Ο Μικρός Γιάννης (10 ετών) θα πρέπει να παρουσιάσει στη γιορτή του σχολείου του ένα παραδοσιακό χορό από την ιδιαίτερη πατρίδα του, στη γιορτή του σχολείου, σε τρεις μήνες από σήμερα. Ο Γιάννης μαθαίνει παραδοσιακούς χορούς εδώ και 2 χρόνια χωρίς όμως να γνωρίζει κάποιο χορό από την περιοχή που κατάγεται. Ζητά από τον πατέρα του που συμμετέχει σε χορευτικό συγκρότημα και γνωρίζει καλά να χορεύει να τον βοηθήσει. Ποια προσέγγιση πρέπει να ακολουθήσει ;
Αξιολόγηση Προβλήματος Χαρακτηριστικά αθλητή 2 χρόνια χορευτικής εμπειρίας Γνωρίζει τους πιο γνωστούς Πανελλαδικούς χορούς Ανεπτυγμένες αντιληπτικές και φυσικές ικανότητες Αναγνωρίζει τη μουσική από κάθε πολιτισμική περιοχή Πολύ καλή γνώση βημάτων Σημαντικά κίνητρα Παρουσίαση ενός Ποντιακού χορού στη γιορτή του σχολείου Στάδιο μάθησης Αρχικό στάδιο
Στόχος Μάθησης Η μάθηση του χορού Ομάλ Καρς απαιτεί την απόκτηση ενός κινητικού προγράμματος Ο Γιαννάκης θα πρέπει να μάθει να εκτελεί τον χορό σε συνθήκες παράστασης Εντοπισμός και διόρθωση των λαθών
Χαρακτηριστικά Δεξιότητας Κλειστή, σειριακή δεξιότητα, κινητικές απαιτήσεις σε ισορροπία Οπτική, ακουστική ανατροφοδότηση Περιορισμένος φόβος τραυματισμού Συνοδεία μουσικής
Περιβάλλον Απόδοσης Περιβάλλον αναψυχής: γιορτή σχολείου Παρουσία κοινού : οι μαθητές, οι δάσκαλοι, οι γονείς Συγκεκριμένος χρόνος Φόβος αποτυχίας
Ο Χορός Ομάλ Καρς Ποντιακός χορός Ρυθμός 4/4 Αμέτρητα τραγούδια για το ρυθμό αυτό Παίζεται με όλα τα μουσικά όργανα
Ανάλυση χορού 6 βήματα Βήμα δεξί- βήμα αριστερό δίπλα στο δεξί( κλείνει)- βήμα δεξί προς τη φορά-βήμα αριστερό δίπλα (κλείνει) – βήμα αριστερό προς τα αριστερά – βήμα δεξί δίπλα (κλείνει) Λυγισμένοι αγκώνες Έντονο τρέμουλο Λύγισμα γονάτων Μικρά βήματα Στροφή κορμού 4 ο δεξιά και 5 ο -6 ο βήμα αριστερά Έντονο χτύπημα στο 4 ο και 6 ο βήμα
Παρουσίαση Δεξιότητας Σημαντικά Σημεία Λύγισμα γονάτων Έντονο τρέμουλο σώματος Χτύπημα των ποδιών Σωστός ρυθμός Μοντέλο Έμπειρο μοντέλο
Σχεδιασμός Μαθησιακής Εμπειρίας Στρατηγική Διδασκαλίας Παρουσίαση Χορού Ο πατέρας του Γιαννάκη θα πρέπει να του μάθει το χορό Παρουσίαση – Εξάσκηση του ενός σημαντικού κομματιού του χορού Δείχνει ο πατέρας Ακολουθεί τα βήματα ο Γιαννάκης Συνεχίζουν το ίδιο μετρώντας τα βήματα στο ρυθμό του χορού
Ακουστική οπτική Ανατροφοδότηση Έντονο λύγισμα των γονάτων
Δομή εξάσκησης Ενίσχυση της εσωτερικής ιδιοδεκτικής ανατροφοδότησης Εκτελεί το χορό με κλειστά μάτια Προοδευτικά μερική εξάσκηση Εξάσκηση με μουσική Μαζί με τον πατέρα του μετρώντας στο ρυθμό Μείωση της συχνότητας παροχής ανατροφοδότησης Χορεύει μόνος με μουσική Συνοδεία του ρυθμού από τον πατέρα Τελική εξάσκηση Χορεύει με μουσική μόνος του
Ανατροφοδότηση Εσωτερική Μέτρημα βημάτων στο ρυθμό του χορού ( αυτό-ομιλία ) Εξωτερική Έντονο τρέμουλο σώματος Λύγισμα γονάτων Δεν λύγισες αρκετά τα γόνατα Χτύπημα των ποδιών Στροφή του κορμού
Ανατροφοδότηση Αποφάσεις διδασκαλίας Καθοδηγητική Ακουστική Οπτική Μέτρια επίπεδα διεργεσης
Τεστ αξιολόγησης Ο πατέρας βάζει τη μουσική στη μέση του τραγουδιού και ζητάει από τον Γιαννάκη να μπεί στο ρυθμό
ΚΑΓΙΑΝΝΗ ΣΤΕΛΛΑ 964 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ!