Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

VIRTUAL / VIRTUALIZATION Ο όρος εικονική πραγματικότητα παραπέμπει συχνά στην αναπαράσταση και εμποδίζει να κατανοήσουμε την επίδραση της πληροφορικής.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "VIRTUAL / VIRTUALIZATION Ο όρος εικονική πραγματικότητα παραπέμπει συχνά στην αναπαράσταση και εμποδίζει να κατανοήσουμε την επίδραση της πληροφορικής."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 VIRTUAL / VIRTUALIZATION Ο όρος εικονική πραγματικότητα παραπέμπει συχνά στην αναπαράσταση και εμποδίζει να κατανοήσουμε την επίδραση της πληροφορικής στην δημιουργία νέων αντικειμένων (σχεδιασμού, θεωρητικών, εκπαίδευσης).

2 VIRTUAL REALITY: ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ? ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ? ΕΙΚΟΝΙΚΗ>>>ΨΗΦΙΑΚΟ ΟΜΟΙΩΜΑ, ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ, ΣΕ ΑΝΤΙΘΕΣΗ ΜΕ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ>>>ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ, ΥΒΡΙΔΙΚΗ (ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟ), ΣΕ ΚΙΝΗΣΗ ΑΠΡΟΒΛΕΠΤΗ

3 Αν με το εικονική εννοούμε “εν δυνάμει” (όπως το εννοούν οι G.Deleuze, M.Serres, P.Levy, J.Rajchman), μπορούμε να αναφερθούμε με μεγαλύτερη ευστοχία, τόσο στις αλλαγές που υφίσταται το αντικείμενο, όσο και η διαδικασία σχεδιασμού με την χρήση της πληροφορικής. Μπορούμε να οδηγηθούμε με μεγαλύτερη ευστοχία στον προσδιορισμό των «περίπου αντικειμένων».

4 Η “εν δυνάμει” πραγματικότητα αναφέρεται σε ολότητες εκτός συγκεκριμένου τόπου, που έχουν όμως δυνατότητες παραγωγής συγκεκριμένων γεγονότων σε συγκεκριμένους τόπους και χρόνους, χωρίς οι ίδιες να είναι αγκυρωμένες σε κάποιον από αυτούς. Δεν είναι δυνατόν να γνωστοποιηθεί η ύπαρξη της εν δυνάμει (εικονικής) πραγματικότητας παρά μόνο δια μέσου των διαφόρων πραγματώσεών της.

5 Το πλήθος των πληροφοριών που υπάρχει στο διαδίκτυο δεν είναι δυνατόν να συγκεκριμενοποιηθεί, να περιγραφεί, δεν έχει ενδεχομένως και κανένα νόημα να γίνει κάτι τέτοιο. Παρόλα αυτά υπάρχει. Το κατανοούμε όταν μπούμε στο διαδίκτυο, σε συγκεκριμένο τόπο και χρόνο…με συγκεκριμένο στόχο (κινούμενοι πρός μια κατεύθυνση, ψάχνοντας συλλέγουμε μια σειρά από κόμβους δημιουργούμε την δικιά μας αλληλουχία, τον δικό μας κόμβο...=... πραγμάτωση…

6 Η οργάνωση – διαχείριση της εταιρείας συνίσταται στον συντονισμό θέσεων που είναι κατανεμημένες στον χώρο και που παρουσιάζουν διαφορετικά χαρακτηριστικά:  Αλλες είναι στην έδρα της εταιρείας / μόνιμες  Άλλες στην έδρα της εταιρείας μεταβλητές και γι ’ αυτό χρειάζεται ευελιξία του κτιρίου  Άλλες σε παραρτήματα, μόνιμες ή μεταβλητές.  Άλλες μέσα από την τηλεεργασία σε μόνιμες θέσεις  Άλλες μέσα από την τηλεεργασία σε μη μόνιμες θέσεις  Ολες συνδέονται μέσα από δίκτυο μεταφοράς και διαχείρισης δεδομένων Η « εικονική εταιρεία » είναι το σύνολο όλων αυτών των εν δυνάμει θέσεων. Η πραγματωμένη εταιρεία είναι το αιτιολογημένο σύνολο των θέσεων μία συγκεκριμένη χρονική στιγμή.

