‘’ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Η ΠΟΙΗΣΗ’’  PROJECT ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:  ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.  Πράξη Συλλόγου: 43/18-03-2016  ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 21 η ΜΑΡΤΙΟΥ  Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΚΑΝΕΤΕ ΚΛΙΚ ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΤΕ ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΑΦΑΝΕΙΑ!
Advertisements

Συγχώρα με, Αγάπη μου, που Ζούσα Πριν σε Γνωρίσω
Όταν ο Θεός έφτιαξε τη γυναίκα εργαζόταν
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ Ο κόσμος, η ύπαρξή μας, η φύση, η ηθική μας υπόσταση, η ζωή ολόκληρη περικλείεται σε δίπολα: Μέρα-νύχτα, μαύρο-άσπρο, πάνω-κάτω, αριστερά-δεξιά,
ΤΑ ΤΕΣΣΕΡΑ ΚΕΡΙΑ.
ΤΟΜΑΣ ΤΟ ΤΡΕΝΑΚΙ ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΤΑΞΙΔΙ
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
ΜΙΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΣΤΑΧΤΟΠΟΥΤΑ
Ο Έρωτας στις Τέχνες Εργασία στα πλαίσια του μαθήματος Καβούνη Σωσσάνα
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
27 ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Το Απέραντο Γαλάζιο.
ΣΤΙΓΜΕΣ ΣΤΗ ΖΩΗ Υπάρχουν στιγμές στη ζωή, όταν σου λείπει κάποιος Τόσο πολύ, που θέλεις μόνο να τον πάρεις Απ’ τα όνειρά σου και να τον αγκαλιάσεις στην.
1 ΓΕΛ ΚΕΡΑΤΣΙΝΙΟΥ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού.
Τσιρίκου Ρόζα- Σταυρούλα
Αν μ’αγαπάς κι ειν’ όνειρο
Η γειτονιά που γέμισε ήχους
Κάντε ‘κλικ’ για να μετακινηθείτε ανάμεσα στις διαφάνειες
ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΠΑΡΤΗΣ
Όλα τώρα γύρω μου γελούνε κι απ’ αγάπη τώρα με μεθούνε σαν φιλώ γλυκά τα δυο σου χείλη που `ναι σαν τριαντάφυλλα τ’ Απρίλη.
Ελένη Γιώργου Σεφέρη.
ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ ΜΟΥ ΦΕΤΟΣ..
Δυο δυο, στο θρανίο δυο δυο! Τα μικρόβια την τανάλια τη φοβούνται!
Το Τουβλο.
Καμιά φορά κάθομαι και σκέπτομαι..
ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ( ) ( ) ( )
Music: Smoke gets in your eyes Pictures By: Unknown source Edited by AMRA.
Ένα παραμύθι κατά του σχολικού εκφοβισμού
Το θαύμα της γέννησης Η ιστορία ενός παιδιού
ΟΠΩΣ ΝΙΩΘΩ ΜΗ ΝΙΩΣΕΙΣ Ομάδα εργασίας: Ζησιμόπουλος Άγγελος
ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΣΤΙΓΜΕΣ MASTER TEMPO FEAT KIM.
Αναγνωσεις & ακουσματα
1ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΡΔΙΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ Ε΄ ΤΑΞΗ
21 Μαρτίου Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης
Σ ΄ αγαπώ Είσαι για μένα το πιο τρελό μου όνειρο.
ΕΚΑΤΟ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠ΄ ΤΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΤΗΣ ΡΩΜΙΟΣΥΝΗΣ
Μια φορά κι έναν καιρό, σε ένα συννεφιασμένο ανοιξιάτικο δειλινό, το φεγγάρι μας ξεκίνησε για τη γνωστή του διαδρομή.
Μέρος της παρουσίασης από το αφιέρωμα για το Πάσχα Από κείμενο του
Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ ΑΚΡΙΒΩΣ 07:34.
1ο Πρότυπο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
ΦΑΝΤΑΣΟΥ ΕΝΑΝ ΚΟΣΜΟ.
Ελένη και άλλα έργα ΡΑΪΣΗΣ ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΣΕΧΑΝΤΕ ΧΑΛΕΝΤ ΤΣΑΡΔΙΝΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
1ο Γυμνάσιο Νέας Μάκρης 20 Μαρτίου 2013
14 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΙΛΙΟΥ Η ποίηση εμπνέει τους μαθητές… Εργασία των μαθητών της Γ1 τάξης Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Θεοδώρα Χανδρινού-Εικαστικών.
Πατριωτισμός - Εθνικισμός Στην ποίηση και τη λογοτεχνία
Γρηγόρης Αυξεντίου Δημοτικό Σχολείο …………… Μάρτιος 20….
« ένα άλλο πιθανό … τέλος ». Την κρίσιμη μέρα τύλιξε τα παπούτσια, τα πήρε στο σπίτι και τα έκρυψε. Προς το απόγευμα έβαλε τα καλά του, ετοιμάστηκε και.
Έχω κάτι … διαφορετικό??. ’διαφορετικός «το να είσαι …’διαφορετικός’…» 14 ο Δημοτικό Σχολείο Αχαρνών Επιμέλεια από την εκπαιδευτικό της Στ2 τάξης: Μέλλου.
Χαλάνδρι 21 Μαρτίου Γ. ΝΤΥΕΡ Θα ήθελα να ταξιδέψω όσο πιο μακριά μπορώ. Θα ήθελα να φτάσω τη χαρά που είναι στην ψυχή μου. Και ν΄αλλάξω τα σύνορα.
«Με την ποiηση πολεμaμε τον ρατσισμo»
ΨΥΛΛΑ ΟΥΡΑΝΙΑ 4497 ΕΞΑΜΗΝΟ ΄Ζ ΜΑΘΗΜΑ: Η ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΙΔΑΣΚΩΝ: κ. ΠΟΛΙΤΗΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ.
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΓΥΝΑΙΚΑ
Σκέψεις της στιγμής Μουσική: Autumn Rose.
«Με την ποίηση πολεμάμε τον ρατσισμό» ΤΜΗΜΑ: Δ1
Α α Το αρκουδάκι ακουμπά ένα αστέρι και γελά και στην άμμο περπατά
Το Τουβλο.
Το Τουβλο.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
1.Βλέπω στα μάτια σου τη θλίψη. Νοιώθω την τελευταία σου χαρά.
ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΟΥ ΣΤ’3
Ο Ναζιανζηνός ως ποιητής ΟΙ ΣΘΕΝΑΡΟΊ ΘΕ 2 ΚΕ
«Ειρήνη» Γιαννησ ριτσοσ ποίημα
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
Κοιτάμε για ένα λεπτό πολύ προσεκτικά την εικόνα και προσπαθούμε να θυμόμαστε όσα περισσότερα μπορούμε!
ΕΓΩ – ΕΣΥ- ΕΜΕΙΣ ΝΙΚΗΣΑΜΕ ΤΟ ΦΟΒΟ
ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΑ ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ.
Για σου. Σε σκεπτόμουν όλη μέρα!!!
Μεταγράφημα παρουσίασης:

