Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
X I ΣΤΟ ΒULLYING.
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Προσωπικές δεξιότητες
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός (Bullying)
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
BULLYING Τελευταία γίνεται μεγάλη αναφορά στην ενδοσχολική βία μεταξύ των μαθητών και η πολιτεία με διαφημιστικά της μηνύματα, ξεκίνησε την ενημέρωση του.
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Ευδοξία Παναγιωτίδου Ψυχολόγος Α’ ΚΕΔΔΥ Θεσσαλονίκης Τρίτη,
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
Ορισμός εκφοβισμού Πότε εμφανίστηκε;
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ ΒΑΣΙΛΗΣ Β’ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΣΤΕΛΙΟΣ ΣΤ’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
Ψυχοκοινωνικά χαρακτηριστικά παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες: παρεμβάσεις στο πλαίσιο της τάξης Η. Ε. Κουρκούτας.
ΟΙ «ΔΙΕΡΓΑΣΙΕΣ» ΣΤΙΣ ΟΜΑΔΕΣ
Ψυχοπαιδαγωγική Παιδιών με διαταραχές συμπεριφοράς
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ψυχοπαιδαγωγική Παιδιών με διαταραχές συμπεριφοράς
Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Προβλήματα εφηβείας και διαχείριση κρίσεων στο σχολείο
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΚΑΙ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
Χαρακτηριστικά παιδιών αυτιστικού φάσματος
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΜΑΘΑΙΝΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας «ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
Θέμα : « Ενδοσχολική Βία ».  A βραάμκια Ελεονώρα  Καραλή Σοφία  Σπυριδώνου Ειρήνη  Σωτηρίου Μαρία.
ΥΓΙΕΙΝΗ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ. ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ  Φυσικό Περιβάλλον  Τοξικοί κίνδυνοι στα Σχολεία  Διατροφή και Κυλικείο  Συνέπειες Σχολικής.
Σχολικές πρακτικές για την καλλιέργεια θετικού κλίματος Φραντζή Αντιόπη Διευθύντρια 70 ου Δ.Σ Αθηνών Σάββατο, 16 Μαΐου ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών.
Ενδοσχολική Βία (Bullying). Διαστάσεις του φαινομένου Η ενδοσχολική βία και ο εκφοβισμός μεταξύ των μαθητών έχει αρχίσει να γίνεται αντικείμενο προσοχής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
Η ένταξη των μαθητών με αναπηρία στη φυσική αγωγή
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
ΒΙΑ, ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ, BULLYING (εκφοβισμός).
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
ΣΧΟΛΙΚΗ ΕΠΙΘΕΤΙΚΟΤΗΤΑ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Ραχήλ Μαρτίδου Σχ. Σύμβουλος 37ης Εκπαιδευτικής Περιφέρειας
Συντελεστές: Εκπαιδευτικό προσωπικό του Σχολείου
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Βασικός στόχος της παρέμβασης:
Ερευνητική εργασία Θέμα: Σχολική βία Κατάλογος μαθητών:
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Θ. ΜΙΧΑΗΛΙΔΗΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΣ
Φυσιολογικό και παθολογικό
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Στα πλαίσια της ανάπτυξης του παιδιού εκδηλώνονται «δύσκολες» συμπεριφορές ως τρόπος έκφρασης των επιθυμιών και των αναγκών του που συνήθως έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Στα πλαίσια της ανάπτυξης του παιδιού εκδηλώνονται «δύσκολες» συμπεριφορές ως τρόπος έκφρασης των επιθυμιών και των αναγκών του που συνήθως έχουν μικρή διάρκεια ζωής. Η μετατροπή των μη αποδεκτών συμπεριφορών σε κοινωνικοποιημένες συμπεριφορές επιτυγχάνεται μέσα από τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική εξέλιξη του παιδιού στην οποία συμβάλλουν η οικογένεια, το σχολείο και το γενικότερο πολιτισμικό πλαίσιο που βρίσκονται σε αλληλεπίδραση με το παιδί. Η μετατροπή των μη αποδεκτών συμπεριφορών σε κοινωνικοποιημένες συμπεριφορές επιτυγχάνεται μέσα από τη γνωστική, συναισθηματική και κοινωνική εξέλιξη του παιδιού στην οποία συμβάλλουν η οικογένεια, το σχολείο και το γενικότερο πολιτισμικό πλαίσιο που βρίσκονται σε αλληλεπίδραση με το παιδί.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Τι δεν είναι «προβληματικό»; Δεν υπάρχει συγκεκριμένος διαχωρισμός μεταξύ φυσιολογικής και «προβληματικής» συμπεριφοράς. Δεν υπάρχει συγκεκριμένος διαχωρισμός μεταξύ φυσιολογικής και «προβληματικής» συμπεριφοράς. Η «δύσκολη» συμπεριφορά ενός παιδιού μπορεί να είναι ενοχλητική αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε συμπεριφορά που ενοχλεί είναι απαραίτητα «προβληματική». Η «δύσκολη» συμπεριφορά ενός παιδιού μπορεί να είναι ενοχλητική αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι κάθε συμπεριφορά που ενοχλεί είναι απαραίτητα «προβληματική».