7 ΤΑΜΕΙΟ- ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ ΟΛΟ ΤΟ ΤΗΛ ΔΙΚΤΥΟ ΤΑΜΕΙΟ-ΠΡΑΓΜΑΤΩΜΕΝΟ: ΟΙ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟΙ ΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΟΥΝ

8 Αυτό που πρέπει να συγκρατήσουμε είναι η ιδιαίτερη σχέση που έχει η εν δυνάμει πραγματικότητα με την πραγματωμένη, ή η δυνητική με την ενεργοποιημένη : 1. Και τα δύο υπάρχουν, είναι πραγματικά, 2. Το ένα δεν προηγείται νοηματικά του άλλου.

9 Εν δυνάμει Δυνατό (Vs πραγματικό) πραγματωμένο Για να σκεφτόμαστε το «εν δυνάμει», πρέπει συνεχώς να το προσδιορίζουμε σε σχέση με το «δυνατό» και το «πραγματωμένο»

10 Εν δυνάμει Δυνατό (Vs πραγματικό) πραγματωμένο Το δυνατό θα πραγματοποιηθεί χωρίς να αλλάξει τίποτε από τη φύση του. Το παράδειγμα της κατασκευής του κτιρίου με βάση λεπτομερή σχέδια κατασκευής. Μιλάμε για πραγματοποίηση του δυνατού.

11 Εν δυνάμει Δυνατό (Vs πραγματικό) Πραγματωμένο (εν ενεργεία υπαρκτό) Ο σπόρος θα χρειαστεί να εφεύρει το δέντρο, να το παράγει σε συνεργασία με τις περιστάσεις που θα συναντήσει. Το δέντρο υπάρχει εν δυνάμει στο σπόρο, αλλά όχι η τελική μορφή του, που θα είναι αποτέλεσμα συν-παρουσίας ποικίλων δυνάμεων.

12 Το κτίριο αλλάζει κατά την κατασκευή του και διαφέρει από την αρχική σύλληψη. Κάποιοι από τους παράγοντες που συμμετέχουν στην κατασκευή θεωρούν την διαδικασία ως πρόβλημα συγκροτείται πεδίο άσκησης δυνάμεων και αλλάζει η πρόταση. Όταν πιστεύουμε ότι το σχέδιο πρέπει οπωσδήποτε να υλοποιηθεί ως έχει, τότε το σχέδιο είναι δυνατό και το κατασκευασμένο κτίριο πραγματικό. Το κτίριο σχεδιάζεται ως εικόνα του μελλοντικού πραγματικού. Όταν παραδεχόμαστε ότι η κατασκευή μπορεί να απέχει από τον σχεδιασμό και μάλιστα να φτάσει σε υλοποιήσεις που δεν έχουμε φανταστεί, τότε το σχέδιο είναι δυνητικό και το κατασκευασμένο κτίριο η πραγμάτωση του

13 Το να σχεδιάζεις κάτι που είναι δυνατόν να μεταβληθεί από την διάδραση με τον χρήστη και μάλιστα να πάρει απρόβλεπτες μορφές είναι να κινείσαι στον άξονα δυνητικού / πραγματωμένου. Η κάθε πραγμάτωση θα δώσει νέα στοιχεία για να ενταχθούν στον επόμενο σχεδιασμό.

14 ΔΥΝΑΤΟ / ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΝ ΔΥΝΑΜΕΙ / ΠΡΑΓΜΑΤΩΜΕΝΟ 4 ΤΡΟΠΟΙ ΥΠΑΡΞΗΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ

15 Αν θεωρήσουμε μία ενεργοποιημένη πραγματικότητα ως πρόβλημα, φθάνουμε στην δυνητική και από εκεί σε μία άλλη ενεργοποιημένη που μοιάζει αλλά και διαφέρει με την πρώτη. Ετσι το δίπολο δυνητική – ενεργοποιημένη πραγματικότητα δημιουργεί νέες καταστάσεις. δυνητική ενεργοποιημένη πραγματικότητα Μέσα από την ανάγκη για βελτιστοποίηση της επικοινωνίας σε ένα ορισμένο τμήμα (πραγματωμένη θέση), χωρίς να υπάρξει μετακίνηση (πρόβλημα), εφαρμόζεται σε μια συγκεκριμένη επιχείρηση η τελεσυνδιάσκεψη, που έτσι προστίθεται στο φάσμα των «εν δυνάμει» καταστάσεων, που δίνουν την δυνατότητα για νέες πραγματώσεις.