‘’ΕΝ ΑΡΧΗ ΗΝ Η ΠΟΙΗΣΗ’’  PROJECT ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΘΕΜΑ:  ΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.  Πράξη Συλλόγου: 43/  ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗΝ 21 η ΜΑΡΤΙΟΥ  Η ΟΠΟΙΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΧΕΙ ΟΡΙΣΘΕΙ  ΩΣ Η ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΑΛΛΑ  ΚΑΙ ΗΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΡΑΤΣΙΣΜΟΥ.

‘’Ποιητική τριλογία’’ ( από τις μαθήτριες της Γ’ Τάξης: Παπαδάτου Διονυσία, Μυλωνά Γεωργία και Αντιόχου Αγγελική) ‘’Με τα μάτια κλειστά’’  Κλίνεις τα μάτια  και φαντάζεσαι το δικό σου κόσμο, χωρίς ρατσισμό και με  χαρούμενα πρόσωπα.  Μόνο που όταν ανοίγεις τα μάτια, βλέπεις το χάος που  δημιουργήθηκε όσο εσύ ζούσες  στον φανταστικό σου κόσμο. ‘’ Η φυλακή της ψυχής’’  Βοήθεια! φωνάζει η ψυχή, να βγει από αυτό το πληγωμένο σώμα.  Βοήθεια! ξανά, πιο δυνατά να φύγει από τους ανθρώπους που το πλήγωσαν! Και ένα τελευταίο:  ‘’βοήθεια!’’ φωνάζει αλλά κανείς δεν την ακούει πλέον, κανείς δεν την βγάζει, δεν την βγάζει από τη φυλακή της.

