Ενόργανη Ανάλυση I Χρωματογραφία Λεπτής Στιβάδας Κοντογιάννης Χρίστος, Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ενόργανη Ανάλυση I Ηλεκτροφόρηση Κοντογιάννης Χρίστος, Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής.
Advertisements

Ενόργανη Ανάλυση I Υγρή Χρωματογραφία Κοντογιάννης Χρίστος, Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
ΟΥΡΟΛΙΘΙΑΣΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ Πανεπιστημιακή Παιδοχειρουργική Κλινική Διευθυντής : Kαθηγητής Σ. Γαρδίκης.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Αριστοτέλης: Γνωσιοθεωρία Μεταφυσική Ενότητα 5: Τα γένη των συμβεβηκότων / H μέθοδος της διαίρεσης 1 Στασινός Σταυριανέας Σχολή Ανθρωπιστικών & Κοινωνικών.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Ενόργανη Ανάλυση II Φασματοσκοπία Ακτίνων Χ Όρκουλα Μαλβίνα, Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Φαρμακευτικής.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ :Η απογραφή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογιστικό αποτέλεσμα, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Ενόργανη Χημική Ανάλυση (Θ) Ενότητα 4: Εισαγωγή στις μεθόδους χρωματογραφίας Δρ. Αρχοντούλα Χατζηλαζάρου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ενόργανης Ανάλυσης και.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 8 (PART B): Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και Επιχειρείν Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
Εισαγωγή στη λογιστική, Ενότητα :Λογαριασμοί, ΤΜΗΜΑ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΉΣ ΚΑΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ – Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου ΕΙΣΑΓΩΓΗ.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
Ενόργανη Ανάλυση II Φασματοσκοπία Πυρηνικού Μαγνητικού Συντονισμού Γεώργιος Σπυρούλιας, Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Μαλβίνα Όρκουλα, Επίκουρη Καθηγήτρια
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
Εορτολογία Ενότητα 3: Η Εορτή των Χριστουγέννων και Θεοφανείων
Εορτολογία Ενότητα 8: Οι Εορτές των Αγίων Γεώργιος Φίλιας
Ενότητα 9: Ο Χειμώνας Διδάσκουσα: Βασιλική Φωτοπούλου
ΚΟΙΝΟΤΙΚΗ ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ Ι
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εορτολογία Ενότητα 4: Οι Εορτές της Αναλήψεως και της Πεντηκοστής
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Πρακτική Άσκηση σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας
Ενότητα 5: Συναισθήματα θετικά και δυσάρεστα
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό
ΠΕΤΡΟΛΟΓΙΑ ΜΑΓΜΑΤΙΚΩΝ & ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΜΕΝΩΝ ΠΕΤΡΩΜΑΤΩΝ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Πληροφορική Κεφάλαιο 10ο: Εισαγωγή στο EXCEL 2010 Μέρος Γ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Μεθοδολογία των Επιστημών του Ανθρώπου: Στατιστική
Κούρτη Μαρία Βιολόγος, Msc, PhD Ιανουαρίου 2018
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ενόργανη Ανάλυση I Χρωματογραφία Λεπτής Στιβάδας Κοντογιάννης Χρίστος, Καθηγητής Τμήμα Φαρμακευτικής

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς. Αναφορά-Μη-Εμπορική Χρήση-Παρόμοια Διανομή

Χρηματοδότηση Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό έχει αναπτυχθεί στα πλαίσια του εκπαιδευτικού έργου του διδάσκοντα. Το έργο «Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο Πανεπιστήμιο Πατρών» έχει χρηματοδοτήσει μόνο τη αναδιαμόρφωση του εκπαιδευτικού υλικού. Το έργο υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους.

Σκοπός ενότητας  Θεμελιώδεις αρχές και εφαρμογές της χρωματογραφίας λεπτής στιβάδας (TLC).

Περιεχόμενα ενότητας  Χρωματογραφικές μέθοδοι  Χρωματογραφία Λεπτής Στιβάδας  Χρωματογραφικά μεγέθη στην TLC  Πλεονεκτήματα  Μειονεκτήματα  Εφαρμογές  Ενόργανη TLC, HP- TLC

Χρωματογραφικές μέθοδοι Ανάλογα με τη φυσική κατάσταση των δύο φάσεων Χρωματογραφία Στατική φάση Κινητή φάση – Στερεού-υγρού Στερεό Υγρό – Υγρού-υγρού Υγρό Υγρό – Αέριου-υγρού Αέριο Υγρό Ανάλογα με τη τεχνική που χρησιμοποιείται Χρωματογραφία – Στήλης – Λεπτής στιβάδας – Χάρτου Ανάλογα με το φυσικοχημικό φαινόμενο που επικρατεί κατά το διαχωρισμό Χρωματογραφία – Προσρόφησης – Ιοανταλλαγής – Κατανομής

Χρωματογραφία Λεπτής Στιβάδας Το προσροφητικό υλικό χρησιμοποιείται με τη μορφή μιας λεπτής στιβάδας (πάχους περίπου 0.25mm) πάνω σε μια γυάλινη ή πλαστική πλάκα. Η ανάπτυξη του χρωματογραφήματος γίνεται σε ειδικούς γυάλινους θαλάμους που κλείνουν αεροστεγώς. Ο πυθμένας του θαλάμου καλύπτεται με διαλύτη Ο χώρος στο χρωματογραφικό θάλαμο πρέπει να είναι κορεσμένος με τους υδρατμούς του διαλύτη ανάπτυξης για την καλύτερη ανάπτυξη του χρωματογραφήματος.

