Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης & διαδικασία διάδοσης νέων προϊόντων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΟΜΑΔΑ /09/2004 Συντονιστής: Οδυσσέας Ντότσικας yellownetroad Ομάδα 2 Catch – Up Meeting Μοντέλα & Μέθοδοι Έρευνας, Καταγραφής, Διαχείρισης, Αξιολόγησης.
Advertisements

ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ.
ΠΡΟΪΟΝ IV Φαίδων Θεοφανίδης
Προώθηση / Επικοινωνία
ΠΡΟΪΟΝ III Φαίδων Θεοφανίδης
Εισαγωγή στη Διαφήμιση
ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Προώθηση / Επικοινωνία
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Το Μίγμα Μάρκετινγκ Κ. Αλεξανδρής.
Το Μίγμα Μάρκετινγκ στις Αθλητικές Υπηρεσίες
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
ΠΑΝΤΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ AMUSE
Στρατηγική Τιμολόγησης
Η επίδρασή της στην κοινωνία.  Τονώνει την οικονομική δραστηριότητα  Αυξάνει την κερδοφορία, επομένως δημιουργεί νέες θέσεις εργασίας  Ενημερώνει το.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
Διαμόρφωση Διαφημιστικών Στόχων
Αξιολόγηση πληροφοριακών συστημάτων
ΤΟ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ και οι επιδράσεις του…. Ορισμός: Ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η πραγματοποίηση εμπορικών συναλλαγών (αγορών προϊόντων, υπηρεσιών ή.
ΠΡΟΒΟΛΗ I Φαίδων Θεοφανίδης
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης και Μάρκετινγκ Όνομα : Χατζηπαυλίδης Ανέστης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ ΣΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ.
Ερευνητική Εργασία Β Λυκείου
ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Πόσο Ελεύθερες είναι οι Προσωπικές Επιλογές μας
Προώθηση / Επικοινωνία
Gate2Start: a ground-breaking model for the successful exploitation of research-based innovation; Bringing entrepreneurship and market expertise at the.
Τι ονομάζεται «κοινή γνώμη» και ποιο το κύριο χαρακτηριστικό της; 3.6 Κοινή γνώμη και Ομάδες πίεσης /συμφερόντων Τι ονομάζεται «κοινή γνώμη» και ποιο το.
Ενότητα # 4: Ομάδες & Καθοδηγητές Γνώμης Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Διαδικασία λήψης αποφάσεων καταναλωτή (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
Τμηματοποίηση Αγοράς, Στόχευση, Διαφοροποίηση και Τοποθέτηση προϊόντος (Adapted from: Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011,
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Συμπεριφορά Καταναλωτή & Στρατηγική ΜΚΤ (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
Διάλεξη 9 η ( ) Καινοτομία στον τουρισμό: Από την θεωρία στην πράξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Οικογένεια & Νοικοκυριά – Αγοραστικές επιδράσεις & λήψη αποφάσεων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος,
ΑΤΕΙ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ Τμήμα Τυποποίησης & Διακίνησης Προϊόντων ΔΙΕΡΕΥΝΗΣΗ ΣΤΑΣΕΩΝ ΜΙΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΝΩΠΩΝ ΟΠΩΡΟΚΗΠΕΥΤΙΚΩΝ: «ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Αντίληψη καταναλωτή και στρατηγική ΜΚΤ (Perception) (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Σιωμκος, 2011, upatras)
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος: Στάδια και Στρατηγικές Δρ. Καταραχιά Ανδρονίκη Τμήμα Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής.
1 Διάλεξη 11 η (2015 – 16) Τεχνικές άμεσης επικοινωνίας και Ψηφιακό Μάρκετινγκ.
Επιδράσεις Ομάδων & Ομάδες Αναφοράς (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΝΕΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΚΑΝ ΟΙ ΦΟΙΤΗΤΡΙΕΣ:  ΓΙΟΥΒΑΝΕΖΑ ΕΛΕΝΗ Α.Μ.420  ΠΑΠΑΚΥΡΙΑΚΟΥ ΖΩΗ Α.Μ.479  ΣΠΑΘΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ Α.Μ.409  ΧΑΤΖΗΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.
 Διαφήμιση  Προωθητικές Ενέργειες  Δημόσιες Σχέσεις  Χορηγία.
Επικοινωνία ΜΚΤ (Marketing Communications) (Adapted from Πασχαλουδης, 2009, Σιωμκος, 2011, Strauss & Frost, 2014 )
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 12 : ΠΡΟΪΟΝ IΙΙ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Συμπεριφορά Καταναλωτή Μέρος Β’ Οι Διαφάνειες βασίζονται στο Βιβλίο του Γ. Σιώμκου, «Συμπεριφορά Καταναλωτή και Στρατηγική Μάρκετινγκ», 2002, Εκδόσεις.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
1 Μάρκετινγκ Προϊόντων Υψηλής Τεχνολογίας : Διοίκηση Προϊόντων Υ/Τ Δρ. ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΑΜΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
Αυτο-εντύπωση & Τρόπος Ζωής (Self-Concept & Lifestyle)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Συμπεριφορά Καταναλωτή
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ''ΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΣΤΙΣ ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ – Η ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ.
Αρχές Μάρκετινγκ Ενότητα 11: Κύκλος Ζωής Προϊόντος:
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
Γενικοί Παράγοντες Αγοράς Μέγεθος Αγοράς: € στο τέλος του 2013 Ανάπτυξη Αγοράς: Μειούμενο ετήσιο ρυθμό (2013/2012: -0,5%, 2012/2011:
Τεχνολογία Β’ Γυμνασίου
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Εφηβικές Συμπεριφορές υψηλού κινδυνου και ΜΜΕ
ΤΕΙ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΔΟΕΠ&ΤΜ
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης & διαδικασία διάδοσης νέων προϊόντων (Adapted from: Hawkins & Mothersbaugh, 2013, Μπαλτας & Παπασταθοπούλου, 2003, Σιωμκος, 2011)

