Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Advertisements

Γιώργος Μπάλτας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ελαστικότητα 4η Διάλεξη.
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄
Η ΑΓΟΡΑ 3η Διάλεξη.
Διοίκησης Γεωργικών Εκμεταλλεύσεων
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ : ΑΝΩΤΑΤΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΣΟΛΟΓΓΙΟΥ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
© 2007 Εκδόσεις Κριτική Εισαγωγή στην Οικονομική ΤΟΜΟΣ Α΄ David Begg S. Fischer, R. Dornbusch.
ΠΡΟΪΟΝ II Φαίδων Θεοφανίδης
ΜΙΚΡΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ.
Ο.Σ.Σ. 1: «ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ»
1o ΕΠΑ.Λ. ΡΕΘΥΜΝΟΥ Όλγα Πατραμάνη Η τουριστική αγορά.
Η Νεοκλασική Πολιτική Οικονομία της Παραγωγής και των Αγορών
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
Βασικές Οικονομικές Έννοιες
2η ΠΑΔ ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ 1η τάξη ΕΠΑγγελματικού Λυκείου
3ο ΓΕΛ Κορίνθου (Ασημακόπουλος Γ. ΠΕ 09 - Μπόγια Π. ΠΕ 10) 5.1 ΑΝΤΑΛΛΑΓΗ ΚΑΙ ΑΝΤΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΑ Ανταλλακτική αξία ενός αγαθού είναι οι μονάδες ενός αλλού.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΝΗ ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 4η
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 3η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 6η Η Αποτελεσματικότητα της Διαφήμισης.
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΡΓΑΣΙΑ Επιχειρηματικό Σχέδιο. Σκοπός Κατάρτιση συνοπτικού επιχειρηματικού σχεδίου για τη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
OIKOΓΕΝΕΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ – ΒΙΟΛΟΓΙΚΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ 14 ο μαθητικό συνέδριο με θέμα περιβαλλοντικές, κοινωνικές και οικονομικές πτυχές της αειφορίας «Αυτός ο κόσμος.
Μικροοικονομική Θεωρία και Πολιτική Ενότητα 2: ΖΗΤΗΣΗ. Διάλεξη 3. Γεώργιος Θεοδοσίου, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων, T.E.I. Θεσσαλίας.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 2η Τουριστική Διαφήμιση.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις Διάλεξη 1 η Το Συνολικό Επικοινωνιακό Πλέγμα στον Τουρισμό.
Harcourt, Inc. items and derived items copyright © 2001 by Harcourt, Inc. Παρουσιάσεις για το μάθημα Αρχές Οικονομικής Prepared by Mark P. Karscig, Department.
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο. Δήλωση αποστολής Δηλώστε ξεκάθαρα την μακροπρόθεσμη αποστολή της εταιρείας σας. –Δοκιμάστε να χρησιμοποιήσετε.
Προσφορά, ζήτηση και δυνάμεις της αγοράς Κεφάλαιο 4 Copyright © 2001 by Harcourt, Inc. All rights reserved. Requests for permission to make copies of any.
1 Βασικές Έννοιες της Οικονομικής Επιστήμης (Επανάληψη ή Εισαγωγή) Τι είναι Οικονομικό Υπόδειγμα; Όφελος Κόστος Αγορές Ελαστικότητα Εξωτερικότητες Οικονομικά.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΔΗΜΟΣΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΑ 3ο& 4ο
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
μαρκετινγκ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΕΝΟΤΗΤΑ 7η
Μικροοικονομία Διάλεξη 2.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Μάρκετινγκ Αθλητισμού & Αναψυχής
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Σκεπτόμενοι σαν οικονομολόγοι
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΛΙΓΟΠΩΛΙΑΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΦΙΛΟΞΕΝΙΑΣ
Επωνυμία εταιρείας Επιχειρησιακό σχέδιο.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Διοίκηση Τουριστικών Επιχειρήσεων και Επιχειρήσεων Φιλοξενίας
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Περιβαλλοντικό Μάρκετινγκ-Μάνατζμεντ
Τουριστική Διαφήμιση & Δημόσιες Σχέσεις
Πως να ξεχωρίσει η επιχείρηση σας
ΤΟ ΜΕΙΓΜΑ ΤΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
ΤΕΙ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ: Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟΥ ΣΤΟ THE MET HOTEL
Κατανόηση της συμπεριφοράς των καταναλωτών
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ 2.3 Οικογενειακός προϋπολογισμός
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μάρκετινγκ Υπηρεσιών Τουρισμού Διάλεξη 5η (2018 – 19) Συζήτηση πάνω στην Εργασία του Μαθήματος Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 3 η Συμπεριφορά Καταναλωτή: Προσέγγιση κατά Lancaster

Στόχοι Μαθήματος Μια διαφορετική προσέγγιση του τουριστικού προϊόντος (σύγκριση με προηγούμενη διάλεξη) Επίδραση των δράσεων τουριστικών επιχειρήσεων στην συμπεριφορά καταναλωτή –Τι προσφέρουν οι επιχειρήσεις στην αγορά και –Τι αγοράζουν οι τουρίστες από τις επιχειρήσεις –Χρειαζόμαστε ένα μοντέλο/περίγραμμα για να κατανοήσουμε πως παίρνουν αποφάσεις οι καταναλωτές/τουρίστες Ο ρόλος της διαφήμισης

Νεοκλασική Συμπεριφορά Καταναλωτή Η Νεοκλασική αντίληψη θεωρεί ότι ο καταναλωτής επιλεγεί ανάμεσα από ΔΥΟ προϊόντα/υπηρεσίες βασιζόμενος στις προτιμήσεις και το χρηματικό ποσό που διαθέτει Πρόβλημα: –Οι καταναλωτές επιλεγούν ανάμεσα από πολλές επιλογές –Οι καταναλωτές είναι συχνά πιστοί σε μάρκες/επωνυμίες –Η επιλογή είναι πολλές φορές βασισμένη σε συγκεκριμένα χαρακτηριστικά του προϊόντος

Συμπεριφορά Καταναλωτή κατά Lancaster O Lancaster θεώρησε ότι η Νεοκλασική θεωρία της συμπεριφοράς καταναλωτή ήταν λανθασμένη Θεώρησε ότι τα προϊόντα και οι υπηρεσίες είναι στην πραγματικότητα «δεσμες χαρακτηριστικών» η «γνωρίσματα». Η κατανάλωση αυτών των «χαρακτηριστικών» παρέχει χρησιμότητα. Παράδειγμα: Σπίτια και αυτοκίνητα Τουριστικοί προορισμοί και τουρ. πακέτα μπορούν να χαρακτηρισθούν σαν δεσμες χαρακτηριστικών τις οποίες χρησιμοποιούν οι τουρίστες για να κάνουν τις επιλογές τους

Η Προσέγγιση της Δέσμης Χαρακτηριστικών Τα τουριστικά προϊόντα/υπηρεσίες παρουσιάζονται ως ακτίνες προϊόντων Οι ακτίνες αυτές δείχνουν την αναλογία των χαρακτηριστικών που διαθέτει κάθε προϊόν/υπηρεσία Για παράδειγμα το αρχ. μουσείο Ηρακλείου διαθέτει εκθέματα με μεγάλη αυθεντικότητα, ενώ το μουσείο φυσικής ιστορίας περισσότερες ευκαιρίες για διασκέδαση Αυθεντικότητα Διασκέδαση Γνωρίσματα Προϊόντος/ Υπηρεσίας

Συμπεριφορά Καταναλωτή κατά Lancaster Εγκαταστάσεις Αξιοθέατα Resort A B C Ο χάρτης των χαρακτηριστικών δείχνει ότι οι προορισμοί Α, Β, Γ έχουν 2 κύρια χαρακτηριστικά. Οι τουρίστες ψάχνουν για εγκαταστάσεις και αξιοθέατα Το γράφημα περιγράφει 3 διαφορετικούς προορισμούς, που συνδυάζουν τα 2 χαρακτηριστικά σε διαφορετικές ‘ποσότητες’ ανάλογα με τις ‘ακτίνες του προϊόντος’ Ο προορισμός Α παρέχει πολλά αξιοθέατα αλλά λίγες εγκαταστάσεις Ο προορισμός Γ έχει πολλές εγκαταστάσεις αλλά λίγα αξιοθέατα Η συμπεριφορά των καταναλωτών διαμορφώνεται ανάλογα με τις προτιμήσεις τους και διάφορους περιορισμούς

