Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΟΡΙΣΜΟΣ  Η παγκοσμιοποίηση του αθλητισμού συνοδεύεται από μια συνεχώς αυξανόμενη σύνδεση του με οικονομικά συμφέροντα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΟΡΙΣΜΟΣ  Η παγκοσμιοποίηση του αθλητισμού συνοδεύεται από μια συνεχώς αυξανόμενη σύνδεση του με οικονομικά συμφέροντα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ

2 ΟΡΙΣΜΟΣ  Η παγκοσμιοποίηση του αθλητισμού συνοδεύεται από μια συνεχώς αυξανόμενη σύνδεση του με οικονομικά συμφέροντα. Το σημερινό αθλητικό μοντέλο λειτουργεί ως μέσο κερδοφορίας διαφόρων εταιριών. Έτσι ο αθλητής μετατρέπεται σε διαφημιστικό μοντέλο της εταιρίας με το οποίο οι νέοι πρέπει να ταυτιστούν. Ο σύγχρονος αθλητής είναι ένα χειραγωγημένο εργαλείο με κύριο σκοπό την παραγωγή κέρδους.

3 ΑΙΤΙΑ  Το καταναλωτικό πνεύμα.  Η έλλειψη παιδείας και ιδιαίτερα αθλητικής, η απουσία ιδανικών και η έκπτωση των ηθών.  Η δομή της κοινωνίας.

4 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ  Ο αθλητισμός μετατράπηκε σε εμπόρευμα, που υπόκειται στο νόμο “ της προσφοράς και της ζήτησης ”.  Επικρατεί αθέμιτος ανταγωνισμός για πρωταθλητισμό με εξαγορές αθλητών ή αγοραπωλησίες συλλόγων  Ο αθλητικός τύπος καλλιεργεί την χυδαιολογία, το φανατισμό, τη βία  Ανοίγει καθημερινά πόλεμο δηλώσεων και γίνεται πεδίο ανταλλαγής βωμολοχιών.  Κατασκευάζει αθλητές – είδωλα, που γίνονται οι ζωντανοί ήρωες των νέων  Το ολυμπιακό ιδεώδες έχει εκφυλιστεί εντελώς

5 ΣΤΗΜΕΝΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ  http://www.youtube.com/watch?v=nhYn7dl5kR4 http://www.youtube.com/watch?v=nhYn7dl5kR4  http://www.youtube.com/watch?v=LlSWib3-RH0 http://www.youtube.com/watch?v=LlSWib3-RH0  http://www.youtube.com/watch?v=iKQf0tbF5kg http://www.youtube.com/watch?v=iKQf0tbF5kg

6

7 ΧΟΡΗΓΙΕΣ  Οι επιχειρήσεις, διαφημίζονται από παίκτες, ομάδες ή ακόμη και από αθλητικά στάδια και τα οφέλη τους είναι πολλαπλά. Τα παραδείγματα είναι άφθονα. Η Τσέλσι συνεργάζεται με τις Samsung και Singha, η Μπαρτσελόνα με την Qatar Foundation, η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ με τη General Motors και τη Chevrolet, η Τότεναμ με την Investec, η Σεβίλλη με την Interwetten, η Ρίβερ Πλέιτ με την Adidas. Παράλληλα χορηγίες γίνονται και αποκλειστικά σε παίκτες. Η Nike επέλεξε τον Πέπε της Ρεάλ για να διαφημίζει τα προϊόντα της, ενώ η Ο 2 επέλεξε τον Τσάμπερλεϊν της Άρσεναλ για τα διαφημιστικά της σποτ. Η Turkish Airlines, βέβαια, με επιθετικότερη πολιτική υποστήριξης του έργου της, επέλεξε τον κορυφαίο ποδοσφαιριστή του πλανήτη, τον Μέσι.

8 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΕΣ # ΌνομαΆθλημαΠοσό 1. Τάιγκερ ΓούντςΓκόλφ 46.000.000€ 2. Μάνι ΠακιάοΜπόξ 44.000.000€ 3. Κόμπι ΜπράιανΜπάσκετ 43.000.000€ 4. Λεμπρόν ΤζέιμςΜπάσκετ 42.000.000€ 5. Ρότζερ ΦέντερερΤένις 40.000.000€ 6. Φίλ ΜίκελσονΓκόλφ 37.000.000€ 7. Ντέιβιντ ΜπέκαμΠοδόσφαιρο 36.000.000€ 8. Λιονέλ ΜέσιΠοδόσφαιρο 35.000.000€ 9. Λούις ΧάμιλτονΦόρμουλα 135.000.000€ 10. Φλόιντ ΜέιγουεδερΜπόξ 34.000.000€ Η λίστα με τους δέκα αθλητές που έχουν τα μεγαλύτερα έσοδα φέτος

9 Αγοραστική Αξία Ποδοσφαιριστών # Όνομα / Σύλλογος ( Θέση ) ΗλικίαΑγοραστική αξία 1. Lionel MessiLionel Messi/FC Barcelona ( Επιθετικός )FC Barcelona 25120.000.000 € 2. Cristiano RonaldoCristiano Ronaldo/ Real Madrid CFReal Madrid CF ( Επιθετικός ) 28100.000.000 € 3. Andrés IniestaAndrés Iniesta/FC Barcelona ( Μέσος )FC Barcelona 2870.000.000 € 4. Wayne RooneyWayne Rooney/ Manchester UnitedManchester United ( Επιθετικός ) 2765.000.000 € 5. FalcaoFalcao/Atlético de Madrid ( Επιθετικός )Atlético de Madrid 2760.000.000 € 6. Cesc FàbregasCesc Fàbregas/FC Barcelona ( Μέσος )FC Barcelona 2555.000.000 € 7. NeymarNeymar/Santos ( Επιθετικός )Santos 2150.000.000 € 8. HulkHulk/Zenit St. Petersburg ( Επιθετικός )Zenit St. Petersburg 2645.000.000 € 9. Edinson CavaniEdinson Cavani/Napoli ( Επιθετικός )Napoli 2645.000.000 € 10. Kun AgüeroKun Agüero/Manchester City ( Επιθετικός )Manchester City 2445.000.000 €