 Καθοδηγητής γνώμης (Opinion leader) θεωρείται ο καταναλωτής που σε κάποια δεδομένη περίπτωση είναι σε θέση να επηρεάσει σε προσωπική βάση άλλους καταναλωτές. Το πρόσωπο αυτό φιλτράρει, επεξηγεί, και προωθεί την πληροφορία.  Ο καθοδηγητής γνώμης έχει μεγαλύτερη γνώση και ενδιαφέρον για την κατηγορία προϊόντος, εκτίθεται γενικά περισσότερο στα ΜΜΕ σχετικά με τη κατηγορία προϊόντος, ανήκει στην ίδια κοινωνικοοικονομική θέση με τους αποδέκτες γνώμης που επηρεάζει, είναι περισσότερο κοινωνικός και καινοτόμος.  Η δραστηριότητα ΜΚΤ μπορεί να επηρεάσει όχι ελέγξει. 7-2 Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης

WOM Versus Advertising (% who put people vs. advertising as best source) 7-3 Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης

Mass Communication Information Flows 7-4 Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης

Mavens, Influentials, and e-fluentials market maven 1.A market maven (γενικός καθοδηγητής γνώμης) διαθέτει σημαντικές ποσότητες πληροφοριών για πολλά προϊόντα, καταστήματα και αγορές, τις οποίες και διαχέουν. influentials 2.Roper Starch αναγνωρίζει μια ομάδα ίδια με τους market mavens που ονομάζονται influentials. Influentials είναι το 10% του πληθυσμού αλλά χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να επηρεάσουν το υπόλοιπο 90%! e-fluentials. Έχουν σημαντική επιρροή (διαδίκτυο & παραδοσιακα μεσα) 3.Roper Starch αναγνωρίζει μια άλλη ομάδα ίδια με τους Internet market mavens που ονομάζονται e-fluentials. Έχουν σημαντική επιρροή (διαδίκτυο & παραδοσιακα μεσα). 7-5 Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης

Στρατηγική ΜΚΤ, WOM, και καθοδηγητές γνώμης  Στρατηγικές σχεδιασμένες να διεγείρουν WOM και να ενθαρρύνουν την καθοδήγηση γνώμης περιέχουν: 1.Διαφήμιση (διέγερση και προσποίηση) 2.Δείγμα προϊόντος 3.Λιανική/Προσωπική Πώληση 4.Δημιουργία Buzz 7-6 Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης - Εφαρμογές

Διαφήμιση Διαφήμιση που προκαλεί διέγερση και προσποίηση - WOM και καθοδήγηση γνώμης. This ad would likely stimulate WOM via interest and excitement © Christopher Kerrigan 7-7 Εφαρμογές στη Συμπεριφορά Καταναλωτή

Online Strategies to Leverage Buzz and WOM  Viral ΜΚΤ  Viral ΜΚΤ είναι μια στρατηγική online “pass-it-along”, που χρησιμοποιεί ηλεκτρονική επικοινωνία να περάσει μηνύματα για μια μάρκα προϊόντος (συχνά με ) διαμέσου ενός εκτεταμένου δικτύου αγοραστών.  Blogs  Blogs είναι προσωπικές εφημερίδες όπου ένα άτομο η ένας οργανισμός μπορεί να ξεκινήσει η να εμπλακεί σε ένα διάλογο.  Twitter είναι ένα micro-blog το οποίο έχει αναδυθεί σαν ένα από τα μεγαλύτερα κοινωνικά δίκτυα. 7-8 Επιδράσεις καθοδηγητών γνώμης

