ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ » Ακαδ. Έτος 2014-2015 Δέσποινα Καραγιάννη Αν. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ
Advertisements

Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
Κανάλια Διανομής. Διακίνηση προϊόντων χωρίς ενδιάμεσους = Customer = Manufacturer A. Number of contacts without a distributor M x C = 3 X 3 =
Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή
Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 The Knowledge Economy and Public Administration Dr. Costis Toregas George.
1 Segmenting Markets, Targeting and Positioning. 2 Market Segmentation Defining Reasons for Using Market  Customer Analysis  Competitor Analysis  Effective.
ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ “Preparing Europe for Global Competition” THE NETWORK : The Patent and Trademark Offices.
Business English Ενότητα # 9: Financial Planning Ευαγγελία Κουτσογιάννη Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Πειραιά.
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #4: Core Competencies, Core Processes, Balanced Scorecard and 6Sigma Διδάσκων: Αγγελική Πουλυμενάκου.
Total Quality Management. The four levels in the evolution of TQM.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ - ΤΡΟΦΙΜΩΝ Εισήγηση 1 η Δρ. Δημήτριος Π. Πετρόπουλος Οικονομολόγος.
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
Γιώργος Μαυρομμάτης Δια - εθνική πολιτική οικονομία.
Η επιχειρηματική στρατηγική ανάπτυξη. Παρουσίαση Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Ανάπτυξη Στρατηγικής Πληροφοριακών Συστημάτων και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν.
Διεθνές Μάρκετινγκ Ενότητα # 1: Εισαγωγή στο Διεθνές Μάρκετινγκ Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Το marketing στη σύγχρονη εποχή ικανοποίηση, ποιότητα και αξία Satisfaction, Quality and Value.
Foodservice Business Γεώργιος Απλαδάς 2 ο Μάθημα.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα # 5: Κύκλος ανάπτυξης προϊόντων & κύκλος ζωής προϊόντος Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Κατάρτιση Επιχειρηματικού Σχεδίου. Επιχειρηματικός Σχεδιασμός Επιχειρηματικός σχεδιασμός σημαίνει ότι ο επιχειρηματίας αποφασίζει τι θα κάνει, πώς θα.
Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων Ενότητα 2: Οργάνωση-Business Plan. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Σεπτέμβριος 2013 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ » ΚΥΠΡΟΥ Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας & Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης. Επιβλέπων Καθηγητή: Ευστάθιος.
Σ. Ι. ΚΥΡΙΑΚΙΔΗΣΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ1 *************** ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ***************** Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Εταιρειών Κύπρου.
Ανάπτυξη και δοκιμή νέων προϊόντων και υπηρεσιών.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή 21/11/2015 Δρ. Νίκος Καλογεράς.
Άννα Ζαρκάδα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( για στελέχη επιχειρήσεων.
Διεθνές Μάρκετινγκ Ενότητα # 10: Διεθνής Τιμολογιακή Πολιτική Διδάσκων: Γεώργιος Πανηγυράκης Τμήμα: Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων.
1 ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΑΤΡΩΝ «ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ» ΔΡ. ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ 
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος. Ικανοποίηση του πελάτη: το κλειδί για την πίστη των πελατών  Η ανώτερη εξυπηρέτηση του πελάτη δημιουργεί ικανοποίηση.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Δημιουργια ανταγωνιστικων πλεονεκτηματων
Κύκλος Πληροφορίας Δεδομένα: Δεδομένα Πληροφορία Γνώση Παραγωγή
Mazi Travel Hotel Management Consulting
Όραμα-Αποστολή Αναγκαιότητα ή Πολυτέλεια
Demand: key factors world economy sea borne commodity trade
Slide 2 ΤΟ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΙΚΌ ΕΡΓΟ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΤΗΝ ΠΕΝΤΑΕΤΙΑ
Επιχειρηματικό Σχέδιο
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ”
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Σύστημα εσωτερικών δικλίδων
Η διαδικασία του σχεδιασμού Τουριστικού Μάρκετινγκ
Χρηματοοικονομική Λογιστική
Εξαγορές και Συγχωνεύσεις
Ο Πελοποννησιακός πόλεμος από το 420 έως το 404
Διοίκηση ΜΜΕ και Επιχειρηματικότητα
“PROBLEM SOLVING AND DECISION MAKING”
Επιχειρησιακή Στρατηγική
ΣΠΟΥΔΑΣΤΡΙΑ: ΚΟΤΗ ΜΑΡΙΑ ΜΕΝΤΟΡΑΣ: κ. ΜΟΣΧΗΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ
Καθορισμός στόχων-Εναλλακτικές Στρατηγικές.
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
Σύγχρονη Επιχείρηση και Περιβάλλον
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Παγκοσμιοποίηση μύθος ή πραγματικότητα
Στρατηγικές Επίτευξης Ανταγωνιστικού Πλεονεκτήματος
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Στρατηγικό Σχέδιο για το Συνήγορο του Πολίτη 20 χρόνια μετά - Στόχοι 2020.
Διαδικασία και Μεθοδολογία
Ηγεσία, Φρόνηση, Αυτενέργεια: Πως δημιουργούν οι καλοί οργανισμοί
Κεφάλαιο 4: Επιχειρηματικό Σχέδιο: Ο χάρτης που οδηγεί στην επιτυχία
“Going Glocal” is a sequence of data-driven decisions
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
ΠΦΠροφίλ εταιρείας.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ «Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ » Ακαδ. Έτος Δέσποινα Καραγιάννη Αν. Καθηγήτρια Μάρκετινγκ