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Προβλήματα, όπως απειθαρχία, εκρήξεις οργής, επιδίωξη της προσοχής των άλλων, δυσκολίες στον ύπνο, δυσκολία στη συγκέντρωση, δειλία-συστολή, ψυχοσωματικά προβλήματα, φοβίες, υπερκινητικότητα, επιθετικότητα, άρνηση για το σχολείο κλπ. παρουσιάζουν τα περισσότερα παιδιά σε κάποια φάση της ζωής τους. Προβλήματα, όπως απειθαρχία, εκρήξεις οργής, επιδίωξη της προσοχής των άλλων, δυσκολίες στον ύπνο, δυσκολία στη συγκέντρωση, δειλία-συστολή, ψυχοσωματικά προβλήματα, φοβίες, υπερκινητικότητα, επιθετικότητα, άρνηση για το σχολείο κλπ. παρουσιάζουν τα περισσότερα παιδιά σε κάποια φάση της ζωής τους.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Δεν είναι όλες οι «αποκλίνουσες» συμπεριφορές «προβληματικές» Οι ενήλικες έχουν συγκεκριμένα πρότυπα συμπεριφοράς (ανάλογα με τους κοινωνικούς κανόνες και τις προσωπικές αντιλήψεις) και τα παιδιά θεωρούνται «προβληματικά» όταν αποτυγχάνουν να συμπεριφερθούν σύμφωνα με αυτά. Οι ενήλικες έχουν συγκεκριμένα πρότυπα συμπεριφοράς (ανάλογα με τους κοινωνικούς κανόνες και τις προσωπικές αντιλήψεις) και τα παιδιά θεωρούνται «προβληματικά» όταν αποτυγχάνουν να συμπεριφερθούν σύμφωνα με αυτά. Αν τα παιδιά δεν θέλουν ή δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτά τα πρότυπα θεωρούνται «απροσάρμοστα». Αν τα παιδιά δεν θέλουν ή δεν μπορούν να προσαρμοστούν σε αυτά τα πρότυπα θεωρούνται «απροσάρμοστα».

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η συμπεριφορά ενός παιδιού δεν μπορεί να κατανοηθεί έξω από το περιβάλλον του Οι συμπεριφορές δεν θεωρούνται πια ως ενδογενή στατικά χαρακτηριστικά του παιδιού αλλά ως δυναμικές εκδηλώσεις ενός πολύπλοκου ψυχικού οργανισμού που δρα σε ένα εξίσου σύνθετο περιβάλλον. Οι συμπεριφορές δεν θεωρούνται πια ως ενδογενή στατικά χαρακτηριστικά του παιδιού αλλά ως δυναμικές εκδηλώσεις ενός πολύπλοκου ψυχικού οργανισμού που δρα σε ένα εξίσου σύνθετο περιβάλλον. Εκφράζουν τη δυσλειτουργικότητα των σχέσεων στα πλαίσια του οικογενειακού, σχολικού και ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος. Εκφράζουν τη δυσλειτουργικότητα των σχέσεων στα πλαίσια του οικογενειακού, σχολικού και ευρύτερου κοινωνικού περιβάλλοντος.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Τι είναι «προβληματικό»; Εναντιωτική προκλητική διαταραχή Εναντιωτική προκλητική διαταραχή (ήπια μορφή προβλημάτων συμπεριφοράς) (ήπια μορφή προβλημάτων συμπεριφοράς) Διαταραχή της διαγωγής Διαταραχή της διαγωγής (πιο σοβαρή μορφή προβλημάτων συμπεριφοράς) (πιο σοβαρή μορφή προβλημάτων συμπεριφοράς)

