 Σκοπός της Κοιν. Εργασίας είναι η μελέτη και η αντιμετώπιση ποικίλλων κοινωνικών και προσωπικών προβλημάτων που παρουσιάζουν άτομα ή ομάδες.  Βασίζεται.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Μαθητής με π.ο. στο σχολείο μας. Τα κομμάτια του πάζλ.
Advertisements

ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΠΡΟΛΗΨΗΣ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΕΞΑΡΤΗΣΙΟΓΟΝΩΝ ΟΥΣΙΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ AIDS ΔΗ.ΜΟ.Π. «ΝΙΚΟΣ ΜΩΡΟΣ» «Η Πρόληψη Τόπος Συνάντησης και Συναπάντησης για τη Συνερασία,
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Διαφάνεια 1 Κοινωνιολογία Οι Βασικές Έννοιες Michael Hughes Carolyn J. Kroehler.
«Εξαρτήσεις…τις χρειάζομαι;»
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΗΛΙΚΙΑΣ
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΑΓΩΓΗ Εισηγήτρια: Τσεμπέρη Καλλιόπη
ΚΕΝΤΡΟ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΛΑΡΙΣΑΣ
Φόβοι, ανασφάλειες και ψυχολογικά προβλήματα εφηβικής ηλικίας
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
5Ο ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΚΕΡΚΥΡΑΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
25 σεπτεμβρίου ΓΥΝΑΙΚΑ- ΕΡΓΑΣΙΑ- ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ελευθερία αραβανή ψυχολόγος.
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Η ΕΞΕΤΑΣΗ ΤΟΥ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΟΥ ΑΣΘΕΝΟΥΣ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
«Οι έφηβοι είναι ιδιαίτερα ευάλωτοι στις ανεπιθύμητες επιδράσεις της χρήσης ουσιών, λόγω του μεταβατικού χαρακτήρα και της ρευστότητας των συναισθημάτων.
ΕΦΗΒΙΚΟΣ ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ.
Ο ρόλος του θύτη στην ενδοσχολική βία Το προφίλ και τα χαρακτηριστικά του, τα αίτια που τον ωθούν και οι συνέπειες των πράξεών του.
ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΕΦΗΒΟΥ ΙΙ
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: AITIA KAI ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ ΜΠΡΙΓΚΕΛ ΣΕΛΕΝΙΤΣΑ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Ψυχολογικά προβλήματα στη μονάδα τεχνητού νεφρού Αγγελική Κοντόλια, Ασκούμενη κοινωνική λειτουργός.
Ψυχολογία έφηβων Είμαι όμορφος; Είμαι άσχημος;
Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Εθισμός στο Διαδίκτυο –Facebook & Έφηβοι
Ψυχολογία των νέων 1)Η μετάβαση της παιδικής στην εφηβική ηλικία
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
Περιγεννητική υγεία.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 1: Εισαγωγή – Ψυχική Υγεία – Ψυχική Διαταραχή. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τ.Ε.Ι. Αθήνας Σχολή Επαγγελμάτων Υγείας και Πρόνοιας Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας « ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» Διδάσκουσα: Δρ. Ειρήνη Κατσαμά.
ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΚΡΙΣΗΣ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ Αλεξάνδρα Βεργέτη Αλεξάνδρα Βεργέτη.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Πρωτογενείς φορείς Κοινωνικοποίησης
ΠΡΩΤΟΓΕΝΕΙΣ ΦΟΡΕΙΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗΣ.  Η λέξη «κοινωνικοποίηση» εμφανίζεται στις αρχές του 20ου αιώνα από τον Εμίλ Ντιρκέμ, θεμελιωτή της σύγχρονης κοινωνιολογίας.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ο ρόλος της συμβουλευτικής στη γονεϊκότητα
Διαχείριση Κρίσεων στη Σχολική Κοινότητα
ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΩΝ ΥΓΕΙΑΣ
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
Εργασία Α’ τετραμήνου Τόσκα Ραβέσα Κοκκίνου Έλενα Σφακιανάκη Βασιλική Τζαβάρα Κωνσταντίνα.
Εργασία: Συμβουλευτική σε οικογένεια με ανοϊκό μέλος
Η αιτιολογία της εξάρτησης
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ - Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΡΩΤΗ ΕΝΟΤΗΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ – Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & Ο ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΠΕΡΙΓΥΡΟΣ 1. ΕΝΝΟΙΑ & ΤΥΠΟΙ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ – Ο ΡΟΛΟΣ.
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Η ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ως οπλο επικοινωνιας
ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ & ΑΝΑΠΗΡΙΑ.
Εφηβεία Επιμέλεια: Πετράκου Ελένη.
2η Κοινότητα Ανιχνευτών Αιγίου
Εργασία στο μάθημα της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής 2 Ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΥΤΙΛΗΝΗΣ ΤΑΞΗ Γ1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ: ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ: Κ.ΣΤΡΑΤΗΣ.
Σιασιαμούτης Κωνσταντίνος
Αναπτυξιακη ψυχολογια συναισθηματικη και κοινωνικη αναπτυξη παιδιων
Φυσιολογικό και παθολογικό
Αποσυνδετικές διαταραχές
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
ΨΧ06 ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΦΗΒΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑ 5 : ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ
Φροντίδα των ηλικιωμένων στην κοινότητα
Δρ. Πήλιος Σταύρου Κλινικός Ψυχολόγος
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Σκοπός της Κοιν. Εργασίας είναι η μελέτη και η αντιμετώπιση ποικίλλων κοινωνικών και προσωπικών προβλημάτων που παρουσιάζουν άτομα ή ομάδες.  Βασίζεται σε κοινωνικές επιστήμες συμπεριφοράς και στοχεύει στην κινητοποίηση και ενίσχυση των υγιών ΨΥΧΙΚΩΝ και κοινωνικών δυνάμεων του ατόμου ώστε να μπορέσει να προσαρμοσθεί και να συναλλαγεί με το περιβάλλον του. Πάντα μέσα από διαδικασίες και μεθόδους με αρχές τον σεβασμό στην ελευθερία και την ισοτιμία της αξιοπρέπειας & της προσωπικότητας του ατόμου.  Συνδέει τα άτομα με τις υπάρχουσες πηγές στην κοινότητα και τους τοπικούς φορείς.  Προάγει την ανθρωπιστική και αποτελεσματική λειτουργία των συστημάτων και συμβάλλει στην ανάπτυξη και βελτίωση σχεδιασμού της Κοιν. Πολιτικής.

