Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για τη διδασκαλία και μάθηση της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Αναπαράσταση του Μικρόκοσμου)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σπύρος Κιουλάνης Learning by six thinking hats
Advertisements

ΑΠΡΙΛΙΟΣ Τ.Ε.Ι ΜΕΣΟΛΛΟΓΓΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: «ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ» ΕΠΙΒΛΕΠΩΝ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Από τις θεωρίες μάθησης στις μαθησιακές στρατηγικές
8ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών
Πώς μπορούμε να διδάξουμε ορθογραφία με τη βοήθεια της εικονογραφικής μεθόδου και των Νέων Τεχνολογιών Καζάρα Ελένη Ξυλουργίδου Ελισάβετ Δημοτικό Σχολείο.
Συνεργατική Συναρμολόγηση Jigsaw- Fishbowl technique
Δειγµατική διδακτική προσέγγιση του λογισµικού "Όψεις της Θρησκείας"
Jigsaw σημαίνει Puzzle Διερευνητική μάθηση-διδασκαλία
Εμπειρίες και Προβληματισμοί σε Μαθητοκεντρικές Μεθόδους Διδασκαλίας
Jigsaw: Τί είναι;.
Στόχοι του σεμιναρίου ΕΠΑΛ
Νέα Εργαλεία (και μέθοδοι) στην Εκπαίδευση “Web 1.0 was commerce. Web 2.0 is people*” * Patricia Delich, Kevin Kelly, and Don McIntosh, Emerging Technologies.
2.4 Μέθοδοι και πρακτικές δημιουργίας και υποστήριξης κοινοτήτων μάθησης (Learning Communities) Οι «Κοινότητες Μάθησης» (Learning Communities)
Μάθημα: Γνωστικές και λειτουργικές αναπαραστάσεις των ΤΠΕ Θέμα παρουσίασης : προδιαγραφές συνεργατικών σεναρίων –πρόταση για σχεδιασμό ομαδο-συνεργατικού.
XERTE TUTORIAL - ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ ΘΜΕΛ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Xerte Interaction – Διάδραση Θεωρίες Μάθησης & Εκπαιδευτικό Λογισμικό Σημειώσεις Εργαστηρίου.
Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Σχολή Φλώρινας
Το νέο μαθησιακό περιβάλλον:
ΑΡXAIA ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δρ. Χαρά Κοσεγιάν Οκτώβρης 2011 Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες.
Γλωσσική πολυμορφία και γλωσσική διδασκαλία στο Δημοτικό Σχολείο
WILLIAM LITTLEWOOD Communicative Language Teaching. An Introduction. 1. ΕIΔΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΏΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤHΤΩΝ.
TRANSNATIONAL LEARNING MEETING Διακρατική εκπαιδευτική συνάντηση στην Πολωνία Poland, Gliwice March 2015.
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΜΕ... ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ Ξανθή Αλμ π ανακη, Θεολόγος Χρυσούλα Γκιούρα, Δασκάλα Σοφία Κουρτίδου, Φιλόλογος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / Ομάδα ανάπτυξης ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ.
Από τις θεωρίες μάθησης στις μαθησιακές στρατηγικές
" ΓΙΑ ΕΝΑ ΠΟΥΚΑΜΙΣΟ... ΑΔΕΙΑΝΟ ;". ΠΡΟΣΕΓΓΙΖΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ – ΚΑΤΑΚΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ Ελένη Μαργαρού, Φιλόλογος Άννα Ματσιώρη,
ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΠΕΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ Collaboration Scripts Structure and Guidance in Computer-Supported Collaborative Learning Dillenbourg,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ TEACHING PLANING (DESIGN) RESEARCH BASED DESIGN.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ TEACHING PLANING (DESIGN) RESEARCH BASED DESIGN.