Χρωματογραφία Λεπτής Στιβάδας Τοποθετούμε τη χρωματογραφική πλάκα εντός του θαλάμου και αφήνουμε το χρωματογράφημα να αναπτυχθεί. H θέση των κηλίδων καθορίζεται αμέσως όταν οι κηλίδες είναι έγχρωμες Άχρωμες κηλίδες γίνονται ορατές: – Με παρατήρηση στο υπεριώδες φως(UV) – Με ψεκασμό των πλακών με διαλύματα διαφόρων ουσιών, που αντιδρούν με τα άχρωμα συστατικά των κηλίδων και δίνουν έγχρωμες ουσίες

Χρωματογραφικά μεγέθη στην TLC Rf= απόσταση της ουσίας από το σημείο εκκίνησης, Zs απόσταση του διαλύτη από το σημείο εκκίνησης, Zf Rx= απόσταση της ουσίας από το σημείο εκκίνησης, Zs απόσταση της ουσίας αναφοράς από το σημείο εκκίνησης, Zx

Χρωματογραφικά μεγέθη στην TLC απόσταση της ουσίας από το σημείο εκκίνησης, Zs απόσταση του διαλύτη από το σημείο εκκίνησης, Zf Rf= Zs Zf

H τιμή Rf ενός συγκεκριμένου συστατικού εξαρτάται από: – Ακριβήσύστασητουπροσροφητικούυλικού – Διαλύτηανάπτυξης – Θερμοκρασία H τιμή Rf ενός συγκεκριμένου συστατικού χρησιμεύει για την: – Εξακρίβωση της ταυτότητας μιας άγνωστης ουσίας. – Συγκρίνουμε την τιμή Rf της ουσίας με την τιμή Rf της βιβλιογραφίας ή μιας ουσίας “μάρτυρα” (δηλ. μιας γνωστής ουσίας) Χρωματογραφικά μεγέθη στην TLC

Πλεονεκτήματα Είναι φτηνή τεχνική, δεδομένου ότι δεν απαιτεί δαπανηρό εργαστηριακό εξοπλισμό και απαιτεί κατανάλωση πολύ μικρότερων ποσοτήτων διαλύτη (5% της κατανάλωσης διαλύτη που απαιτεί η HPLC. Φιλική προς το περιβάλλον Υπόκειται σε ελάχιστους περιορισμούς. Είναι δυνατόν να χρησιμοποιηθεί ως κινητή φάση οποιοσδήποτε διαλύτης διαλύει τις προς ανάλυση ουσίες, ρυθμιστικά διαλύματα οποιουδήποτε pH, ακόμη και ισχυρά αντιδραστήρια, δεδομένου ότι οι πλάκες που αποτελούν την στατική φάση είναι αναλώσιμα προϊόντα και χρησιμοποιoύνται μια μόνο φορά σε αντίθεση με τις ακριβές στήλες της HPLC οι οποίες προορίζονται για πολλές αναλύσεις και καταστρέφονται κάτω από ισχυρές συνθήκες διαλυτών pH και αντιδραστηρίων.

Πλεονεκτήματα Δεν υπάρχει παρεμπόδιση από δείγματα προηγουμένων αναλύσεων. Στην HPLC τυχόν μη αντιστρεπτή προσρόφηση μιας ουσίας στην στατική φάση διαφεύγει από την ανάλυση, ενώ είναι δυνατόν να μεταβάλλει την διαχωριστική ικανότητα της στήλης ή και να εμφανιστεί σε άλλες αναλύσεις αργότερα (memory effect). Σε τέτοια περίπτωση στην TLC, απλώς, θα φανεί κάποιο υπόλειμμα στο σημείο εκκίνησης. Μεγάλη ευελιξία. Εκτός της ποικιλίας στατικών και κινητών φάσεων υπάρχει δυνατότητα επιλογής και του τρόπου ανάπτυξης της χρωματογραφίας. (πολλαπλή ανάπτυξη, κλιμακωτή ανάπτυξη, κυκλική, αντικυκλική, οριζόντια) Οι διαφορετικές τεχνικές ανάπτυξης αυξάνουν την διαχωριστική ικανότητα, η οποία στη βάση του αριθμού των θεωρητικών πλακών/ ανά μονάδα μήκους υπολείπεται της HPLC.

Πλεονεκτήματα Συμπληρωματικότητα ως προς την HPLC. Ουσίες με υψηλές τιμές k' και συνεπώς πλατιές κορυφές και χαμηλό διαχωρισμό και ευαισθησία στην HPLC αντιστοιχούν σε χαμηλές τιμές Rf, εμπίπτουν δηλαδή στην περιοχή όπου η TLC παρέχει τον υψηλότερο διαχωρισμό και ευαισθησία. Υπο αυτήν την έννοια οι δύο μέθοδοι είναι δυνατόν να θεωρηθούν αλληλοσυμπληρωματικές ανάλογα με την φύση των εξεταζομένων ουσιών.

