Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Mppact Cyprus 2007-8 Παιδαγωγική με επίκεντρο το μαθητή και τις παραστατικές τέχνες Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ ΔασούποληςΛΕΥΚΩΣΙΑ Παρουσίαση της.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Mppact Cyprus 2007-8 Παιδαγωγική με επίκεντρο το μαθητή και τις παραστατικές τέχνες Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ ΔασούποληςΛΕΥΚΩΣΙΑ Παρουσίαση της."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Mppact Cyprus Παιδαγωγική με επίκεντρο το μαθητή και τις παραστατικές τέχνες Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ ΔασούποληςΛΕΥΚΩΣΙΑ Παρουσίαση της συμμετοχής από τον Θεατρολόγο Κυριάκο Τοφαρίδη

2 Εφαρμογή Α΄ : στη διδασκαλία συγκεκριμένων μαθημάτων του Αναλυτικού Προγράμματος  Ομήρου – Ιλιάδα ως εισαγωγή στο Αρχαίο Δράμα ή μάθημα Αρχαιογνωσίας  Το μάθημα έγινε σύμφωνα με τη δραστηριότητα του mppact: Η Μάχη και Παιχνίδια εξουσίας μόνο που αντί του ποιήματος “Canons” του Πάμπλο Νερούδα είχαμε ως έναυσμα τον Όμηρο. μόνο που αντί του ποιήματος “Canons” του Πάμπλο Νερούδα είχαμε ως έναυσμα τον Όμηρο.

3 Από το Ημερολόγιο των μαθητών 16/11/07  Σήμερα κάναμε μια μικρή σκηνή από την Ομήρου Ιλιάδα. Μεταφερθήκαμε νοητά στην αρχαία Τροία, στο στρατόπεδο των Ελλήνων. Ο ιερέας ικετεύει τον αρχιστράτηγο των Ελλήνων, Αγαμέμνωνα να απελευθερώσει την κόρη του αλλά αυτός τον διώχνει.  Όλοι οι Έλληνες ετοιμάζονται για την μεγάλη μάχη που θα ακολουθήσει. Ο καθένας από εμάς παίρνει το δικό του ρόλο. Ο Αγαμέμνωνας παρουσιάζεται σκληρός, αδιάφορος και νοιάζεται μόνο για την δική του νίκη! Ο υπόλοιπος κόσμος απλοϊκός, έτοιμος να υπηρετήσει την πατρίδα του. Οι εικόνες αποτελούν σκηνές συμβίωσης, επιβίωσης και θανάτου. Η μάχη παίρνει διαστάσεις μέσα στη τάξη μας με μουσική υπόκρουση. Λίγο πριν το τέλος γράψαμε ο καθένας ένα δικό του προσωπικό γράμμα σ’ ένα αγαπημένο του πρόσωπο, που ίσως να ήταν και το τελευταίο. Νεκροί χιλιάδες και μόνο ο Αγαμέμνωνας ζωντανός. Απολαμβάνει την σίγουρη νίκη του.  Οι νεκροί γίνονται ο εφιάλτης του αρχηγού.

4 Η άλλη όψη του νομίσματος - ΚΩΜΩΔΙΑ  «Τα άλογα του Αχιλλέως», Κ. Καβάφη  Με έναυσμα το ποίημα οι μαθητές καλούνται να υποδυθούν τους θεούς του Ολύμπου.  Οι θεοί από ανία παίζουν με τη μοίρα των θνητών. Αυτοί δημιουργούν τον πόλεμο της Τροίας και επηρεάζουν την εξέλιξη του.  Πίνουν και μεθούν, παίζουν τάβλι, στοιχηματίζουν για την έκβαση του πολέμου, ρίχνουν κεραυνούς, ζηλεύουν, τσακώνονται κλπ.