ΠΛΑΙΣΙΟ ΜΕΛΕΤΗΣ – ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΑΠ ΦΕ Επιστημολογικός Πόλος Συνέπεια? Διδακτικός Θεσμικός Πόλος.
ΠΜΣ – ΠΤΔΕ: Διδακτική Μαθηματικών και Φυσικών Επιστημών και Νέες Τεχνολογίες «Διδασκαλία και Μάθηση Φυσικών Επιστημών» Οι διαφάνειες είναι στο compus Πέτρος.
Μάθημα: Ο εκπαιδευτικός ως ερευνητής και ως στοχαζόμενος επαγγελματίας Διδάσκουσα: Αυγητίδου Σοφία Εαρινό εξάμηνο Φοιτήτριες: Βράντση Μελπομένη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΙΣ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ»(ΕΦΕΠΤ) ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ Π.
Διδάσκοντες:Συμεών Ρετάλης Γραφείο:506, Κτ. Ανδρούτσου Μάθημα: Ψηφιακή Μάθηση: Πολιτικές και Εφαρμογή
Μ.Κορδάκη 1, Χ. Σιέμπος 2 1 Εκλ. Επίκουρη καθηγήτρια εκπαιδευτικής τεχνολογίας Τμήμα πολιτισμικής τεχνολογίας πανεπιστημίου Αιγαίου 2 μηχανικός η/υ και.
321. Perathoraki Chryssoula & Mandilara Cristiana.
Ιδέα κλινικής μελέτης Επικ. Καθηγητής Ουρολογικής Ογκολογίας και Ρομποτικής Department of Molecular Medicine and Surgery, Section of Urology Karolinska.
ΠΜΣ – ΠΤΝ, ΠΔΜ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ «ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ» ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ – ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΦΥΣΙΚΩΝ.
SCIENCE EDUCATION Οργάνωση εξωσχολικών επισκέψεων/δράσεων Άννα Σπύρτου Άννα Σπύρτου.
ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΕΣ: Π. ΚΑΡΙΩΤΟΓΛΟΥ - Π. ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΛΩΝ ΠΡΑΚΤΙΚΩΝ
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
Anastasia Panagiotidou Learning by six thinking hats
Διαφοροποιημένη διδασκαλία
Τρόποι διαφοροποίησης της διδασκαλίας σε τάξεις πολλών ταχυτήτων
To Γυμνάσιο Ανατολικού με Ευρωπαϊκή Διάσταση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λάθη αντίληψης: προβλήματα και λύσεις (1 από 2)
Το Νέο Αρχαιολογικό Μουσείο Πάτρας
Δραστηριότητες κατά την 1η Τηλεδιάσκεψη (Διάρκεια 60’)
Σκοπιμότητα εφαρμογής, Αντιμετώπιση δυσκολιών
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΩΝ ΔΤΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Κρυστα ρακαλλιδου.
Πληροφορική & Νέες Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Course 20 Sensitisation training with reference to migration, racism, discrimination, culture and diversity with strategies for teaching these issues to.
Η-μάθηση μικτή μάθηση. η-μάθηση μικτή μάθηση E-learning (Electronic learning) η-μάθηση (1/3) “E-learning Term covering a wide set of applications and.
ΔΙΑΦΟΡΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ Στο τμήμα αυτό του μαθήματος προτείνεται και εφαρμόζεται ένα τριεπίπεδο πλαίσιο ανάλυσης και κριτικής θεώρησης Αναλυτικών Προγραμμάτων.
ΜΑΘΗΜΑ: Ελληνικά ΤΑΞΗ: Ε΄ Ενδεικτική αντιστοίχιση Δεικτών Επιτυχίας και Δεικτών Επάρκειας με το περιεχόμενο (κείμενα και ασκήσεις) των σχολικών εγχειριδίων.
13 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μαρία Η. Χαϊτίδου – Άννα Σπύρτου Παιδαγωγική Γνώση Περιεχομένου για τη διδασκαλία και μάθηση της Νανοεπιστήμης-Νανοτεχνολογίας (Αναπαράσταση του Μικρόκοσμου)

