Ιστορικός Άτλας centennia Παρουσίαση με βίντεο

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διδακτική της Ιστορίας και ΤΠΕ
Advertisements

Διαδραστικοί πίνακες Σενάρια και εφαρμογές.
& Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στην Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διαδικασία Τσουλής Μιλτιάδης
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
λειαίνοντας φακούς (πώς βλέπουμε τα πράγματα)
για τη διδασκαλία της Ιστορίας
Κωνσταντίνος Θεοτόκης «Κατάδικος»
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Κατασκευάζοντας μια ιστοσελίδα 5 Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΝΑΥΠΛΙΟΥ Υπεύθυνη Δασκάλα: ΜΠΙΛΙΟΥΡΗ ΑΡΓΥΡΗ ΣΤ΄ΤΑΞΗ.
ΤΙΤΛΟΣ Κατοχή, Αντίσταση και Απελευθέρωση
ΜΑΛΑΣΙΩΤΗ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΠΕ02 ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
Χρήση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Στην ενότητα αυτή εντάσσεται η εκμάθηση της χρήσης αντιπροσωπευτικών δειγμάτων από τις μεγάλες κατηγορίες εκπαιδευτικού.
ΕΚΠΑ Παιδαγωγική Ψυχολογία Ακαδημαϊκό Έτος Δημιουργικότητα & Διδασκαλία της Ιστορίας Κωνσταντίνα Πλευρίτη.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΠΟΥ ΘΑ ΔΙΔΑΞΟΥΝ ΣΤΑ 800 ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΜΕ ΕΑΕΠ ΟΕΠΕΚ Οκτώβριος 2010 Ενδεικτικά σενάρια, δραστηριότητες.
Ιστορικός Άτλας centennia Παρουσίαση με βίντεο
Παρουσίαση των τίτλων εκπαιδευτικού λογισμικού για το μάθημα της Ιστορίας Ενότητα 2.1,
Ιστορικός Άτλας Centennia
Ανώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης
Κατηγορίες Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μάινας Διονύσιος Η Διδασκαλία της Ιστορίας με τη βοήθεια των ΤΠΕ
Ιστορικός Άτλας Centennia
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΜΕ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ιστορικός Άτλας centennia Παρουσίαση με βίντεο

Παρουσίαση περιεχομένου και στόχων του centennia Στον Ιστορικό Άτλαντα Centennia παρουσιάζεται κυρίως η ιστορία της Ευρώπης και δευτερευόντως της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής από το 1000 μ.Χ. έως το 1997 μ.Χ. μέσα από πληθώρα χαρτών. Η παρουσίαση της τόσο σημαντικής δεύτερης χιλιετίας δεν περιορίζεται μόνο στην εμφάνιση των χαρτών αλλά προχωρεί και στην παροχή πληροφοριών για πρόσωπα, γεγονότα και περιοχές, συνοπτικών βέβαια και επιγραμματικών σ΄ ένα βαθμό.Πρέπει να τονίσουμε πως το πρόγραμμα αυτό και οι δραστηριότητες που το συνοδεύουν συμπληρώνουν με ένα νέο τρόπο το μάθημα της Ιστορίας. Κύριος στόχος τους είναι η ενίσχυση του ενδιαφέροντος του μαθητή για την ιστορία μέσα από την οπτικοποίηση και συγκεκριμενοποίηση των εδαφικών διαφοροποιήσεων που συντελέσθηκαν στην Ευρώπη στη διάρκεια της χιλιετίας αυτής. Η οπτική αυτή συγκεκριμενοποίηση ελπίζουμε ότι θα συμβάλλει με τη σειρά της στην κατανόηση των γεωπολιτικών αλλαγών, των αιτιών ακμής και παρακμής αυτοκρατοριών και κρατών και των ιστορικών εξελίξεων γενικότερα. Παράλληλα θα κάνει εναργέστερη την παρουσία και πορεία των διαφόρων εθνών στο γεωγραφικό χώρο της Ευρώπης. Ταυτόχρονα, όμως, με τη μελέτη των επιμέρους γεωγραφικών περιοχών και των εδαφικών αλλαγών που συντελούνται σ΄ αυτές κατά τη διάκρεια της ιστορίας είναι απαραίτητο οι μαθητές να αναζητούν πληροφορίες μέσω του λογισμικού. Τις πληροφορίες αυτές μπορούν να τις συγκρίνουν, να τις συνδυάζουν και να προβαίνουν σε σύνδεση και συσχέτιση γεγονότων, χρονολογιών και ιστορικών περιόδων είτε αυτόνομα είτε αναφορικά με τους χάρτες.

