ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Προϊοντικές Αποφάσεις Για Υπηρεσίες. Τύποι προϊοντικών αποφάσεων για υπηρεσίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μ.Τακούση.  Ανασκόπηση σημαντικών εννοιών της αξιοπιστίας και της εγκυρότητας μιας ποσοτικής μελέτης  Πρακτική εφαρμογή.
Advertisements

ΚΛΙΜΑΚΕΣ ΜΕΤΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΑ.
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων Ενότητα 14: Διαχείριση Ποιότητας Διδάσκων: Φιτσιλής Παναγιώτης, Καθηγητής. Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Τα συστήματα ERP ως εργαλεία στην άσκηση του εσωτερικού έλεγχου Τα συστήματα ERP ως εργαλεία στην άσκηση του εσωτερικού έλεγχου Ομιλητής Νίκος Πασχαλακης.
Διοίκηση Ανθρώπινων Πόρων Ενότητα 3: Αξιολόγηση Προσωπικού Δημήτριος Σταυρουλάκης Τμήμα Λογιστικής & Χρηματοοικονομικής ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Ανώτατο Εκπαιδευτικό.
EΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Σειρά παραδόσεων Στέφανος Φ. Βασιλόπουλος Ιουλία Σπινθουράκη Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Ώρες.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
Στάδια εξέλιξης των συστημάτων ποιότητας. ΕΞΕΛΙΞΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ ΕΛΕΓΧΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ.
1 Λοιμώδη Νοσήματα – Υγιεινή Αγροτικών Ζώων – Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας, Τμήμα Ζωικής Παραγωγής, ΤΕΙ ΗΠΕΙΡΟΥ - Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου.
ΑΠΑΡΤΙΩΣΗ «ΑΣΘΕΝΗΣ ΤΕΛΙΚΟΥ ΣΤΑΔΙΟΥ» Χαράλαμπος Καλόφωνος Αναπληρωτής Καθηγητής Ιατρικό Τμήμα Πανεπιστημίου Πατρών.
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΘΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΚΑΙ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ.
Σχεδιασμός-Διαχείριση-Μάρκετινγκ Τουρστικών Προορισμών 1.
1 ΔΙΕΠΑΦΗ ΚΑΤΑΝΕΜΗΜΕΝΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕΣΩ ΟΠΤΙΚΩΝ ΙΝΩΝ (Fiber Distributed Data Interface, FDDI)
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό Γεώργιος Απλαδάς Εαρινό εξάμηνο Μάθημα 1 Ο 1.
Δρ. Γ.Μαλινδρέτος PHYSICAL DISTRIBUTION CHANNEL (ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΝΑΛΙ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗΣ – KANAΛΙ LOGISTICS)‏ Περιγράφει τη μέθοδο και τα μέσα με το οποίο το προϊόν φυσικά.
Διαχείριση ποιότητας στον Τουρισμό
Διοίκηση Ποιότητας Γιώργος Απλαδάς 13/10/2016
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΕΣΤΙΑΣΗΣ
Διασκευή 7 Διαλέγοντας χαρακτήρες
1. Εγκυρότητα-Αξιοπιστία μετρήσεων
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Ενότητα # 5: Ακούγοντας τον Καταναλωτή Υπηρεσιών
Οργανωσιακή Συμπεριφορά & Ηγεσία
The Costs of Sovereign Default: Theory and Empirical Evidence
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
Εγκυρότητα και αξιοπιστία
ΙΕΚ Πάτρας – Στέλεχος Διοίκησης και Οικονομίας (Σ.Δ.Ο.)

