Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ Του Β. Αργυρόπουλου. Συναισθηματική & Κοινωνική Εξέλιξη  Απουσία οπτικής επαφής σωματικό παιχνίδι  οπτική επαφή  αυτοεικόνα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ Του Β. Αργυρόπουλου. Συναισθηματική & Κοινωνική Εξέλιξη  Απουσία οπτικής επαφής σωματικό παιχνίδι  οπτική επαφή  αυτοεικόνα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ Του Β. Αργυρόπουλου

2 Συναισθηματική & Κοινωνική Εξέλιξη  Απουσία οπτικής επαφής σωματικό παιχνίδι  οπτική επαφή  αυτοεικόνα του παιδιού  Γονείς ενοχές άγχος  Το τυφλό παιδί έχει υπέρτατη ανάγκη να αναπτύξει δεσμούς συναισθηματικής κάλυψης, τρυφερότητας και προσκόλλησης  αίσθηση εσωτερικού ελέγχου  σύνδεση εαυτού με Κόσμο

3 Κινητική Εξέλιξη  Δεν υπάρχει κίνητρο για κινητική δραστηριότητα  Φόβος κίνησης στο περιβάλλον ανασφάλεια & αβεβαιότητα ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ  Μπάνιο-ντύσιμο-μασάζ  κατανόηση διακριτής φυσικής οντότητας  Ορθια στάση κεφαλιού-κινήσεις κεφαλιού  βαθμιαία και άλλες κινητικές δεξιότητες

4 Η ΑΚΡΙΒΗΣ ΕΙΚΟΝΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑΣΗΣ & ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

5 Συμβολή γονέων-όρθια στάση  Ασφάλεια πάνω σε καναπέ  Χορεύοντας  Από τον καρπό  Από τα δάχτυλα  Ασφάλεια πάνω στα γόνατα του γονέα ΠΙΘΑΝΗ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΣΗ ΣΤΟ ΣΤΑΔΙΟ ΑΥΤΟ (ΓΙΑΤΙ; ΤΙ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΣΤΑ ΒΛΕΠΟΝΤΑ ΒΡΕΦΗ;)  ΤΥΦΛΙΣΜΟΙ

6 Cratty (1971)  Οι δεξιότητες της κινητικότητας σε τυφλά παιδιά ΣΥΝΗΘΩΣ προηγούνται της γλωσσικής εξέλιξης  ΓΙΑΤΙ;  Ενδιαφέρονται περισσότερο να αγγίζουν, να κρατούν, να μπουσουλάνε, να ακουμπούν κλπ

7 ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΗΓΕΣ ΚΙΝΗΤΡΩΝ  Ασφαλής και σταθερός εσωτερικός χώρος  Ασφαλής και ευχάριστος εξωτερικός χώρος  Τραμπολίνο  Τραμπάλα  Άλματα  Κούνια  Σκαρφάλωμα  Παιχνίδια με αναμέτρηση δυνάμεων  Κολύμβηση  Ιππασία ΑΚΟΥΣΤΙΚΕΣ & ΑΠΤΙΚΕΣ ΕΝΔΕΙΞΕΙΣ  ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ & ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟ

8 ΟΠΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ  Η ΑΣΚΗΣΗ ΤΗΣ ΥΠΟΛΕΙΠΟΜΕΝΗΣ ΟΡΑΣΗΣ  ΕΝΙΣΧΥΕΙ ΣΤΟ ΜΕΓΙΣΤΟ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΗ ΟΡΑΣΗ  ΣΥΜΒΑΛΛΕΙ ΣΤΗ ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΗ & ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ

9 Οπτικές Δεξιότητες ΟΠΤΙΚΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ προσήλωση σύγκλιση παρακολούθησηπροσαρμογή εστίαση

10  Φωτεινά & λαμπερά υλικά  Προσαρμογή περιβάλλοντος στο παιδί και όχι το αντίστροφο  Κοντράστ καθημερινότητας (χρώματα & παιχνίδια)  Look and touch, touch and match, match and play, play and build etc

11 ΑΠΤΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ ΠΡΟΣΟΧΗ  Τα τυφλά παιδιά δεν αναπτύσσουν την αφή ως αντισταθμιστική και εξισορροπητική κατάσταση  ΠΟΛΛΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ  Από την ένωση των χεριών μέχρι το αγκάλιασμα του άπειρου

