Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

OMAΔΑ :ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Β1 2 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Ελένη Αθανασίου ΠΕ 16.01 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2013-2014 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Μουσικοθεραπεία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "OMAΔΑ :ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Β1 2 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Ελένη Αθανασίου ΠΕ 16.01 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2013-2014 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Μουσικοθεραπεία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 OMAΔΑ :ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Β1 2 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Ελένη Αθανασίου ΠΕ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Μουσικοθεραπεία για … αρχάριους »

2 Η Μουσικοθεραπεία είναι μια θεραπευτική παρέμβαση μέσω τέχνης κατά την οποία η προσοχή του θεραπευτή εστιάζεται στην δημιουργία και αξιολόγηση της εξελισσόμενης θεραπευτικής σχέσης με την βοήθεια της μουσικής και των ήχων. Η σχέση αυτή δημιουργείται κυρίως μέσω του μουσικού αυτοσχεδιασμού ή της μουσικής ακρόασης, χωρίς βέβαια να αποκλείει την δυνατότητα λεκτικής επικοινωνίας. Η Μουσικοθεραπεία

3 Ο Μουσικοθεραπευτής O μουσικοθεραπευτής είναι ειδικά εκπαιδευμένος, με άριστες γνώσεις μουσικής και ψυχολογίας ώστε να οδηγεί και να στηρίζει τη θεραπευτική διαδικασία με ευαισθησία, δημιουργικότητα και ευελιξία. Έτσι, το μουσικό δρώμενο γίνεται αντικείμενο συζήτησης, επεξεργασίας και εμβάθυνσης, εστιάζοντας στην επαναφορά, διατήρηση και προαγωγή της ψυχικής, σωματικής και πνευματικής υγείας.

4 Κάθε άνθρωπος ανταποκρίνεται στη μουσική. Γεννιόμαστε όλοι μας με αυτή την ικανότητα. Αρκεί μόνο να σκεφτείτε πόσο πολύ ανταποκρίνονται τα παιδιά στο ρυθμό και τη μουσική από τα πρώτα τους χρόνια. Οι έρευνες έδειξαν ότι αυτή η ικανότητα, να ανταποκρίνονται δηλαδή τα παιδιά στη μουσική, δεν επηρεάζεται από οποιαδήποτε δυσκολία, σύνδρομο ή διαταραχή. Η Μουσική

5 Επίσης, η μουσική έχει άμεση επίδραση στη συμπεριφορά, την κίνηση και τη συναισθηματική κατάσταση. Έτσι λοιπόν, η μουσική επηρεάζει άμεσα τόσο το σώμα όσο και το πνεύμα. Η μουσική μπορεί να εκφράσει αυτό που δεν μπορούν να πουν οι λέξεις, και έτσι αποτελεί μια ισχυρή γέφυρα με το συναισθηματικό κόσμο ενός παιδιού.

6

7

8 Η πεποίθηση των πρωτόγονων ότι η ασθένεια οφειλόταν σε ανώτερες μαγικές ή θεϊκές δυνάμεις, ανέπτυξε τον εξορκισμό ως τρόπο εξοστρακισμού των βλαβερών εκείνων οντοτήτων. Οι τελετές αυτές συνδύαζαν ήχους, μουσική, λόγια και κινήσεις, κατάλληλα για την εκάστοτε περίσταση. Η μουσική στους πρωτόγονους

9 Το παλαιότερο τεκμήριο ιατρικής πρακτικής, οι Αιγυπτιακοί πάπυροι Kahun, αναφέρεται στη χρήση ενός μαγικού άσματος (ξόρκι) που συνέβαλε δραματικά στη θεραπεία ασθενειών. Μαρτυρίες για τη χρήση της μουσικής ως θεραπευτικό μέσο συμπεριλαμβάνονται σε πολλές ιστορικές γραφές αρχαίων πολιτισμών, όπως η Αίγυπτος, η Κίνα, η Ινδία, η Ελλάδα και η Ρώμη. Μουσική και Αρχαίοι πολιτισμοί

10 Πολύ αργότερα, ο Πέρσης επιστήμονας, ψυχολόγος και μουσικολόγος Al Farabi ( μ.Χ), στην πραγματεία του "Meanings of the Intellect" (Έννοιες της Διανοίας) έκανε αναφορά στη μουσικοθεραπεία και στη θεραπευτική επίδραση της μουσικής στην ψυχή. Η πρώτη αναφορά στη Μουσικοθεραπεία

11 Από το τέλος του 18ου αιώνα, οι επιστήμονες άρχισαν να ερευνούν την επίδραση της μουσικής στο ανθρώπινο σώμα. Τότε ήταν που εδραιώθηκε η αντίληψη ότι η μουσική επηρεάζει τον καρδιακό παλμό, την αναπνευστική λειτουργία, την κυκλοφορία του αίματος, κ.λ.π. Σύγχρονη έρευνα για την επίδραση της μουσικής

12 Η καθιέρωση της Μουσικοθεραπείας ως κλάδος υγείας ξεκίνησε αμέσως μετά τον πρώτο και δεύτερο Παγκόσμιο πόλεμο, όταν επαγγελματίες και ερασιτέχνες μουσικοί προσέφεραν εθελοντικά τις υπηρεσίες τους πηγαίνοντας σε νοσοκομεία όπου νοσηλεύονταν Βετεράνοι στρατιώτες, προσπαθώντας, με την παθητική ή και ενεργητική συμμετοχή των στρατιωτών αυτών σε μουσικά δρώμενα, να απαλύνουν τα σωματικά και ψυχικά τραύματα που άφησε πίσω του ο πόλεμος, αλλά και να ανακουφίσουν τον πόνο.

13 Η αξιοσημείωτη ανταπόκριση των τραυματιών στη μουσική οδήγησε το ιατρικό προσωπικό να ζητήσει την πρόσληψη των μουσικών από τα νοσοκομεία. Η ανάγκη προηγού- μενης εκπαίδευσης των μουσικών αυτών οδήγησε με τη σειρά της στην ίδρυση της πρώτης Πανεπιστημιακής Έδρας Μουσικο- θεραπείας, στο Πανεπιστήμιο του Michigan, το 1944.

14 Μια «ξεχασμένη» επιστήμη, που ευτυχώς ήρθε στο προσκήνιο και βοήθησε και συνεχίζει να βοηθά πολλούς ανθρώπους με ένα πιο εναλλακτικό τρόπο. Συνοπτικά,αυτή είναι η επιστήμη της Μουσικοθεραπείας.

15 Εμείς, επιλέξαμε να την προσεγγίσουμε αρχικά με χιούμορ! Κάναμε ένα πείραμα ! Χωριστήκαμε σε 4 ομάδες και κάθε ομάδα ανέλαβε να υιοθετήσει ένα φυτό και συγκεκριμένα μια γλάστρα με κυκλάμινα. Κάθε φυτό είχε το δικό του όνομα και τη δική του θέση μέσα στην τάξη!

16 Είχαμε την υποχρέωση να το φροντίζουμε ( πότισμα, αφαίρεση, ξερών φύλλων και λουλουδιών κτλ) και να του βάζουμε μουσική για μια ώρα καθημερινά!! Κάθε φυτό « άκουγε » διαφορετικό είδος μουσικής (Κλασική-Ραπ- Μέταλ - Λαϊκή ).

17 Μετά από 4 μήνες καθημερινής ακρόασης, μόνο ένα φυτό επέζησε!!! Μαντεύετε ποιο;;;; Αυτό που « άκουγε» Κλασική μουσική ……τυχαίο, δε νομίζω!!!!

18 Δεν είμαστε σίγουροι αν τελικά το φυτό επέζησε γιατί άκουγε κλασική μουσική ( Μοzart effect ) ή γιατί είχε καλύτερη φροντίδα από τα άλλα! Το μόνο σίγουρο είναι πως η ύπαρξη της μουσικής στη ζωή μας, την κάνει καλύτερη!!!

19 Τέλος!!!


Κατέβασμα ppt "OMAΔΑ :ΜΟΥΣΙΚΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ Β1 2 ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : Ελένη Αθανασίου ΠΕ 16.01 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ : 2013-2014 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ «Μουσικοθεραπεία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google