Στρατηγικός Σχεδιασμός (Corporate Strategy)  Πολλοί ορισμοί: Ρίζα ελληνικής λέξης στρατηγός - άγω=ηγούμαι. Ικανότητα απασχόλησης δυνάμεων για την αντιμετώπιση του αντιπάλου και διοίκηση ενός ενιαίου συστήματος διακυβέρνησης. Μεταγενέστερα:Στρατηγική= καθήκον της μάθησης του πώς να προσαρμόζουμε τους εαυτούς μας ως συλλογική κοινωνία (προκειμένου να επιβιώσουν και να επικρατήσουν του περιβάλλοντος τους) (Shiner, 1978). Μακροχρόνιο Σχέδιο Δράσης.  Έχει ως αντικείμενο την ανάπτυξη ενός βιώσιμου συνταιριάσματος μεταξύ των ικανοτήτων ενός οργανισμού και των ευκαιριών και κινδύνων που παρουσιάζονται στο περιβάλλον” (Hoter 1976).

Επιχειρησιακός Στρατηγικός Σχεδιασμός (Corporate strategic planning)  Ο τρόπος που μια επιχείρηση δημιουργεί αξία μέσω της διαμόρφωσης και του συντονισμού των δραστηριοτήτων της στις διάφορες αγορές (πελατών, προμηθευτών, συνεργατών, κλπ) (multimarket activities) (Collis & Montgomery, 1997).

Διαδικασία Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάρκετινγκ

Στρατηγική Μάρκετινγκ - Τέσσερις κύριες βάσεις  Το Μίγμα Μάρκετινγκ (Marketing Mix base) (Foxall 1981, Jain 1981)  O Κύκλος Ζωής Προϊόντος (Kotler, Baker, Doyle)  Το Μερίδιο Αγοράς (Market Share Base) (Bloom and Kotler 1975, Buzell et.al. 1975)  Η Τοποθέτηση (Positioning Base) (σε αγορές και προϊόντα (market and product positions -Kotler 1980)

Στρατηγική Μάρκετινγκ  Market Positioning (Τοποθέτηση σε Αγορές) (Market segmentation and targeting) (τμηματοποίηση και στόχευση).  Product/Firm Positioning (Τοποθέτηση Προϊόντος/ Αγοράς) (How the product/firm is positioned relative to competition in the eyes and minds of customers) (τοποθέτηση προϊόντος/εταιρίας έναντι του ανταγωνισμού, στο μυαλό των πελατών)

 Το Μίγμα Μάρκετινγκ (product, price, promotion and place)  Market Entry (Είσοδος στην Αγορά) (acquisition, collaboration, internal development) (απόκτηση, συνεργασία, ίδια ανάπτυξη)  Timing (Χρονική Στιγμή) (leader, follower, laggard) (ηγέτης, ακόλουθος, καθυστερημένος) Στρατηγική Μάρκετινγκ

Επιχειρηματική Στρατηγική (Corporate Strategy) Αποτελείται από τέσσερα στοιχεία:  Θεώρηση Προϊόντων-Αγορών (Product-market scope)  Διάνυσμα Ανάπτυξης (Growth vector)  Συγκριτικά Πλεονεκτήματα (Competitive advantages)  Συνέργεια (Synergy) τα οποία οδηγούν σε μια σειρά εναλλακτικών στρατηγικών (Διαφορετικά Επίπεδα κινδύνου- απόδοσης) - Ansoff 1968)

