Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσιάσεων Δρ. ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΔΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΚΔΔΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ικανότητες Επικοινωνίας
Advertisements

Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
ΣΧ. ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Οδηγίες για την δημιουργία εμφανίσιμων παρουσιάσεων
Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Δ ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ Π ΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ P OWER P OINT.
Καλές πρακτικές για τη βιντεοσκόπηση Ανοικτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων
 Εκτίμηση Ικανοτήτων  Αντιμετώπιση Άγχους  Σχεδιασμός Παρουσίασης  Οργάνωση της Παρουσίασης  Έλεγχος του Περιβάλλοντος  Πραγματοποίηση Παρουσίασης.
Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Νηπιαγωγών Τίτλος Μαθήματος Ενότητα # (bold): Τίτλος Ενότητας (normal)
Παρουσίαση Διαθεματικής Εργασίας σε PowerPoint
Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Σχεδιασμός και Εκφώνηση Προφορικών Παρουσιάσεων. Οικοδόμηση της Καριέρας σας με Προφορικές Παρουσιάσεις Επιδείξτε τις Ικανότητές Σας Σκεφτείτε Γρήγορα.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
Πως κάνουμε μια παρουσίαση σε Power Point
Τεχνικές προφορικών παρουσιάσεων Εντατικά μαθήματα ΚΕΔΙΜΑ Εαρινό 2014 Δρ. Κωνσταντίνος Τσουρής
Τεχνικές Παρουσίασης Hans-Peter Osterhold – Hessenkolleg Wetzlar.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Οθόνες: Δεξιότητες παρουσίασης Επίπεδο.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Συγγραφή και παρουσίαση άρθρων Περιεχόμενο Δομή Διαδικασία Πως γίνομαι καλύτερος Μέρος Α: Περιεχόμενο + Δομή + Διαδικασία Μέρος Β: Πως γίνομαι καλύτερος.
4.1 Σχέση μεταξύ φιγούρας και φόντου για τη τελική σύνθεση Να μπορείτε να εκτιμάτε και να σχολιάζετε τη σημασία που έχει η σύνθεση τελικής παρουσίασης.
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Διεθνής Οργάνωση Λεσχών.
Δημιουργία Διαφανειών
Δημιουργία Παρουσίασης
1/13 ΕΠΙΛΟΓΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΜΟΡΦΕΣ ΜΕΣΩΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ Ομάδα Ανάπτυξης Ομάδα Ανάπτυξης: Φίλιππος Δεληγιάννης, Παναγιώτης Κωστάκης, Δημήτριος.
Επεξεργαστής Παρουσιάσεων λογισμικό Ο Επεξεργαστής παρουσιάσεων είναι και αποτελείται από μια ομάδα από οπτικά εργαλεία που βοηθούν το χρήστη να δημιουργεί.
Συμβουλές για επιτυχημένη Πτυχιακή/Διατριβή Γεώργιος Χατζημηλιούδης Κε.Δι.Μα. Ταχύρρυθμα μαθήματα Εαρινό Εξάμηνο
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» 2008_04_18.
Τα χαρακτηριστικά των καλών παρουσιάσεων
Αρχές Αποτελεσματικής Επικοινωνίας
ΣΥΝΟΛΑ.
ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΗΜΕΡΑ ΠΡΟΠΟΝΗΣΗΣ Δεξιότητες παρουσιάσεων Monica Hadjichrysanthou Senior Instructor – Communication Department of Humanities.
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΗΓΕΣΙΑΣ Οργανωμένο από την Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Ακαδημία Λαϊονικής Επιμόρφωσης Του Π. Θέματος 117 Ελλάδος.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 13: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #3
Σχεδίαση Διαφανειών Πρακτικός Οδηγός Μιχαηλίδη Αφροδίτη.
Συνέντευξη με νήπια.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 12: Επεξεργασία κειμένου – LibreOffice #2
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ Ι Ενότητα # 10: Εισαγωγή στο Ms Powerpoint Τμήμα Ιστορίας
Δομή ερευνητικής εργασίας
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 11: Επεξεργασία κειμένου - LibreOffice
Προφορική επικοινωνία
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 10: Ιστολόγια. Η υπηρεσία Blogger
Παρουσιάσεις με την χρήση PowerPoint
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Αρχές Πληροφορικής Ενότητα # 3: Το εσωτερικό του υπολογιστή
Καλές πρακτικές για τη βιντεοσκόπηση Ανοικτών Ακαδημαϊκών Μαθημάτων
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ετυμολογία Το άγχος προέρχεται ετυμολογικά από το ρήμα «άγχω» που σημαίνει αισθάνομαι πνιγμό. Πρόκειται για: Μια φυσιολογική αντίδραση σε έναν επικείμενο.
Διαλέξεις- Παρουσιάσεις
Καλώς ορίσατε στο PowerPoint
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Χριστίνα Παπαζήση Σχολική Σύμβουλος ΠΕ04.
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Τίτλος εκπαιδευτικής παρουσίασης
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Διδάσκων: Χρήστος Κατσάνος
Παρουσιάσεις με Αντίκτυπο (High Impact Presentations)
Πως να κάνετε μια παρουσίαση σε Power Point. Σημαντικό: Εμπειρία στις παρουσιάσεις Για καλές παρουσιάσεις πρέπει να γνωρίζουμε από παρουσιάσεις όχι το.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εισαγωγή στις τεχνικές παρουσιάσεων Δρ. ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΒΟΥΛΤΣΙΔΗΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΚΑΙ ΜΕΛΟΣ ΤΟΥ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ ΤΟΥ ΕΚΔΔΑ