Η διαδικασία του σχεδιασμού Τουριστικού Μάρκετινγκ
Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΣΚΕΥΑΣΙΑΣ
Συναισθηματική σχέση και επικοινωνία εκπαιδευτικού-μαθητή
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΧΡΟΝΟΥ -ΨΥΧΑΓΩΓΙΑ
Υπολογισμός του Δείκτη Εσωτερικής Συνέπειας alpha του Cronbach με το SPSS Γεώργιος Σιδερίδης.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑ Container Security
Δρ. Χριστακόπουλος Γιάννης
Σημειώσεις για συζήτηση πάνω στο θέμα «ποιότητα στις υπηρεσίες»
Business Process Management
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
Process – People - Physical Evidence
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΠΡΟΪΟΝ
YEREVAN COMMUNIQUÉ 18η Διημερίδα Διεθνών και Δημοσίων Σχέσεων
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 8η ( ) Ύλη Εξετάσεων
ΕΝΝΟΙΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Μεταιχμιακό ή Στεφανιαίο (limbic) Σύστημα
Προδιαγνωστική Μελέτη και Μελέτη Σκοπιμότητας
Ψηφιακές τεχνολογίες στην εκπαίδευση
Χέρια που «μιλούν» Χέρια που «ακούνε»
Καθηγητής Aστέρης Χουλιάρας Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου
Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
Μίγμα Μάρκετινγκ στον Αθλητισμό: Το αθλητικό προϊόν ή υπηρεσία
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΠΩΛΗΣΗΣ ΧΕΙΜΕΡΙΝΟ ΕΞΑΜ
Επιχειρηματικότητα σε εποχή κρίσης
ΗΘΙΚΟΤΗΤΑ ένα σύστημα αξιολόγησης των ανθρώπινων πράξεων. Η ανάπτυξη της ηθικότητας αποτελεί το βασικό πυρήνα της διαδικασίας κοινωνικοποίησης του παιδιού.
ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΑΛΕΞΗ 1 Σκοπός και λειτουργία νοσοκομείων
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΚΑΙ ΑΣΚΗΣΗ
ΑΜΥΝΤΙΚΗ ΙΑΤΡΙΚΗ ΚΑΙ ΣΧΕΣΗ ΙΑΤΡΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Στρατηγική Προσέγγιση Διοίκησης του Ανθρωπίνου Δυναμικού
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΥΛΩΝΕΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΟΙΟΠΑΘΗΤΙΚΟΥ ΙΑΤΡΟΥ ΚΑΙ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ
της Συναισθηματικής Νοημοσύνης σε έναν Αεροπορικό Οργανισμό
Υγειά και Ποιότητα ζωής Η ποιότητα ζωής είναι ένα πολυδιάστατο φαινόμενο -Μετά τον 2ο Παγκόσμιο πόλεμο στην Αμερική ο όρος ποιότητα ζωής εκφράζει την.
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 3η ( ) Ποιότητα Υπηρεσιών
ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΑΡΡΥΘΜΙΕΣ Αθανάσιος Δρίτσας FESC
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ
ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ / ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μελέτη ηλεκτρικών ιδιοτήτων του οξειδίου του Υττρίου (Υ2Ο3)
Αποτιμώντας την Αξία της Βιβλιοθήκης στο Πλαίσιο των
“ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΖΩΗΣ - ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ.”
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Προϊοντικές Αποφάσεις Για Υπηρεσίες

Τύποι προϊοντικών αποφάσεων για υπηρεσίες

Αποφάσεις για τους προσφερόμενους τύπους υπηρεσιών  Οι πιο κρίσιμες αποφάσεις για το μέλλον της επιχείρησης  Λαμβάνονται σε δύο επίπεδα : 1) Επίπεδο μίγματος υπηρεσιών 2) Επίπεδο γραμμής υπηρεσιών