5 Από το Ημερολόγιο των μαθητών 23/11/07  Σε αυτό το μάθημα προσπαθήσαμε να μετατρέψουμε την Ομήρου Ιλιάδα από τραγωδία σε κωμωδία. Αυτό το πετύχαμε παίρνοντας ο καθένας μας το ρόλο κάποιου θεού του Ολύμπου. Χωριστήκαμε σε δύο ομάδες.  Η μία έκανε αναπαράσταση τον Άδη-Άρη να παίζουν τάβλι, χαρούμενοι με την δυστυχία των ανθρώπων που σκοτώνονταν στην μάχη, ως Θεοί του κάτω κόσμου και του πολέμου. Ο Διόνυσος μεθοκοπώντας διασκεδάζει βλέποντάς τους.  Η άλλη ομάδα αποτελούμενη από τον Δία, την Ήρα, την Δήμητρα και τον Απόλλωνα τάσσεται εν μέρη υπέρ των Ελλήνων, όμως και αυτοί ψυχαγωγούνται από τον πόλεμο. Η Ήρα είναι εκνευρισμένη από την συμπεριφορά του Δία ο οποίος διασκεδάζει με τις όμορφες Ελληνίδες και προσπαθεί να τον εκδικηθεί.

6 «Ο ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ» Διδάσκοντας θρησκευτικά..... ή Θέατρο.  Με κάθε ομάδα το «μάθημα» λειτούργησε διαφορετικά, ήταν απρόβλεπτο και περιείχε εκπλήξεις.

7 Στάδιο 1ο  Στην αίθουσα ακούγεται η μελοποίηση μέρους της επιστολής του Απ. Παύλου, από την ταινία ΜΠΛΕ του Κριστόφ Κισλόβσκι. Χωρίς να μιλήσω εισαγάγω τους μαθητές μέσα στην αίθουσα και τους καλώ να ακούσουν, μέσα σε απόλυτη ησυχία το κομμάτι διάρκειας 5 λεπτών.  Ξαναβάζω το κομμάτι και αναρτώ στην πινακίδα ή στον πίνακα ένα τεράστιο χαρτόνι, όπου είναι αναγραμμένο μέρος του «Ύμνου» στα αρχαία ελληνικά. (Στα αρχαία ακούγεται το κείμενο και στην μελοποίηση του Πρέισνερ).  Καλώ ένα – ένα τους μαθητές να σηκωθούν και να διαβάσουν το κείμενο. Όλη η ομάδα σιγά – σιγά βρίσκεται μπροστά από το κείμενο και το διαβάζει. Το 1ο κομμάτι του CD ξαναμπαίνει όσο χρειαστεί – περίπου τρεις φορές συνολικά.

8 Στάδιο 2ο Στάδιο 2ο Τα επόμενα tracks συνεχίζουν να ακούγονται ως χαλί στο υπόλοιπο μάθημα, δημιουργώντας κατανυκτική ατμόσφαιρα. Τα επόμενα tracks συνεχίζουν να ακούγονται ως χαλί στο υπόλοιπο μάθημα, δημιουργώντας κατανυκτική ατμόσφαιρα. 1.΄Ενα παιδί παίρνει ένα άλλο από το χέρι και βαδίζουν στο χώρο καλώντας και τους υπόλοιπους να συμμετάσχουν. Κρατώντας ο ένας το χέρι του άλλου, δημιουργούν κύκλο. 2.Ζητώ διαδοχικά από τα μέλη της ομάδας να μπουν στο κέντρο ή αλλού και μόνοι ή με τη βοήθεια άλλου μέλους της ομάδας να εκφράσουν την έννοια «αγάπη». (π.χ. αγκαλιάζουν κάποιον, του σφίγγουν το χέρι, τον κοιτάζουν, κοιτάζουν το ουρανό, το φως, απομονώνονται κλπ.) 3.Τους ζητώ να σκεφτούν ένα πρόσωπο ή έννοια για το οποίο θα έκαναν τα πάντα για να μην το χάσουν. (μητέρα, αδερφό, φίλο, φιλία, αξιοπρέπεια, τα πιστεύω τους κλπ.) Επιβεβαιώνω ότι όλα τα μέλη της ομάδας έχουν σκεφτεί κάποιον (συνήθως) ή κάτι. Σε ζευγάρια φτιάχνουν ένα γλυπτό, το οποίο παριστάνει το αγαπημένο πρόσωπο και τη σχέση τους με αυτό. Η ομάδα μετατρέπετε σε ένα μεγάλο γλυπτό. 4.Κάνουμε πολύ αργά καθρέφτη ανά ζεύγη, από απόσταση. Σιγά, σιγά τα χέρια και μέρη των σωμάτων πλησιάζουν και εφάπτονται. Η άσκηση εξελίσσεται σε αργό χορό των σωμάτων στο χώρο. 5.Καταλήγουμε ξανά σε κύκλο.