Η δύναμη των λέξεων Έχετε σκεφτεί ποτέ πως οι λέξεις είναι εργαλεία; Είναι τα εργαλεία που χρησιμοποιούμε για να εκφράσουμε τις σκέψεις μας. Πότε ήταν η τελευταία φορά που σκεφτήκατε για τη δύναμη του λόγου;

Στο εξαιρετικά συγκινητικό βίντεο που ακολουθεί θα παρακολουθήσετε έναν άστεγο και τυφλό άντρα, που κάθεται στην είσοδο ενός κτιρίου, ζητώντας βοήθεια. Δείτε τι συνέβη και πώς χρησιμοποίησε τις λέξεις ώστε να προκαλέσει αυτό που επιθυμούσε, να δώσουν βοήθεια οι περαστικοί στον άντρα που είχε ανάγκη...

Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΩΝ ΛΕΞΕΩΝ

Οι λέξεις έχουν δύναμη και ο τρόπος που τις χρησιμοποιούμε φέρνει ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα. Ο τρόπος γενικότερα παρουσίασης ενός θέματος συντελεί σημαντικά σε ένα αποτέλεσμα

ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (ΔΟΜΗ) Επιλογή τίτλου που αντιπροσωπεύει το θέμα αλλά και τον θυμούνται εύκολα Επιλογή των σημαντικότερων σημείων που θα αναπτυχθούν (οι ακροατές μπορούν να αφομοιώσουν περιορισμένο αριθμό νέων ιδεών κατά τη διάρκεια της παρουσίασης) Η σύνθεση του ακροατηρίου πρέπει να ληφθεί υπόψη για το περιεχόμενο και τη δομή της παρουσίασης Η διαδοχή των ιδεών γίνεται με λογική σειρά και πρέπει να αποφεύγεται η επιστροφή σε προηγούμενες διαφάνειες Κάθε διαφάνεια δεν πρέπει να περιλαμβάνει πολλές νέες ιδέες. Δεν πρέπει να προβάλλονται πολλές διαφάνειες που εναλλάσσονται συνεχώς σε περιορισμένο χρόνο Στη δομή περιλαμβάνονται διαφάνειες σχετικές με τη γενική διάρθρωση της παρουσίασης, καθώς και την εισαγωγή, τους στόχους και τα συμπεράσματα της εργασίας Στην εισαγωγή θα πρέπει να κεντρίζεται το ενδιαφέρον των ακροατών, να τονίζονται τα πρακτικά σημεία και να τίθενται τα θέματα που θα καλυφθούν Τα σχήματα είναι προτιμότερα από τους πίνακες. Τα συμπεράσματα συνήθως είναι ‘ποιοτικά’ και όχι ‘ποσοτικά’

ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ) Οι διαστάσεις συνήθως έχουν διαστάσεις σελίδας Α4 με περιθώριο 2.5 εκατοστών. Το ύψος γραμμάτων καθορίζεται από τις συνθήκες προβολής (μέγεθος αίθουσας, απόσταση προβολέα- οθόνης). Πρέπει να υπάρχει μεγάλο κενό ανάμεσα στις γραμμές και όχι παραπάνω από 7 λέξεις ανά γραμμή Τα χρώματα δεν χρησιμοποιούνται για διακόσμηση αλλά για να γίνει πιο κατανοητή η παρουσίαση. Να μην χρησιμοποιούνται περισσότερα από τρία χρώματα στην ίδια διαφάνεια. H επιλογή τους είναι προσωπική

ΜΟΡΦΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ (ΔΙΑΦΑΝΕΙΕΣ) To εντυπωσιακό ή πολύπλοκο ‘φόντο’ θα πρέπει να αποφεύγεται. Το πρώτο ανταγωνίζεται το μήνυμα, ενώ το δεύτερο αποσπά την προσοχή. Η αντίθεση (contrast) μεταξύ ‘φόντου’ και κειμένου (σκούρο κείμενο σε ανοικτό φόντο ήτο αντίθετο) είναι απαραίτητη Οι διαφάνειες δεν πρέπει να περιέχουν πολλές λεπτομέρειες αλλά μόνο τα κύρια σημεία της παρουσίασης (μια εικόνα ισοδυναμεί με 1000 λέξεις αλλά δεν είναι ωραίες εικόνες που περιέχουν 1000 λέξεις) Η έμφαση σε σημαντικά σημεία της παρουσίασης γίνεται με τη χρήση χρωμάτων, κεφαλαίων ή έντονων γραμμάτων, υπογραμμίσεων, βελών κλπ.

