Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

PROJECT 4: ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΘΗΤΕΣ Γκιώνης Δημήτριος, Επαμεινωνδοπούλου Φωτεινή, Κολλινιάτης Ιωάννης, Ματσάγγας Ανδρέας, Ματσάγγας Κωνσταντίνος,

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "PROJECT 4: ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΘΗΤΕΣ Γκιώνης Δημήτριος, Επαμεινωνδοπούλου Φωτεινή, Κολλινιάτης Ιωάννης, Ματσάγγας Ανδρέας, Ματσάγγας Κωνσταντίνος,"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 PROJECT 4: ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΘΗΤΕΣ Γκιώνης Δημήτριος, Επαμεινωνδοπούλου Φωτεινή, Κολλινιάτης Ιωάννης, Ματσάγγας Ανδρέας, Ματσάγγας Κωνσταντίνος, Μελένγκου Κρίστι Μήτρο Κωνσταντίνος, Μπακρόζης Ιωάννης, Μπάσα Κλάϊντι Ντέμα Ρονάλντο, Σωτηρόπουλος Κωνσταντίνος, Τρακαδάς Κωνσταντίνος, Τριανταφυλλοπούλου Ιωάννα, Χασιώτης Χρήστος ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ Συμεωνίδης Γιάννης

2 Με τον όρο Νεότερη ελληνική ή Νεοελληνική μουσική εννοείται το σώμα της ελληνικής μουσικής που καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον 16ο αιώνα έως τη σύγχρονη εποχή. Με τον όρο Νεότερη ελληνική ή Νεοελληνική μουσική εννοείται το σώμα της ελληνικής μουσικής που καλύπτει χρονικά την περίοδο από τον 16ο αιώνα έως τη σύγχρονη εποχή.

3 ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ - ΕΙΔΗ  Παραδοσιακή Μουσική  Έντεχνη - Λόγια Μουσική  Επτανησιακή Σχολή  Επτανησιακή Σχολή  Ανεξάρτητη Ελλάδα  Ανεξάρτητη Ελλάδα  Νεότερο Αστικό Τραγούδι  Καντάδα  Καντάδα  Αθηναϊκή επιθεώρηση  Αθηναϊκή επιθεώρηση  Ρεμπέτικο  Ρεμπέτικο  Ελαφρό  Ελαφρό  Λαϊκό  Λαϊκό  Έντεχνο  Έντεχνο  Ελληνικό Ροκ  Ελληνικό Ροκ  Ελληνικό Hip-Hop  Ελληνικό Hip-Hop

4 ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ

5 Το Δημοτικό τραγούδι αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, που αναπτύσσεται από την ανάγκη που έχει κάθε άτομο και κάθε λαός να εκφράσει τα συναισθήματά και τον ψυχισμό του, τα ιδανικά του, τους πόνους και τις χαρές του, ακόμα τις εντυπώσεις και τις σκέψεις του μέσα από την ποίηση.

6 Βασικά χαρακτηριστικά 1. Η ανωνυμία του δημιουργού. 2. Η απροσδιοριστία του τόπου προέλευσης. 3. Η απροσδιοριστία του χρόνου σύνθεσης. 4. Η απόδοση με τοπικά γλωσσικά ιδιώματα. 5. Ο λαϊκός ψυχισμός. 6. Η απόδοση σε τραγούδι και όχι ποίημα. 7. Το ζωντανό ύφος και η ρεαλιστική περιγραφή, και τέλος 8. Η σπάνια ομοιοκαταληξία.

7 Είδη δημοτικού τραγουδιού Ακριτικό (π.χ. Ο Θάνατος του Διγενή) Κλέφτικο (π.χ. Μανα μου τα κλεφτοπουλας) Ιστορικό Θρησκευτικό Παραλογή (π.χ. το Γεφύρι της Άρτας) Νανούρισμα Γαμήλιο Ερωτικό Ξενιτιάς Γιορταστικό Μοιρολόγι Γνωμικό Σατιρικό

8 ΕΝΤΕΧΝΗ - ΛΟΓΙΑ ΜΟΥΣΙΚΗ

9 Λόγια Δυτική Μουσική  Η παράδοση της λόγιας δυτικής μουσικής στην Ελλάδα για μεγάλο χρονικό διάστημα, θεωρείτο ότι ξεκινούσε από το 1830 (δηλαδή μετά την Ελληνική Ανεξαρτησία). Στην πραγματικότητα ξεκινά το 1771 στα Επτάνησα που ήταν υπό ενετική κατοχή ενώ υπάρχει και ένας Έλληνας εκπρόσωπος της Αναγεννησιακής Μουσικής, ο Φραγκίσκος Λεονταρίτης (~ ~1572).

