Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Αθλητικός Τουρισμός: Υπαίθρια Αθλήματα - Δραστηριότητες Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαπολιτισμική Εκπαίδευση – Θεωρία και Πράξη
Advertisements

Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 5: Προσέλκυση Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Η Διδασκαλία της Πετοσφαίρισης
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Διδακτική Πληροφορικής
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων Ενότητα 6&7: Επιλογή Εργαζομένων Αθανάσιος Κουστέλιος Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Υδραυλικά & Πνευματικά ΣΑΕ
Ανθρωπολογία του Θεάτρου Ενότητα 4 η : Βασικές αρχές της Τέχνης του Ηθοποιού Γιώργος Σαμπατακάκης, M.Phil. (Καίμπρητζ) – Ph.D. (Λονδίνο) Τμήμα Θεατρικών.
Διοίκηση Τεχνολογίας Εργασία: «Εργαλειακή Προσέγγιση Τεχνολογίας» Πρόγραμμα:MBA Part-Time.
Κινητική Μάθηση Ενότητα 8: Θεωρίες και μέθοδοι κινητικής μάθησης Ελιζάνα Πολλάτου, επικ. καθ. ΤΕΦΑΑ-ΠΘ Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εκπαιδευτικά Προγράμματα με Χρήση Η/Υ ΙΙ Θέμα «παιγνίδια» (website address) Διδάσκουσα: Καθηγήτρια Τζένη.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 3: Μετωπικοί τροχοί με κεκλιμένη οδόντωση – Κωνικοί οδοντωτοί τροχοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Τ.Ε. ΕΛΛΗΝΙΚΗ.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 12: Οδηγίες δημιουργίας φυτολογίου Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής Άρτα,
Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων Ενότητα 3: Προσέλκυση Ανθρώπινου Δυναμικού. Διδάσκων: Γεώργιος Ασπρίδης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Προσδιοριστικοί παράγοντες του λογιστικού αποτελέσματος, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά.
Διοίκηση ολοκληρωμένης επικοινωνιακής στρατηγικής
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 4: Το Θεωρητικό Μοντέλο της Ποιότητας των Υπηρεσιών Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων.
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(9)
Ενότητα # 8: ΡΕΑΛΙΣΜΟΣ Αιλιάνα Μαρτίνη Τμήμα Ιστορίας
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Χρηματοοικονομική των Επιχειρήσεων
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΘΕΡΜΙΚΕΣ ΤΑΣΕΙΣ
Στοιχεία Μηχανών ΙΙ Ενότητα 4: Πλανητικοί Μηχανισμοί Δρ Α. Δ. Τσολάκης
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ ΛΕΠΤΟΤΟΙΧΑ
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 7: Παρακολούθηση Κινδύνων.
Φυσικοθεραπεία σε ειδικές πληθυσμιακές μονάδες (Ε)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Ποιότητας Ενότητα 3: Το κόστος της ποιότητας - Βραβεία ποιότητας Διδάσκων: Τσέλιος Δημήτριος, Καθηγητής Εφαρμογών Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(3)
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων (Εργαστήριο)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΤΩΝ ΥΛΙΚΩΝ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΟ: ΔΙΚΤΥΩΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ηλεκτρικές Μηχανές ΙΙ Ενότητα 5: Κανονικοποιημένες Καμπύλες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(4)
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 7: Επίλογος. Σύνοψη
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΕνΟτητα # 8: Ms Word V CLAUDIA BOETTCHER ΤμΗμα ΙστορΙαΣ
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(5)
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(10)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΠΡΟΤΥΠΩΝ ΝΕΥΡΩΝΙΚΑ ΔΙΚΤΥΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ενότητα # 0: Εισαγωγικά διάφορα Ιωάννης Καρύδης Τμήμα Πληροφορικής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τίτλος Μαθήματος Ενότητα 11: Αθλητικός Τουρισμός: Υπαίθρια Αθλήματα - Δραστηριότητες Αθανάσιος Κουστέλιος, Καθηγητής Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. 2

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα Πανεπιστημίου Θεσσαλίας» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους. 3