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Συμπτώματα της εναντιωτικής προκλητικής διαταραχής (τέσσερα ή περισσότερα παρόντα τους τελευταίους 6 μήνες) Συχνά ξεσπάσματα θυμού Συχνά ξεσπάσματα θυμού Συχνοί καυγάδες με ενηλίκους Συχνοί καυγάδες με ενηλίκους Συχνά αψηφά ενεργά ή αρνείται να συμμορφωθεί με αιτήματα ή κανόνες των ενηλίκων Συχνά αψηφά ενεργά ή αρνείται να συμμορφωθεί με αιτήματα ή κανόνες των ενηλίκων Συχνά ενοχλεί εσκεμμένα ανθρώπους Συχνά ενοχλεί εσκεμμένα ανθρώπους Συχνά κατηγορεί τους άλλους για τα δικά του σφάλματα ή κακή διαγωγή Συχνά κατηγορεί τους άλλους για τα δικά του σφάλματα ή κακή διαγωγή Συχνά είναι εύθικτος ή ενοχλείται εύκολα από τους άλλους Συχνά είναι εύθικτος ή ενοχλείται εύκολα από τους άλλους Συχνά είναι θυμωμένος και μνησίκακος Συχνά είναι θυμωμένος και μνησίκακος Συχνά κακιώνει ή είναι εκδικητικός Συχνά κακιώνει ή είναι εκδικητικός

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Συμπτώματα της διαταραχής της διαγωγής (τρία ή περισσότερα παρόντα τους τελευταίους 12 μήνες) Επιθετικότητα σε ανθρώπους και ζώα Επιθετικότητα σε ανθρώπους και ζώα  Συχνά φοβερίζει, απειλεί ή τρομοκρατεί άλλους  Συχνά ξεκινά σωματικούς καβγάδες  Έχει χρησιμοποιήσει κάποιο όπλο που μπορεί να προκαλέσει σοβαρή σωματική βλάβη σε άλλους (π.χ. ρόπαλο, μαχαίρι κλπ)  Έχει φερθεί σκληρά σωματικά σε ανθρώπους  Έχει φερθεί σκληρά σωματικά σε ζώα  Έχει επιτεθεί σε άνθρωπο για να τον κλέψει  Έχει εξαναγκάσει κάποιο άτομο σε σεξουαλική δραστηριότητα μαζί του

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Καταστροφή περιουσίας Καταστροφή περιουσίας  Έχει εσκεμμένα βάλει φωτιά με σκοπό να προξενήσει κάποια σοβαρή ζημιά  Έχει εσκεμμένα καταστρέψει περιουσία άλλων

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Απάτη ή κλοπή Απάτη ή κλοπή  Έχει διαρρήξει σπίτι, κτίριο ή αυτοκίνητο άλλου ατόμου  Συχνά λέει ψέματα για να αποκτήσει πράγματα ή πετύχει χάρες ή για να αποφύγει υποχρεώσεις  Έχει κλέψει αντικείμενα μη ευτελούς αξίας, χωρίς να επιτεθεί σε κάποιο θύμα (π.χ. για να το πλαστογραφήσει)

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Σοβαρές παραβάσεις κανόνων Σοβαρές παραβάσεις κανόνων  Συχνά μένει έξω τη νύχτα παρά τις γονεικές απαγορεύσεις (με αρχή πριν τα 13 χρόνια)  Έχει φύγει από το σπίτι και διανυκτέρευσε εκτός σπιτιού τουλάχιστον δύο φορές  Συχνά κάνει σκασιαρχείο από το σχολείο (με αρχή πριν τα 13 έτη)

