Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ινστιτούτο Bιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ινστιτούτο Bιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ινστιτούτο Bιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ (i-student trip) ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΤΑΜΙΟ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ

2 Γενικά στοιχεία του έργου

3

4 Γενικά στοιχεία του έργου Συντομογραφία Τίτλου i-student trip Διάρκεια Έργου 24 Μήνες Έναρξη Έργου 28 Μαρτίου 2013Προϋπολογισμός ,30€

5 Εταίροι του Έργου Συντονιστής Έργου: ΕΚΕΤΑ/ΙΜΕΤ-Τομέας (Εργαστήριο) Β Εταίρος 2: INFOTRIP A.E. Εταίρος 3: G4S Telematix S.A. Εταίρος 4: Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη Α.Ε. Εταίρος 5: Αστικό ΚΤΕΛ Βέροιας Α.Ε.

6 Το πρόβλημα….

7 Οι Ανάγκες για Σχολική Μεταφορά στην Ελλάδα… Μεταφορά μαθητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων Α’ βάθμιας εκπαίδευσης από την κατοικία στο σχολείο. Μεταφορά μαθητών ιδιωτικών εκπαιδευτηρίων Β’ βάθμιας εκπαίδευσης από κεντρικές στάσεις στο σχολείο. Μεταφορά μαθητών δημόσιων εκπαιδευτηρίων Α &Β βάθμιας εκπαίδευσης από κεντρικές στάσεις στο σχολείο. Μεταφορά μαθητών δημόσιων εκπαιδευτηρίων Α &Β βάθμιας εκπαίδευσης με τις τακτικές γραμμές των Δημοσίων Συγκοινωνιών (χρήση μαθητικού πάσο). Μεταφορά ΜΜΕΑ ειδικών εκπαιδευτηρίων από την κατοικία των μαθητών (με ειδικά διαμορφωμένα οχήματα όπου απαιτείται..)

8 Τα Προβλήματα Διαχείρισης του Συστήματος… ΚΟΝΔΥΛΙΑ

9 Μεγάλα χρηματικά ποσά δαπανούνται κάθε χρόνο για την κάλυψη του έργου μεταφοράς μαθητών στο δημόσιο όσο και στον ιδιωτικό τομέα. Το μεγάλο κόστος έχει επιφέρει στο δημόσιο τομέα μεγάλο πρόβλημα ενώ τα τελευταία πέντε χρόνια γίνεται προσπάθεια εξορθολογισμού του. Η ανάγκη μείωσης του κόστους πολλές φορές επιφέρει «μειώσεις» στα κριτήρια της ασφάλειας. Η μείωση των οχηματοχιλιομέτρων λόγω βελτιστοποίησης των δρομολογίων μπορεί να μειώσει σημαντικά το λειτουργικό κόστος και να αναβαθμίσει τα επίπεδα ασφάλειας του μεταφορικού έργου. Για τη βελτιστοποίηση απαιτείται αναλυτική καταγραφή των στοιχείων των δρολογίων και ψηφιοποίηση αυτών.

10 Τα Προβλήματα Διαχείρισης του Συστήματος… ΑΣΦΑΛΕΙΑ

11 Τα Προβλήματα Διαχείρισης του Συστήματος… ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΚΤΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Η ευθύνη των μαθητών από το σπίτι τους έως την είσοδο τους στο όχημα που θα τα μεταφέρει αφορά στους κηδεμόνες. Η καταγραφή αδικαιολόγητης απουσίας ενός μαθητή από το όχημα θα καταγραφεί όταν ενημερωθεί το απουσιολόγιο του σχολείου και από εκεί ο κηδεμόνας. Η ευθύνη των μαθητών από την αποβίβαση τους έως την επιστροφή στο σπίτι τους αφορά επίσης τους κηδεμόνες ΑΝ αυτοί παραλάβουν το παιδί τους ή αν έχουν κάνει σχετική δήλωση ότι το παιδί θα πηγαίνει μόνο του στο σπίτι. Η αδικαιολόγητη καθυστέρηση ενός μαθητή στο σπίτι του θα καταγραφεί όταν διαπιστωθεί από τον κηδεμόνα.