Οι επιλογές μάρκετινγκ Προϊόντα Αγορές Προϊόν ΥπάρχονΝέο Υπάρχουσα Νέα Διείσδυση στην Αγορά Ανάπτυξη Αγοράς Ανάπτυξη Προϊόντος Διαφορο- ποίηση Ανάπτυξη πωλήσεων σε υπάρχουσες αγορές με υπάρχοντα προϊόντα Ανάπτυξη πωλήσεων σε υπάρχουσες αγορές με νέα προϊόντα Ανάπτυξη πωλήσεων με υπάρχοντα προϊόντα σε νέες αγορές Ανάπτυξη πωλήσεων με νέα προϊόντα σε νέες αγορές

Εναλλακτικές Επιχειρησιακές Στρατηγικές  (Διαφορετικοί συνδυασμοί κινδύνου-απόδοσης) - Ansoff 1968) Αύξηση πωλήσεων σε υπάρχουσες αγορές και με υπάρχοντα προϊόντα/υπηρεσίες Αύξηση πωλήσεων υπαρχόντων προϊόντων, με στόχευση σε νέες αγορές Ανάπτυξη νέων προϊόντων που θα διατεθούν στις υπάρχουσες αγορές Ανάπτυξη νέων προϊόντων που θα διατεθούν στοχεύοντας σε νέες αγορές

Στρατηγικός Σχεδιασμός Μάρκετινγκ και Στρατηγικός Σχεδιασμός  Strategic Planning Αποστολή (The mission of the business) Γραμμές προϊόντων και υπηρεσιών (Product line and services offered) Αγορές και τμήματα αγορών (Markets and market segments) Επενδυτική στρατηγική (Investment strategy) Διαφοροποίηση (Differentiation)

Η Διαδικασία Σχεδιασμού (The Planning Process ) M.O.S.T.  Mission (Αποστολή) What business are we in? (Σε ποιους κλάδους δραστηριοποιούμεθα)  Objectives (Στόχοι) Where do we want to go? (που θέλουμε να πάμε) What do we want to accomplish?(τι θέλουμε να πετύχουμε)  Strategy How are we going to get there?(Πώς θα πάμε εκεί)  Tactics What specific actions are necessary to achieve the strategy? (Τι συγκεκριμένες ενέργειες απαιτούνται)

Σχέση μεταξύ Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάρκετινγκ και Επιχειρ/κού Στρατηγικού Σχεδιασμού  Ο Επιχειρηματικός Στρατ. Σχεδιασμός είναι προϋπόθεση για τον Σχεδιασμό Μάρκετινγκ Ωστόσο…  Η διαδικασία της ανάπτυξης και του περιεχομένου και των δύο σχεδιασμών είναι ίδια, αν όχι ταυτόσημη. Ο απώτερος στόχος και των δύο σχεδιασμών είναι ο πελάτης.

Σχέση μεταξύ Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάρκετινγκ και Επιχειρ/κού Στρατηγικού Σχεδιασμού Πράγματι:  “Μια επιχείρηση έχει έναν μόνον αντικειμενικό σκοπό: …να δημιουργήσει έναν πελάτη” - Peter Drucker (1973).

Σχέση μεταξύ Στρατηγικού Σχεδιασμού Μάρκετινγκ και Επιχειρ/κού Στρατηγικού Σχεδιασμού  Στρατηγικός Σχεδιασμός Μάρκετινγκ Defining the business (ορίζει την επιχ/κή δραστηριότητα)  Product market scope (ακτίνα προϊόντων/αγορών)  Product and market segmentation (τμηματοποίηση προϊόντων/αγορών) Determining the mission (or role) of business (Καθορίζει την αποστολή ή τον ρόλο της επιχείρησης) Formulating functional strategies (Καθορίζει στρατηγικές των επιμέρους λειτουργιών

Πίνακας Στρατηγικού Σχεδιασμού

Πολλαπλά τμήματα

Στρατηγική τοποθέτηση  Επίτευξη διατηρήσιμου πλεονεκτήματος με το να διατηρήσεις τι είναι ξεχωριστό-μοναδικό (distinctive) σε μια επιχείρηση.  Σημαίνει να κάνεις διαφορετικές δραστηριότητες από τους ανταγωνιστές ή να κάνεις παρόμοιες δραστηριότητες αλλά με διαφορετικούς τρόπους.

