βαθμός τελικής εξέτασης (στα 10) ΤΒ: Τελικός βαθμός στο μάθημα (στα 15) ΤΒ = ΒΕ * (1 + (ΒΘΑ + ΒΠΑ) / 20) Δεν απαιτούνται ειδικά κατώφλια για το 5

Άδεια χρήσης Το υλικό μας δημοσιεύεται δωρεάν εντός και εκτός πολυτεχνείου Υπό Creative Commons 4.0 BY – Διαφάνειες (PDF) – Βίντεο – Εκφωνήσεις ασκήσεων Υπό MIT – Πρότυπες λύσεις ασκήσεων

Βιβλιογραφία Επίσημη βιβλιογραφία Σημειώσεις Κρυπτογραφίας – Στάθης Ζάχος, Άρης Παγουρτζής Θεωρία αριθμών – Victor Shoup – Διαθέσιμο δωρεάν online

Βιβλιογραφία Επίσης χρήσιμα Cryptography I, Coursera – Dan Boneh – (ημιτελές) – CC BY NC 4.0 – Μπορείτε να βοηθήσετε Wikipedia Wikis αποκεντρωμένων συστημάτων – π.χ. bitcoin wiki

Ύλη του εξαμηνιαίου μαθήματος Συμμετρική κρυπτογραφία – Παραδοσιακά συστήματα – One-time pad – Block ciphers, AES – Stream ciphers, RC4 – Μαθηματική μοντελοποίηση ασφάλειας μέσω παιγνίων Συναρτήσεις hash – md5, SHA1, SHA256, δέντρα Merkle – HMAC για πιστοποίηση

Ύλη του εξαμηνιαίου μαθήματος Ασύμμετρη κρυπτογραφία – RSA – DSA, ElGamal – Ελλειπτικές καμπύλες / ECDSA Θεωρία αριθμών Θεωρία ομάδων Αποδείξεις μηδενικής γνώσης

Ύλη του εξαμηνιαίου μαθήματος Εφαρμογές – Οικονομική κρυπτογραφία: Blockchain & bitcoin – Διασφάλιση επικοινωνιών: GPG, OTR – Ελευθερία του λόγου και του τύπου: Tor – Ηλεκτρονική διακυβέρνηση: Εκλογές και ψηφοφορίες – Αποκεντρωμένα συστήματα και πολιτικές εφαρμογές

Στόχοι του εξαμηνιαίου μαθήματος Να καταλάβετε τις βασικές έννοιες της κρυπτογραφίας Να μπορείτε να επιχειρηματολογήσετε για την κρυπτογραφική ασφάλεια ενός συστήματος Να μπορείτε να αναλύσετε θεωρητικά ένα κρυπτογραφικό σύστημα Να μπορείτε να υλοποιήσετε σε κώδικα τα συστήματα που περιγράφουμε

Ανοιχτά προβλήματα και διπλωματικές Η περιοχή είναι ιδιαίτερα ενεργή ερευνητικά Αν ενδιαφέρεστε για διπλωματικές, υπάρχουν πολλά θέματα όπως: – Βυζαντινό πρόβλημα και επεκτάσεις – Ενοποίηση συστημάτων όπως tor + namecoin – Πρακτικό «σπάσιμο» αληθινών κρυπτογραφικών πρωτοκόλλων με side-channel μεθόδους – Υλοποίηση αμυνών στο παραπάνω