Αποφάσεις για τους προσφερόμενους τύπους υπηρεσιών Επίπεδο μίγματος υπηρεσιών α ) Ποιές κατηγορίες και γραμμές προϊόντων / υπηρεσιών πρέπει να προσφέρουμε ; β ) Ποιές είναι οι ομάδες και κατηγορίες πελατών στις οποίες θα απευθύνονται τα προϊόντα / υπηρεσίες μας ; γ ) Σκοπεύουμε να ικανοποιήσουμε τις αγορές μας ως « προμηθευτές πλήρους γραμμής » προϊόντων / υπηρεσιών ή ως εξειδικευμένοι « προμηθευτές περιορισμένης γραμμής »; δ ) Θα επιδιώξουμε να κατακτήσουμε τη θέση του ηγέτη ή του διεκδικητή στην αγορά ; ε ) Ποιά είναι τα επιχειρηματικά χαρακτηριστικά ( κριτήρια ), τα οποία θα πρέπει να έχει μια γραμμή προϊόντος / υπηρεσίας προκειμένου να συμπεριληφθεί στο μίγμα προϊόντων ( προϊοντικό χαρτοφυλάκιο );

Μείγμα Υπηρεσιών - παράδειγμα

Αποφάσεις για τους προσφερόμενους τύπους υπηρεσιών Επίπεδο γραμμής προϊόντος / υπηρεσίας α ) Ποιά είναι τα όρια πέρα από τα οποία δεν πρέπει να προστεθούν νέα προϊόντα / υπηρεσίες ; β ) Ποιός είναι ο αριθμός διαφορετικών προϊόντων / υπηρεσιών τα οποία θα προσφερθούν στη γραμμή προϊόντος / υπηρεσίας και σε ποιό βαθμό πρέπει να διαφοροποιούνται μεταξύ τους ; γ ) Ποιός είναι ο αριθμός των εναλλακτικών / παραλλαγών που θα προσφέρονται για κάθε προϊόν / υπηρεσία στη γραμμή ; δ ) Ποιά είναι τα επιχειρησιακά κριτήρια που κάθε προϊόν / υπηρεσία θα πρέπει να πληροί, προκειμένοι να συμπεριληφθεί στη γραμμή ; ε ) Σε ποιά τμήματα της αγοράς πρέπει να εισέλθουμε ώστε να εξασφαλίσουμε μια καλή θέση στην αγορά σε σχέση με τους ανταγωνιστές με ένα ανεκτό κόστος ; στ ) Πρέπει να διατηρήσουμε στη γραμμή προϊόντα / υπηρεσίες τα οποία δεν μπορούν να αποδώσουν κέρδος ώστε να κρατήσουμε τους πελάτες ευχαριστημένους ή θα πρέπει να αφήσουμε να τους κερδίσουν οι ανταγωνιστές ;

Γραμμή Υπηρεσιών - παράδειγμα

Αποφάσεις για την υλική / φυσική υπηρεσία Αποφάσεις για τις υλικές αποδείξεις Ένα ξεχωριστό στοιχείο ( ή Ρ ) του μίγματος μάρκετινγκ κάθε επιχείρησης παροχής υπηρεσιών - « Ύπαρξη υλικών αποδείξεων της υπηρεσίας » (Physical evidence) Οι σχετικές αποφάσεις που θα πρέπει να λάβει η επιχείρηση είναι :  Πόσο υλική πρέπει να είναι η υπηρεσία που παρέχεται στους πελάτες ;  Ποιά στοιχεία θα χρησιμοποιηθούν για να γίνει πιο υλική η υπηρεσία ;

Αποφάσεις για την υλική / φυσική υπηρεσία Αποφάσεις για την ποιότητα της υπηρεσίας Σύμφωνα με το μοντέλο SERVQUAL η ποιότητα μιας υπηρεσίας περιλαμβάνει τις ακόλουθες πέντε διαστάσεις : Χειροπιαστά στοιχεία (Tangibles), Αξιοπιστία (Reliability), Αίσθηση Σιγουριάς (Assurance), Ανταπόκριση (Responsiveness), Ενσυναίσθηση (Empathy) Γενικά οι αποφάσεις που θα πρέπει να λάβει μια επιχείρηση παροχής υπηρεσιών αναφορικά με την ποιότητα των υπηρεσιών της είναι οι εξής :  Σε ποιές διαστάσεις ποιότητας της υπηρεσίας θα επικεντρωθεί ;  Πόσο συχνά και κάτω από ποιές συνθήκες θα πρέπει να αλλάζει η ποιότητα της υπηρεσίας της ;  Πόση έμφαση στην ποιότητα της υπηρεσίας θα πρέπει να δίνει η επιχείρηση κατά την προώθηση των πωλήσεών της ;