Η οικογένεια αποτελείται από ένα σύνολο ατόμων που έχουν ενωθεί με ισχυρούς συναισθηματικούς δεσμούς, τα χαρακτηρίζει μία κουλτούρα, συμπεριφορές και εμπειρίες, ζώντας μέσα σ ’ ένα σύστημα πολλαπλών αλληλεπιδράσεων και εξελίξεων του οποίου αποτελούν μέρος.  ΣΧΗΜΑ - ΔΟΜΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ( συμβατική, μονογονεϊκή, μεικτές, ανασυσταμένη, διπλής σταδιοδρομίας κ. λ. π. )  ΔΥΝΑΜΙΚΗ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ ισορροπία, χωλή, εσωτ. διαζύγιο, κ. λ. π.)

 Παροχή στέγης και υλικών αγαθών  Παροχή σωματικής συναισθηματικής φροντίδας  Προώθηση και διατήρηση συναισθηματικής υγείας ισορροπίας όλων των μελών  Εξασφάλιση κοινωνικοποίησης και ανάπτυξης προσωπικής ταυτότητας  Δημιουργία σεξουαλικών προτύπων και ρόλων που προετοιμάζουν για την σεξουαλική ωρίμανση και ικανοποίηση

ΑΠΟΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ 2012  ΠΑΠΠΟΥΣ : ΑΥΤΟΣ ΕΊΝΑΙ Ο ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ  ΓΙΟΣ : ΠΡΕΠΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΕΧΕΙ ΈΝΑ ΣΚΟΠΟ ΣΤΗ ΖΩΗ ΤΟΥ.  ΕΓΓΟΝΟΣ : ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΝΤΡΕΥΤΩ ; ΣΗΜΑΣΙΑ ΈΧΕΙ Η ΣΧΕΣΗ ΜΟΥ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΠΕΛΑ ΜΟΥ ΝΑ ΕΊΝΑΙ ΑΛΗΘΙΝΗ  ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ :  ΟΙ ΝΕΟΙ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ Κ΄ΕΠΙΖΗΤΟΥΝ ΠΟΙΟΤΙΚΟΤΕΡΕΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ, ΑΥΤΟΓΝΩΣΙΑ ΚΑΙ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΣΕ ΥΠΑΡΞΙΑΚΑ ΖΗΤΉΜΑΤΑ.

