ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Advertisements

Τέλος Ενότητας.
Η ανοσοαποτύπωση ως επιβεβαιωτική μέθοδος
Οικονομική Ανθρωπολογία
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Σχεδίαση Ολοκληρωμένων Κυκλωμάτων
Ενότητα 8: Μιλάμε για το θέατρο
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια της Φιλοσοφίας του Δικαίου Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Ασυνέχειες: Μηχανική περιγραφή ΙI Νικόλαος Σαμπατακάκης Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Γεωλογίας.
Zωολογία Ι Ενότητα 19: Εχινόδερμα Εργαστηριακή Άσκηση: Συστηματική Εχινοδέρμων Κυρίτση – Κρικώνη Βασιλική, ΕΔΙΠ Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας.
Τεχνολογία οφθαλμικών φακών Ι (Ε) Ενότητα 5: Έγχρωμοι φακοί Θεμιστοκλής Γιαλελής, Οπτικός, MSc, PhD candidate ΕΔΙΠ του τμήματος Οπτικής και Οπτομετρίας.
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Eιδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων
Παράγοντες που επηρεάζουν ένα σύστημα Υγείας
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΟΥ ΕΛΕΓΧΟΥ ΤΗΣ ΡΥΠΑΝΣΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Άλλες μορφές νευρώσεων
Ενότητα 12: Πάσχα Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
Υπολογιστική Γεωμετρία και Εφαρμογές στις ΒΧΔ
Ενότητα 4 (part B) : Ιατρική ηθική
Ελληνική ξενοδοχειακή αγορά
Εργαστήριο 9 : Scratch (Μέρος 9_Β) Δημήτριος Νικολός ΤΕΕΑΠΗ
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 9: Μετατροπές και πράξεις στους Η/Υ
Ταυτότητα και περίγραμμα μαθήματος
Ενότητα 6: Μιλάμε για την 28η Οκτωβρίου 1940
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
ΠΡΟΤΥΠΟ ΕΛΟΤ EN ISO 3251 Ζύγιση μάζας υγρού μελανιού (m1 g)
Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ενότητα 13 Αξιολόγηση μαθήματος και διδάσκοντος από την εφαρμογή της Μονάδας Ολικής Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) του ΤΕΙ Αθήνας Αξιολόγηση του μαθήματος Αξιολόγηση.
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 11: Αλγεβρικές πράξεις στους Η/Υ
Βάσεις Δεδομένων Ενότητα 1: Εισαγωγικές Έννοιες Βασίλης Βουτσινάς
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Φιλοσοφία της Ιστορίας και του Πολιτισμού
Ο Πλάτων και ο Αριστοτέλης για την ψυχή
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 9 (PART A): Σχέση Ηθικής και Δικαιοσύνης
Τοπολογικές σχέσεις 1/3 Βρείτε και περιγράψτε τις τοπολογικές σχέσεις σύμφωνα με τους (Pantazis, Donnay 1996) για τα παρακάτω γεω-γραφικά αντικείμενα:
ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΤΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ Ενότητα 12: Δικαστής και διαδικασίας δίκης
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία
Προσχολική Παιδαγωγική
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Εικαστικές συνθέσεις - Χρώμα στο χώρο
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Εισαγωγή στις εικαστικές τέχνες
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 1: Εισαγωγή στους Η/Υ Ιωάννης Σταματίου
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Λιθογραφία – Όφσετ (Θ) Ενότητα 8.2: Εκτυπωτική Διαδικασία Μηχανής
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Διδακτική της Πληροφορικής
Εισαγωγή στους Η/Υ Ενότητα 12: Το διάγραμμα ροής και η λειτουργία του
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part A): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Τηλεοπτική και Ραδιοφωνική Παραγωγή
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ενότητα 4 (part A) : Ιατρική ηθική
Ειδικά θέματα βάσεων χωρικών δεδομένων και θεωρία συστημάτων -E
Γενική και Μαθηματική Χαρτογραφία (Ε)
Μυθος και Τελετουργία στην Αρχαία Ελλάδα
Ενότητα 8: Συστήματα Υγείας στην Ευρώπη: Γαλλία
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 5 (part B): Ηθική αρχών και ηθική ωφέλειας
Γενικὴ Ἐκκλησιαστικὴ Ἱστορία Α´
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 6 (part A): Όταν τα άτομα δεν είναι σε θέση να λάβουν αποφάσεις για τον εαυτό τους Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής.
Ενότητα 1: ……………….. Όνομα Επώνυμο Τμήμα __
Επικοινωνιακός Προγραμματισμός Ι
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Ενότητα 21 : ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Θεοφανίδης Φαίδων Σχολή Κοινωνικών Επιστημών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων

Σκοποί ενότητας Στρατηγικός σχεδιασμός Δημιουργία προγράμματος μάρκετινγκ Χρησιμότητα και περιεχόμενο προγράμματος μάρκετινγκ Δυνάμεις Porter Εσωτερική λογική και αποτελεσματικότητα προγράμματος μάρκετινγκ

ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ Στρατηγική είναι το «σχέδιο δράσης» της επιχείρησης για να επιτύχει τους μακροχρόνιους αντικειμενικούς της στόχους. Η Στρατηγική που επιλέγεται είναι συνάρτηση της θέσης της επιχείρησης στον χώρο που δραστηριοποιείται, των στόχων της, των ευκαιριών και των πόρων της. Στρατηγική-Τακτικές ενέργειες.

Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΦΟΡΑ: Τον προσδιορισμό της αγοράς, τις επιλογές τμημάτων αγοράς, τον βαθμό της κάθετης ολοκλήρωσης. Την επιλογή του επιπέδου επενδύσεων (ανάπτυξη ή διατήρηση θέσης, εκμετάλλευση της επιχείρησης χωρίς επενδύσεις, σταδιακή ρευστοποίηση, αποεπένδυση κτλ). Τις στρατηγικές επιμέρους λειτουργιών (σειρά προϊόντων, τιμολόγηση, τοποθέτηση, διανομή) Τον προσδιορισμό ενός διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος (τεχνογνωσία, διείσδυση σε δίκτυα διανομής, δυνατές μάρκες).

Σύστημα δημιουργίας στρατηγικού προγράμματος Ανάλυση της κατάστασης Στρατηγικοί στόχοι Στρατηγικές Στρατηγικό πρόγραμμα Κατανομή πόρων

Στρατηγικός Σχεδιασμός και ΜΚΤ 1.Το ΜΚΤ δίνει τη δυνατότητα στην επιχείρηση να κατευθυνθεί σε επιλεγμένες αγορές που της ταιριάζουν καλύτερα και να διεκδικήσει με ένα αποτελεσματικό πρόγραμμα ΜΚΤ τις πιο κερδοφόρες θέσεις μέσα σε αυτές. 2.Οι δραστηριότητες του ΜΚΤ και οι ανάλογες επενδύσεις σχεδιάζονται με στόχο την κατάληψη και διατήρηση αυτών των θέσεων απέναντι στον ανταγωνισμό.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΚΤ Ο σχεδιασμός μάρκετινγκ είναι η διαδικασία με την οποία επιδιώκεται η συστηματική εκμετάλλευση των διαθέσιμων πόρων μάρκετινγκ (ανθρώπινους, οικονομικούς, τεχνογνωσία), προκειμένου να επιτευχθούν οι στόχοι μάρκετινγκ σε μια ορισμένη χρονική περίοδο. Το Πρόγραμμα ΜΚΤ είναι το έγγραφο, το οποίο περιλαμβάνει όλες τις κατευθύνσεις για τις ενέργειες μάρκετινγκ που πρόκειται να πραγματοποιηθούν στα πλαίσια ενός χρονοδιαγράμματος. Το πρόγραμμα ΜΚΤ αποτελεί ένα εργαλείο τακτικού σχεδιασμού για την επιχείρηση και συνδέεται άμεσα με την αποστολή και το όραμα της.

Σχεδιασμός ΜΚΤ Έχοντας δεδομένους τους στόχους ΜΚΤ πρέπει να προσδιορισθούν με συστηματικό τρόπο οι εναλλακτικές προτάσεις, να επιλεγούν μια ή περισσότερες από αυτές, να προγραμματισθούν, να κοστολογηθούν, να αξιολογηθούν ως προς την δυνατότητα τους να διασφαλίσουν τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα και να δρομολογηθεί η υλοποίηση τους.

Διαδικασία δημιουργίας Προγράμματος ΜΚΤ 1.Εταιρική δήλωση αποστολής (ποιοτικής φύσης- περιγραφική). 2.Εταιρικοί στόχοι (ποσοτικοποιούν και κάνουν λειτουργική τη δήλωση αποστολής). 3.Λειτουργικοί στόχοι ανά κατηγορία (ποσοτικοί- μετρήσιμοι). 4.Δημιουργία Προγράμματος ΜΚΤ: - Ανάλυση υπάρχουσας κατάστασης. - Υποθέσεις. - Προσδιορισμός Στρατηγικής και στόχων ΜΚΤ. - Εκτίμηση αποτελέσματος. - Προσδιορισμός εναλλακτικών προγραμμάτων και επιλογή ενός. - Προϋπολογισμός – Κοστολόγηση Προγράμματος ΜΚΤ. - Λεπτομερές Πρόγραμμα Εφαρμογής από τον πρώτο χρόνο.