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η ανάπτυξη προβλημάτων συμπεριφοράς είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης ενδογενών (π.χ. χαρακτηριστικά του παιδιού) και εξωγενών παραγόντων (π.χ. χαρακτηριστικά γονέων, διαπαιδαγώγηση, σχέσεις μέσα στην οικογένεια, γεγονότα, σχολείο, περιβάλλον) οι οποίοι δρουν προσθετικά και συσσωρευτικά. Η ανάπτυξη προβλημάτων συμπεριφοράς είναι αποτέλεσμα αλληλεπίδρασης ενδογενών (π.χ. χαρακτηριστικά του παιδιού) και εξωγενών παραγόντων (π.χ. χαρακτηριστικά γονέων, διαπαιδαγώγηση, σχέσεις μέσα στην οικογένεια, γεγονότα, σχολείο, περιβάλλον) οι οποίοι δρουν προσθετικά και συσσωρευτικά.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Οικογενειακοί παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία προβλημάτων Η αυταρχική διαπαιδαγώγηση Η αυταρχική διαπαιδαγώγηση Η υπερβολικά επιτρεπτική διαπαιδαγώγηση Η υπερβολικά επιτρεπτική διαπαιδαγώγηση Η παραμέληση Η παραμέληση Η οικογενειακή βία Η οικογενειακή βία Η κακοποίηση του παιδιού Η κακοποίηση του παιδιού Οι κακές συνθήκες διαβίωσης Οι κακές συνθήκες διαβίωσης

