ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ - ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 4Ν-ΕΡΜ11.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Οι εκπαιδευτικοί: Τουλιόπουλος Φώτης
Advertisements

ΣΥΝΔΡΟΜΟ ΥΠΝΙΚΗΣ ΑΠΝΟΙΑΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Επιθετικότητα ΣΥΝΔΕΣΜΟΣ ΚΑΤΑΠΟΛΕΜΗΣΗΣ ΝΑΡΚΩΤΙΚΩΝ ΛΑΡΝΑΚΑΣ.
Η φωνολογική επίγνωση.
ΟΡΙΣΜΌΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΑΣ ΘΥΤΕΣ ΘΥΜΑΤΑ ΘΕΑΤΕΣ
Το στόμα μας Το στόμα είναι μια καλοσχεδιασμένη "μηχανή" με πολλά διαφορετικά τμήματα που λειτουργούν όλα μαζί για να μας κρατούν ζωντανούς, υγιείς και.
Πρόληψη επιθετικότητας Πρόληψη επιθετικότητας ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ : ΘΕΜΑ Παρουσιάζουν οι Μαθήτριες του τμήματος ΑΥ1 – Ε.Π.Α.Λ Γλυφάδας •Κιουστελίδη Δανάη.
ΕΙΔΙΚΕΣ ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΔΥΣΚΟΛΙΕΣ
ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΙΚΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ- ΥΠΕΡΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η φωνή μας Το βασικό όργανο ομιλίας του ανθρώπου είναι ο λάρυγγας. Στον λάρυγγα βρίσκονται οι φωνητικές χορδές. Όταν αναπνέουμε και δεν μιλάμε οι φωνητικές.
ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ
Τα Ημισφαίρια του Εγκεφάλου
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Αδρενολευκοδυστροφία (ALD)
Μαθησιακές δυσκολίες και δυσλεξία
ΝΟΣΟΣ PARKINSON Εργασία: Άννα Μ..
ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΛΟΓΟΥ ΣΤΗΝ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Ορισμός της Αναπτυξιακής Δυσαριθμησίας
Επιληψία „Μία ιερή ασθένεια“ Έφη Λιακοπούλου ΚΑΛΑΒΡΥΤΑ 2013.
Διαταραχές Λόγου και Μαθησιακές Δυσκολίες
Νευροδιαβιβαστές και συνάψεις
ΑΥΤΙΣΜΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ.
Μάρθα, 10 μηνών, δεύτερο παιδί υγιών γονέων Ιστορικό:Προωρότητα (29 εβδ.), νοσηλεία σε ΜΕΝ, δυσκολίες στη σίτιση, ευερέθιστη, δυσκολίες στον ύπνο.
Ανάπτυξη Μια συνεχής, δυναμική διαδικασία. Σταδιακή απόκτηση δεξιοτήτων, οι οποίες επιτρέπουν τη μετάβαση από την εξάρτηση στην αυτονομία. Βιολογικές και.
Αικ. Μαριδάκη-Κασσωτάκη Καθηγήτρια Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Σχημα-εικονα σωματοσ.
Αντιμετώπιση Μαθησιακών Δυσκολιών στα Μαθηματικά
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
ΑΦΑΣΙΑ Μάθημα: Νευροφυσιολογία της συμπεριφοράς Καλουδά Τριανταφυλλιά Α.Μ.:
ΕΝΟΤΗΤΑ 3 Η Αξιολόγηση των Διαταραχών της Άρθρωσης και των Φωνολογικών Διαταραχών Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου.
Κατάκτηση της γλώσσας από το παιδί Ο γενικευτικός και αφαιρετικός χαρακτήρας της γλώσσας Το νόημα = σημαινόμενο του γλωσσικού σημείου συγκροτείται στη.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ 19/3/2015 & 27/3/ η παράδοση Ροή ομιλίας & Φώνηση.
ΡΕΥΜΑΤΟΕΙΔΗΣ ΑΡΘΡΙΤΙΔΑ
ΤΡΑΥΜΑΤΙΚΗ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΒΛΑΒΗ TRAUMATIC BRAIN INJURY.