Παράγοντες του Εσωτερικού Περιβάλλοντος που επηρεάζουν την διαμόρφωση στρατηγικής  Ανθρώπινοι και οργανωσιακοί πόροι, ικανότητες και δυνατότητες (resources, skills and capabilities) Σκοποί και στόχοι Φύση προϊόντων/υπηρεσιών Managerial skills Manpower abilities Technological skills Employee involvement and commitment Interdepartmental procedures, dependency and conflicts (Κοινές διατμηματικές διαδικασίες, αλληλεξάρτηση και διαμάχες

Παράγοντες που επηρεάζουν την διαμόρφωση στρατηγικής

Η Στρατηγική Μάρκετινγκ στις Υπηρεσίες βασίζεται σε τρεις άξονες Company Internal Marketing External Marketing Interactive Marketing EmployeesCustomers

Το μοντέλο “Servuction” : Ένα μοντέλο που χρησιμοποιείται για να επεξηγήσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την εμπειρία παροχής μιας Υπηρεσίας, συμπεριλαμβανομένων των παραγόντων που είναι ορατοί στον καταναλωτή αλλά και αυτών που δεν είναι. ΜΗ ΕΜΦΑΝΕΙΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΚΑΙ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΜΗ ΕΜΦΑΝΕΣ ΑΨΥΧΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΤΗΝ ΕΠΑΦΗ ή ΠΡΟΜΗΘΕΥΤΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑΣ ΟΡΑΤΟ ΠΕΛΑΤΗΣ Α’ ΠΕΛΑΤΗΣ Β’ ΣΥΝΟΛΟ ΩΦΕΛΕΙΑΣ (ΚΕΡΔΟΥΣ) ΠΟΥ ΛΑΜΒΑΝΕΙ Ο ΠΕΛΑΤΗΣ Α’

Ποιότητα Υπηρεσίας Ικανοποίηση Εργαζομένων Διατηρησιμότητ α Εργαζομένων Παραγωγικότητ α Εργαζομένων Αντιλαμβανόμεν η Αξία Υπηρεσίας Ικανοποίησ η Πελάτη Πιστός Πελάτης Αύξηση Εσόδου Κερδοφορία Σχεδιασμός Χώρων Σχεδιασμός Θέσεων Εργασίας Επιλογή Προσωπικού και Εκπαίδευση Ανταμοιβή Προσωπικού και αναγνώριση Εργαλεία Εξυπηρέτησης του πελάτη Αποτέλεσμα Ποιότητας Υπηρεσίας για τον Πελάτη Σχεδιασμός Υπηρεσίας για την ικανοποίηση συγκεκριμένων αναγκών του πελάτη Διατηρησιμότητα Πελατολογίου Επαναλαμβανόμενες Πωλήσεις Σύσταση Στρατηγική της Επιχείρησης & Σύστημα Παράδοσης της Υπηρεσίας

Πρακτικές εντοπισμού ανταγωνιστών  Μέθοδος Υπαρχουσών κατηγοριών  Τεχνική δυνατότητα για υποκατάσταση  Κρίση διευθυντικών στελεχών  Σταυροειδής ελαστικότητα (cross elasticity of demand)  Κρίση του καταναλωτή (customer judgment based measures)

Ανάλυση Ανταγωνισμού

Ο κύκλος Ζωής της Βιομηχανίας

RETAIL MARKET COMPETITION ANALYSIS - POSITIONING For Few Depth For all... Breadth

S.W.O.T. (Ανάλυση Δυνάμεων- Αδυναμιών-Ευκαιριών-Απειλών  Η καλή SWOT ανάλυση εξαρτάται από τα ευρήματα της ανάλυσης παρούσας κατάστασης (audit findings)  Η SWOT ανάλυση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη την άποψη του πελάτη  Η SWOT ανάλυση θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη το συγκριτικό πλεονέκτημα

ΒΑΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΥ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΟΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΡΟΛΗΨΗΣ (PROACTIVE) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΗΣ (REACTIVE) ΗΓΕΤΕΣ ΑΓΟΡΑΣ (Market Leaders)  Επέκταση Αγοράς (market expansion)  Ανάπτυξη μεριδίου αγοράς (market share growth)  Ενέργειες Πρόληψης (Preemptive actions) Αντίδραση σε Πρόκληση του Ανταγωνιστή ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΕΣ/ ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ (Market Challengers / Followers) ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΗΣ (Challenger)  Κατά Μέτωπο Ανταγωνισμός (Head-to- Head Competition)  Πλευρικές Στρατηγικές (Flanking Strategies) ΑΚΟΛΟΥΘΟΣ (Follower)  «Ακολουθώ τον Ηγέτη» (Follow the Leader) ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΑΠΟΦΕΥΓΟΥΝ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ (Avoid Competition)  Niche Αγορές  Ανταγωνισμός Παράκαμψης (bypass competition)  Κατεστημένο (Status Quo)

Στρατηγικές για Διεκδικητές  Υψηλού κινδύνου Καινοτομία Έκπτωσης τιμών Φθηνότερων προϊόντων  Χαμηλού κινδύνου Βελτίωσης εξυπηρέτησης Καινοτομίας στη διανομή και μείωση κόστους διανομής

Στρατηγικές για Διεκδικητές  Ειδικότερα οι στρατηγικές αυτές βασίζονται: Καινοτομία στα προϊόντα Δημιουργική και αποτελεσματική Προβολή Πλεονέκτημα Τιμής (κλασική μέθοδος εισόδου στην αγορά του ηγέτη).

Στρατηγικές για Niche Αγοράς  Εξειδικευμένη εμπειρία σε μικρό τμήμα της αγοράς: Προϊόντα «γοήτρου» Άριστη εξυπηρέτηση Ειδικά χαρακτηριστικά Συγκεκριμένο περιορισμένο target-group.

Μέθοδοι Πρόβλεψης Πωλήσεων Αντικειμενικές Μέθοδοι: Δοκιμαστικές Αγορές Ανάλυση Χρονολογικών Σειρών -Κινητός Μ.Ο. -Εκθετική Εξομάλυνση -Διαχωρισμός Ιστορικών Πωλήσεων Στατιστική Ανάλυση Ζήτησης (Παλινδρόμηση) Αντικειμενικές Μέθοδοι: Δοκιμαστικές Αγορές Ανάλυση Χρονολογικών Σειρών -Κινητός Μ.Ο. -Εκθετική Εξομάλυνση -Διαχωρισμός Ιστορικών Πωλήσεων Στατιστική Ανάλυση Ζήτησης (Παλινδρόμηση) Υποκειμενικές Μέθοδοι: Προσδοκίες Πελατών Εκτιμήσεις Πωλητών Επιτροπή Διοικητικών Στελεχών Μέθοδος των Δελφών Υποκειμενικές Μέθοδοι: Προσδοκίες Πελατών Εκτιμήσεις Πωλητών Επιτροπή Διοικητικών Στελεχών Μέθοδος των Δελφών

Χρησιμοποίηση Μεθόδων Πρόβλεψης Μέθοδος % Επιχειρήσεων Ακρίβεια Εκτιμήσεις Πωλητών Εκτιμήσεις Διευθυντών Στατιστική Ανάλυση Προθέσεις Πελατών Κινητός Μ.Ο Μέθοδος των Δελφών Εκθετική Εξομάλυνση Διαχωρισμός Χρονολογικής Σειράς Η ακρίβεια της πρόβλεψης μετρήθηκε με κλίμακα 1-5 (1=καθόλου ακριβής, 5=πολύ ακριβής)

Τμηματοποίηση  Η διαδικασία ομαδοποίησης των αγοραστών σε υπο-τμήματα ώστε τα μέλη κάθε ομάδας να παρουσιάζουν την ίδια απόκριση σε μία ξεχωριστή στρατηγική τοποθέτησης.

Τμηματοποίηση  Ταίριασμα προτιμήσεων αξίας των αγοραστών (buyers’ value preferences) με τις δυνατότητες του οργανισμού  Σύγκριση δυνάμεων του οργανισμού με τις δυνάμεις (και αδυναμίες) των βασικών ανταγωνιστών του.

Kριτήρια Τμηματοποίησης  Κοινωνικά -Δημογραφικά  Γεωγραφικά  Ψυχογραφικά (προσωπικότητα, life-style)  Επιδιωκόμενα Οφέλη οφέλη προϊόντος κοινωνικά οφέλη  Εμπειρία Προϊόντος Βαθμός Χρήσης Πίστη στο προϊόν, προσπάθεια πώλησης. Αποφασίζων για την αγορά, κλπ.)