12 ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ  ΤΙ ΛΕΝΕ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΕΡΕΥΝΕΣ  Πολύ σημαντικό γεγονός ΟΙ ΦΥΣΙΚΟΙ ΗΧΟΙ  ΝΑ ΚΑΤΟΝΟΜΑΖΟΝΤΑΙ ΟΙ ΗΧΟΙ  ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΧΡΟΝΟ ΣΤΟ ΠΑΙΔΙ ΝΑ ΑΠΑΝΤΑ ΣΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΜΑΣ  ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΞΕΛΙΞΗ  ΔΙΚΕΣ ΤΟΥ ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ

13 ΕΞΕΛΙΞΗ ΑΛΛΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ  Εκπαίδευση τουαλέτας  Ασκήσεις καθημερινής διαβίωσης

14 Δυσκολίες συμπεριφοράς  πιάσιμο ματιών  ζούληγμα ματιών  Τυφλισμοί  στριφογύρισμα στη θέση που βρίσκονται  εμμονές  Εσωστρέφεια & Παθητικότητα ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: ΤΙ ΤΙΣ ΠΡΟΚΑΛΕΙ

15 ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ Γονείς  Αρκετά ψύχραιμοι - γνωρίζουν αρκετά καλά το πρόβλημα  Έτοιμοι για την αποδοχή του προβλήματος  Έτοιμοι για την επίλυσή του  Υπάρχουν αρκετές όμως ανασφάλειες 1ο Ε Π Ι Π Ε Δ Ο

16 Γονείς  Έλλειψη πληροφόρησης  Αμφισβητήσιμες απόψεις  Αίσθηση οτι δεν υπάρχουν λύσεις  Γονείς με μεγάλη ανασφάλεια 2ο Ε Π Ι Π Ε Δ Ο ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

17 Γονείς  Σημαντικές εσωτερικές συγκρούσεις  Οι γονείς διακατέχονται από μεγάλη ανασφάλεια όσον αφορά το μέλλον  Παραποίηση της υπαρκτής κατάστασης  Δεν υπάρχουν κίνητρα 3ο Ε Π Ι Π Ε Δ Ο ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

18 Γονείς  Βαθιά και παρατεταμένη απογοήτευση  Ανύπαρκτες σχεδόν προσδοκίες  Μόνιμο βίωμα οι ενοχές – τύψεις  Παραίτηση (το μέλλον έχει πεθάνει)  Κοντά στη νεύρωση 4ο Ε Π Ι Π Ε Δ Ο ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

19 Γονείς  Σαφής διασπαστική εικόνα  Εντάσεις που οδηγούν σε κρίση  Σχεδόν πλήρης ανικανότητα για συνειδητοποίηση της πραγματικότητας 5ο Ε Π Ι Π Ε Δ Ο ΕΠΙΠΕΔΑ ΔΥΣΚΟΛΙΩΝ

20 Ομάδα γονέων Κοινά Χαρακτηριστικά κεντρομόλων δυνάμεων  Ναρκισσιστικό Τραύμα  Ψυχικές παρωθήσεις φθοράς, αποδιοργάνωσης και θανάτου  Συναισθήματα ενοχής, δυσφορίας, αγανάκτησης και αβεβαιότητας  Εξιδανίκευση του τραύματος

21 Αποτελέσματα ομάδας υποστήριξης (1) 1) Υποβοηθούνται να διακρίνουν τις παιδευτικές τους ικανότητες=>αυτοπεποίθηση 2) Θεωρητική και πρακτική καθοδήγηση=>αφομοίωση διδακτικών και ψυχολογικών αρχών=>ψυχοπαιδαγωγική

22 Αποτελέσματα ομάδας υποστήριξης (2) 3) Μαθαίνουν να αξιολογούν την εξελικτική πορεία του παιδιού 4) Σπουδάζουν στην αυτοαξιολόγηση 5) Διδάσκουν στα παιδιά πρωταρχικές λειτουργίες ζωής (βάδιση, ομιλία, αυτοεξυπηρέτηση) 6) Τεχνικές ενίσχυσης συμπεριφοράς 7) Αποκτούν ιδιότητες “ψυχολόγου- θεραπευτού”

23 ΠΡΟ-ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  Γενικό παιδικό σταθμό  Γενικό νηπιαγωγείο  Ειδικό σχολείο με παιδικό σταθμό και εξειδικευμένη φροντίδα  ΟΤΑΝ Η ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕ ΜΗ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, τότε  Α) στάση του προσωπικού  Β) φυσικό περιβάλλον


Κατέβασμα ppt "ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ & ΤΥΦΛΩΣΗ Του Β. Αργυρόπουλου. Συναισθηματική & Κοινωνική Εξέλιξη  Απουσία οπτικής επαφής σωματικό παιχνίδι  οπτική επαφή  αυτοεικόνα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google