Μειονεκτήματα Λιγότερο επαναλήψιμα αποτελέσματα, τα οποία συχνά εξαρτώνται από την εμπειρία και δεξιοτεχνία του αναλυτή. Χαμηλότερος αριθμός θεωρητικών πλακών συγκριτικά με την HPLC Χαμηλότερη ευαισθησία από την HPLC. Δυσκολία στον έλεγχο και σταθεροποίηση των πειραματικών συνθηκών.

Εφαρμογές Έλεγχος καθαρότητας μιας ουσίας (ιδιαίτερη εφαρμογή έχει στην ανίχνευση συγγενών ουσιών και αποτελεί μέθοδο που προτείνεται στις φαρμακοποιίες Διαχωρισμός και ταυτοποίηση συστατικών μείγματος Ημι-ποσοτικός ή ποσοτικός προσδιορισμός ενός ή περισσοτέρων συστατικών μείγματος.

Εφαρμογές Προσδιορισμός φυσικοχημικών παραμέτρων (λιποφιλία) Προσδιορισμός σταθερών σύνδεσης Προσδιορισμός βιοδραστικότητας Συνδυασμός με διατάξεις συνδυαστικής Χημείας

Ενόργανη TLC, HP- TLC Πλάκες Υψηλής απόδοσης: – Λεπτότερη επίστρωση ( mm έναντι 0.25 mm) – Μικρότερο μέσο μέγεθος σωματιδίων (7μm έναντι 12-20μm) – Μικρότερη κατανομή στο μέγεθος των σωματιδίων Καλύτερος βαθμός διαχωρισμού σε απόσταση ανάπτυξης περίπου 50% μικρότερη, 50 mm έναντι mm Βελτιωμένες οπτικές ιδιότητες- καλύτερη ακρίβεια κατά την αξιολόγηση με πυκνομετρία

Πλάκες Υψηλής απόδοσης: – Μικρότερη διάχυση Βελτιωμένος βαθμός διαχωρισμού Όριο ανίχνευσης 10 φορές χαμηλότερο Καλύτερος λόγος κόστους απόδοσης Ενόργανη TLC, HP- TLC

Οι Πλάκες Υψηλής Απόδοσης απαιτούν: – όγκο δείγματος 1/10 ως 1/5 του όγκου που εφαρμόζεται σε συμβατικές πλάκες – ακριβή τοποθέτηση των δειγμάτων – Κατάλληλο εξοπλισμό για την ανάπτυξη του χρωματογραφήματος Ενόργανη TLC, HP- TLC

Βιβλιογραφία  Το υλικό της παρουσίασης προέρχεται από το εξής σύγγραμμα: >, Sixth Edition, authors: Douglas A. Skoog, F. James Holler, and Stanley R. Crouch

Σημείωμα Αναφοράς Copyright Πανεπιστήμιο Πατρών, Κοντογιάννης Χρίστος «Χρωματογραφία Λεπτής Στιβάδας». Έκδοση: 1.0. Πάτρα Διαθέσιμο από τη δικτυακή διεύθυνση:

Σημείωμα Αδειοδότησης Το παρόν υλικό διατίθεται με τους όρους της άδειας χρήσης Creative Commons Αναφορά, Μη Εμπορική Χρήση Παρόμοια Διανομή 4.0 [1] ή μεταγενέστερη, Διεθνής Έκδοση. Εξαιρούνται τα αυτοτελή έργα τρίτων π.χ. φωτογραφίες, διαγράμματα κ.λ.π., τα οποία εμπεριέχονται σε αυτό και τα οποία αναφέρονται μαζί με τους όρους χρήσης τους στο «Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων». [1] Ως Μη Εμπορική ορίζεται η χρήση: που δεν περιλαμβάνει άμεσο ή έμμεσο οικονομικό όφελος από την χρήση του έργου, για το διανομέα του έργου και αδειοδόχο που δεν περιλαμβάνει οικονομική συναλλαγή ως προϋπόθεση για τη χρήση ή πρόσβαση στο έργο που δεν προσπορίζει στο διανομέα του έργου και αδειοδόχο έμμεσο οικονομικό όφελος (π.χ. διαφημίσεις) από την προβολή του έργου σε διαδικτυακό τόπο Ο δικαιούχος μπορεί να παρέχει στον αδειοδόχο ξεχωριστή άδεια να χρησιμοποιεί το έργο για εμπορική χρήση, εφόσον αυτό του ζητηθεί

Διατήρηση Σημειωμάτων Οποιαδήποτε αναπαραγωγή ή διασκευή του υλικού θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει:  το Σημείωμα Αναφοράς  το Σημείωμα Αδειοδότησης  τη δήλωση Διατήρησης Σημειωμάτων  το Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων (εφόσον υπάρχει) μαζί με τους συνοδευόμενους υπερσυνδέσμους.

Τέλος Ενότητας