ΤΡΑΥΛΙΣΜΌΣ & ΔΙΑΤΑΡΑΧΈΣ ΟΜΙΛΊΑΣ Δήμητρα Παπαστεργίου Ψυχολόγος MSc 2016.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 5.
ΙΠΠΟΘΕΡΑΠΕΙΑ Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Αλεξανδρούπολης Υπεύθυνες Προγράμματος: Μαρία Κλαρνέτα Μενεξιά Αυγερίδου Τάνια Λαφτσή.
ΕΝΑΡΞΗ ΚΑΙ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΥ Ο τραυλισμός ξεκινά κατά την πρώτη παιδική ηλικία ∙ η προσχολική ηλικία αποδεικνύει τη μεγάλη συχνότητα καινούριων περιπτώσεων.
Εκπαιδευτικές τεχνικές Π.Απόστολος. Προσχολική ηλικία Της Εύας της αρέσουν οι δραστηριότητες του νηπιαγωγείου αλλά καμιά φορά κολλάει στην αγαπημένη της.
9. Νευρικό σύστημα Βιολογία Α’ Λυκείου. Νευρικό σύστημα ►Δ►Δ►Δ►Διατήρηση εσωτερικού περιβάλλοντος σταθερού (ομοιόσταση) ΝΝΝΝευρικό σύστημα ΕΕΕΕνδοκρινικό.
Αποστολίδου Ευτέρπη Νοέμβριος  Όταν διακόπτεται η παροχή αίματος σε ένα τμήμα του εγκεφάλου, τα εγκεφαλικά κύτταρα λόγω έλλειψης οξυγόνου δεν μπορούν.
Συμβουλευτική ΑμΕΑ Άτομα με Ειδικές Ανάγκες ή Αναπηρία; Άτομα με Ειδικές Εκπαιδευτικές & Κοινωνικές Ανάγκες.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας Δρ. Μαρία Καμπανάρου Ενότητα 8.
ΔΙΑΓΝΩΣΤΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΛΟΓΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ
Μελέτη Περίπτωσης 1 Παραπομπή από γονείς Παιδί 4,6 ετών
ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ Στο προηγούμενο μάθημα είχαμε μιλήσει για το παιχνίδι, τον ορισμό του, τη σημασία του, τα είδη του παιχνιδιού κατά τον Piaget , και το.
Γεωργία Παπατσιακμάκη Κωφίδου Msc Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής
Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
Διαταραχές ακοής.
«Διαχείριση απώλειας και πένθους στο σχολείο» Συμβουλευτική ψυχολόγος
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Οι διαταραχές όρασης Αθανάσιος Κ. Ρισβάς.
ΤΑ ΕΛΛΕΙΜΜΑΤΑ ΣΤΗ ΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΩΣ ΑΙΤΙΑΚΟΣ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΓΔ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Φ. ΠΑΠΑΗΛΙΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ.
Διαγνωστικά Θέματα Λογοθεραπείας
Νόσος Αλτσχάιμερ ΟΝΟΜΑΤΑ: ΜΑΡΙΑ ΙΟΡΔΑΝΙΔΟΥ , ΜΑΡΙΑ ΚΟΥΣΗ , ΜΑΡΚΕΛΑ ΚΟΣΙΝΤΖΗ.
ΕΓΚΑΙΡΗ ΑΝΙΧΝΕΥΣΗ ΝΕΥΡΟΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΩΝ ΔΙΑΤΑΡΑΧΩΝ- Παραδείγματα
ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΙΚΟ ΝΕΥΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
«Παιδιά με Μαθησιακές Δυσκολίες & Διαταραχές Λόγου»
Εισαγωγή στη Γλωσσολογία Α. Τερζή
ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΗ ΠΑΡΑΛΥΣΗ Κ. Ασωνίτου. ΟΡΙΣΜΟΣ Εγκεφαλική παράλυση είναι μια μόνιμη αλλά μεταβλητή διαταραχή της κινητικότητας και των στάσεων του σώματος,
Αναπτυξιακές διαταραχές μάθησης/ειδικές μαθησιακές δυσκολίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΔΙΑΤΑΡΑΧΕΣ ΟΜΙΛΙΑΣ - ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ ΠΑΡΔΑΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ 4Ν-ΕΡΜ11