Παρουσίαση περιεχομένου και στόχων του centennia Αποτελεί λοιπόν βασικό στόχο των δραστηριοτήτων του προγράμματος να αναδείξουν τη συσχέτιση σημερινών εξελίξεων με ανάλογες του παρελθόντος και, κυρίως, να καταδείξουν την άμεση και καίρια εξάρτηση του σημερινού ιστορικού γίγνεσθαι από τις ιστορικές εξελίξεις του παρελθόντος. Μέσα σ΄ αυτό το πλαίσιο ο μαθητής θα πρέπει να χρησιμοποιήσει τα στοιχεία που του παρέχονται από το πρόγραμμα και, σε συνδυασμό με τις πληροφορίες που του παρέχει το σχολικό εγχειρίδιο, να επιχειρήσει να προχωρήσει με επιχειρήματα σε ερμηνεία και σχολιασμό των ιστορικών γεγονότων και εξελίξεων, ανάλογα πάντοτε με την τάξη στην οποία βρίσκεται.ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΤΛΑΝΤΑ CENTENNIA

Γεωργανόπουλος Ευριπίδης, Συντονιστής συγγραφικής ομάδας και επιστημονικός υπεύθυνος. Υποψ.Διδάκτορας Νεότερης και Σύγχρονης Ιστορίας, Φιλόλογος Δ.Ε. Παπάζογλου Αγγελική, Υποψ.Διδάκτορας Βυζαντινής Ιστορίας, Φιλόλογος Δ.Ε. Σπυροπούλου Αδαμαντία, Ιστορικός, Φιλόλογος Δ.Ε. Το λογισμικό Ιστορικός Άτλαντας Centennia εξελληνίστηκε και προσαρμόστηκε στο πλαίσιο του έργου ΚΙΡΚΗ, αντικείμενο του οποίου είναι ο εξελληνισμός και η προσαρμογή στις ανάγκες του Ελληνικού Εκπαιδευτικού Συστήματος ώριμων και καταξιωμένων προϊόντων εκπαιδευτικού λογισμικού της διεθνούς αγοράς καθώς και η αναπαραγωγή και διανομή των προϊόντων αυτών σε 350 σχολικά εργαστήρια.Στην υλοποίηση του προγράμματος αυτού συμμετείχαν πάνω από 1000 επιστήμονες, παιδαγωγοί, μηχανικοί και διοικητικοί υπάλληλοι, οι οποίοι εργάστηκαν σε 57 πανεπιστημιακά τμήματα, 53 εταιρίες και 18 μουσεία, ιδρύματα και ερευνητικά κέντρα.Τα πακέτα εκπαιδευτικού λογισμικού αποστέλλονται στα σχολεία μετά από αξιολόγηση του Γραφείου Πιστοποίησης του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου ως προς την παιδαγωγική τους αρτιότητα και του Ε.Α. ΙΤΥ ως προς την τεχνολογική τους αρτιότητα.

Δραστηριότητα ενότητας 5 γενικού μέρους Επιμόρφωσης επιμορφωτών β΄επιπέδου στις Τ.Π.Ε Κωνσταντίνα Ματσούκα φιλόλογος

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΑΞΙΟΛΟΓΟΥΜΕΝΟ εκπαιδευτικο λογισμικο: ΑΞΙΟΛΟΓΗΤΗΣ: 1.1. Εκπαιδευτική Βαθμίδα/Τάξη στην οποία το κρινόμενο λογισμικό απευθύνεται: ………………………………………………………………………………………… Γνωστικό Αντικείμενο: Αν το εκπαιδευτικό λογισμικό πραγματεύεται περισσότερα από ένα γνωστικά αντικείμενα, σημειώστε ποια είναι αυτά: o Μαθηματικά o Φυσική o Χημεία o Γεωγραφία o Βιολογία o Περιβαλλοντική Εκπαίδευση o Τεχνολογία o Ιστορία o Αρχαία Ελληνικά o Νέα Ελληνικά o Άλλο: ……………………………… Αν το λογισμικό πραγματεύεται περισσότερα από ένα γνωστικά αντικείμενα, αυτά προσεγγίζονται: ___ ολιστικά (δίχως εμφανή διάκριση των αντικειμένων); ___ διεπιστημονικά (αλλά με εμφανή διάκριση των αντικειμένων); ___ ως ανεξάρτητα αντικείμενα (κάθε αντικείμενο αντιστοιχεί σε διαφορετική ενότητα του λογισμικού)

1.3. Ποια/ποιες από τις παρακάτω περιγραφές ανταποκρίνεται καλύτερα στο είδος του εκπαιδευτικού λογισμικού; Ασκήσεις Πρακτικής και εξάσκησης Πολυμεσική παρουσίαση περιεχομένου Περιβάλλον Προσομοίωσης, μοντελοποίησης Περιβάλλον που ενσωματώνει εφαρμογές εικονικής πραγματικότητας Υπερκειμενική Εγκυκλοπαίδεια, πολυμέσων Παιχνίδι Βάση Δεδομένων Εργαλείο άλλο (προσδιορίστε) :

1.4. Το λογισμικό αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για: (σημείωσε αυτά που έχουν σχέση): ____ Παρουσίαση περιεχομένου ____ Επανάληψη, Υποστηρικτική Διδασκαλία ____ Εξάσκηση και πρακτική ____ Αξιολόγηση μαθητή/ αυτοαξιολόγηση ____ Υποδειγματική διδασκαλία, επίδειξη ____ Διερεύνηση Προσομοιώσεων φαινομένων ____ Συγγραφή, δημιουργία (π. χ. σχέδιο, έκδοση, παραγωγή, παρουσίαση πολυμέσων) ____ Εμβάθυνση ____ Παιχνίδι ____ Συνεργατικές Εργασίες ____ Δραστηριότητες εργαστηρίου βασισμένες σε υπολογιστή ____ Καθοδηγούμενη Διδασκαλία/ Εκπαίδευση ____ Δημιουργία, Συμπλήρωση και Χρήση Βάσεων πληροφοριών και δεδομένων ____ Επίλυση προβλημάτων ____ Εκπαιδευτική διαχείριση/ Αποθήκευση στοιχείων μαθητών

Η πληροφορία που παρουσιάζεται είναι ακριβής;Ευνοεί την καλλιέργεια της κριτικής σκέψης;Δίνει τη δυνατότητα στους μαθητές να ερμηνεύσουν κείμενα, γεγονότα ή γλωσσικά φαινόμενα;Παρέχει στους χρήστες τη δυνατότητα να διερευνήσουν κείμενα, γεγονότα ή γλωσσικά φαινόμενα ή δίνει έτοιμη και τυποποιημένη γνώση; Εμπλέκει τους μαθητές σε διερεύνηση γύρω από ανοικτά προβλήματα;Παρέχει κίνητρα για παραγωγή λόγου ή αρκείται σε τυπικές και κλειστές ασκήσεις και ερωτήματα;Παρέχει εργαλεία που να επιτρέπουν στους μαθητές να συλλέξουν, να χειριστούν και να αναλύσουν δεδομένα; Αντιμετωπίζει γεγονότα, κείμενα ή γλωσσικά φαινόμενα στη συγχρονική και τη διαχρονική τους διάσταση; Προωθεί διεπιστημονικές συνδέσεις μεταξύ συγγενών ανθρωπιστικών επιστημών;

Σε ποιες σχεδιαστικές αρχές βασίζεται το λογισμικό Centennia; Με το εργαλείο επισήμανσης υπογραμμίστε μία ή περισσότερες παιδαγωγικές και σχεδιαστικές αρχές που υποστηρίζουν το συγκεκριμένο λογισμικό. διερευνητική μάθηση ομαδική διδασκαλία πολλαπλές αναπαραστάσεις της γνώσης οπτική απεικόνιση των γεγονότων ενεργητικός ρόλος του μαθητή οικοδόμηση της γνώσης υπόθεση, πειραματισμός και έλεγχος συμπερασμάτων αναζήτηση και επιλογή πρωτογενούς υλικού πρόκληση κινήτρων μάθησης διαθεματική προσέγγιση κατανόηση της έννοιας του χρόνου και των αλλαγών στο ιστορικό γίγνεσθαι προσομοίωση καταχώριση, ταξινόμηση πληροφοριών