12 Τα Προβλήματα Διαχείρισης του Συστήματος… ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΚΤΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Η ευθύνη ότι ο μαθητής αποβιβάστηκε στη σωστή στάση αφορά στο συνοδό και οδηγό. Αν αποβιβαστεί ο μαθητής σε λάθος στάση και δεν είναι εκεί ο κηδεμόνας αυτό θα γίνει αντιληπτό όταν ο κηδεμόνας το αναφέρει. Μήπως θα έχει χαθεί πολύτιμος χρόνος μέχρι να γίνουν αντιληπτά όλα τα παραπάνω;;;;

13 Τα Προβλήματα Διαχείρισης του Συστήματος… ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΕΝΤΟΣ ΟΧΗΜΑΤΟΣ Η ευθύνη κατά τη μεταφορά έως και τη σχολική μονάδα αφορά στη συνοδό, τον οδηγό και τον πάροχο του μεταφορικού έργου. Η οδηγική συμπεριφορά ή η συμπεριφορά της συνοδού μπορεί να ελεγχθεί μόνο από σχετικές καταγγελίες μαθητών και γονέων. Η ορθή εκτέλεση των δρομολογίων (ως προς την τήρηση του χρονοπρογραματισμού και του αριθμού των μαθητών που πρέπει να μεταφερθούν) πιστοποιείται από τους διευθυντές της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πιστοποίηση και ο έλεγχος των παραπάνω απαιτεί στοιχεία καταγραφής και παρακολούθησης του δρομολογίου και των μαθητών που μεταφέρει που δυστυχώς σήμερα δεν υπάρχουν.

14 Η απάντηση

15 Η απάντηση του i-student…. Σχεδιασμός και ανάπτυξη ολοκληρωμένου συστήματος που θα εξασφαλίσει την ασφαλή μεταφορά μαθητών από/προς τη σχολική μονάδα με την: Μείωση συνολικού κόστους μετακίνησης μέσω της βελτιστοποίησης των δρομολογίων. Αύξηση της ασφάλειας σχολικών μεταφορών μέσω: -Παρακολούθησης της οδικής συμπεριφοράς του οδηγού (π.χ. ταχύτητα κίνησης) - Ανίχνευση της επιβίβασης/αποβίβασης μαθητών και ορθή χρήση ζωνών ασφαλείας -Πληροφόρηση γονέων σε θέματα σχετικά με τη μεταφορά των μαθητών από/προς σχολείο -Διασύνδεση οχήματος με κέντρο κλήσεων για άμεση και αποτελεσματική ανταπόκριση σε οποιαδήποτε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.

16 Αρχιτεκτονική Συστήματος

17 1 ο Βήμα Δημιουργία σεναρίων σχολικής μεταφοράς (κριτήρια δρομολογίου (οχήματα, μέγιστη απόσταση, μέγιστος χρόνος κ.α.) 2ο Βήμα Γεω- αναφορά διευθύνσεων σημείων ζήτησης 3ο Βήμα Υπολογισμός αποστάσεων σημείων ζήτησης 4ο Βήμα Δημιουργία ομάδων σημείων ζήτησης (Clusters) Βελτιστοποίηση Δρομολογίων– Ανάπτυξη Αλγορίθμου(1/3)

18 5ο Βήμα Δημιουργία δρομολογίων 6ο Βήμα Δημιουργία πλάνων δρομολόγησης /βάρδια/όχημα 7ο Βήμα Οπτικοποίηση επιμέρους δρομολογίων Βελτιστοποίηση Δρομολογίων– Ανάπτυξη Αλγορίθμου(2/3)

19 Συγκριτική αξιολόγηση ………….. Βελτιστοποίηση του χρόνου και της απόστασης που διανύει κάθε μαθητής για τη μεταφορά του από και προς το σχολείο σε συνδυασμό με εφικτή μείωση των οχημάτων που χρησιμοποιούνται. Βελτιστοποίηση Δρομολογίων– Ανάπτυξη Αλγορίθμου(1/3)

20 Παρακολούθησης της οδικής συμπεριφοράς του οδηγού Όχημα + Κέντρο Ελέγχου Καταγραφή στοιχείων κίνησης (Black box) Αποστολή στοιχείων στο κέντρο ελέγχου -Χαρτογραφική αποτύπωση δρομολόγιο -Αποτύπωση στιγμάτων σε πραγματικό και ιστορικό χρόνο -Καταγραφή ταχυτήτων ανά 5’’ -Υπολογισμών παραβιάσεων ορίων ταχύτητας και επιταχύνσεων και ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο του Κέντρου Ελέγχου.