Τμηματοποίηση Κριτήρια Τμηματοποίησης (π.χ. Διεθνούς Αγοράς) yΠροσδιορίσιμο yΠροσβάσιμο yΟμοιογενές yΟικονομικά Αξιοποιήσιμο

Aλλαγή στην Συμπεριφορά της Διεθνούς Αγοράς - Τμηματοποίηση Τα τμήματα μπορεί να ορίζονται: yΑνά γεωγραφική περιοχή yΒασίζεται σε μεταβλητές επιμέρους χωρών και όχι σε κοινούς τύπους καταναλωτών yΥποθέτει ομοιογένεια καταναλωτών ανά γεωγραφικό τμήμα yΠαραβλέπει την περίπτωση ομοιογένειας καταναλωτών μεταξύ διαφορών κρατών yΩς διεθνή τμήματα αγοράς (Global Market Segments) yΒασίζεται σε κοινές ανάγκες για ένα προϊόν

Επιλογή Τμημάτων για Στόχευση

Επιλογή-Στόχευση Τμημάτων Αγοράς Κριτήρια στόχευσης bΜέγεθος και δυνητική ανάπτυξη bΈνταση Ανταγωνισμού bΣυμβατότητα αναγκών τμήματος αγοράς με λειτουργίες και πόρους της επιχείρησης

Eναλλακτικές Στρατηγικές Προϊόντος- Στόχευση  Τυποποίηση-Μη Προσαρμογή (mass, standardized, undifferentiated marketing strategy)  Προσαρμογή Διαφοροποιημένη (Differentiated Multi-Segment marketing strategy) Συγκεντρωτική (Concentrated marketing strategy) Εστιασμένη σε μεμονωμένους πελάτες (Customised marketing strategy)

Τυποποίηση (Μη Προσαρμογή) Προϊόντος: Πλεονεκτήματα  Οικονομίες κλίμακας στην παραγωγή  Οικονομίες στην έρευνα και ανάπτυξη  Οικονομίες στον γενικότερο προϋπολογισμό του προγράμματος μάρκετινγκ

Προσαρμογή-Διαφοροποίηση Προϊόντος (multisegment marketing strategy)  Τμηματοποίηση της αγοράς σε ομοιογενή τμήματα καταναλωτών, σε σχέση με συγκεκριμένα κριτήρια και ικανοποίηση κάθε τμήματος με διαφοροποιημένο (προσαρμοσμένο για την συγκεκριμένη αγορά) προϊόν και διαφοροποιημένη υποστήριξη μάρκετινγκ

Διαφοροποίηση Προϊόντος  Συνεπάγεται υψηλότερο κόστος έρευνας και ανάπτυξης, σχεδιασμού και προώθησης προϊόντος,  Βασικό κριτήριο για την επιλογή αυτής της πολιτικής αποτελεί η ανάλυση κόστους-οφέλους μεταξύ των προσδοκώμενων αυξημένων πωλήσεων (incremental revenue) και του απαιτούμενου αυξημένου κόστους εφαρμογής της (incremental costs).

Στρατηγική Διαφοροποίησης Προϊόντος  Ανίχνευση αναγκών (προσδιορίσιμο, προσβάσιμο, ομοιογενές, κερδοφόρο)  Ανίχνευση συνθηκών ανταγωνισμού  Προσδιορισμός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (market positioning)  Προσδιορισμός δυνητικής ζήτησης  Προσδιορισμός προϋπολογισμού υλοποίησης (χρηματοδοτικές ανάγκες)  Συμβατότητα με δομή και στρατηγικές  Συνέχιση ή απόρριψη της στρατηγικής

Συγκεντρωτική Πολιτική Προϊόντος  Εστίαση σε ένα μόνο τμήμα (με βάση ένα ή επιλεγμένα χαρακτηριστικά όπως είναι το εισόδημα ή η ηλικία) και συγκέντρωση πόρων και ικανοτήτων στην άριστη εξυπηρέτησή του (π.χ. Rolls Royce, πιάνα Steinway, tour operators Saga).  Μειονεκτήματα Το συγκεκριμένο τμήμα μπορεί να εκλείψει πολύ γρήγορα (δεν ευννοεί προϊόντα που χαρακτηρίζονται από συχνό ρυθμό αλλαγών)