‘’ Ο πόλεμος της αλήθειας με το ψέμα’’  Πόλεμος, πόλεμος, πόλεμος……  Αυτό ακούς στην τηλεόραση όμως  έχουμε ειρήνη……  Αυτό ακούς στην τηλεόραση……  Ποιο είναι το ψέμα και ποια η αλήθεια;  Και αν σου πω ποια είναι η αλήθεια  και ποιο το ψέμα,  θα σου πω την αλήθεια;

‘’ΣΙΓΚΜΟΥΝΤ ΦΡΟΪΝΤ: ’’  Όσες φορές οι διανοητές συλλάβαμε θεωρίες για τον Άνθρωπο και τον κόσμο, ανακάλυψα ότι ήδη κάποιος ποιητής είχε φτάσει εκεί πρώτος.

‘’ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ: ’’ (Ο ποιητής της Ρωμιοσύνης)

‘’ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ’’ ( στην ποιητική φαντασία του Γιάννη Ρίτσου )

‘’ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ: ’’  Από τις Γειτονιές του κόσμου. Ποίημα του Γιάννη Ρίτσου.  Είναι μεγάλος τούτος ο άνεμος είναι πελώριος τούτος ο άνεμος είναι χαρούμενος, χαρούμενος, χαρούμενος, ρίχνει τα τείχη που ύψωσαν ανάμεσα στους λαούς ρίχνει τα τείχη του θανάτου ρίχνει τα τείχη ανάμεσα στο νου και στην καρδιά τα τείχη ανάμεσα σε σένα και σε μένα κι ανοίγει διάπλατα, πάνου απ’ τον κόσμο, του ήλιου παράθυρο. Ακούστε πώς σφυρίζει τούτος ο άνεμος μέσα στις ματωμένες γειτονιές του κόσμου.

‘’Είναι πελώριος τούτος ο άνεμος. Ρίχνει τα τείχη που ύψωσαν ανάμεσα στους λαούς. Ρίχνει τα τείχη του θανάτου.’’

‘’ρίχνει τα τείχη ανάμεσα στο νου και στην καρδιά τα τείχη ανάμεσα σε σένα και σε μένα κι ανοίγει διάπλατα, πάνου απ’ τον κόσμο, του ήλιου παράθυρο.’’

’’Θεοδόσης Πιερίδης: ’’ (Ο ποιητής της ελευθερίας)

’’Κυπριακή συμφωνία: Ποίημα 1956’’  Ποιος δεν είδε όμως τα ξυπόλυτα παιδάκια στους δρόμους; Ποιος δεν είδε τα μάτια τους —εκείνα τα μεγάλα μάτια που όπως κοιτάζουν απορεμένα τον κόσμο είναι σαν να θολώνουνε το φως του; Ποιος δεν είδε τις μανάδες στα κατώφλια πώς περιμένουν τα παιδιά τους που δεν έρχονται ποτέ πώς περιμένουν το ψωμί που δεν έρχεται πώς πέτρωσαν να περιμένουν, πώς γινήκανε σα στήλες πένθιμες σε μνήματα στημένες; Ποιος δεν είδε τις γυναίκες όπου γείρανε και γίναν σαν ιτιές πάνω απ’ τα δάκρυά τους; Ποιος δεν είδε τον άντρα να κλαίει σαν παιδί για ένα χαστούκι που δεν μπορούσε να ανταποδώσει γιατί του’χανε αλυσωμένα τα χέρια; Ποιος δεν είδε το γέροντα να θέλει να μπει πιο γρήγορα μέσα στην ύστατη λάσπη γιατί του ρίξανε λάσπη στα χιονισμένα του μαλλιά; Και το αίμα; Ποιος δεν είδε το αίμα; Ή μήπως είναι πολύ ρηχό και πρέπει να το προσπεράσουμε; Ή μήπως πρέπει να τ’ αφήσουμε να πήζει στις γούβες του δρόμου και να μιλήσουμε για τα λουλούδια και για τον έρωτα;

’’Ποιος δεν είδε όμως τα ξυπόλυτα παιδάκια στους δρόμους;’’

’’Ποιος δεν είδε τις γυναίκες όπου γείρανε και γίναν σαν ιτιές πάνω απ’ τα δάκρυά τους;’’

’’Ποιος δεν είδε τον άντρα να κλαίει σαν παιδί;’’

’’Ποιος δεν είδε το γέροντα να θέλει να μπει πιο γρήγορα μέσα στην ύστατη λάσπη γιατί του ρίξανε λάσπη στα χιονισμένα του μαλλιά;’’

‘’Γιάννης Ρίτσος: Καπνισμένο Τσουκάλι. Ποιητική Συλλογή της περιόδου ’’