9 Στάδιο 3ο Στάδιο 3ο 1.Τους ζητώ να πάρουν από μια κόλλα και να γράψουν ανώνυμα τι σημαίνει ΑΓΑΠΗ για τον καθένα. Λέξεις, φράσεις, έννοιες, παραγράφους. 2.Μαζεύω τα γραφόμενα τα ανακατώνω και δίνω στον καθένα από ένα σημείωμα. 3.Μπορούμε να τα διαβάσουμε με τη σειρά ή και όχι. 4.Χωριζόμαστε σε ομάδες των 5 ατόμων. Η κάθε ομάδα διαβάζει τα σημειώματα της και αποφασίζουν από κοινού να παρουσιάσουν τρεις παγωμένες εικόνες με έναυσμα μέρος του περιεχομένου των σημειωμάτων ή σύντομο αυτοσχεδιασμό. 5.Γίνεται παρουσίαση και σχολιασμός των εικόνων και των αυτοσχεδιασμών.

10 Στάδιο 4ο Στάδιο 4ο  Καθόμαστε σε κύκλο. Όλοι παίρνουν το κείμενο της επιστολής του Απ. Παύλου προς τους κατοίκους της Κορίνθου στα αρχαία και σε μετάφραση. Διαβάζουμε διαδοχικά, παράγραφο με παράγραφο, επαναλαμβάνοντας πολλές φορές για βαθύτερη κατανόηση την μετάφραση του κειμένου. Ακολουθεί ανάλυση, συζήτηση και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του εργαστηρίου. Στη συνάντηση αυτή χρησιμοποιούνται τεχνικές χαλάρωσης, συγκέντρωσης, τοποθέτησης του σώματος μέσα στο χώρο, καθρέφτη, δεσίματος ομάδας, αναπνοής από το διάφραγμα.

11 Από το Ημερολόγιο των μαθητών 11/01/08  Αυτή τη μέρα την έκανε πολύ ξεχωριστή το επόμενο περιστατικό... Ο καθηγητής μας έβγαλε έξω από την τάξη και στη συνέχεια αφού ξαναμπήκαμε...μια καταπληκτική μελωδία μας παρέσυρε στην πινακίδα όπου αντικρίσαμε, με τίτλο τη λέξη «αγάπη», ένα κείμενο του Αποστόλου Παύλου το οποίο με τα πιο όμορφα λόγια που διάβασα ποτέ μου μας μετέφερε όλους σε ένα διαφορετικό κόσμο. Ο καθένας έδινε τη δική του ερμηνεία για την αγάπη...  Αναφορά σε πρόσωπα που χάσαμε και δεν προλάβαμε να τους εκφράσουμε τα συναισθήματα που νοιώθαμε γι αυτούς  Τέτοιες στιγμές σαν κι αυτή αποκαλύπτουν στο καθένα μας σε ποιους ανήκει η καρδιά και το μυαλό μας και σου δίνουν την ευκαιρία να συνυπάρξεις μαζί τους για λίγες στιγμές έστω και αν είναι μακριά, έστω και αν πλέον δεν αναπνέουν. Μας έκανε να καταλάβουμε πως πρέπει να είμαστε περισσότερο ανθρώπινοι και λιγότεροι απαιτητικοί και επιφανειακοί. Πως της αγάπης η ουσία είναι πολύ μεγαλύτερη απ’ όσο μπορούμε να δούμε, να σκεφτούμε ή να φανταστούμε, απ’ όσο μπορούμε να νιώσουμε! Γι’ αυτό πρέπει να αγαπούμε δυνατά και ασταμάτητα..