21 Ανίχνευση της επιβίβασης/αποβίβασης μαθητών και ορθή χρήση ζωνών ασφαλείας Όχημα + Tablet +Κέντρο Ελέγχου Μονάδα επόπτευσης ζωνών ασφαλείας (Αισθητήρας στη ζώνη ασφάλειας και μονάδα ελέγχου) -Ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο των που επιβιβάστηκαν/αποβιβάστηκαν στο όχημα και των αδικαιολόγητων απουσιών. Μονάδα παρακολούθησης επιβίβασης/αποβίβασης μαθητών/στάση (Tablet συνοδού) Αποστολή στοιχείων στο κέντρο ελέγχου

22 Πληροφόρηση γονέων Κέντρο Ελέγχου + Γονείς Αποστολή σε πραγματικό χρόνο σχετικού ενημερωτικού μηνύματος ή/και στον κηδεμόνα για την επιβίβαση/αποβίβαση του μαθητή στο όχημα και την άφιξη στη σχολική μονάδα. Δυνατότητα αποστολής σε πραγματικό χρόνο σχετικού ενημερωτικού μηνύματος ή/και στον κηδεμόνα σχετικά με την προβλεπόμενη ώρα άφιξης του λεωφορείου στη στάση ή/και στη σχολική μονάδα.

23 Διασύνδεση οχήματος με κέντρο κλήσεων έκτακτης ανάγκης. Όχημα + Κέντρο Ελέγχου Κουμπί πανικού για έκτακτα συμβάντα σε πραγματικό χρόνο. Ειδοποίηση Αστυνομίας, ΕΚΑΒ και πυροσβεστικής απευθείας από το Κέντρο Ελέγχου ή το Κένρο Έκτακτων Συμβάντων. Ανίχνευση σύγκρουσης, ενημέρωση κέντρου ελέγχου και ενεργοποίηση διαδικασίας έκτακτων συμβάντων.

24 Εκπαιδευτήρια Μαντουλίδη

25 Αστικά ΚΤΕΛ Βέροιας

26 Η αξιολόγηση

27 Καινοτόμο σύστημα που εφαρμόζεται πιλοτικά 1η φορά στην Ελλάδα Βέλτιστη δρομολόγηση για μείωση κόστους Ανιχνευτές ζωνών για ασφάλεια εντός οχήματος Παρουσιολόγιο και άμεση ενημέρωση για αδικαιολόγηση απουσία… Έλεγχος της οδήγησης για ασφάλεια εντός οχήματος Διαχείριση έκτακτων συμβάντων και άμεση ενημέρωση γονέων

28 Δίνουμε βάρος στην ασφαλή σχολική μετακίνηση… Σήμεραi-student Σε πραγματικό χρόνο καταγραφή και έλεγχος της οδηγικής συμπεριφοράς Άμεση και σε πραγματικό χρόνο ενημέρωση για πιθανή μη δικαιολογημένη απουσία μαθητών. Βελτιστοποιημένη δρομολόγηση βάσει συγκεκριμένων κριτηρίων Άμεση ενημέρωση των αρμόδιων αρχών στην περίπτωση έκτακτου συμβάντος Ενημέρωση για αδικαιολόγητη απουσία παιδιών μετά την ολοκλήρωση των δρομολογίων Εμπειρική αναδιαμόρφωση των υπαρχόντων δρομολογίων ώστε να καλυφθούν οι μεταφορικές ανάγκες. Ενημέρωση για ασφαλή οδήγηση από καταγγελίες γονέων και συνοδών ή από έλεγχο ταχογράφου Αυτόματη ένδειξη της ασφάλισης/ή μη παιδιών με ζώνη.

29 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Ινστιτούτο Bιώσιμης Κινητικότητας και Δικτύων Μεταφορών (ΙΜΕΤ) Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης (ΕΚΕΤΑ) ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΣΦΑΛΗ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google