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Σχολικοί παράγοντες που συμβάλλουν στη δημιουργία προβλημάτων Σχολική αποτυχία Σχολική αποτυχία  Οι ακαδημαϊκές δυσκολίες προκαλούν συναισθήματα απογοήτευσης, κατωτερότητας, θυμού και επιθετικότητας που σε συνδυασμό με άλλους παράγοντες μπορούν με τη σειρά τους να οδηγήσουν στην εκδήλωση προβλημάτων συμπεριφοράς και αντικοινωνικών στάσεων.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Τα παιδιά που έχουν επιθετική συμπεριφορά τείνουν να απορρίπτονται γρήγορα από τους συμμαθητές τους. Τα παιδιά που έχουν επιθετική συμπεριφορά τείνουν να απορρίπτονται γρήγορα από τους συμμαθητές τους. Διατρέχουν τον κίνδυνο να βιώσουν την άμεση ή έμμεση απόρριψη των δασκάλων. Διατρέχουν τον κίνδυνο να βιώσουν την άμεση ή έμμεση απόρριψη των δασκάλων. Τα παιδιά με αντικοινωνική συμπεριφορά σπάνια δέχονται την ενθάρρυνση των δασκάλων για την εκδήλωση θετικών συμπεριφορών. Τα παιδιά με αντικοινωνική συμπεριφορά σπάνια δέχονται την ενθάρρυνση των δασκάλων για την εκδήλωση θετικών συμπεριφορών.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Τα παιδιά με αντικοινωνική συμπεριφορά έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να υποστούν τιμωρίες για αρνητικές πράξεις. Τα παιδιά με αντικοινωνική συμπεριφορά έχουν πολύ περισσότερες πιθανότητες να υποστούν τιμωρίες για αρνητικές πράξεις. Η απόρριψη από την πλευρά των συνομηλίκων αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου. Η απόρριψη από την πλευρά των συνομηλίκων αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν ορισμένα παιδιά στις σχέσεις τους με τους άλλους όπως το να διατηρούν σταθερές σχέσεις φιλίας με τους συνομηλίκους τους αποτελούν ένδειξη για παρέμβαση. Η δυσκολία που αντιμετωπίζουν ορισμένα παιδιά στις σχέσεις τους με τους άλλους όπως το να διατηρούν σταθερές σχέσεις φιλίας με τους συνομηλίκους τους αποτελούν ένδειξη για παρέμβαση. Η αντικοινωνική συμπεριφορά ενός παιδιού προκαλεί τη απόρριψη των άλλων παιδιών η οποία συμβάλλει στην αύξηση των επιθετικών αντιδράσεων από τη πλευρά του παιδιού. Η αντικοινωνική συμπεριφορά ενός παιδιού προκαλεί τη απόρριψη των άλλων παιδιών η οποία συμβάλλει στην αύξηση των επιθετικών αντιδράσεων από τη πλευρά του παιδιού.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η απόρριψη οδηγεί στην απομόνωση των παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς Η απόρριψη οδηγεί στην απομόνωση των παιδιών με προβλήματα συμπεριφοράς Η αποτυχία σχολικής προσαρμογής οδηγεί σε σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες με όλες τις δευτερογενείς συνέπειες για την αυτοεκτίμηση των παιδιών. Η αποτυχία σχολικής προσαρμογής οδηγεί σε σοβαρές μαθησιακές δυσκολίες με όλες τις δευτερογενείς συνέπειες για την αυτοεκτίμηση των παιδιών. Η αντικοινωνική συμπεριφορά και η ακαδημαική αποτυχία αλληλεπιδρούν και ενισχύουν η μία την άλλη. Η αντικοινωνική συμπεριφορά και η ακαδημαική αποτυχία αλληλεπιδρούν και ενισχύουν η μία την άλλη.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Στάσεις και αντιδράσεις Η υπερβολική εστίαση στη διδακτική διαδικασία. Η υπερβολική εστίαση στη διδακτική διαδικασία. Η εξίσωση της φυσιολογικής συμπεριφοράς με τη μη ενοχλητική. Η εξίσωση της φυσιολογικής συμπεριφοράς με τη μη ενοχλητική. Η πεποίθηση ότι υπάρχει ένας βασικά καλός ή κακός χαρακτήρας, που είναι εγγενής και αμετάβλητος στα παιδιά. Η πεποίθηση ότι υπάρχει ένας βασικά καλός ή κακός χαρακτήρας, που είναι εγγενής και αμετάβλητος στα παιδιά. Η υπερεκτίμηση και η εξιδανίκευση της προσωπικής τακτικής και εμπειρίας που χρησιμοποιεί ο κάθε εκπαιδευτικός. Η υπερεκτίμηση και η εξιδανίκευση της προσωπικής τακτικής και εμπειρίας που χρησιμοποιεί ο κάθε εκπαιδευτικός.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η τάση απόδοσης των αιτιών των προβλημάτων συμπεριφοράς σε παράγοντες «μέσα στο παιδί» (εγγενείς στο χαρακτήρα ή την προσωπικότητα των παιδιών) και κυρίως σε παράγοντες μέσα στην οικογένεια – που έμμεσα σημαίνει ότι το σχολείο και ο εκπαιδευτικός αποποιούνται κάθε ευθύνη. Η τάση απόδοσης των αιτιών των προβλημάτων συμπεριφοράς σε παράγοντες «μέσα στο παιδί» (εγγενείς στο χαρακτήρα ή την προσωπικότητα των παιδιών) και κυρίως σε παράγοντες μέσα στην οικογένεια – που έμμεσα σημαίνει ότι το σχολείο και ο εκπαιδευτικός αποποιούνται κάθε ευθύνη.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Πρακτικές που ενισχύουν τα προβλήματα συμπεριφοράς Η αδυναμία από την πλευρά του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αποσαφηνίσουν και να επιβάλλουν ξεκάθαρους κανόνες και όρια, κυρίως όμως αδυναμία να αποσαφηνίσουν τις προσδοκίες τους σε σχέση με την επιθυμητή συμπεριφορά και την επιθυμητή απόδοση του παιδιού σε ακαδημαϊκό επίπεδο. Η αδυναμία από την πλευρά του σχολείου και των εκπαιδευτικών να αποσαφηνίσουν και να επιβάλλουν ξεκάθαρους κανόνες και όρια, κυρίως όμως αδυναμία να αποσαφηνίσουν τις προσδοκίες τους σε σχέση με την επιθυμητή συμπεριφορά και την επιθυμητή απόδοση του παιδιού σε ακαδημαϊκό επίπεδο.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Ακατάλληλες προσδοκίες, που οφείλονται σε στερεότυπες αντιλήψεις του δασκάλου εξαιτίας αρνητικών συμπεριφορών του παιδιού ή εξαιτίας πληροφοριών από τους συναδέλφους Ακατάλληλες προσδοκίες, που οφείλονται σε στερεότυπες αντιλήψεις του δασκάλου εξαιτίας αρνητικών συμπεριφορών του παιδιού ή εξαιτίας πληροφοριών από τους συναδέλφους Αποτυχία από την πλευρά του σχολείου και των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητή. Αποτυχία από την πλευρά του σχολείου και των εκπαιδευτικών να προσαρμοστούν στις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε μαθητή.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Στερεότυπη, άκαμπτη και μονολιθική αντιμετώπιση των μαθητών και των προβλημάτων τους Στερεότυπη, άκαμπτη και μονολιθική αντιμετώπιση των μαθητών και των προβλημάτων τους Ασυνεπής και αντιφατική διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς – έλλειψη οργανωμένης και σταθερής αντιμετώπισης, ασυνεπής χρήση τιμωριών ή χρήση ακατάλληλων τιμωριών, μη σταθερές και προβλέψιμες συνέπειες των τιμωριών. Ασυνεπής και αντιφατική διαχείριση των προβλημάτων συμπεριφοράς – έλλειψη οργανωμένης και σταθερής αντιμετώπισης, ασυνεπής χρήση τιμωριών ή χρήση ακατάλληλων τιμωριών, μη σταθερές και προβλέψιμες συνέπειες των τιμωριών.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Αποτυχία κατάλληλης πλαισίωσης του παιδιού σε ακαδημαϊκό επίπεδο (ασαφείς οδηγίες, ακατάλληλα αναλυτικά προγράμματα, αναποτελεσματικές διδακτικές στρατηγικές κλπ). Αποτυχία κατάλληλης πλαισίωσης του παιδιού σε ακαδημαϊκό επίπεδο (ασαφείς οδηγίες, ακατάλληλα αναλυτικά προγράμματα, αναποτελεσματικές διδακτικές στρατηγικές κλπ).