10 Επτανησιακή Σχολή

11 Τα Επτάνησα δέχονται επιρροή από τη γειτονική Ιταλία. Τα Επτάνησα δέχονται επιρροή από τη γειτονική Ιταλία. Έργα του Νικόλαου Μάντζαρου δόθηκαν στην Κέρκυρα και τη Λευκάδα, σε γιορτές το 1832 και Έργα του Νικόλαου Μάντζαρου δόθηκαν στην Κέρκυρα και τη Λευκάδα, σε γιορτές το 1832 και : Ο Νικόλαος Μάντζαρος μελοποιεί τον Ύμνον εις την Ελευθερίαν (1828–29), σε ποίηση Δ. Σολωμού, που καθιερώνεται το 1865 ως Ελληνικός Εθνικός Ύμνος. 1829: Ο Νικόλαος Μάντζαρος μελοποιεί τον Ύμνον εις την Ελευθερίαν (1828–29), σε ποίηση Δ. Σολωμού, που καθιερώνεται το 1865 ως Ελληνικός Εθνικός Ύμνος. 1893: κατασκευή Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας κατά τα πρότυπα της Σκάλας του Μιλάνου. 1893: κατασκευή Δημοτικού Θεάτρου Κέρκυρας κατά τα πρότυπα της Σκάλας του Μιλάνου. 1839: ίδρυση της Φιλαρμονικής Εταιρείας της Κέρκυρας. Ο Μάντζαρος εκλέγεται ισόβιος πρόεδρός της. 1839: ίδρυση της Φιλαρμονικής Εταιρείας της Κέρκυρας. Ο Μάντζαρος εκλέγεται ισόβιος πρόεδρός της.

12 Ανεξάρτητη Ελλάδα

13 Μετά το 1870, διάδοση όπερας στο κοινό. Μετά το 1870, διάδοση όπερας στο κοινό. 1871: ίδρυση Ωδείου Αθηνών. 1871: ίδρυση Ωδείου Αθηνών. 1873: Η οπερέτα εισάγεται στην Αθήνα. 1873: Η οπερέτα εισάγεται στην Αθήνα. 1896: ο Σπύρος Σαμάρας συγγράφει τον Ολυμπιακό Ύμνο. 1896: ο Σπύρος Σαμάρας συγγράφει τον Ολυμπιακό Ύμνο. Ιδρύεται Εθνική Μουσική Σχολή. Ιδρύεται Εθνική Μουσική Σχολή. Ο Μανώλης Καλομοίρης εδραιώνει την νεοελληνική μουσική. Ο Μανώλης Καλομοίρης εδραιώνει την νεοελληνική μουσική. Προπολεμικά, Δημήτρης Μητρόπουλος και Νίκος Σκαλκώτας και μεταπολεμικά Μίκης Θεοδωράκης και Μάνος Χατζιδάκις οι σπουδαιότεροι δημιουργοί, μεταξύ πολλών άλλων. Προπολεμικά, Δημήτρης Μητρόπουλος και Νίκος Σκαλκώτας και μεταπολεμικά Μίκης Θεοδωράκης και Μάνος Χατζιδάκις οι σπουδαιότεροι δημιουργοί, μεταξύ πολλών άλλων.

14 ΝΕΟΤΕΡΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

15 Καντάδα

16  Η καντάδα συνδέθηκε στενά με τη συνήθεια των νέων να τραγουδούν τα βράδια κάτω από το παράθυρο της αγαπημένης τους εκφράζοντας με τον τρόπο αυτό τα αισθήματά τους.  Το ρεπερτόριο που χρησιμοποιούσαν δεν περιλάμβανε μόνο καντάδες, αλλά και διάφορα άλλα τραγούδια.