Αποφάσεις για την άϋλη / διευρυμένη υπηρεσία Αποφάσεις για τη βασική υπηρεσία και διαδικασία παροχής Η βασική υπηρεσία περιλαμβάνει τα βασικά λειτουργικά χαρακτηριστικά της ή αλλιώς τη βασική ωφέλεια που αποκομίζει ο πελάτης. Λόγω της άϋλης φύσης της, η υπηρεσία ουσιαστικά αποτελεί μια ‘ εμπειρία ’ την οποία βιώνει ο πελάτης μέσω μιας συγκεκριμένης διαδικασίας παροχής. Γενικά, η επιχείρηση παροχής υπηρεσιών θα πρέπει να λάβει αποφάσεις για τα ακόλουθα :  Ποιά είναι τα βασικά λειτουργικά χαρακτηριστικά των υπηρεσιών της ;  Σε ποιά λειτουργικά χαρακτηριστικά πρέπει να δώσει έμφαση η επιχείρησή μας ;  Πόσο θα τα διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό ;  Ποιές διαδικασίες θα σχεδιάσει για την καλύτερη παροχή των βασικών υπηρεσιών της ;

Βασική Υπηρεσία – συνεργείο αυτοκινήτων

Αποφάσεις για την άϋλη / διευρυμένη υπηρεσία Αποφάσεις για τις συμπληρωματικές υπηρεσίες και διαδικασία παροχής Οι τύποι συμπληρωματικών υπηρεσιών ταξινομούνται σε δύο βασικές κατηγορίες : Υπηρεσίες διευκόλυνσης, οι οποίες διευκολύνουν την παροχή των υπηρεσιών της επιχείρησης Υπηρεσίες μεγέθυνσης, που αυξάνουν την συνολική ωφέλεια που αποκομίζει ο πελάτης από την επιχείρηση παροχής υπηρεσιών Γενικά, η επιχείρηση παροχής υπηρεσιών θα πρέπει να αποφασίσει :  Ποιές συμπληρωματικές υπηρεσίες θα πλαισιώσουν τη βασική της υπηρεσία ;  Πόση έμφαση θα δώσει σε αυτές τις συμπληρωματικές υπηρεσίες ;  Πόσο θα τις διαφοροποιήσει από τον ανταγωνισμό ;  Ποιές διαδικασίες θα σχεδιάσει για την καλύτερη παροχή των συμπληρωματικών υπηρεσιών της ;

Υπηρεσίες μεγέθυνσης – CARGLASS

Αποφάσεις για την άϋλη / διευρυμένη υπηρεσία Αποφάσεις για τη σηματοποίηση υπηρεσιών Η επιχείρηση θα δημιουργήσει μια οικογένεια σημάτων για όλους τους τύπους προϊόντων / υπηρεσιών που προσφέρει ή θα πρέπει να δημιουργήσει ένα ειδικό σήμα για κάθε τύπο προϊόντος / υπηρεσίας που προσφέρει ; Οικογενειακή σηματοποίηση Πλεονεκτήματα 1)Μειώνονται οι επικοινωνιακές δαπάνες 2)Η « οικογενειακή » επωνυμία είναι ιδιαίτερα ισχυρή στην αγορά - στόχο 3)Η « οικογενειακή » επωνυμία ενδείκνυται όταν τα επιμέρους προϊόντα / υπηρεσίες παρουσιάζουν μια σχετική συνάφεια Μειονεκτήματα Η επιχείρηση διατρέχει τον κίνδυνο εάν ένα νέο προϊόν / υπηρεσία αποτύχει στην αγορά να πληγεί η εικόνα όλων των άλλων προϊόντων / υπηρεσιών με την ίδια επωνυμία.

Σηματοποίηση – παραδείγματα

Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών / καινοτομιών

Τύποι καινοτομικότητας  Υπηρεσίες νέες για την αγορά  Υπηρεσίες νέες για την επιχείρηση  Νέες διαδικασίες διανομής παράδοσης  Τροποποιήσεις υπηρεσιών  Επεκτάσεις γραμμών υπηρεσιών  Επανατοποθετήσεις υπηρεσιών

Ανάπτυξη νέων υπηρεσιών / καινοτομιών Συμμετοχή επιμέρους επιχειρησιακών λειτουργιών στη διαδικασία ανάπτυξης νέων υπηρεσιών  Το Μάρκετινγκ παίζει τον βασικότερο ρόλο σε όλη την ανάπτυξη νέων υπηρεσιών  Η συμμετοχή και των υπολοίπων λειτουργιών είναι απαραίτητη σε επιμέρους στάδια  Όσο μεγαλύτερη είναι η διαλειτουργική συμμετοχή, τόσο αυξάνεται η επιτυχία μίας υπηρεσίας στην αγορά

Παράγοντες επιτυχίας νέων υπηρεσιών  Επιχειρησιακή συνέργεια  Συμβατότητα υπηρεσίας / αγοράς  Ποιότητα λανσαρίσματος  Ευρεία εκπαίδευση πωλητών  Ύπαρξη μοναδικής / ανώτερης υπηρεσίας  Ποιότητα διενέργειας δραστηριοτήτων μάρκετινγκ

Κατάργηση προϊόντων / υπηρεσιών Είναι τόσο σημαντική όσο και η ανάπτυξη νέων προϊόντων / υπηρεσιών, αφού και οι δύο δραστηριότητες απαιτούν καινοτομική σκέψη και παίζουν σημαντικό ρόλο στον καθορισμό της συνολικής ανάπτυξης και κερδοφορίας μιας συγκεκριμένης επιχείρησης. Στάδια διαδικασίας κατάργησης προϊόντων / υπηρεσιών : 1) αναγνώριση ασθενών προϊόντων / υπηρεσιών 2) ανάλυση ασθενών προϊόντων / υπηρεσιών και πιθανή αναζωογόννησή τους 3) αξιολόγηση ασθενών προϊόντων / υπηρεσιών και λήψη απόφασης κατάργησης και εφαρμογή της απόφασης κατάργησης

Κατάργηση προϊόντων / υπηρεσιών Προβληματικές καταστάσεις που ενεργοποιούν τη διαδικασία κατάργησης  Ορθολογικοποίηση χαρτοφυλακίου  Χρηματοοικονομική απόδοση  Μεταβολές στο περιβάλλον  Απόφαση της μητρικής εταιρίας

Αναγνώριση ασθενών προϊόντων / υπηρεσιών Οκτώ κριτήρια  Κερδοφορία  Όγκος Πωλήσεων  Μερίδιο αγοράς  Προοπτικές ανάπτυξης της αγοράς  Θέση στον κύκλο ζωής  Ενέργειες ανταγωνισμού  Λειτουργικά προβλήματα  Αντιλήψεις των πελατών

Διορθωτικές ενέργειες πριν την κατάργηση  Τροποποιήσεις στην τιμή  Τροποποιήσεις στη δομή του κόστους  Τροποποιήσεις χαρακτηριστικών  Αύξηση προσπάθειας απο προσωπικό  Τροποποιήσεις στη στρατηγική προώθησης & επικοινωνίας  Τροποποιήσεις στη διαδικασία παροχής  Εκπαίδευση προσωπικού