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Προστατευτικοί παράγοντες Η αποδοχή από τους συνομηλίκους των παιδιών που είναι σε κίνδυνο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα. Η αποδοχή από τους συνομηλίκους των παιδιών που είναι σε κίνδυνο αποτελεί προστατευτικό παράγοντα. Η ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και η παροχή ευκαιριών στα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητες τους επιφέρουν καλύτερα αποτελέσματα σε ακαδημαϊκό επίπεδο, και συγχρόνως μειώνουν τις αντικοινωνικές συμπεριφορές τους Η ενίσχυση των διαπροσωπικών σχέσεων και η παροχή ευκαιριών στα παιδιά να αναπτύξουν τις ικανότητες τους επιφέρουν καλύτερα αποτελέσματα σε ακαδημαϊκό επίπεδο, και συγχρόνως μειώνουν τις αντικοινωνικές συμπεριφορές τους

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η δημιουργία δεκτικού, ενισχυτικού και «ισορροπημένου» κλίματος μέσα στη τάξη που σημαίνει απουσία σοβαρών συγκρούσεων μεταξύ μαθητών και δασκάλων Η δημιουργία δεκτικού, ενισχυτικού και «ισορροπημένου» κλίματος μέσα στη τάξη που σημαίνει απουσία σοβαρών συγκρούσεων μεταξύ μαθητών και δασκάλων Η δημιουργία αισθήματος εμπιστοσύνης στο δάσκαλο Η δημιουργία αισθήματος εμπιστοσύνης στο δάσκαλο Η αναγνώριση της αξίας του κάθε παιδιού από το δάσκαλο δίνουν στο παιδί το κίνητρο για ενσωμάτωση Η αναγνώριση της αξίας του κάθε παιδιού από το δάσκαλο δίνουν στο παιδί το κίνητρο για ενσωμάτωση