17 Είδη  Επτανησιακή καντάδα  Αθηναϊκή καντάδα

18 Αθηναϊκή επιθεώρηση Κωμειδύλλιο - Αθηναϊκό τραγούδι Οπερέτα

19  Από την Αθηναϊκή καντάδα στο Αθηναϊκό τραγούδι.  Αρχές 20ου αιώνα ζει και συνθέτει ο μεγάλος Κλέων Τριανταφύλλου, ο επιλεγόμενος «Αττίκ».  Κωμειδύλλιο: μουσική κωμωδία με ηθογραφικό περιεχόμενο.  Από το Κωμειδύλλιο στην Αθηναϊκή (σπονδυλωτή) επιθεώρηση. Η μουσική έχει πλέον μεγάλη σημασία στο θέατρο.  Σπουδαιότερος συνθέτης επιθεωρήσεων και πατέρας της ελληνικής οπερέτας θεωρείται ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης.

20  Από την Αθηναϊκή καντάδα στο Αθηναϊκό τραγούδι.  Αρχές 20ου αιώνα ζει και συνθέτει ο μεγάλος Κλέων Τριανταφύλλου, ο επιλεγόμενος «Αττίκ».  Κωμειδύλλιο: μουσική κωμωδία με ηθογραφικό περιεχόμενο.  Από το Κωμειδύλλιο στην Αθηναϊκή (σπονδυλωτή) επιθεώρηση. Η μουσική έχει πλέον μεγάλη σημασία στο θέατρο.  Σπουδαιότερος συνθέτης επιθεωρήσεων και πατέρας της ελληνικής οπερέτας θεωρείται ο Θεόφραστος Σακελλαρίδης.

21 Ρεμπέτικο Τραγούδι

22 Το ρεµπέτικο τραγούδι έχει τις ρίζες στο Βυζάντιο. Αναπτύχθηκε κυρίως στη Σμύρνη. Εξέφρασε κοινωνικές οµάδες που ζούσαν στις φτωχογειτονιές των αστικών κέντρων. Στα µέρη όπου αναπτύχθηκε, κυρίως σύχναζαν άνθρωποι του υπόκοσµου. Παρόλο που ήταν απαγορευµένα ο περισσότερος κόσµος τα αγαπούσε. Το ρεµπέτικο µεταφέρθηκε στην κυρίως Ελλάδα µε την καταστροφή της Σµύρνης. Το ρεµπέτικο τραγούδι έχει τις ρίζες στο Βυζάντιο. Αναπτύχθηκε κυρίως στη Σμύρνη. Εξέφρασε κοινωνικές οµάδες που ζούσαν στις φτωχογειτονιές των αστικών κέντρων. Στα µέρη όπου αναπτύχθηκε, κυρίως σύχναζαν άνθρωποι του υπόκοσµου. Παρόλο που ήταν απαγορευµένα ο περισσότερος κόσµος τα αγαπούσε. Το ρεµπέτικο µεταφέρθηκε στην κυρίως Ελλάδα µε την καταστροφή της Σµύρνης.

23  1922 – Η Σµυρναϊκή περίοδος.  Η κλασική περίοδος.  Η περίοδος της μαζικής αποδοχής.

24 Προϊστορία Τα πρώτα ρεμπέτικα ακούσματα στην Αθήνα, τα λεγόμενα «μουρμούρικα» και τα «σεβνταλήτικα» Τα πρώτα ρεμπέτικα ακούσματα στην Αθήνα, τα λεγόμενα «μουρμούρικα» και τα «σεβνταλήτικα». Αρχές του 1900 τα ρεμπέτικα αποτελούν το λαϊκό τραγούδι των φτωχών συνοικιών, τα λεγόμενα «γιαλάδικα» (Πειραιάς), που πήραν τ΄ όνομά τους από τη συχνή επανάληψη της λέξης «γιάλα-γιάλα». Αρχές του 1900 τα ρεμπέτικα αποτελούν το λαϊκό τραγούδι των φτωχών συνοικιών, τα λεγόμενα «γιαλάδικα» (Πειραιάς), που πήραν τ΄ όνομά τους από τη συχνή επανάληψη της λέξης «γιάλα-γιάλα».

