Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΠΑΙΔΑΓΩΓΗΣΗ. ΓΝΩΣΕΙΣ, ΑΞΙΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ. ΑΘΗΝΑ: ΜΕΤΑΙΧΜΙΟ Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Ηλιάδου-Τάχου Σοφία 1

2 ΕΥΡΩΠΗ ΕΛΛΑΔΑ Προσπάθειες κυριαρχίας αστικής τάξης Κοινωνίες επηρεάστηκαν από  Διαφωτισμό, Γαλλική Επανάσταση, έθνος- κράτος, φιλελεύθερη συνταγματική διακυβέρνηση Επιρροή από Ευρώπη Υιοθέτηση φιλελεύθερων θεσμών, στοιχείων νεωτερικότητας και εισαγωγή ιδεών Διαφωτισμού ΑΛΛΑ προσαρμοσμένα στην ελληνική κοινωνία  πολιτειακή κοινοτική συγκρότηση, πατριαρχικά και πελατειακά πρότυπα Εισχώρηση ιδιωτικών συμφερόντων στο δημόσιο ΚΟΙΝΩΝΙΑ 19 ος αιώνας 2

3 ΠΟΛΙΤΙΚΗ στην ΕΛΛΑΔΑ 3 Επικράτηση αστικής τάξης (1909)  δημιουργία κράτους-δικαίου σύμφωνα με το φιλελεύθερο δυτικό πρότυπο Ανάπτυξη καπιταλισμού  αλλαγές στην κοινωνία και πολιτικές εξελίξεις λόγω άφιξης πληθυσμών από τη Μ.Ασία

4 Νεοελληνική Ιδεολογία 4 Προαστικές και αστικές δυνάμεις είχαν κοινό τον νεοελληνικό εθνικισμό  ελληνικεντρισμός, υπεροχή του έθνους, θρησκευτική και πατριαρχική παράδοση Αποτέλεσμα  απουσία «κοινωνίας των πολιτών», εξυπηρέτηση ατομικών συμφερόντων από το δημόσιο και όχι συνολικών Πρότυπα νεοελληνικής ιδεολογίας  αρχαιότητα (κλασικισμός), βυζαντινή ορθόδοξη χριστιανική παράδοση «μακραίωνη συνέχεια της φυλής»

5 5 Η ανικανότητα σωστής διαχείρισης του κράτους αποδόθηκε στην πολιτική και οικονομική εξάρτηση από τις Μεγάλες Δυνάμεις Είχε θεωρηθεί πως η Δύση είχε την ευθύνη για τις ήττες και την άσχημη κατάσταση του ελληνικού κράτους Στην Ελλάδα  χαμηλή εκτίμηση για το κράτος, κλίμα παραίτησης, ωχαδελφισμού, καιροσκοπίας

6 6 Διατήρηση νεοελληνικής ιδεολογίας  πολιτικό σύστημα Ελλάδας  μετριοπαθής αστική κυριαρχία, βασιλιάς Πολιτική αστάθεια και διεθνής κρίση φιλελευθερισμού  εμπόδισαν την κατάργηση της βασιλείας και τη δημιουργία μιας κοινωνίας των πολιτών Επακόλουθο  επιβολή δικτατορίας «Τρίτος Ελληνικός Πολιτισμός»  κλασικιστικός ελληνοκεντρισμός, Μεγάλη Ιδέα Ενάντιοι στο καθεστώς θεωρήθηκαν ως «εχθροί του έθνους»

7 7 Κατά τον εθνικοαπελευθερωτικ ό αγώνα  δημιουργία ριζοσπαστικών κοινωνικοπολιτικών θεσμών  αντίθετοι με τον αστικό πολιτικό κόσμο Προσπάθειες επανόδου της αστικής τάξης Ψυχρός πόλεμος Εμφύλιος πόλεμος Ήττα Αριστεράς Επιβολή χούντας Πτώση χούντας (1974)

8 8 Κράτος Δεξιάς: καθεστώς βίας, οικονομική βοήθεια διεθνούς παράγοντα Ανασύσταση αστικής και μικροαστικής τάξης  οικονομική βοήθεια, ανάδειξη σε ομοϊδεάτες Παρακράτος  αυτόνομο αλλά νομιμοποιημένο, αποδοχή των πολιτών που δήλωναν πίστη στο κράτος αυτό, απόρριψη όσων ήταν αντίθετοι Αποτέλεσμα  ικανοποίηση συμφερόντων ομοϊδεατών πολιτών και όχι συλλογικών συμφερόντων, υπερχείλιση τριτογενή τομέα οικονομίας

9 ΣΧΟΛΕΙΟ 9 Πολιτική διαπαιδαγώγηση  αμφιταλάντευση στο τι είναι πολιτικά ορθό αφού επικρατούσαν έντονες αντιπαραθέσεις για τη δημιουργία μεταρρυθμίσεων ή όχι, σημαντική επιρροή άσκησε και η καθυστέρηση χωρισμού του κράτους από την κοινωνία

10 ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! 10


Κατέβασμα ppt "ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google