12 Εφαρμογή Β΄ της μεθοδολογίας του προγράμματος (τεχνικές, μέθοδοι, στρατηγικές, ανάπτυξη δεξιοτήτων) με τελικό στόχο την επιλογή κάποιων κοινωνικών προβλημάτων που πηγάζουν από τις εμπειρίες των συγκεκριμένων μαθητών και τη δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου που να συνδυάζει τις διάφορες τέχνες. της μεθοδολογίας του προγράμματος (τεχνικές, μέθοδοι, στρατηγικές, ανάπτυξη δεξιοτήτων) με τελικό στόχο την επιλογή κάποιων κοινωνικών προβλημάτων που πηγάζουν από τις εμπειρίες των συγκεκριμένων μαθητών και τη δημιουργία ενός θεατρικού δρώμενου που να συνδυάζει τις διάφορες τέχνες.

13 Ξεκινήσαμε με ασκήσεις από το πρόγραμμα.  Η Μελωδία μου  Δίνω Παλμό στο Όνομά μου  Συστήνομαι με ρυθμό  Ξεκινώ και Σταματώ Ταυτόχρονα  Η Πόζα  Η Κοινή Πόζα  Από της αυθόρμητη κίνηση στη δημιουργία εννοιών  Από την Έννοια στην Κίνηση.  Από την αυθόρμητη κίνηση στην σύνθεση  Γλυπτό και Παγωμένη Εικόνα  λειτουργία ενός δασκαλοκεντρικού μαθήματος και πως φαντάζονται το ιδανικό μάθημα.

14  Ασκήσεις χαλάρωσης  Παρέλαση στον Κύκλο  Ο Οδηγός  Πέντε μύτες μαζί  Σώματα σε ισορροπία  Οικογενειακή Φωτογραφία  Το Ποτάμι  Κόμπος  Η Πόζα  Οι 10 Ελέφαντες  Μπορώ να Πάρω τη Θέση σου Παρακαλώ;  Βγάλε το Χέρι σου από τον Κύκλο  Οδηγώντας τον Τυφλό  Το Εκκρεμές  Αφήνομαι στα Χέρια σας ή Η Μαριονέτα  Πες μου την Ιστορία σου, να σου Πω τη Δική μου  Κάτσε στα Γόνατά μου  Ζόμπι  Καθρέφτης

15 Το Δρώμενο  Προσπάθεια επιλογής κοινωνικών προβλημάτων που πηγάζουν από τις εμπειρίες των μαθητών.  Life Maps Οι μαθητές δεν απελευθερώνονται και δεν εκφράζονται ελεύθερα. Δεν ανοίγονται ουσιαστικά και το αποτέλεσμα δεν είναι ικανοποιητικό.  “Bowling from Columbine”. Παρακολούθηση του ντοκιμαντέρ του Μάικολ Μουρ, ως ερέθισμα.

16 Από το Ημερολόγιο των μαθητών 2/11/08  Σήμερα παρακολουθήσαμε ένα πολύ αξιόλογο ντοκιμαντέρ με ένα συγκλονιστικό θέμα.To “Bowling from Columbine”. Δύο φίλοι από πολύ νωρίς το πρωί πήγαν για bowling και αφού είχαν τελειώσει το παιχνίδι τους πήγαν στο σχολείο τους όπως έκαναν καθημερινά, μόνο που αυτή ήταν μια διαφορετική μέρα. Δεν πήγαν για μάθημα, αλλά κρατώντας όπλα αντί για βιβλία άρχισαν να σκοτώνουν καθηγητές και μαθητές. Αφού σκόρπισαν παντού τον πανικό χωρίς δεύτερη σκέψη αυτοκτόνησαν.