Εισαγωγικά Τίτλος ▫Όνομα, Οργανισμός, Τίτλος, Λογότυπο/α, αναφορές Εισαγωγή ▫Στην εισαγωγή πρέπει να δώσετε το θέμα σας καθαρά Περιεχόμενα (προαιρετικό) ▫Διαφάνεια με το τι θα μιλήσετε Κίνητρα για να σας ακούσουμε ▫Ποια σημασία του θέματος ▫Γιατί ενδιαφέρει το ΠΑΡΟΝ ακροατήριο Τα λεγόμενα ice-breakers ▫Εικόνες, ανέκδοτες ιστορίες, κλπ

Κυρίως Σώμα Παρουσίασης Δουλειά σχετιζόμενη με την δικιά σας (προαιρετικό) ▫Αν υπάρχει κάτι το σχετικό με το θέμα σας Η δικιά σας η πρόταση ▫Κατευθείαν στο ψητό ▫Αποφυγή πολυλογίας και πολλών παρεκτροπών ▫ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ Περιγραφή Υλοποίησης ή θεωρητικής εφαρμογής ▫Μεθοδολογία Περιγραφή συλλογής αποτελεσμάτων ▫Τυχόν προϋποθέσεις

Επίλογος Επανάληψη των σημαντικότερων σημείων Συμπεράσματα σε σχέση με το τι περιμένετε Τυχόν μελλοντική εργασία Βιβλιογραφία και αναφορές σε υλικό που χρησιμοποιήσατε (εικόνες, ιστοσελίδες, ότι ΔΕΝ σας ανήκει). Ενθάρρυνση ακροατηρίου για ερωτήσεις ΕΥΧΑΡΙΣΤΙΕΣ

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Δεν χρησιμοποιούμε: τις μεγάλες προτάσεις, τις ασυνήθιστες ή ξένες λέξεις, την εξειδικευμένη τεχνική ή επαγγελματική ορολογία, τα ακρωνύμια που δεν εξηγούνται, τις αοριστολογίες, τις λέξεις που εξασθενίζουν το μήνυμα (ίσως, μπορεί), την πολυλογία και τη χρήση μη λέξεων (χμ, ααμ) ή επιφωνημάτων Δεν φαινόμαστε απροετοίμαστοι και δεν απολογούμαστε για τα ελαττώματά μας σαν ομιλητές ή για ελλιπή προετοιμασία Εγκαθιδρύουμε επικοινωνία μέσω του βλέμματος με τους ακροατές, επιλέγοντας αρχικά κάποιους που ενδιαφέρονται. Στο τέλος της παρουσίασης, όλοι θα πρέπει να αισθάνονται ότι τους έχουμε μιλήσει προσωπικά Προετοιμαζόμαστε για παρουσίαση του θέματος σε μικρότερο χρόνο Προετοιμαζόμαστε για την απάντηση ερωτήσεων με σύντομες απαντήσεις Χρησιμοποιούμε τις παύσεις για να δώσουμε έμφαση Υιοθετούμε ένα διεθνώς αποδεκτό λεξιλόγιο για τις παρουσιάσεις που γίνονται στα Αγγλικά

ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Δεν έχουμε συμπεριφορά ατόμου που τα γνωρίζει όλα Αποφεύγουμε να παίζουμε ασυναίσθητα με μολύβια, αντικείμενα, το αφτί μας κλπ Δεν δίνουμε σημειώσεις πριν την παρουσίαση Δεν διαβάζουμε το κείμενο των διαφανειών (προκαλεί το κοινό να σταματήσει να προσέχει) Δεν κρύβουμε την οθόνη με το σώμα, δεν γυρνάμε την πλάτη στο κοινό, δεν μιλάμε κοιτάζοντας τον προβολέα ή την οθόνη και δεν έχουμε τα χέρια στις τσέπες Δεν μιλάμε για άλλη διαφάνεια από αυτή που φαίνεται στην οθόνη Το ένδυμα εξαρτάται από την περίσταση αλλά θα πρέπει να αισθανόμαστε άνετα με αυτά που φοράμε Δεν μιλάμε υπερβολικά αργά ή γρήγορα και δεν χρησιμοποιούμε ανάρμοστη γλώσσα Παρακολουθούμε την ανταπόκριση των ακροατών στο μήνυμα μέσα από τις αντιδράσεις τους

Το PowerPoint σαν εργαλείο δημιουργίας παρουσιάσεων

Ο Ρόλος Του PowerPoint Η παρουσίαση είναι ένα οπτικοακουστικό βοήθημα ΔΕΝ αντικαθιστά την ομιλία ΔΕΝ αντικαθιστά τις κινήσεις των χεριών ΔΕΝ αντικαθιστά την γνώση του αντικειμένου Αντίθετα, μπορεί Να βοηθήσει στην οργάνωση και δομή της ομιλίας Να δώσει στο ακροατήριο μια οπτική και ακουστική πτυχή του αντικειμένου Να δώσει περισσότερο ενδιαφέρον! Μια εικόνα αξίζει χίλιες λέξεις!