Συχνότητα Οι περισσότερες διαταραχές στην ομιλία εντοπίζονται κατά την προσχολική ηλικία με την είσοδο του παιδιού στο σχολείο με συχνότητα 10% περίπου στο γενικό πληθυσμό. Οι διαταραχές του λόγου εκδηλώνονται πιο συχνά στα αγόρια σε σχέση με τα κορίτσια.

Στάδια Ανάπτυξης Ομιλίας  Κλάμα, γελιο, αντιδρά και παράγει ήχους (0-4 μηνών)  Ανταποκρίνεται όταν ακούει το όνομά του (5μηνών)  Λει τις λέξεις > (7 μηνών )  Καταλαβαίνει το ναι ή οχι (9 μηνών)

 Πρώτες λέξεις (1ο έτος )  Τηλεγραφικός λόγος. Το παιδί καταλαβαίνει απλές εντολές και ερωτήσεις. (18 μηνών)  Εμπλουτισμός λεξιλογίου, περιλαμβάνει λέξεις (2ο έτος)  Σχηματισμός προτάσεων (3ο έτος)  Οι προτάσεις είναι πιο σύνθετες (4ο - 6έτος)

Παράγοντες Καθηστέρησης Ομιλίας Κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες Νοητική αναπηρία Απώλεια ακοής Αυτισμός Εγκεφαλική παράλυση Επιλεκτική αλαλία Καθυστέρηση ωρίμανσης (αναπτυξιακή καθυστέρηση ομιλίας) Εκφραστική διαταραχή γλώσσας (αναπτυξιακή εκφραστική αφασία)

Ομιλία και Εγκέφαλος

Περιοχή Broca Εντοπίζεται στον μετωπιαίο λοβό Σε αυτήν την περιοχή βρίσκεται το κινητικό κέντρο του λόγου, ελέγχει και ρυθμίζει τις κινήσεις του στόματος κατα την ομιλία (γλώσσα, υπερώα, φωνητικές χορδές) παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην γλωσσική κατανόηση  Ασθενείς με βλάβη σε αυτήν την περιοχή παρουσιάζουν αδυναμία παραγωγής λογου.

Περιοχή Wernicke Εντοπίζεται στον κροταφικό λοβό Ρυθμίζει την αντίληψη των λέξεων περιβαλλόμενη από τον ακουστικό φλοιό και τις περιοχές που ολοκληρώνουν την ακουστική, οπτική και σωματική αισθητικότητα ➢ Ασθενείς με βλάβη σε αυτήν την περιοχή παρουσιάζουν αδυναμία κατανόησης λόγου, ενώ διατηρεί την ομιλία.

❖ Η περιοχή Broca και Wernicke συνδέονται μεταξύ τους με την τοξοειδή δεσμίδα

Διαταραχές Ομιλίας Στην Άρθρωση :  Δυσλαλία: Μη στη σωστή παραγωγή των ήχων - δυσνόητη ομιλία.  Δυσαρθρία : 'Ελλειψη συντονισμού μεταξύ της αναπνοής, της άρθρωσης, της φώνησης  Λεκτική ∆υσπραξία : δυσκολίες στον προγραμματισμό, στη συντονισμένη εκτέλεση των αρθρωτικών κινήσεων.  Φωνολογική Διαταραχή : εκδηλώνεται με αλλοιώσεις, παραλείψεις και μεταθέσεις ήχων και συλλαβών Στη ροή:  Ταχυλαλία: Η άρθρωση δεν είναι καθαρή και η ομιλία έχει ένα γρήγορο ρυθμό.  Τραυλισμός

ΤΡΑΥΛΙΣΜΟΣ

Ο τραυλισμός είναι η διαταραχή της φυσιολογικής ροής της της ομιλίας του ατόμου, η οποία είναι δυσανάλογη με την ηλικία του. Η Παγκόσμια Ημέρα για τον Τραυλισμό καθιερώθηκε το 1998, στις 22 Οκτωβρίου. Ορισμός

Συχνότητα και Έναρξη Εκδηλώνεται περίπου στο 1% τουπληθυσμού. Τα συμπτώματα με μικρή διάρκεια παρουσιάζει το 5%. Ο τραυλισμός εμφανίζεται συχνότερα στα αγόρια, με αναλογία 4:1 Συνήθως, τα συμπτώματα εμφανίζονται κατά την περίοδο 2,5 έως 5 ετών. Μικρότερη ηλικία έναρξης 18 μήνες. Συμπτώματα τραυλισμού μπορεί να εμφανιστούν και στα μέσα της εφηβείας.

