Το περιβάλλον του ( Διεθνούς ) Μάρκετινγκ Άννα Ζαρκάδα Διεθνές Μάρκετινγκ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πολιτική Συμμετοχή στο Ίντερνετ και Διπλωματία των Πολιτών Ρωμανός Γεροδήμος Online Mobilisation and Citizen Diplomacy Roman Gerodimos.
Advertisements

Ελληνική Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ, Αθήνα, 3-5 Ιουλίου 2006 ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ EXECUTIVE MBA ΑΝΘΡΩΠΙΝΟ ΔΥΝΑΜΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΕΘΝΗ.
Information Systems Governance Αγγελής Δημήτριος (ΜΤΕ/0936) IS Governance Ορισμός: Πληροφοριακή Διακυβέρνηση ονομάζουμε εκείνες τις διαδικασίες βάση των.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Β2Β eBusiness Παρουσίαση στα ΤΕΙ Δυτικής Μακεδονίας Παράρτημα Καστοριάς Αθ. Στουρνάρας Διευθυντής Υπηρεσιών
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Σημεία-κλειδιά για την επιτυχία Νίκος Σταθόπουλος
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
Tο Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Η τοπική διάσταση της κοινωνικής ευθύνης των βιβλιοθηκών Βαρβάρα Γεωργοπούλου Υπεύθυνη Αρχείου – Βιβλιοθήκης Ο.Κ.Ε.
Center for Collaboration and Exchange (cce): Ένα εργαλείο για την υποστήριξη κοινοτήτων δράσης Χ. Κυνηγός, Ε. Τρούκη, Ν. Γιαννούτσου, Μ. Φουντάνα, Τ. Αθανασίου.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΣΕΡΡΩΝ
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Δόμηση και αποδόμηση κειμένων εκπαιδευτικής πολιτικής
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 12 Μαρτίου Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων.
Στρατηγικό Μάρκετινγκ Εισαγωγή
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ
Ολοκληρωμένες Επικοινωνίες Μάρκετινγκ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών Ενότητα #5: Key result indicators (KRIs), Performance Indicators (PIs), Key Performance Indicators (KPIs)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης Κουλτούρα, πολιτισμός και εθνική ταυτότητα (CULTURE &I DENTITY.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Θέματα Διδακτικής των Φυσικών Εννοιών Light, Science and Society The importance of plants for global.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
Ενότητα # 5: Κουλτούρα & Κοινωνικές Τάξεις Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ. SCHOOLS OF EUROPEAN EDUCATION.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Άννα Ζαρκάδα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ.
Επιδράσεις της κουλτούρας και των κοινωνικών τάξεων Συμπεριφορά Καταναλωτή Μαρκετινγκ ΙΙ Α-Λ Άννα Ζαρκάδα.
Ο καταναλωτής και το μαύρο κουτί του Συμπεριφορά Καταναλωτή Μαρκετινγκ ΙΙ Άννα Ζαρκάδα 1.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ Στρατηγικός σχεδιασμός επιχείρησης: στόχοι & πόροι/δυνατότητες συνδυάζονται ώστε να μπορούν να εκμεταλλευτούν.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Άννα Ζαρκάδα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( για στελέχη επιχειρήσεων.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Εισαγωγικές έννοιες: Μάρκετινγκ και ο ρόλος του καταναλωτή 1.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Welcome to Maastricht University Faculty of Economics and Business Administration Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ Εισαγωγή στην Ανάλυση της Αγοραστικής.
From Applying Theory to Theorising Practice Achilleas Kostoulas Epirus Institute of Technology.
Guide to Business Planning The Value Chain © Guide to Business Planning A principal use of value chain analysis is to identify a strategy mismatch between.
Guide to Business Planning The Value System © Guide to Business Planning The “value system” is also referred to as the “industry value chain”. In contrast.
Διαχείριση Χορηγιών Τμήμα Οργάνωσης & Διαχείρισης Αθλητισμού
Ερωτήσεις –απαντήσεις Ομάδων Εργασίας
Έννοια και τρόπος διαχείρισης του Επιχειρηματικού κινδύνου (ΕΚ)
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
Αντίληψη Αντίληψη του φυσικού κόσμου που μας περιβάλλει, μέσω του νευρικού μας συστήματος (sensory perception). Η αντίληψη αποτελεί δημιούργημα του εγκεφάλου.
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης
Η πληροφορία στο σύγχρονο επικοινωνιακό περιβάλλον
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
Επιδράσεις της κουλτούρας και των κοινωνικών τάξεων
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
Μέτρηση αντικτύπου του έργου Αποτελέσματα Ερευνών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Διοίκηση Απόδοσης Επιχειρηματικών Διαδικασιών
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Στρατηγική Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
Η έννοια της επιχείρησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Ανάλυση Γεωργικού Οικογενειακού Εισήματος (ΓΟΕ)
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΜΟΆΙ;.
Τα ΜΜΕ από την Οπτική της Οικονομικής Θεωρίας
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Το περιβάλλον του ( Διεθνούς ) Μάρκετινγκ Άννα Ζαρκάδα Διεθνές Μάρκετινγκ

Επικοινωνία Προσω π ικά θέματα Ώρες γραφείου : Τρίτη 11-12, Παρασκευή Δεριγνύ 12 (π άνω α π ό το ταχυδρομείο ) 5 ος τηλέφωνο : Προσω π ικά θέματα Ώρες γραφείου : Τρίτη 11-12, Παρασκευή Δεριγνύ 12 (π άνω α π ό το ταχυδρομείο ) 5 ος τηλέφωνο : Θέματα π ου αφορούν το μάθημα ODE201 - Διεθνές Μάρκετινγκ Θέματα π ου αφορούν το μάθημα ODE201 - Διεθνές Μάρκετινγκ

ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΕΙΣ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Are you thinking what I’m thinking B1? I think I am B2 1967: το τραγουδάκι (Carey Blyton) : playschool 1992: TV show : 4 σειρές, 170 ε π εισόδια, 70+ χώρες 100 εκ. θεατές / ε π εισόδιο, AU$22m μόνο α π ό π αιχνίδια στην Αυστραλία το : animated series 1967: το τραγουδάκι (Carey Blyton) : playschool 1992: TV show : 4 σειρές, 170 ε π εισόδια, 70+ χώρες 100 εκ. θεατές / ε π εισόδιο, AU$22m μόνο α π ό π αιχνίδια στην Αυστραλία το : animated series Bananas in pyjamas theme song

Σχέσεις Β 1& Β 2 – IMP (1990) Interacting parties ◦ Individual aims & experience ◦ Organisation: Technology, structure & strategy Interaction process ◦ Exchange episodes -Short-term (a) product/service (b) information (c) financial (d) social exchanges ◦ Relationships–Long-term (a) institutionalisation (b) adaptation Atmosphere ◦ (a) power/dependence ◦ (b) closeness ◦ (c) expectations ◦ (d) cooperationEnvironment ◦ (a) market structure ◦ (b) dynamism ◦ (c) internationalisation ◦ (d) the social system Ford, D. (1990). Introduction: IMP and the interaction approach. Understanding Business Markets: Interaction, Relationships and Networks. D. Ford. London, Academic Press: 1-3. IMP Group (1990). An interaction approach. Understanding Business Markets: Interaction, Relationships and Networks. D. Ford. London, Academic Press: 7-26.

Πολιτισμικό Πολιτικό Οικονομικό Νομικό B2 Επιχειρηματικό B1 Τα περιβάλλοντα του μάρκετινγκ – μία χώρα

Ba2 Ba1 Bb2 Bb1 Οι επιπλοκές των διεθνών αγορών Country A Country B

Δυνάμεις του περιβάλλοντος Μάκρο Περιβάλλον (εξωτερικές δυνάμεις) -δημογραφικό -πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό, τεχνολογικό, νομικό =PEST(LE) -ανταγωνιστικό -πολιτισμικό Μίκρο Περιβάλλον (ενδοεπιχειρησιακές δυνάμεις - αγοραστές (ενδιάμεσοι) προμηθευτές - ‘εξωτερικοί’ πελάτες και συμμέτοχοι (stakeholders) - παραγωγή, χρηματοδότηση, HR, IT, R&D - ‘εσωτερικοί’ πελάτες (= εργαζόμενοι και μέτοχοι)

ΤΟ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ποιος θα παράγει και που ;

Five Competitive Forces (Model by Porter 1980) New Entrants BuyersBuyersSuppliersSuppliers SubstitutesSubstitutes Industry Competitors Intensity of Rivalry Industry Competitors Intensity of Rivalry Threat of new entrants Bargaining power of suppliers Bargaining power of buyers Threat of substitutes

Νεοεισερχόμενοι (new entrants) First Mover Advantages Πλεονεκτήματα ◦ brand recognition ◦ + brand image ◦ customer loyalty ◦ Σχεδιασμός καναλιών διανομής ◦ Εμπειρία της αγοράς Μειονεκτήματα ◦ Αβεβαιότητα ◦ Υπανάπτυκτα δίκτυα ◦ Ανεκπαίδευτοι καταναλωτές ◦ Δημιουργία ζήτησης που θα εκμεταλλευτούν οι ανταγωνιστές ◦ Υψηλό κόστος

