ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΤΡΙΦΑΣΙΚΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΒΡΑΧΥΚΥΚΛΩΜΕΝΟΥ ΔΡΟΜΕΑ ΔΑΚΤΥΛΙΟΦΟΡΟΥ ΔΡΟΜΕΑ ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΑΣΤΕΡΑ ΤΡΙΓΩΝΟΥ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΜΕΣΩ ΑΥΤΟΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΣΤΗ ΣΥΝΔΕΣΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΟ ΣΤΑΤΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΑΣΗΣ ΜΕ ΕΚΚΙΝΗΤΗ ΣΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΟΥ ΔΡΟΜΕΑ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ Έλεγχος ταχύτητας με μεταβολή του αριθμού των πόλων. Έλεγχος ταχύτητας με μεταβολή της συχνότητας του δικτύου. Έλεγχος της ταχύτητας με μεταβολή της τάσης τροφοδοσίας. Έλεγχος της ταχύτητας με μεταβολή της αντίστασης του δρομέα.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ - ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ – Η ΤΑΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΕΛΑΤΤΩΝΕΤΑΙ ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΤΑΧΥΤΗΤΑ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ - ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΣΥΧΝΟΤΗΤΑΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΣΙΚΗ – Η ΤΑΣΗ ΕΙΣΟΔΟΥ ΔΙΑΤΗΡΕΙΤΑΙ ΣΤΑΘΕΡΗ.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ - ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΤΑΧΥΤΗΤΑΣ ΑΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΚΙΝΗΤΗΡΩΝ - ΜΕΤΑΒΟΛΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΕΑ
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 1η Ένας επαγωγικός κινητήρας συνδεδεμένος σε αστέρα, διαθέτει τέσσερις πόλους και έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 208V, 10hp και 60Hz αντίστοιχα. Η επαγόμενη ροπή του κινητήρα είναι ίση με την επαγόμενη ροπή του υπό πλήρες φορτίο και με ολίσθηση 3,8%. Οι σύνθετες αντιστάσεις στο ισοδύναμο κύκλωμα του κινητήρα (ανοιγμένες ως προς το στάτη) είναι οι παρακάτω: R1=0,33Ω, Χ1=0,42Ω, Χ2=0,42Ω, Χμ=16Ω, R2=0,5Ω Α) Υπολογίστε το ισοδύναμο κύκλωμα κατά Thevenin του κινητήρα. Β) Να υπολογιστεί η ροπή ανατροπής. Γ) Να υπολογιστεί η τιμή της ολίσθησης και η ταχύτητα περιστροφής του κινητήρα που αντιστοιχεί στη μέγιστη ροπή. Δ) Να υπολογιστεί η ροπή εκκίνησης του κινητήρα. Θεωρούμε τις μηχανικές απώλειες και τις απώλειες πυρήνα αμελητέες.
ΑΣΥΓΧΡΟΝΟΙ ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ Άσκηση 2η Ένας τριφασικός επαγωγικός κινητήρας έξι πόλων συνδεδεμένος σε αστέρα, έχει ονομαστική τάση, ισχύ και συχνότητα 400V, 37kW και 50Hz αντίστοιχα. Η ολίσθηση στη λειτουργία με πλήρες φορτίο είναι ίση με 4%, η απόδοση ίση με 91% και ο συντελεστής ισχύος 0,87 επαγωγικό. Κατά την εκκίνηση ο κινητήρας αναπτύσσει ροπή ίση με 1,8 της ροπής υπό πλήρες φορτίο και διαρρέεται από ρεύμα 7 φορές μεγαλύτερο από το ονομαστικό. Ο κινητήρας πρόκειται να ξεκινήσει μέσω ενός αυτομετασχηματιστή υποβιβασμού της τάσης. Α) Ποια θα πρέπει να είναι η τάση εξόδου του κυκλώματος εκκίνησης ώστε η ροπή εκκίνησης να είναι ίση με την τιμή της ονομαστικής του ροπής; Β) Ποια θα είναι η τιμή ρεύματος εκκίνησης του κινητήρα;