Σκοποί ενότητας Υπαίθρια αθλήματα – δραστηριότητες αναψυχής ως μορφή αθλητικού τουρισμού 4

Περιεχόμενα ενότητας 5 Τι είναι τα υπαίθρια αθλήματα & δραστηριότητες; Είδη Οφέλη Θεωρητικό υπόβαθρο Έρευνες σχετικά με τα οφέλη συμμετοχής Πρακτικές ιδέες

Ποιες είναι οι δραστηριότητες αθλητισμού αναψυχής; …κατά τους φοιτητές ΤΕΦΑΑ (Χρόνη, 2001)  Ορειβασία  Αναρρίχηση  Mountain bike  Σκι  Rafting  Canoe-kayak  Camping  Τένις  Ιππασία

Τι είναι οι Υπαίθριες Δραστηριότητες;  Προγράμματα κινητικών δραστηριοτήτων που διεξάγονται στην ύπαιθρο  Αλληλεπίδραση ατόμου με το περιβάλλοντα χώρο  φυσικό περιβάλλον  τεχνητό περιβάλλον

Αξιολόγηση καταλληλότητας χώρου Τρόπος προσέγγισης και ποιότητα δρόμων Απόσταση της διαδρομής Είδος ανέσεων που προσφέρονται Βαθμός άνεσης και ασφάλειας επισκεπτών Φυσική ομορφιά--βλάστηση και τοπίο Αριθμός δραστηριοτήτων που μπορούν να πραγματοποιηθούν

Στοιχεία κάθε χώρου Κλίμα Κλίση εδάφους Ποικιλία τοπογραφικής διαμόρφωσης Ύπαρξη ανοιχτών χώρων Προσπελασιμότητα Παρουσία νερού

Ιδιαίτερα Χαρακτηριστικά Υπαίθριων Δραστηριοτήτων  Βασικό χαρακτηριστικό είναι η πρόκληση που δημιουργείται από την αλληλεπίδραση του ατόμου με το περιβάλλον (Miles & Priest, 1990) περιπέτεια, ενθουσιασμός, δημιουργείται γνωστικό ή σωματικό άγχος, και φόβος

Στόχοι Υπαίθριων Δραστηριοτήτων  Η εμπειρία αποτελεί το κεντρικό σημείο της υπαίθριας αναψυχής. Η εμπειρία διαμορφώνεται ανάλογα από το πρόγραμμα, το χώρο, τις εγκαταστάσεις.  Ανάπτυξη Δεξιοτήτων  γνωστικών  κινητικών  Κοινωνικών  Εξάσκηση  Ικανοποίηση  Ευχαρίστηση  … χωρίς απαιτήσεις και προσδοκίες απόδοσης ή επίδοσης … αλλά με ελεύθερη επιλογή και έκφραση του ατόμου

Προγράμματα Αναψυχής  Αναψυχή  εθελοντική συμμετοχή  ευχαρίστηση  Άσκηση π.χ. παιχνίδια, σκι, πεζοπορία, ορειβασία, ποδήλατο, κανό, raft, παρατήρηση πουλιών, κατασκήνωση, αθλητική επιβίωση, κ.α.

Προγράμματα αναψυχής  Ποτάμια και λίμνες  Ποτάμια  Ύπαιθρο  Βουνά  Θάλασσα  Αέρας  Κανό, καγιάκ  Rafting, tubing  Περιηγήσεις με άλογο, ποδήλατο, μηχανές, 4 Χ 4  Πεζοπορία, ορειβασία, αναρρίχηση, σκι  Ιστιοπλοΐα, υποβρύχιες δραστηριότητες, καγιάκ  Αλεξίπτωτο ελεύθερης πτώσης ή πλαγιάς, αετός

Προγράμματα Αγωγής-Εκπαίδευσης  Αγωγή-Εκπαίδευση  συνειδητοποιημένη συμμετοχή  ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων και συμπεριφορών  Περιβαλλοντική Αγωγή «Αγωγή μέσα στην..., σχετικά με την..., και για την... ύπαιθρο» (Coles, 2000)

Αγωγή & Εκπαίδευση στην Ύπαιθρο Εταιρείες – Εκπαίδευση στελεχών – Ανάπτυξη διαπροσωπικών σχέσεων – Βελτίωση ατομικών δεξιοτήτων – Προώθηση προϊόντων Σχολεία – Εκμάθηση νέων κινητικών δεξιοτήτων – Περιβαλλοντική εκπαίδευση – Εκμάθηση και ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής Άλλοι ενδιαφερόμενοι για το περιβάλλον!