Χώρα IndustryRelated Industry DenmarkΓαλακτοκομικά, μπύραΒιομηχανικά ένζυμα JapanCamerasCopiers Korea VCRsVideotape SingaporeΛιμάνιΕπισκευές πλοίων SwedenΑυτοκίνηταΦορτηγά Σχετικές και Υποστηρικτικές βιομηχανίες Κύρια βιομηχανία : Δικτυακό Μάρκετινγκ Υ π οστηρικτική βιομηχανία : τηλε π ικοινωνίες / ταχυδιανομές Κύρια βιομηχανία : Δικτυακό Μάρκετινγκ Υ π οστηρικτική βιομηχανία : τηλε π ικοινωνίες / ταχυδιανομές

Αρχή του συγκριτικού πλεονεκτήματος Ακόμα και αν έχεις ένα απόλυτο πλεονέκτημα πρέπει να εξειδικεύεσαι εκεί που είσαι συγκριτικά καλύτερος και να αγοράζεις τα λοιπά αγαθά και υπηρεσίες Στόχος σε επίπεδο επιχείρησης : βέλτιστος συνδυασμός πλεονεκτημάτων σε επίπεδο επιχείρησης και χώρας

Τα συνηθέστερα πλεονεκτήματα χωρών Location-Specific Advantages (LSAs) Χαμηλό κόστος παραγωγής - Κίνα Υψηλή ποιότητα κατασκευής - Ιαπωνία Country-of-origin stereotype – Γερμανικά αυτοκίνητα Protective barriers ( πλασματικά πλεονεκτήματα ) – R&D Japanese Construction industy

Τα συνηθέστερα πλεονεκτήματα επιχειρήσεων Firm-Specific Advantages (FSAs) Brand -- Coca Cola, Mercedes, Sony Technology -- Monsanto, B&O Advertising -- Υφαντής, Marlboro, L’Oreal Distribution -- Kodak, Gillette Value -- Toyota, Ikea, Compaq Αν δεν έχουμε FSAs η μόνη δυνατή στρατηγική είναι η χαμηλή τιμή

The “Eclectic Theory” of Foreign Production 1. Ποια χώρα θα παράγει ; Απάντηση : αυτή / αυτές που έχουν συγκριτικό πλεονέκτημα (location-specific advantages -- LSA’s) 2. Ποια εταιρία θα παράγει ; Απάντηση : αυτή / αυτές που έχουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα (firm-specific advantages -- FSA’s) 3. Πώς θα εξυπηρετηθεί μια συγκεκριμένη αγορά ; Απάντηση : exports if trade barriers are low licensing if barriers are high and contracts can be enforced FDI if barriers are high and contracts cannot be enforced.

ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Ποιος θα αγοράσει τι ;

Five Competitive Forces (Model by Porter 1980) New Entrants BuyersBuyersSuppliersSuppliers SubstitutesSubstitutes Industry Competitors Intensity of Rivalry Industry Competitors Intensity of Rivalry Threat of new entrants Bargaining power of suppliers Bargaining power of buyers Threat of substitutes

παλεύει για τη μπάλα UEFA Champions League O Savio της Real Madrid, παλεύει για τη μπάλα με τον Yuri Dmytrulin της Dynamo κατά τη διάρκεια του αγώνα του δεύτερου γκρουπ στο UEFA Champions League στο Κίεβο της Ουκρανίας Τετάρτη 24/11/1999. (AP Photo/Efrem Lukatsky) successfully appeals for the wicket the third test match Sri Lankan bowler Ravindra Pushpackumara, right, successfully appeals for the wicket of Zimbabwe's Neil Johnson, on the first day of the third test match at the Harare Sports Club Saturday December 4, (AP Photo/Rob Cooper)

Ozeki Konishiki,. (AP Photo/Paul Sakuma San Jose, Calif., June 5, 1993 ) Γλώσσες Γλώσσες Κανόνες Θεσμούς Θεσμούς Κατανοούμε Χρησιμοποιούμε ….Αγνοούμε Αγνοούμε

t Sir Edward Barnett-Tylor, 1871 The “complex whole” of “capabilities and habits acquired by man as a member of society” t Kroeber & Kluckhohn, 1950’s 160+ definitions t 1980’s Distinction between actual behaviour & abstract values, beliefs & attitudes t...