16 ΤΙ ΕΙΝΑΙ Η ΔΥΝΗΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ -ΑΝΑΛΥΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕ ΤΡΟΠΟ ΠΟΥ ΝΑ ΤΟ ΑΝΑΔΕΙΚΝΥΕΙ ΩΣ ΣΤΙΓΜΙΑΙΑ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ ΔΥΝΑΜΕΩΝ - ΦΑΝΤΑΖΟΜΑΣΤΕ ΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΟΝ ΣΥΣΧΕΤΙΣΜΟ ΔΥΝΑΜΕΩΝ Η ΚΑΙ ΤΟΝ ΜΗΔΕΝΙΣΜΟ ΜΙΑΣ ΑΠΟ ΑΥΤΕΣ Η ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ 1. >>>ΕΤΣΙ ΜΙΑ ΝΕΑ ΜΟΡΦΗ ΕΠΙΝΟΕΙΤΑΙ ΣΕ ΟΜΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΛΑΙΑ 2. >>>ΔΙΑΠΙΣΤΩΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΕΜΜΟΝΗ ΣΤΗΝ ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΗ ΑΡΘΡΩΣΗ ΜΕ ΕΤΕΡΟΤΗΤΕΣ 3. >>>ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΟΡΦΗ ΠΑΙΖΕΤΑΙ ΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΔΥΝΑΜΕΩΝ=ΕΙΝΑΙ ΑΣΤΑΘΗΣ ΚΑΤΑΛΥΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ

17 Η ΔΥΝΗΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΝΟΗΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

18 Το δυνητικό είναι ένα πλέγμα από τάσεις, δυνάμεις, περιορισμούς, σκοπούς, καταναγκασμούς, με άλλα λόγια είναι μία δυναμική κατάσταση, που επιλύεται με το ενεργά υπαρκτό με διαφορετικό κάθε φορά τρόπο. Το ενεργά υπαρκτό είναι ένα συμβάν. Είναι δημιουργία μη προβλέψιμη. Οταν συμβεί, τροποποιεί το δυνητικό. Η σχέση ενός προγράμματος υπολογιστή με τη χρήση του από ένα άτομο είναι σχέση δυνητικού / πραγματωμένου. Στον σχεδιασμό του προγράμματος ενυπάρχουν «προφίλ» χρηστών και οι συγκεκριμένες χρήσεις του προγράμματος (πραγματώσεις) τροφοδοτούν με νέες απόψεις τον σχεδιαστή του προγράμματος. >>>>>>Σκέψεις για τη σχέση κτιρίου με τη χρήση του

19 Το δυνητικό είναι πραγματικό Σχεδιάζεται το δυνητικό;

20 “Το να θεωρήσουμε κάτι δεδομένο, που μοιάζει σταθερό, ως πρόβλημα, σημαίνει να ενεργοποιήσουμε την δυνητικότητα, να την φέρουμε στην επιφάνεια, να επινοήσουμε μηχανισμούς, ερωτήματα, που να γεννήσουν ακολουθίες διαδικασιών, μηχανές του γίγνεσθαι, εν τέλει, συμβάντα” ( Levy, σ. 179).

21 μηχανές του γίγνεσθαι ΖΚΜ, Fresnoy, Metafort,………………ένας χώρος που η κίνηση μέσα σε αυτόν τον αλλάζει,……………βιβλιοθήκη ACADIA…………είναι μηχανές του γίγνεσθαι;βιβλιοθήκη ACADIA

22 μηχανές του γίγνεσθαι ΖΚΜ, Fresnoy, Metafort,………………ένας χώρος που η κίνηση μέσα σε αυτόν τον αλλάζει(;) συνεχώς (σκέψη),……………βιβλιοθήκη ACADIA………… Το δυνητικό είναι ένα πλέγμα από τάσεις, δυνάμεις, περιορισμούς, σκοπούς,… με άλλα λόγια είναι μία δυναμική κατάσταση

23 Είδαμε ότι η έννοια της δυνητικοποίησης βοηθά στο να συλλάβουμε το περίπου αντικείμενο / αντικείμενο καταλύτης / αντικείμενο δεσμό, με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι φορέας απρόβλεπτων καταστάσεων / συμβάντων

24 “Ακριβώς επειδή το ενεργά υπαρκτό αποτελεί το παρόν μας… οφείλουμε επειγόντως να σκεφτούμε την δυνητικοποίηση η οποία το αποσταθεροποιεί” Levy, (σ.187).


Κατέβασμα ppt "VIRTUAL / VIRTUALIZATION Ο όρος εικονική πραγματικότητα παραπέμπει συχνά στην αναπαράσταση και εμποδίζει να κατανοήσουμε την επίδραση της πληροφορικής."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google