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η αλλαγή της στάσης του εκπαιδευτικού βοηθά και στην αποδοχή του παιδιού και από τους συνομηλίκους με συνέπεια τον απεγκλωβισμό από την αρνητική ταυτότητα. Η αλλαγή της στάσης του εκπαιδευτικού βοηθά και στην αποδοχή του παιδιού και από τους συνομηλίκους με συνέπεια τον απεγκλωβισμό από την αρνητική ταυτότητα. Η πλαισίωση και ο αποφασιστικός έλεγχος της συμπεριφοράς των παιδιών – επιβολή ορίων Η πλαισίωση και ο αποφασιστικός έλεγχος της συμπεριφοράς των παιδιών – επιβολή ορίων

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Η θεσμοθέτηση και η διδασκαλία σαφών κανόνων με σταθερή αναφορά στους κανόνες αυτούς. Η θεσμοθέτηση και η διδασκαλία σαφών κανόνων με σταθερή αναφορά στους κανόνες αυτούς. Η οργανωμένη και δομημένη διαχείριση της δυναμικής της τάξης με ευέλικτες στάσεις και στρατηγικές. Η οργανωμένη και δομημένη διαχείριση της δυναμικής της τάξης με ευέλικτες στάσεις και στρατηγικές. Η θετική αναγνώριση παρά η σωφρονιστική διάθεση (επιβράβευση για τις θετικές προσπάθειες, υπευθυνοποίηση του παιδιού μέσα από πρωτοβουλίες, ενίσχυση της σχέσης δασκάλου-παιδιού, ενίσχυσης της θετικής εικόνας του παιδιού απέναντι στους συμμαθητές του) Η θετική αναγνώριση παρά η σωφρονιστική διάθεση (επιβράβευση για τις θετικές προσπάθειες, υπευθυνοποίηση του παιδιού μέσα από πρωτοβουλίες, ενίσχυση της σχέσης δασκάλου-παιδιού, ενίσχυσης της θετικής εικόνας του παιδιού απέναντι στους συμμαθητές του)

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Ο διαχωρισμός της πράξης από το άτομο που τη διαπράττει. Ο διαχωρισμός της πράξης από το άτομο που τη διαπράττει. Ο έπαινος όταν επιδεικνύεται θετική συμπεριφορά που θα πρέπει να είναι συχνότερος από τη τιμωρία Ο έπαινος όταν επιδεικνύεται θετική συμπεριφορά που θα πρέπει να είναι συχνότερος από τη τιμωρία Η αποφυγή αντιπαράθεσης και αγώνων υπερίσχυσης Η αποφυγή αντιπαράθεσης και αγώνων υπερίσχυσης Η χρησιμοποίηση επικοινωνίας που διέπεται από σεβασμό και όχι από ταπείνωση Η χρησιμοποίηση επικοινωνίας που διέπεται από σεβασμό και όχι από ταπείνωση Η χρήση συμβολαίων συμπεριφοράς Η χρήση συμβολαίων συμπεριφοράς

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Βεβαιωθείτε ότι οι κανόνες είναι συγκεκριμένοι, σαφείς και κατανοητοί Οι κανόνες θα πρέπει να έχουν νόημα και να είναι περιορισμένοι σε αριθμό. Οι κανόνες θα πρέπει να έχουν νόημα και να είναι περιορισμένοι σε αριθμό. Οι κανόνες και οι συνέπειες θα πρέπει να είναι αναρτημένοι στο τοίχο. Οι κανόνες και οι συνέπειες θα πρέπει να είναι αναρτημένοι στο τοίχο. Είναι καλύτερο να δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να συμμετέχουν στην καθορισμό των σχολικών κανόνων. Είναι καλύτερο να δίνεται στους μαθητές η δυνατότητα να συμμετέχουν στην καθορισμό των σχολικών κανόνων. Παρουσιάστε τους κανόνες με θετικό τρόπο. Παρουσιάστε τους κανόνες με θετικό τρόπο. Παροτρύνετε αντί να αποτρέπετε. Παροτρύνετε αντί να αποτρέπετε.