Περιεχόμενο Παιδαγωγική Πλαίσιο

Δραστηριότητα Σφαίρες Γνώσης Παραδείγματα από την διδασκαλία της Ν-ΕΤ στο δημοτικό σχολείο ΠεριεχόμενοΑντικείμενα μακροκλίμακας

Περιεχόμενο  Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ: κατανοώ έννοιες, νόμους, ιδιότητες, επιστημονικά όργανα, δεξιότητες (ενέργεια, ιδιότητες των υλικών, μικροσκόπιο…)  Μαθαίνω το περιεχόμενο των ΦΕ: κατανοώ έννοιες, νόμους, ιδιότητες, επιστημονικά όργανα, δεξιότητες (ενέργεια, ιδιότητες των υλικών, μικροσκόπιο…) Αντικείμενα μικροκλίμακας Παρουσίαση αφίσας (δεξιότητα) Μοντέλα Οπτικό μικροσκόπιο Αντικείμενα μικροκλίμακας Παρουσίαση αφίσας (δεξιότητα) Μοντέλα Οπτικό μικροσκόπιο

 Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου  Περιορισμοί χρόνου  Υλικοτεχνική υποδομή σχολείου  Περιορισμοί χρόνου Αντικειμενοφόροι με μόνιμα παρασκευάσματα Φύλλα εργασίας Οπτικά μικροσκόπια σχολείου Αφίσα Αντικειμενοφόροι με μόνιμα παρασκευάσματα Φύλλα εργασίας Οπτικά μικροσκόπια σχολείου Αφίσα Πλαίσιο

 Διδακτικά εργαλεία και μέθοδοι Η συνεργατική Μέθοδος Jigsaw Παιδαγωγική

Η συνεργατική Μέθοδος Jigsaw «παιχνίδι συναρμολόγησης κομματιών»

Διαδικασία της μεθόδου Jigsaw Δημιουργία ομάδων ειδίκευσης Δημιουργία oμάδων σύνθεσης Διάλυση ομάδων ειδίκευσης Επαναδημιουργία ομάδων σύνθεσης

Δημιουργία αρχικών ομάδων σύνθεσης Ανάθεση ρόλου σε κάθε μαθητή της ομάδας για κάποιο υπόθεμα-ρόλος ειδικού Συγκέντρωση των ειδικών ίδιου αντικειμένου όλων των ομάδων (ομάδες ειδικών) Μελετούν τα αντικείμενα και σχεδιάζουν τη διδασκαλία του στην ομάδα σύνθεσης Επιστροφή ειδικών στην ομάδα σύνθεσης και διδασκαλία Διαίρεση του αντικειμένου μάθησης σε υποθέματα Η διερευνητική μέθοδος jigsaw

Διερευνητική Μέθοδος Jigsaw για τα μοντέλα του μικρόκοσμου με την βοήθεια οπτικού μικροσκοπίου 1 η φάση Επεξεργασία δεδομένων αντικειμένων του μικρόκοσμου στις ομάδες ειδίκευσης Παρατηρώ, χειρίζομαι οπτικό μικροσκόπιο, συλλέγω, ταξινομώ, καταγράφω, αναζητώ πληροφορίες 2 η φάση Δημιουργία μοντέλων αντικειμένων του μικρόκοσμου στις ομάδες ειδίκευσης Δημιουργώ μοντέλα του μικρόκοσμου με διαφορετικούς τρόπους (πλαστελίνη, ζωγραφιές κλπ)

3 η φάση Παρουσίαση και περιγραφή μοντέλων του μικρόκοσμου στις ομάδες σύνθεσης Ο κάθε ειδικός παρουσιάζει το μοντέλο του αντικειμένου του μικρόκοσμου που μελέτησε. Κατασκευάζουν αφίσα των μοντέλων των αντικειμένων του μικρόκοσμου 4 η φάσηΑξιολόγηση των μοντέλων Παρουσιάζονται οι αφίσες των μοντέλων. Συζητώ για: τα χαρακτηριστικά των μοντέλων των αντικειμένων του μικρόκοσμου. Διερευνητική Μέθοδος Jigsaw για τα μοντέλα του μικρόκοσμου με την βοήθεια οπτικού μικροσκοπίου

Παιδαγωγική Γνώση Γνώση Πλαισίου Γνώση Περιεχομένου Ο εκπαιδευτικός γνωρίζει: Τις φάσεις μιας διδακτικής μεθόδου Το περιεχόμενο που θα περιέχει κάθε φάση Τα υλικά που θα χρειαστεί για να υποστηρίξει κάθε φάση

Παιδαγωγική Γνώση Γνώση Πλαισίου Γνώση Περιεχομένου Ο εκπαιδευτικός: αξιολογεί προτάσεις μοντέλων με βάση τα χαρακτηριστικά που του έχουν ζητηθεί για την κατασκευή τους, και τα οποία αφορούν συγκεκριμένο περιεχόμενο και συγκεκριμένα υλικά κατασκευής τους (πλαστελίνη, ζωγραφιές)