Είδη Τραυλισμού Εξελικτικός Τραυλισμός. (παρεμπόδιση της γλωσσικής ροής στο ξεκίνημα ομιλίας) Ψυχογενής 'η τραυματικός τραυλισμός. ( Ενήλικες / ψυχικό σοκ.) Ε πίκτητος Τραυλισμός. (Ενήλικες / νευρολογική βλάβη, κρανιοεγκεφαλική κάκωση, όγκο εγκεφάλου ή χρήση ναρκωτικών ουσιών) Κλονικός Τραυλισμός (συσπάσεις των οργάνων άρθρωσης / επανάληψη φθόγγων)

Τονικός τραυλισμός. ( σοβαρή μορφή / αυξημένος τόνος στους μυς των οργάνων του αρθρ/φωνητικού μηχανισμού/ δυσκολία στην έναρξη ομιλίας, πχ Π...άμε ) Τονοκλονικος (μικτή μορφή ) Cluttering («εκρήξεις» γρήγορης ομιλίας)

Bασικά Xαρακτηριστικά  Επαναλήψεις μεμονωμένων φθόγγων, συλλαβών και λέξεων  Ανέβασμα της έντασης και του τόνου της φωνή  Παύσεις και Ατελείς φράσεις  Αναθεωρήσεις  Αρρυθμία

Δευτερογενείς χαρακτηριστηκά  Αποφυγή βλεμματικής επαφής  Επαναλαμβανόμενες ρυθμικές κινήσεις των άκρων  Μορφασμοί και Ρυτίδωση του μετώπου  Συνεχές άνοιγμα και κλείσιμο των βλεφάρων  Ντροπή, θυμός, απογοήτευση, άγχος,

Το παγώβουνο του τραυλισμου

Αίτια Νευρολογικοί παράγοντες : Είναι μια διαταραχή που προκύπτει από μια δυσλειτουργία του κινητικού φλοιού του εγκεφάλου. Παρατηρείται ανώμαλη ανάπτυξη στην μυελίνωση, στη φαιά και λευκή ουσία που οδήγησαν σε ανισσοροπία του πρωτεύοντος κινητικού φλοιού (βασικά γάγγλια- που είναι υπεύθυνα για την έναρξη ομιλίας)

Γενετικοί παράγοντες : Μελέτες σε μονοζυγωτικούς και διζυγωτικούς διδύμους έχουν αποκαλύψει σημαντικά μεγαλύτερα ποσοστά εμφάνισης τραυλισμού σε σύγκριση με τον γενικό πληθυσμό. Παράγοντα επιρροής αποτελεί και η κληρονομικότητα. Περιβαλλοντικοί παράγοντες: Μπορεί να επιδεινώθουν τα συμπτώματα του τραυλισμού σε καταστάσεις περιπτώσεων εκφοβισμού, κοροϊδίας ή ακόμα και κλεισίματος του τηλεφώνου. Επιβολη δεξιού χεριού ως επικρατέστερο Ενδοκρινολογικές διαταραχές

Η στάση των γονιών απέναντι στο παιδί Επιβολη δεξιού χεριού ως επικρατέστερο Ενδοκρινολογικές διαταραχές Διγλωσσία Συνοδό χαρακτηριστικό κάποιου συνδρόμου, όπως του συνδρόμου tourette’s, down και fragile-x

 Παράγοντες που αυξάνουν τα συμπτώματα τραυλισμού:  Όταν μιλάει στο τηλέφωνο.  Όταν συστήνεται για 1η φορά.  Προσπάθει να αποφυγει τον τραυλισμό  Η παρουσία μπροστά σε μεγάλο ακροατήριο.  Παράγοντες που μειώνουν τα συμπτώματα  Όταν διαβάζει ταυτόχρονα με κάποιον άλλο.  Όταν μιλά ταυτόχρονα με κάποιον άλλο.  Όταν τραγουδάει.  Όταν το άτομο υποδύεται κάποιο ρόλο.

Θεραπευτικές συμβουλές αντιμετώπισης Ασκήσεις Αναπνοής. Κανόνες Σωστής Ομιλίας. Ασκήσεις Ανάγνωσης. Ομιλία με βοήθεια μετρονόμου. Χαλαρωτικές ασκήσεις για τους μύες του σώματος και του προσώπου.

Πηγές Αριάδνη Ν,(2014), Τραυλισμός σε παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας Μαρία Χ, (2015), Tι είναι ο τραυλισμός, που οφείλεται και πότε μπορεί να εξελιχθεί σε μονιμότερη κατάσταση; Κουντούρης Δ,(2015), Το τραύλισμα και η λεύκη ουσία του εγκεφάλου. Eric K, κ.α,(2011) Νευροεπιστήμη και Συμπεριφορά, Πανεπιστημιακές εκδόσεις Κρήτης. Ιωάννης Μ,(2011), Παράγοντες που συμβάλλουν στον τραυλισμό.