25 Σµυρναϊκή περίοδος 1922 – 1932 Από το 1922 γίνεται η μίξη των τραγουδιών μ΄ εκείνα της Μικράς Ασίας. Από το 1922 γίνεται η μίξη των τραγουδιών μ΄ εκείνα της Μικράς Ασίας. Αμανετζίδικο τραγούδι (Καφέ Αμάν), μάγκικο τραγούδι (της φυλακής). Αμανετζίδικο τραγούδι (Καφέ Αμάν), μάγκικο τραγούδι (της φυλακής). Παναγιώτης Τούντας, ο σπουδαιότερος συνθέτης της Σμύρναϊκής Σχολής. Παναγιώτης Τούντας, ο σπουδαιότερος συνθέτης της Σμύρναϊκής Σχολής.

26 Κλασική περίοδος Εμφανίζονται οι κλασικοί συνθέτες και τραγουδιστές του ρεμπέτικου: Εμφανίζονται οι κλασικοί συνθέτες και τραγουδιστές του ρεμπέτικου: - Μάρκος Βαμβακάρης, - Μάρκος Βαμβακάρης, - Τετράς του Πειραιώς, η ξακουστή, - Τετράς του Πειραιώς, η ξακουστή, - Γιάννης Παπαϊωάννου, - Γιάννης Παπαϊωάννου, - Ρόζα Εσκενάζυ κ.ά. - Ρόζα Εσκενάζυ κ.ά. Το 1936 απαγορεύτηκαν ως τουρκοειδή. Το 1936 απαγορεύτηκαν ως τουρκοειδή.

27 Εποχή της μαζικής αποδοχής Εποχή της μαζικής αποδοχής Από το 1945 και μετά βγαίνει από το περιθώριο και καταξιώνεται. Από το 1945 και μετά βγαίνει από το περιθώριο και καταξιώνεται. Κορυφαία προσωπικότητα του ρεμπέτικου αυτή την περίοδο είναι ο Βασίλης Τσιτσάνης. Κορυφαία προσωπικότητα του ρεμπέτικου αυτή την περίοδο είναι ο Βασίλης Τσιτσάνης. Εμφανίζονται νέοι τραγου- διστές όπως η Σωτηρία Μπέλλου και πολλοί άλλοι. Εμφανίζονται νέοι τραγου- διστές όπως η Σωτηρία Μπέλλου και πολλοί άλλοι.

28 Ελαφρό Τραγούδι

29 Οι επιρροές του ελαφρού τραγουδιού προέρχονταν από Ιταλία, Γαλλία, λάτιν, κ.ά. Οι επιρροές του ελαφρού τραγουδιού προέρχονταν από Ιταλία, Γαλλία, λάτιν, κ.ά. Οι στίχοι των τραγουδιών μιλούν κυρίως για τον έρωτα, αλλά και για τη διασκέδαση, και το κρασί. Οι στίχοι των τραγουδιών μιλούν κυρίως για τον έρωτα, αλλά και για τη διασκέδαση, και το κρασί. Πολλά από τα γνωστότερα τραγούδια δημιουργήθηκαν για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Πολλά από τα γνωστότερα τραγούδια δημιουργήθηκαν για το θέατρο και τον κινηματογράφο. Απευθύνονταν κυρίως στα μεσαία και ανώτερα κοινωνικά στρώματα. Απευθύνονταν κυρίως στα μεσαία και ανώτερα κοινωνικά στρώματα.

30 Οι σπουδαιότεροι συνθέτες Κλέων Τριανταφύλλου ή «Αττίκ» Κλέων Τριανταφύλλου ή «Αττίκ» Μιχάλης Σουγιούλ Μιχάλης Σουγιούλ Νίκος Γούναρης Νίκος Γούναρης Τάκης Μωράκης Τάκης Μωράκης Φώτης Πολυμέρης Φώτης Πολυμέρης Γιώργος Μουζάκης Γιώργος Μουζάκης

31 Λαϊκό Τραγούδι

32 Η γέννηση του Λαϊκού τραγουδιού Το λαϊκό τραγούδι εμφανίζεται, αμέσως μετά τον πόλεμο, σαν συνέχεια του ρεμπέτικου αλλά και του ελαφρού τραγουδιού της προπολεμικής περιόδου, έχοντας πολλές επιρροές και συνάφειες με αυτά.

33 ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ Βασίλης Τσιτσάνης Γιώργιος Μητσάκης Μανώλης Χιώτης Γιώργος Ζαμπέτας Απόστολος Καλδάρας Άκης Πάνου κ.ά.