‘’ΚΑΠΝΙΣΜΕΝΟ ΤΣΟΥΚΑΛΙ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΡΙΤΣΟΣ ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ: Κι έρχομαι μονάχα να σ’ αγκαλιάσω’’  Κι έρχομαι μονάχα να σ' αγκαλιάσω και να κλάψω αδελφέ μου, όπως ο ερωτευμένος που γυρνάει από χρόνια στην καλή του, και μ' ένα του φιλί, της λέει όλα τα χρόνια που περίμενε, κι όλα τα χρόνια που τους περιμένουν, πέρα απ' το φιλί τους. ΑΠΑΓΓΕΛΕΙ Ο ΠΟΙΗΤΗΣ: Η καρδιά μου είναι τώρα ένα φαρδύ χωματένιο τσουκάλι, που μπήκε πολλές φορές στη φωτιά, που μαγείρεψε χιλιάδες φορές για τους φτωχούς για τους ξωμάχους, για τους περατάρηδες για τους εργάτες και για τις πικρές μανάδες τους, για τον πεινασμένο ήλιο, για τον κόσμο-ναι για όλο τον κόσμο ένα φτωχό, καπνισμένο μαυρισμένο τσουκάλι, που κάνει καλά τη δουλειά του. Και τούτο το τσουκάλι βράζει, βράζει τραγουδώντας.

‘’που μαγείρεψε χιλιάδες φορές για τους φτωχούς’’

‘’Εδώ είναι φως αδερφικό — απλά τα χέρια και τα μάτια.’’

’’Καπνισμένο Τσουκάλι: απόσπασμα’’  Κα ὶ ν ὰ ἀ δελφέ μου πο ὺ μάθαμε ν ὰ κουβεντιάζουμε ἥ συχα κι ἁ πλά. Καταλαβαινόμαστε τώρα, δ ὲ ν χρειάζονται περισσότερα. Κι α ὔ ριο λέω θ ὰ γίνουμε ἀ κόμα πι ὸ ἁ πλοί. Θ ὰ βρο ῦ με α ὐ τ ὰ τ ὰ λόγια πο ὺ παίρνουνε τ ὸ ἴ διο βάρος σ ᾿ ὅ λες τ ὶ ς καρδιές, σ ᾿ ὅ λα τ ὰ χείλη.  Ἔ τσι ν ὰ λέμε πι ὰ τ ὰ σύκα-σύκα κα ὶ τ ὴ σκάφη-σκάφη. Κι ἔ τσι πο ὺ ν ὰ χαμογελ ᾶ νε ο ἱ ἄ λλοι κα ὶ ν ὰ λένε, «Τέτοια ποιήματα, σο ῦ φτιάχνουμε ἑ κατ ὸ τ ὴ ν ὥ ρα.» Α ὐ τ ὸ θέλουμε κι ἐ με ῖ ς.  Γιατ ὶ ἐ με ῖ ς δ ὲ ν τραγουδ ᾶ με γι ὰ ν ὰ ξεχωρίσουμε ἀ δελφέ μου ἀ π ᾿ τ ὸ ν κόσμο. Ἐ με ῖ ς τραγουδ ᾶ με γι ὰ ν ὰ σμίξουμε τ ὸ ν κόσμο.... ἔ χεις ἀ κόμη ν ὰ κλάψεις πολ ὺ ὥ σπου ν ὰ μάθεις τ ὸ ν κόσμο ν ὰ γελάει.

‘’Είμαστε όλοι παιδιά του ίδιου Θεού’’.

‘’ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ-ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ’’  Η σχετική εργασία έγινε από τους μαθητές της Β’ Τάξης του Γυμνασίου  Μαχαιράδου Ζακύνθου με την καθοδήγηση των εκπαιδευτικών τους:  Κας Ακτύπη-Μαρίνου Άννας(ΠΕ02) και Κου Γελαδά Σπυρίδωνα(ΠΕ02).  Προέλευση φωτογραφικού υλικού: Το ποίημα με τίτλο: ‘’Το ποίημα των  μαθητών’’, ανακτήθηκε από το blogspot: Οι φωτογραφίες του ποιητή Γιάννη Ρίτσου ανακτήθηκαν από το blogspot με τον τίτλο: H φωτογραφία του ποιητή Θεοδόση Πιερίδη ανακτήθηκε από το blogspot με τίτλο: To υπόλοιπο φωτογραφικό υλικό ανακτήθηκε από τα παρακάτω blogspot:   atinifroyra.blogspot.com.  H ημερομηνία ανάκτησής τους είναι η Τρίτη 22/03/2016.