Παραδείγματα Guerilla MΚΤ – μη συμβατικές δραστηριότητες MKT Coca-Cola: Other: =relatedhttp:// =related VOLVO:

Μια καινοτομία είναι μια ιδέα, πρακτική, η προϊόν αντιληπτό σαν νέο από ένα άτομο η μια ομάδα. Ο τρόπος με τον οποίο διαδίδεται ένα νέο προϊόν σε μια αγορά είναι ουσιαστικά ένα ομαδικό φαινόμενο. Τα νέα προϊόντα μπορούν να τοποθετηθούν γραμμικά από αυτά που προκαλούν καμία αλλαγή σε αυτά που προκαλούν ραγδαία αλλαγή, σύμφωνα με την αντίληψη της συγκεκριμένης αγοράς Διάδοση νέων προϊόντων / Καινοτομίας (diffusion of innovations)

Κατηγορίες Καινοτομιών  Συνεχιζόμενες Καινοτομίες (Continuous Innovation)  προϋποθέτουν κάποια μικρή αλλαγή στη συμπεριφορά που δεν είναι όμως σημαντική για τον καταναλωτή.  Δυναμικά Συνεχιζόμενες Καινοτομίες (Dynamically Continuous Innovation)  προϋποθέτει είτε κάποια μέση αλλαγή στη συμπεριφορά που είναι σημαντική η μια κύρια αλλαγή στη συμπεριφορά που είναι μέσης σημασίας για το άτομο.  Μη Συνεχιζόμενες Καινοτομίες (Discontinuous Innovation)  προϋποθέτει κύριες αλλαγές στη συμπεριφορά που είναι σημαντικές για το άτομο η την ομάδα Διάδοση νέων προϊόντων

Διαδικασία Υιοθέτησης και Εκτεταμένη Λήψη Απόφασης 7-12 Διάδοση νέων προϊόντων

Στάδια αποδοχής / υιοθέτησης καινοτομιών από τον καταναλωτή

Diffusion Rates for Popular Consumer Electronics (Cumulative) 7-14 Διάδοση νέων προϊόντων

Παράγοντες που επηρεάζουν τη διάδοση νέων προϊόντων – Κύριες θεωρίες Perceived characteristics of innovation (relative advantage, compatibility, complexity, observability, trialability), characteristics of potential adopters, organizational effort, brand image (Rogers, 2003) TAM model (Davis, 1989; Davis et al., 1992): usefulness, ease of use, enjoyment Technology Readiness Index (Parasuraman 2000) – Optimism, Innovativeness, Discomfort, Insecurity Customer Readiness (Zeithaml & Bitner, 2003) – similar with the previous E-Service Quality (π.χ., Zeithaml et al., 2002) Interactivity (π.χ., Yadav and Varadarajan, 2005) Bass model & extensions: examines social influence - imitation and influence by mass media.

Παράγοντες που επηρεάζουν τη διάδοση νέων προϊόντων Βαθμός διάδοσης Τύπος ομάδας Τύπος απόφασης Δραστηρι ότητα ΜΚΤ Εκπλήρω ση ανάγκης Συμβατότ ητα Σχετικό πλεονέκτ ημα Πολυπλο κοτητα Εμφανής χρήση Εύκολη δοκιμή Αντιληπτό ρίσκο 7-16 Διάδοση νέων προϊόντων

Παράγοντες Καθορισμού Διάδοσης Καινοτομιών Ιδιότητες Προϊόντος

 Οι Καινοτόμοι (Innovators)  Πρώιμοι αποδέκτες (Early Adopters)  Πρώιμη πλειοψηφία (Early Majority)  Όψιμη πλειοψηφία (Late Majority)  Βραδυκίνητοι (Laggards) Adopter Categories (Rogers, 2003) 7-18 Διάδοση νέων προϊόντων

Διαδικασία διάδοσης του προϊόντος (diffusion process)

Στρατηγική MKT & η διαδικασία διάδοσης νέων προϊόντων Τμηματοποίηση αγορών (στόχευση ομάδων χρήσης/υιοθεσίας με διαφορετική πολιτική) Στρατηγικές αύξησης της διάδοσης (χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη στρατηγικών ώστε να αυξηθεί η αποδοχή της καινοτομίας από την αγορά – αναγνώριση πιθανών εμποδίων και η ανάπτυξη στρατηγικών ΜΚΤ ώστε να αντιμετωπιστούν αυτά τα εμπόδια)