 Μείωση γάμων ( βιωσιμότητάς τους )  Αύξηση διαζυγίων  Αύξηση μονογονεϊκών οικογενειών  Πτώση γεννητικότητας  Συρρίκνωση οικογενειακής μονάδας  Μεταβολές στη δομή της οικογένειας  Αλλαγές στο « νόημα ». Με αφορμή την αδιέξοδη σχέση τους, οι σύντροφοι ξεκινούν για να βρούν τον εαυτό τους. όλο και πιο συχνά η ρήξη ανάμεσα στο ζευγάρι μοιάζει σαν μία δημιουργική κρίση και ωθεί σε προσωπικές αναζητήσεις. 275% ΑΥΞΗΘΗΚΑΝ ΟΙ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ, ΘΕΡΑΠΕΥΤΕΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ !!!!!

ΑΛΛΑΓΗ ΤΗΣ ΔΟΜΗΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ : ΚΑΜΠΗ, ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ, ΔΙΑΤΑΡΑΞΗ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑΣ Ή ΠΡΟΣΑΡΜΟΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΝΕΕΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΓΕΝΝΗΣΗ ΜΩΡΟΥ, ΕΦΗΒΕΙΑ, ΚΡΙΣΗ ΜΕΣΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΟΝΕΩΝ- ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΕ ΕΡΓΑΣΙΑ ( ΑΠΟΛΥΣΗ) ΣΥΖΥΓΙΚΗ ΔΥΣΑΡΜΟΝΙΑ – ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΕΣ ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΕΙΣ- ΚΡΙΣΗ ΣΤΟΥΣ ΡΟΛΟΥΣ -ΔΙΑΖΥΓΙΟ-ΒΙΑ ΑΣΘΕΝΕΙΑ (ΟΞΕΙΑ)-ΑΠΩΛΕΙΑ-ΘΑΝΑΤΟΣ-ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΩΡΙΜΑΝΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ Ή ΡΙΣΚΟ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΕΥΑΛΩΤΟ ΣΕ ΨΥΧΙΚΗ ΑΠΟΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ

 Από τη στιγμή που ένα ζευγάρι αποφασίζει να γίνουν γονείς περνάνε σε μια μεταβατική φάση και μια κρίση ταυτόχρονα  Η γέννηση ενός παιδιού πυροδοτεί ασυνείδητες συγκρούσεις ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΚΙΝΔΥΝΟΥ  ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΨΥΧΙΑΤΡΙΚΩΝ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ  ΧΑΜΗΛΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΓΙΑ ΤΕΚΝΟΠΟΙΗΣΗ  ΜΗΤΡΙΚΟ ΑΓΧΟΣ - ΕΠΙΛΟΧΙΑ ΚΑΤΑΘΛΙΨΗ  ΕΝΟΧΗ - ΑΜΦΙΘΥΜΙΑ - ΠΕΝΘΟΣ - ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΣ ΒΡΕΦΟΥΣ  ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΔΥΣΧΕΡΕΙΕΣ  ΣΥΖΥΓΙΚΗ ΔΥΣΤΥΧΙΑ  ΣΤΡΕΣ ΚΑΙ ΕΛΛΕΙΜΑΤΙΚΗ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗ ΑΠΌ ΠΕΡΙΓΥΡΟ  ΕΦΗΒΟΙ ΓΟΝΕΙΣ Ή ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΗ ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ  ΚΑΚΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ ΣΤΗ ΓΟΝΕΪΚΟΤΗΤΑ  ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΡΟΛΩΝ  ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ

 ΑΓΧΟΣ ΓΙΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ - ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ  ΓΙΑ ΕΥΡΕΣΗ ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΟΥ ΣΥΝΤΡΟΦΟΥ  ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ  ΚΡΙΣΗ ΜΕΣΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ ΓΟΝΙΩΝ  ΑΓΧΟΣ ΘΑΝΑΤΟΥ  ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΣΥΝΕΙΔΗΤΟΠΟΙΟΥΝ ΟΤΙ ΘΑ ΞΑΝΑΜΕΙΝΟΥΝ ΜΟΝΟΙ. ( ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΧΕΣΗΣ )

1. Στάδιο αναγνώρισης του προβλήματος – 2 χρόνια ( προσωπική δυστυχία - συζυγική σχέση ) 2. Μετά την αναγνώριση του προβλήματος ( μέλλον αβέβαιο – καινούργια μοντέλα ρόλων ) 3. Στάδιο φυσικού αποχωρισμού – Το 1/3 – 5 χρόνια ( αποδιοργάνωση και απώλεια – συναισθηματικά και οικονομικά προβλήματα ) 4. Στάδιο επαναδιοργάνωσης ή μεταβατικό 5. Στάδιο επαναπροσδιορισμού ( 2 νέες οικογένειες )

 0-2 ΕΤΩΝ – έλλειψη προτύπου πατέρα – καθυστέρηση στην ανάπτυξη, συμπεριφορά  3-5 ΕΤΩΝ - παλινδρόμηση, προβλ. ψυχολογικά, ενούριση, εγκόπριση, επιθετικότητα, μπερδεύουν πραγματικότητα με φαντασία, ενοχή, ντροπή.  6-11 ΕΤΩΝ απώλεια, άγχος, ψυχοσωματικά, κατάθλιψη, ενοχή χειρισμός γονιών, απόρριψη από μητέρα  ΕΤΩΝ πόνο, θυμό, απώλεια, προδοσία, φόβος για το μέλλον, μαθησιακές δυσκολίες, φόβος για σχέσεις.

Το διαζύγιο σχεδιάστηκε για γιατρικό αλλά αποδείχθηκε εξαιρετικά επώδυνη εμπειρία για την οικογένεια  - ΑΓΧΟΣ ΑΠΟΧΩΡΙΣΜΟΥ : ΕΝΤΟΝΟ ΦΟΒΟ - ΠΑΝΙΚΟ - ΑΠΩΛΕΙΑ - ΘΥΜΟ - ΕΝΟΧΗ - ΑΫΠΝΙΑ - ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΛΗΨΗΣ ΤΡΟΦΗΣ - ΠΡΟΔΟΣΙΑ  ΑΥΞΗΜΕΝΗ ΘΝΗΣΙΜΟΤΗΤΑ, ΑΣΘΕΝΕΙΕΣ ( ΚΑΡΚΙΝΟΣ, ΔΙΑΒΗΤΗΣ, ΥΠΕΡΤΑΣΗ, ΚΑΡΔΙΟΠΑ ΘΕΙΕΣ, ΑΥΤΟΚΤΟΝΙΕΣ )  ΑΛΚΟΟΛΙΣΜΟΣ, ΤΡΑΥΜΑΤΑ, ΨΥΧΟΣΩΜΑΤΙΚΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ( ΕΡΕΥΝΕΣ 20 ΕΤΙΑΣ )

 ΑΝΤΙΚΑΘΙΣΤΟΥΝ το έργο της οικογένειας για :  Κοινωνικοποίηση, πρότυπα συμπεριφοράς και  σταθεροποίηση προσωπικότητας  ΕΙΣΒΑΛΟΥΝ ΜΕ  Εικόνες κοινωνικής πραγματικότητας - Φαντασίας  Ερμηνείες κανόνων και αξιών  ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ και ΣΥΝΘΕΤΟΥΝ  Προσωπική θέση και ταυτότητα ατόμου  ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ  Αναπαραγωγή βίας, ασήμαντη ικανοποίηση και ελάχιστη προσωπική ολοκλήρωση

 Υπερπροστασία  Έλλειψη ορίων - αδιαφορία  Αυταρχικότητα - παράλογες απαιτήσεις  Απουσία γονιού  Έλλειψη επικοινωνίας  Συναισθηματική ανωριμότητα γονιών  Συνεχείς συγκρούσεις  Έλλειψη επικοινωνίας του παιδιού με τον γονιό που λείπει σε περίπτωση διαζυγίου  Συγκρούσεις των γονιών μετά το διαζύγιο μπροστά στο παιδί  Χρησιμοποίηση του παιδιού σαν εξομολόγο ή στήριξη των γονιών  Διπλά μηνύματα από τους γονείς.

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΕΙΔΙΚΟΙ ΨΥΧ. ΥΓΕΙΑΣ ΣΧΟΛΕΙΟ