1990’s – Πολιτισμική ανθρωπολογία “A set of Rules or Standards shared by members of a society, which when acted upon by the members, produce Behaviour that falls within a range of variation the members consider Proper and Acceptable

Ορισμός της κουλτούρας Ένα σύνολο Κανόνων ή Σταθερών κοινό για τα μέλη μιας κοινωνίας, τα οποία, όταν αποτελούν τη βάση της δράσης των μελών της κοινωνίας αυτής, παράγουν Συμπεριφορά η οποία κυμαίνεται μέσα σε ένα σταθερό εύρος συμπεριφορών που τα μέλη θεωρούν Σωστές και αποδεκτές

η κουλτούρα είναι shared - κοινή learned - διδακτή dynamic - δυναμική adaptive but resilient – προσαρμοστική αλλά ανθεκτική η κουλτούρα παρέχει identity - ταυτότητα context – πλαίσιο αναφοράς cohesion - συνοχή

Οι δυο πιο ευδιάκριτες πολιτισμικές διαφορές ΓΛΩΣΣΑ & ΘΡΗΣΚΕΙΑ

1996 The Americas1.000 Africa2.011 Europe 225 Asia2.165 The Pacific1.302 TOTAL Source: Barbara F. Grimes, (Ed.) (1996/2012) Ethnologue, 13/16th Edition, Summer Institute of Linguistics, Inc. [ ]

Judaism:12.8m Christianity:2b Islam: over 1b Hinduism:1.4b Buddhism Jainism: 8m Sikhism:16m Shintoism Taoism Baha’I: 5-6m in more than 200 countries

Απαγορεύσεις για τους Σιχ Blind spirituality: e.g. pilgrimages, fasting ; circumcision; idols, grave worship; wearing of the veil for women; etc. Sacrifice of creatures and eating ritually slaughtered animals: Worthless talk: Bragging, gossip, lying, slander Non-family-oriented living: being celibate or living as a beggar, yogi, monk/nun. Material obsession No priests (10 th century) Pre- or extramarital sex Cutting Hair Intoxication wikipedia

Πολιτισμικές διαστάσεις Material Culture – Υλικός πολιτισμός Artefacts – καλλιτεχνήματα και χρηστικά αντικείμενα Materialism - υλισμός Technology - τεχνολογία Economics - οικονομία ◦ παραγωγή, διανομή & κατανάλωση ◦ παραγωγή, συσσώρευση και κατανομή του πλούτου ◦ μετανάστευση, αποικιοκρατία και ιμπεριαλισμός Γλώσσα και επικοινωνία λεκτική ◦ μετάφραση & ερμηνεία μη λεκτική (‘silent’ languages) ◦ χώρος & χρόνος ◦ σώμα

Πολιτισμικές διαστάσεις Κοινωνικές δομές Διαστρωμάτωση Κινητικότητα Οργάνωση ◦ Σχέσεις ◦ Συγγένεια Θρησκεία Πίστεις Πρακτικές Ηθική Aesthetics - Αισθητική Ωραίο Καλό γούστο Μορφή, σχήμα, χρώμα Τέχνη – υψηλή / λαϊκή Χιούμορ

Basic Assumptions Norms & Values Behaviours, Artefacts & Products Λόγια

Συμπεριφορές και βασικές παραδοχές Steve Jobs: The man who let us feel the future

Κουλτούρα και μάρκετινγκ Ι Βασικά και καθολικά αξιώματα & θεωρία απόδοσης :  Κάθε συμπεριφορά είναι λογική για αυτόν που την εκφράζει  Πίσω από κάθε συμπεριφορά υπάρχει πάντα κάποια παρακίνηση  Η παρακίνηση δεν είναι πάντα συνειδητή  Η παρακίνηση σπανίως εκφράζεται με λόγια  Κάθε συμπεριφορά αντανακλά την αντίληψη του κόσμου και το νόημα που δίνει το άτομο στα γεγονότα  Η αντίληψη και το νόημα είναι αποτελέσματα της κουλτούρας, της γενιάς, της προσωπικότητας και των βιωμάτων του καθενός  Ισομορφική απόδοση : “ εξ ιδίων τα αλλότρια ”

Κουλτούρα και μάρκετινγκ ΙΙ Θέματα για διερεύνηση Σχέση σκοπών και μέσων – moral relativism Παράγοντες παρακίνησης & η βαρύτητά τους - CB Η λειτουργία των επικλήσεων προς το συναίσθημα (emotional appeals) Αντιληπτός κίνδυνος και γνωστική παραφωνία ( πιθανότητες και φόβος ) - Perceived Risk & Cognitive Dissonance Consumer Ethnocentrism – Καταναλωτικός Εθνοκεντρισμός Υλισμός & relative income hypothesis (DUESENBERRY1949) an individual's attitude to consumption and saving is guided more by his income in relation to others than by an abstract standard of living. 'Keeping up with the Joneses’

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ

Ανταγωνισμός και διεθνές μάρκετινγκ Foreign Entry: reliance on middlemen Is there a FSA? Local Marketing Abroad: reliance on local staff consumer demand and preference shifts competitive response Global Management: reliance on HQ synchronisation and coordination of strategies across countries, regions and modes of entry

Κουλτούρα και διεθνές μάρκετινγκ Foreign Entry: cultural sensitivity way of doing business Local Marketing Abroad: acceptance and adaptation consumer demand managerial behaviour Global Management: dynamic acculturation malleability and changeability of cultural forces