34 ΜΕΓΑΛΟΙ ΕΡΜΗΝΕΥΤΕΣ Γρηγόρης Μπιθικώτσης Στέλιος Καζαντζίδης Στράτος Διονυσίου Βίκυ Μοσχολιού Δημήτρης Μητροπάνος κ.ά.

35 ΜΕΓΑΛΟΙ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΙ Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου Πυθαγόρας Κώστας Βίρβος Λευτέρης Παπαδόπουλος κ.ά.

36 Έντεχνο Τραγούδι

37 Εμφανίζεται στα τέλη της δεκαετίας του αρχές δεκαετίας του 1960 με πρωτεργάτες τους Μάνο Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη. Εμφανίζεται στα τέλη της δεκαετίας του αρχές δεκαετίας του 1960 με πρωτεργάτες τους Μάνο Χατζιδάκι και Μίκη Θεοδωράκη.

38 Χαρακτηριστικά της παράδοσης του Έντεχνου λαϊκού τραγουδιού:  Οι κύκλοι τραγουδιών.  Καθιέρωση του λαϊκού τραγουδιστή και του λαϊκού μουσικού οργάνου (μπουζούκι).  Η καθιέρωση της λαϊκής συναυλίας σε ανοικτούς χώρους.

39 ΟΙ ΣΥΝΘΕΤΕΣ  Σταύρoς Ξαρχάκoς, Μάνος Λοΐζος.  Γιάννης Μαρκόπουλος, Θάνος Μικρούτσικος (πολιτικό τραγούδι).  Διονύσης Σαββόπουλος (νέο κύμα).  Πολλοί άλλοι σπουδαίοι συνθέτες, στιχουργοί και ερμηνευτές, παλαιότεροι και νεότεροι έχουν συμβάλει στη μεγάλη παράδοση του Έντεχνου ελληνικού τραγουδιού…

40 Ελληνικό Ροκ

41 Τα πρώτα χρόνια – Δεκαετία ‘60 Μετά το 1960, τα πρώτα «μοντέρνα» συγκροτήματα κάνουν την εμφάνισή τους: Μετά το 1960, τα πρώτα «μοντέρνα» συγκροτήματα κάνουν την εμφάνισή τους: The ForminxThe Forminx The IdolsThe Idols The CharmsThe Charms OlympiansOlympians Aphrodite’s ChildAphrodite’s Child κ.ά. κ.ά.

42 Η ελληνική ψυχεδέλεια Από το 1967 και μετά, με σημαντικότερα συγκροτήματα: Socrates (drank the conium) Πελόμα Μποκιού Poll Νοστράδαμος Εξαδάκτυλος Δάμων και Φιντίας Μπουρμπούλια κ.ά.

43 Μέσα της δεκαετίας ‘70 Παύλος Σιδηρόπουλος Δημήτρης Πουλικάκος Σπυριδούλα Απροσάρμοστοι κ.ά.

44 Η δεκαετία του ‘80 Sharp Ties Μουσικές Ταξιαρχίες Φατμέ Τερμίτες Τρύπες The Last Drive κ.ά.

45 Η δεκαετία του ‘90 Η δεκαετία του ‘90 Ξύλινα Σπαθιά Διάφανα Κρίνα Υπόγεια Ρεύματα Ενδελέχεια Deus X Machina Magic De Spell Closer Στέρεο Νόβα κ.ά.

46 Ελληνικό

47 Τα συγκροτήματα FF.C. Active Member Terror X Crew Goin’ Through Ημισκούμπρια Νέβμα και πολλά άλλα…

48 Οι hip-hopers μαζεύονταν σε πάρκα και πλα- τείες. Αρκούσε ένας τοίχος για graffiti και χώρος ελεύθερος για breakdance. Οι χώροι που παιζόταν το hip-hop

49 Οι στίχοι του hip-hop Τα κείμενα των τραγουδιών είναι μακροσκελή. Ιδιαίτερα στο ελληνικό hip-hop, πολύ συχνά η θεματολογία κινείται γύρω από κοινωνικά και πολιτικά θέματα με διάθεση για αμφισβήτηση και επανάσταση.

50 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ!!! ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "PROJECT 4: ΝΕΟΤΕΡΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΑΘΗΤΕΣ Γκιώνης Δημήτριος, Επαμεινωνδοπούλου Φωτεινή, Κολλινιάτης Ιωάννης, Ματσάγγας Ανδρέας, Ματσάγγας Κωνσταντίνος,"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google