Προγράμματα Αποκατάστασης  Αποκατάσταση – Συμμετοχή ατόμων με ιδιαίτερες δεξιότητες π.χ. συναισθηματικές και γνωστικές διαταραχές, ηλικιωμένους, εξαρτημένα άτομα, και άτομα με κινητικές δυσκολίες – Σκοπός δραστηριοτήτων βελτίωση λειτουργιών παροχή ευκαιριών για βελτίωση υγείας, ευημερίας και ψυχικής υγείας κοινωνικοποίηση

Στόχοι Θεραπευτικών Προγραμμάτων Προαγωγή και βελτίωση της υγείας Πρόληψη κατάθλιψης και αύξηση της κοινωνικότητας Ελάττωση συνεπειών ασθένειας-αναπηρίας-ανικανότητας, ανάπτυξη ικανοτήτων Προσφορά αποδεκτών τρόπων διοχέτευσης ενέργειας και εκδήλωσης συναισθημάτων Διαφοροποίηση απόψεων για τους ίδιους, τους άλλους, και το μέλλον («μπορώ να το κάνω») Παροχή ευκαιριών για δημιουργικότητα Παροχή ευκαιριών για αναψυχή Ενίσχυση διαδικασίας κοινωνικοποίησης

Πολλαπλά τα Οφέλη Συμμετοχής Σωματικά, Ψυχολογικά, Κοινωνικά (Ruskin & Shamir, 1984) Η ψυχική και κοινωνική ενεργοποίηση του ατόμου με στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων που εμφανίζονται, βοηθά στην ανάπτυξη πολλαπλών ψυχολογικών δεξιοτήτων, οι οποίες με την σειρά τους ενισχύουν την ψυχική υγεία του ατόμου (Kaplan, 1984; Scherl, 1989)

Προβλήματα για την ύπαιθρο Ζημιά στο φυσικό περιβάλλον – Πως αντιμετωπίζεται; – Βασική αρχή: «από το φυσικό περιβάλλον που επισκεπτόμαστε δεν παίρνουμε μαζί μας τίποτε περισσότερο από αναμνήσεις και εμπειρίες αναψυχής» Αρνητικές επιπτώσεις από την υπερβολική χρήση του χώρου αναψυχής

Υπερβολική Χρήση της Υπαίθρου Οικολογικές καταστροφές – Καλοκαιρινές κατασκηνώσεις: Μείωση βλάστησης κατά 80% Κοινωνικο-ψυχολογικά – Μείωση ικανοποίησης επισκεπτών στην «παρθένα» φύση – Μείωση ικανοποίησης για μοναχική εμπειρία – Αύξηση ικανοποίησης για κοινωνικές συναναστροφές! Πως αντιμετωπίζεται;

Διαδικασία Προγραμμάτων Αρχική αξιολόγηση αναγκών, ενδιαφερόντων, δυνατοτήτων Προσδιορισμός στόχων Σχεδιασμός προγράμματος Υλοποίηση προγράμματος Αξιολόγηση – προγράμματος και επίτευξης στόχων

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ McIntosh R., Goeldner C. (1990). Tourism, Principles, Practices, Philosophies, Wiley New York Σχίζας, Γ. (1998). Ο άλλος Τουρισμός εκδ. ΟΙΚΟΤΟΠΙΑ, Θεσ/νικη Internet Σφακιανάκης Μ., (2000). Εναλλακτικές Μορφές τουρισμού, εκδ. ΕΛΛΗΝ, Αθήνα Λύτρας, Π. (1993) Η κοινωνία της αναψυχής εκδ. INTERBOOKS, Αθήνα ΙΤΕΠ (2002). Ελληνική Οικονομία & Τουρισμός, (13) Μάιος 2002, Αθήνα

Τέλος Ενότητας ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