10 ΔΙΑΦΗΜΙΣΕΙΣ  http://www.youtube.com/watch?v=dk68OWFWVv M http://www.youtube.com/watch?v=dk68OWFWVv M

11 ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΑΙ ΟΜΑΔΕΣ # ΟμάδαΡόστερΑξία ΟμάδαςΜ. Ο. Αξίας Παίκτη 1.FC Barcelona24603.800.000 € 25.158.334 € 2.Real Madrid25595.000.000 € 23.800.000 € 3.Man City24433.250.000 € 18.052.084 € 4.Bayern München26431.450.000 € 16.594.231 € 5.Man Utd26421.250.000 € 16.201.923 € 6.Chelsea24386.750.000 € 16.114.583 € 7.Juventus Turin29320.900.000 € 11.065.517 € 8. ParisParis SG 24303.250.000 € 12.635.417 € 9.Arsenal24281.500.000 € 11.729.167 € 10.Tottenham24267.500.000 € 11.145.833 € 11.Bor. Dortmund28254.700.000 € 9.096.429 € 12.Liverpool23241.500.000 € 10.500.000 € 13.Atlético Madrid24239.000.000 € 9.958.333 € 14.Zenit S-Pb23211.900.000 € 9.213.043 € 15.AC Milan28210.300.000 € 7.510.715 € Ακριβότερες ποδοσφαιρικές ομάδες

12  5. Wembley Stadium στο Λονδίνο, Αγγλία Χωρητικότητα : 90.000 Κόστος : 1.250.000.000 ΤΑ ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ ΓΗΠΕΔΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

13  4. Cowboy Stadium Arlington, Texas Χωρητικότητα : 80.000 Κόστος : $ 1.300.000.000

14  3. Ολυμπιακό Στάδιο του Μόντρεαλ, Κεμπέκ Χωρητικότητα : 60.000 Κόστος : $ 1.400.000.000

15  2. Yankee Stadium της Νέας Υόρκης, Νέα Υόρκη Χωρητικότητα : 50.086 Κόστος : $ 1.500.000.000

16  1. New Meadowlands Stadium της Νέας Υόρκης, Νέα Υόρκη Χωρητικότητα : 82.566 Κόστος : $ 1.600.000.000

17 ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ  Η αγορά στην οποία τα προϊόντα που προσφέρονται είναι οι αθλητικές δραστηριότητες και τα θεάματα, τα προγράμματα φυσικής δραστηριότητας και άσκησης, και οι δραστηριότητες αναψυχής. Πιο συγκεκριμένα περιλαμβάνει τα ο θέαμα, το οποίο περιλαμβάνει την ψυχαγωγία των ατόμων ως θεατές, τα προγράμματα που έχουν ως στόχο την ευεξία και την βελτίωση της φυσικής κατάστασης των συμμετεχόντων και Τον αθλητισμό αναψυχής, ο οποίος περιλαμβάνει την συμμετοχή σε δραστηριότητες με στόχο την αναψυχή των συμμετεχόντων

18 ΤΡΟΠΟΙ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ  Θέσπιση νόμων για την εξάλειψη της εμπορευματοποίησης  Ισότιμη προβολή όλων των αθλημάτων  Έμφαση στον ερασιτεχνικό αθλητισμό  Αναδιάρθρωση των σωματεία ώστε να διοικούνται δημοκρατικά  Συνειδητοποίηση της αξίας και της σημασίας του αθλητισμού

19 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΙΚΑ  Η εμπορευματοποίηση του αθλητισμού αλλάζει τον πραγματικό χαρακτήρα του, η δε ύπαρξη του “ επαγγελματικού αθλητισμού ” δηλητηριάζει και υπονομεύει κάθε ηθική βάση του ερασιτεχνικού αθλητισμού. Με την εμπορευματοποίηση που χαρακτηρίζει σε μεγάλο βαθμό τον αθλητικό κόσμο του σήμερα, ο αθλητισμός έχει εξελιχθεί από μία « δραστηριότητα » σε μία « μεγάλη επιχείρηση ». Η βιομηχανία του αθλητισμού είναι σήμερα από τις πλέον ισχυρές οικονομικές επιχειρήσεις και ίδιος έχει ενταχθεί στο σύγχρονο μάρκετινγκ. Όταν λοιπόν η αθλητική ομάδα θεωρείται επιχείρηση, η ίδια και οι χορηγοί της θέτουν ως στόχο την αύξηση των κερδών και επομένως, η πάση θυσία και με κάθε μέσο νίκη του αθλητή αποτελεί σκοπό για τη μεγιστοποίηση του κέρδους.  Πρέ π ει να σταματήσουμε να μετράμε το σώμα σαν π ράγμα και τον αθλητισμό σαν εργασία -

20 ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ :  Αλβέρτος Ιωάννης  Βασιλείου Γεώργιος  Γαβρίλης Παναγιώτης - Ραφαήλ  Γερασιμόπουλος Κωνσταντίνος  Γκέκας Θωμάς  Οι πηγές που χρησιμοποιήσαμε αναφέρονται στην ερευνητική εργασία μας


Κατέβασμα ppt "ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ. ΟΡΙΣΜΟΣ  Η παγκοσμιοποίηση του αθλητισμού συνοδεύεται από μια συνεχώς αυξανόμενη σύνδεση του με οικονομικά συμφέροντα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google