17 Από το Ημερολόγιο των μαθητών 9/11/08  Επαναφέροντας στο νου τις σκηνές από το ντοκιμαντέρ του προηγούμενου μαθήματος αποφασίσαμε να κάνουμε μια μικρή αναπαράσταση των δρώμενων σε τέσσερις παγωμένες εικόνες. Αρχικά μια απλή καθημερινή μέρα στο σχολείο. Μάθημα στη τάξη. Ξεγνοιασιά, γέλιο κι ευτυχία. Μία αναπάντεχη όμως «επίσκεψη» σπάει αυτή την ρουτίνα. Συμμαθητές εισβάλλουν στο χώρο μας σκοτώνοντας όποιον βρεθεί στο δρόμο τους. Η πρώτη σκέψη ένα απόλυτο κενό. Τέτοιες στιγμές ο χρόνος σταματά, τα συναισθήματα παγώνουν και το σώμα παραλύει. Αντικρίζεις νεκρούς συμμαθητές, καθηγητές και φίλους. Η αμέσως επόμενη σκέψη είναι να γλιτώσω. Δύο πυροβολισμοί. Απόλυτη ησυχία, από αυτή που τρυπάει τα αυτιά. Παίρνω λίγο θάρρος και αντικρίζω τους δύο νεκρούς.  ΕΙΚΟΝΕΣ: 1η)Αίθουσα διδασκαλίας-μάθημα. 2η)Είσοδος των δύο με τα όπλα, πανικός- 2η)Είσοδος των δύο με τα όπλα, πανικός- φόβος. φόβος. 3η)Θάνατος του καθηγητή και μαθητών. 3η)Θάνατος του καθηγητή και μαθητών. 4η)Η αυτοκτονία των δύο φίλων. 4η)Η αυτοκτονία των δύο φίλων.

18 Από τις πρόβες των μαθητών

19

20 Από την παρουσίαση

21

22 “Έχετε κάνει ποτέ μάθημα θεάτρου; Αν όχι... δοκιμάστε το.. Εμείς δεν θα το ονομάζαμε καν μάθημα!, αλλά μια σειρά λεπτών γέλιου, απόλαυσης, ξεκούρασης, χαλάρωσης κι ηρεμίας από την σκληρή καθημερινότητα μας. Μας δίνετε η ευκαιρία να συζητήσουμε ελεύθερα και αυθόρμητα με τους γύρω μας, να ξεχάσουμε ότι μας προβληματίζει και να ανοίξουμε διάπλατα το βιβλίο της καρδιάς μας... Απλά... το διασκεδάζουμε με τη ψυχή μας!!” “Έχετε κάνει ποτέ μάθημα θεάτρου; Αν όχι... δοκιμάστε το.. Εμείς δεν θα το ονομάζαμε καν μάθημα!, αλλά μια σειρά λεπτών γέλιου, απόλαυσης, ξεκούρασης, χαλάρωσης κι ηρεμίας από την σκληρή καθημερινότητα μας. Μας δίνετε η ευκαιρία να συζητήσουμε ελεύθερα και αυθόρμητα με τους γύρω μας, να ξεχάσουμε ότι μας προβληματίζει και να ανοίξουμε διάπλατα το βιβλίο της καρδιάς μας... Απλά... το διασκεδάζουμε με τη ψυχή μας!!”


Κατέβασμα ppt "Mppact Cyprus 2007-8 Παιδαγωγική με επίκεντρο το μαθητή και τις παραστατικές τέχνες Λύκειο Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ΄ ΔασούποληςΛΕΥΚΩΣΙΑ Παρουσίαση της."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google