Οικονομικοί Περιορισμοί Καταναλωτών Η συμπεριφορά των καταλωτων περιορίζεται από το κόστος των διαφόρων προϊόντων/υπηρεσιών και τους οικονομικούς τους περιορισμούς Μεγαλύτερο εισόδημα  περισσότερα χρήματα για αγορές και Όσο φθηνότερο το προϊόν/υπηρεσία  τόσο περισσότερο από τα γνωρίσματα του μπορούμε να καταναλώνουμε Το μήκος κάθε ακτίνας προϊόντος εξαρτάται από τις τιμές και το χρηματικό διαθέσιμο του καταναλωτή. Όσο το μπατζετ μεγαλώνει και η τιμή του γνωρίσματος μικραίνει, τόσο πιο μακριά η ακτίνα του προϊόντος

Το Χρηματικό Διαθέσιμο Η αχτίνα Β είναι μακρύτερη (άρα και φθηνότερη) από τις άλλες 2 Σε αντίθεση, η αχτίνα Γ είναι κοντύτερη άρα και σχετικά πιο ακριβή Ο προορισμός Α είναι περίπου στη μέση των άλλων 2 Διασκέδαση Προορισμός Β Προορισμός A Προορισμός Γ Αυθεντικότητα

Μίξη Προϊόντος - Βιωσιμότητα Ενώ η μίξη προϊόντων μπορεί να είναι δυνατή για κάποια προϊόντα (παραδείγματα;;;) δεν είναι δυνατή για όλα – γιατί;;; Το πρόβλημα της αδιαιρετότητας σημαίνει ότι μερικά προϊόντα δεν μπορούν να αναμειχθούν στην κατανάλωση (π.χ., ξενοδοχεία) Συνεπώς, οι εταιρίες (υπάρχουσες η νέες) μπορούν να εντοπίσουν το κενό στην αγορά και να το καλύψουν προσφέροντας ένα καινούργιο προϊόν/υπηρεσία

Ευκαιρίες για Τουριστικές Επιχειρήσεις Στρατηγικές ανταγωνισμού χτίζονται είτε με βάση τη διαφοροποίηση των προϊόντων, είτε με το κόστος προσφοράς – πως μπορούμε να το δείξουμε; Η διαφοροποίηση προϊόντων μπορεί να παρουσιαστεί διαγραμματικά ως τοποθέτηση των προϊόντων/υπηρεσιών της εταιρίας όσο πιο μακριά από τους ανταγωνιστές είναι εφικτό – πως;;; Διαφοροποίηση προϊόντος/υπηρεσιών μπορεί να παρουσιαστεί διαγραμματικά ως μια επιμυκινση της αχτίνας προϊόντος – πως;;; Επίδραση της διαφήμισης στις τουριστικές προτιμήσεις και αντιλήψεις

Ερωτήσεις για Σκέψη Τι θα συμβεί εάν η τιμή μόνο ενός προϊόντος: –Αυξηθεί –Μειωθεί Πως μπορούν οι επιχειρήσεις να χρησιμοποιήσουν την διαφήμιση για να επηρεάσουν: –Τις προτιμήσεις καταναλωτών –Τις αντιλήψεις των καταναλωτών

Βιβλιογραφία Apostolakis A. (2003), “The Convergence Process in Heritage and Tourism”, Annals of Tourism Research, vol.30 (4), pp: Espinet J., Saez M., Coenders G., and Fluvia M., (2003), “Effect on Prices of the Attributes of Holiday Hotels: A Hedonic Prices Approach, Tourism Economics, vol. 9 (2)