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Συναντήσεις γονέων- εκπαιδευτικών Αρχή της συνάντησης Αρχή της συνάντησης «Ευχαριστώ που ήρθατε. Χαίρομαι για τη γνωριμία» «Ευχαριστώ που ήρθατε. Χαίρομαι για τη γνωριμία» «Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουμε για το παιδί σας» «Είναι πολύ σημαντικό να μιλήσουμε για το παιδί σας»

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Καλά λόγια Καλά λόγια «Το παιδί σας είναι πολύ καλό στα …….. «Το παιδί σας είναι πολύ καλό στα …….. (ακαδ. τομέας, κοινωνικές δεξιότητες) (ακαδ. τομέας, κοινωνικές δεξιότητες) «Δείτε ένα παράδειγμα της εξαιρετικής «Δείτε ένα παράδειγμα της εξαιρετικής δουλειάς του παιδιού σας» δουλειάς του παιδιού σας»

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Ενημέρωση από τους γονείς Ενημέρωση από τους γονείς «Τι σας λέει το παιδί σας για το σχολείο;» «Τι σας λέει το παιδί σας για το σχολείο;» (θετικά και αρνητικά) (θετικά και αρνητικά)

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Προβληματισμοί Προβληματισμοί «Πρόσεξα ότι …..(περιγράφετε συγκεκριμένη συμπεριφορά) «Πρόσεξα ότι …..(περιγράφετε συγκεκριμένη συμπεριφορά) «Προβληματίζομαι με τη δυσκολία του ….» «Προβληματίζομαι με τη δυσκολία του ….» «Έχετε προσέξει παρόμοια δυσκολία στο σπίτι ή στο σχολείο τα προηγούμενα χρόνια;» «Έχετε προσέξει παρόμοια δυσκολία στο σπίτι ή στο σχολείο τα προηγούμενα χρόνια;»

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Λύσεις Λύσεις «Πρόσεξα ότι τον βοηθάει….» «Πρόσεξα ότι τον βοηθάει….» «Εσείς έχετε παρατηρήσει το ίδιο και στο σπίτι;» «Εσείς έχετε παρατηρήσει το ίδιο και στο σπίτι;» «Τι θεωρείτε ότι θα τον βοηθούσε;» «Τι θεωρείτε ότι θα τον βοηθούσε;»

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Άλλα Άλλα «Υπάρχει άλλο που θα έπρεπε να γνωρίζω για το παιδί σας;» «Υπάρχει άλλο που θα έπρεπε να γνωρίζω για το παιδί σας;»

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Περίληψη σχεδίου Περίληψη σχεδίου «Εγώ θα κάνω….» «Εγώ θα κάνω….» «Εσείς θα μπορούσατε….» «Εσείς θα μπορούσατε….» «Θα επικοινωνούμε ….(γραπτώς, τηλεφωνικώς, με συναντήσεις) «Θα επικοινωνούμε ….(γραπτώς, τηλεφωνικώς, με συναντήσεις)

Θ.Μαυρόγιαννη, Ψυχολόγος ΚΔΑΥ Αχαίας Τέλος της συνάντησης Τέλος της συνάντησης «Ευχαριστώ και πάλι που ήρθατε. Έμαθα πολλά για το παιδί σας και ξέρω ότι μπορούμε να συνεργαστούμε για να βοηθήσουμε το παιδί να διατηρήσει τις ικανότητες του….και να βελτιωθεί….. «Ευχαριστώ και πάλι που ήρθατε. Έμαθα πολλά για το παιδί σας και ξέρω ότι μπορούμε να συνεργαστούμε για να βοηθήσουμε το παιδί να διατηρήσει τις ικανότητες του….και να βελτιωθεί….. Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου όποτε θέλετε. Θα περιμένω την επόμενη συνάντηση μας». Μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί μου όποτε θέλετε. Θα περιμένω την επόμενη συνάντηση μας».