Το Πρόγραμμα ΜΚΤ χρησιμεύει για να: Ορίζουμε στόχους και στρατηγικές, Εντοπίζουμε πηγές ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων, Λειτουργούμε οργανωμένα και μέσα σε προσδιορισμένα χρονικά πλαίσια, Καθορίζουμε τους πόρους για την επίτευξη κάθε στόχου, Εδραιώνουμε σχέσεις συνεργασίας μέσα στην επιχείρηση, Πληροφορούμε συστηματικά την ανώτερη διοίκηση της εταιρείας.

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΚΤ 1.Περίληψη. 2.Ανάλυση υπάρχουσας κατάστασης (SWOT) 3.Στόχοι. 4.Στρατηγική. 5.Προγραμματισμός 6.Οικονομική Ανάλυση Προγράμματος 7.Έλεγχος Απόδοσης. 8.Σχέδια «εκτάκτων αναγκών» και εναλλακτικές στρατηγικές.

5 Δυνάμεις Porter 1.Διαπραγματευτική δύναμη υπαρχόντων αγοραστών. 2.Διαπραγματευτική δύναμη υπαρχόντων προμηθευτών. 3.Απειλή από υποκατάστατα. 4.Απειλή Εισόδου νέων ανταγωνιστών. 5.Ένταση υπάρχοντος Ανταγωνισμού.

Ανάλυση Πελατών 1.Ποιος αγοράζει και ποιος χρησιμοποιεί το προϊόν; 2.Τι αγοράζουν οι πελάτες; 3.Που αγοράζουν; 4.Πότε αγοράζουν; 5.Πώς επιλέγουν ότι αγοράζουν; 6.Γιατί προτιμούν αυτό που αγοράζουν;

ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΑ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΛΕΨΕΙΣ Δυνατότητα αγοράς: οι μέγιστες δυνατές πωλήσεις που μπορούν να επιτευχθούν από όλους τους ανταγωνιστές, υπάρχοντες και μελλοντικούς, κάτω από «ιδανικές» συνθήκες. Πρόβλεψη Πωλήσεων: οι πωλήσεις που μπορούν να επιτευχθούν από μια εταιρεία κάτω από ορισμένες συνθήκες π.χ. εφαρμογή ενός δεδομένου ΜΚΤ Plan. Στόχος Πωλήσεων: οι πωλήσεις που πρέπει να επιτευχθούν από το τμήμα πωλήσεων και για τις οποίες υπάρχουν διοικητικές δεσμεύσεις και κίνητρα.

ΕΣΩΤΕΡΙΚΗ ΛΟΓΙΚΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΚΤ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ: δημιουργία νέου προϊόντος, τροποποίηση υπάρχοντος, αλλαγή στάσεων για τη μάρκα, αλλαγή στάσεων για τη μάρκα των ανταγωνιστών, αλλαγή σχετικής σημασίας των χαρακτηριστικών των προϊόντων, εστίαση σε παραμελημένα χαρακτηριστικά, τροποποίηση καταναλωτικών προτιμήσεων. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗΣ: Πολιτική διείσδυσης, Πολιτική ξαφρίσματος, Πολιτική διαφοροποίησης τιμών κτλ. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: Δοκιμή της μάρκας, Προσέλκυση πελατών από τον ανταγωνισμό, Επαναλαμβανόμενες αγορές κτλ. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ ΔΙΑΝΟΜΗΣ: Τύπος καναλιών (π.χ. franchise), ένταση διανομής, σχηματοποίηση δικτύου (γενικός αντιπρόσωπος-αντιπρόσωπος περιοχής).

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΜΚΤ Η επιτυχία ενός προγράμματος ΜΚΤ εξαρτάται από: Την ποιότητα των ενεργειών. Την οργανωτική δομή της επιχείρησης. Τα συστήματα αμοιβών και λήψης αποφάσεων. Το Ανθρώπινο Δυναμικό. Διοικητικό κλίμα και εταιρική κουλτούρα.

Βιβλιογραφία Μάλλιαρης, Π. (2012), Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ, Εκδόσεις Σταμούλη Κεχαγιάς, Ι. Σχεδιασμός Προγραμμάτων Μάρκετινγκ, ΕΑΠ, Τόμος Δ.

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Ορφανίδης Φαίδων «Εισαγωγή στο Μάρκετινγκ» Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στo πλαίσιo του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο την αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί.