Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Κεφάλαιο 3 ο Μελέτη Τεχνολογικών Ενοτήτων Επιλογή Ενότητας Θέματος Συλλογή Πληροφοριών Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Κεφάλαιο 3 ο Μελέτη Τεχνολογικών Ενοτήτων Επιλογή Ενότητας Θέματος Συλλογή Πληροφοριών Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Κεφάλαιο 3 ο Μελέτη Τεχνολογικών Ενοτήτων Επιλογή Ενότητας Θέματος Συλλογή Πληροφοριών Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου

2 Λάππας Βασίλειος Τεχνολόγος Εκπαιδευτικός Ηλεκτρονικός Μηχανικός facebook: Lappas Texnologia Blog: Lappastexnologia.wordpress.com

3 Ενότητα 3.1 Τεχνολογικές Ενότητες Κατά τη διάρκεια των αιώνων, ο άνθρωπος έχοντας την ανάγκη  να επιβιώσει,  να ικανοποιήσει το ανήσυχο πνεύμα του, αλλά και  να διευκολύνει τη ζωή του επινόησε και κατασκεύασε αμέτρητα εργαλεία, συσκευές και διαφόρων ειδών άλλες κατασκευές

4 Από μία καρφίτσα… … μέχρι ένα διαστημικό λεωφορείο

5 Προκειμένου να ταξινομήσει και να διαχειριστεί όλα αυτά τα τεχνολογικά επιτεύγματά του, ο άνθρωπος τα κατέταξε στις παρακάτω Τεχνολογικές Ενότητες - κατηγορίες  Μεταφορές και Επικοινωνία  Γεωργική Τεχνολογία  Διαστημική Τεχνολογία  Ιατρική Τεχνολογία  Γενετική Τεχνολογία  Ενέργεια και ισχύς  Εργαλεία και μηχανές

6 Πριν αρχίσουμε το ταξίδι μας όμως… … φανταστείτε ότι πρόκειται για ντουλάπια όπως αυτά που χρησιμοποιείτε για να τοποθετείτε τα άπειρα παιχνίδια και τα άλλα προσωπικά σας αντικείμενα.

7 Και επειδή σε κανέναν δεν αρέσει ένα ακατάστατο δωμάτιο…

8 … φροντίζουμε να διαχωρίσουμε όλα τα προσωπικά αντικείμενά μας και να τα τοποθετήσουμε στο αντίστοιχο ντουλάπι.

9 Ας υποθέσουμε επομένως ότι καθεμιά από τις παρακάτω Τεχνολογικές Ενότητες είναι ένα ντουλάπι.  Μεταφορές και Επικοινωνία  Γεωργική Τεχνολογία  Διαστημική Τεχνολογία  Ιατρική Τεχνολογία  Γενετική Τεχνολογία  Ενέργεια και ισχύς  Εργαλεία και μηχανές Θα επιχειρήσουμε λοιπόν να ανοίξουμε κάθε ένα ντουλάπι και να μελετήσουμε το περιεχόμενό του.

10 Ας αρχίσουμε λοιπόν ανοίγοντας το 1 ο ντουλάπι. «Εργαλεία και μηχανές» Τεχνολογική Ενότητα

11 Ας επιχειρήσει το κάθε παιδί να αναφέρει από ένα εργαλείο Τι μπορούμε να βρούμε μέσα σε αυτό το ντουλάπι;

12 Επιχειρήστε τώρα να αναφέρετε από μια μηχανή πριονοκορδέλακομπρεσέρ Ηλεκτρικό δράπανο ΑλυσοπρίονοτριβείοΕπαναφορτιζόμενο δράπανο

13

14 Οικιακές Ηλεκτρικές Συσκευές

15 Θα μπορούσατε να δώσετε έναν ορισμό για τα «εργαλεία» και έναν για τις «μηχανές»; Τα εργαλεία και οι μηχανές είναι τα επινοήματα του ανθρώπου:  με τα οποία αυξάνονται οι ικανότητες και η αποτελεσματικότητά του,  ενώ παράλληλα τον διευκολύνουν σε ορισμένες εργασίες Έχουν όμως κάποια διαφορά μεταξύ τους;

16  για τη χρήση των εργαλείων ο άνθρωπος απαιτείται να καταβάλει μυϊκή δύναμη  για τη χρήση των μηχανών απαιτείται να καταναλώσει κάποιας μορφής ενέργεια, εκτός όμως από εκείνη που παράγει με τη μυϊκή του δύναμη. Διαφορά εργαλείων και μηχανών ενώ

17 Ορισμός εργαλείων Το εργαλείο είναι το επινόημα του ανθρώπου που:  αυξάνει τις ικανότητες και την αποτελεσματικότητά του  τον διευκολύνει σε ορισμένες εργασίες του και  για τη χρήση του ο άνθρωπος απαιτείται να καταβάλει μυϊκή δύναμη

18 Η μηχανή είναι το επινόημα του ανθρώπου που:  αυξάνει τις ικανότητες και την αποτελεσματικότητά του  τον διευκολύνει σε ορισμένες εργασίες του και  για τη χρήση της απαιτείται να καταναλώσει κάποιας μορφής ενέργεια, εκτός από εκείνη που παράγει με τη μυϊκή του δύναμη. Ορισμός μηχανών

19 Ας ανοίξουμε τώρα το 2 ο ντουλάπι. «Ενέργεια και Ισχύς» Τεχνολογική Ενότητα

20 Μπορείτε να αναφέρετε ορισμένες μορφές ενέργειας;

21 Ώρα για παιχνίδι!!! Κάθε φορά που θα βλέπετε μια εικόνα θα βρίσκετε τη μορφή της ενέργειας με την οποία συνδέεται. Ηλιακή Ενέργεια Δυναμική Ενέργεια Κινητική Ενέργεια

22 Αιολική Ενέργεια Θερμική Ενέργεια

23 Πυρηνική Ενέργεια Υδραυλική Ενέργεια Ραδιενέργεια

24 Χημική Ενέργεια Ηλεκτρική Ενέργεια

25 Και μην ξεχνάς!!! Όλες οι μορφές ενέργειας συνδέονται έμμεσα ή άμεσα με τον…

26

27

28 Γνωρίζεις τι σημαίνει ΙΣΧΥΣ; Ισχύς = Δύναμη Όταν αναφερόμαστε σε αυτοκίνητα, η ισχύς μετράται σε ίππους (Hp) Υπάρχουν αγωνιστικά αυτοκίνητα που ξεπερνούν τους 700 – 800 Hp

29 Porsce – Hp

30 Τι είναι όμως η ενέργεια και τι η ισχύς; Ας κατανοήσουμε τις δύο αυτές έννοιες μέσα από ένα παράδειγμα Έστω ότι πρέπει να μεταφέρουμε στον 5 ο όροφο μιας οικοδομής ένα τόνο τούβλα

31 1. Κουβαλώντας τα λίγα λίγα 2. χρησιμοποιώντας γερανό Υπάρχουν λοιπόν 2 τρόποι

32 Και στις 2 περιπτώσεις απαιτείται ενέργεια από τον γερανό ή από τον άνθρωπο Μάλιστα απαιτείται το ίδιο ποσό ενέργειας αφού το βάρος των τούβλων και στις δύο περιπτώσεις είναι το ίδιο Τι αλλάζει όμως; Ο ΧΡΟΝΟΣ

33 Σε ποια από τις δύο περιπτώσεις λέτε ότι θα μεταφέρουμε τα τούβλα πιο γρήγορα;

34 Φυσικά στην περίπτωση με τον γερανό Και γιατί συμβαίνει αυτό; Διότι ο γερανός έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ (δύναμη) από τον άνθρωπο.

35 Η ενέργεια και η ισχύς συνδέονται με την παρακάτω σχέση: Ενέργεια = Ισχύς · Χρόνος Όταν η ενέργεια παραμένει σταθερή (συγκεκριμένο βάρος τούβλων) έχουμε:  Μεγάλη Ισχύς ( ↑ ) Μικρός χρόνος ( ↓ )  Μικρή Ισχύς ( ↓ ) Μεγάλος χρόνος ( ↑ )

36 Ας ανοίξουμε τώρα το 3 ο ντουλάπι. «Μεταφορές και επικοινωνία» Τεχνολογική Ενότητα

37 Λέγοντας «Μεταφορές» εννοούμε όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες μεταφέρουν τον ίδιο τον άνθρωπο ή διάφορα αντικείμενα. Μπορείς να αναφέρεις ένα μέσο μεταφοράς;

38 Ανελκυστήρας Τελεφερίκ

39

40

41 Αναγνωρίζεται για τι είδους μεταφορικό μέσο πρόκειται;

42 Τρένο στην Ινδία ….!!!

43 Λέγοντας «Επικοινωνία» εννοούμε όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου μέσω των οποίων έχει τη δυνατότητα να ανταλλάσει πληροφορίες, σκέψεις και γενικότερα γνώσεις, με άλλους ανθρώπους. Μπορείς να σκεφτείς ένα μέσο επικοινωνίας;

44

45

46

47 Ας ανοίξουμε το 4 ο ντουλάπι. « Γεωργική Τεχνολογία » Τεχνολογική Ενότητα

48 Λέγοντας « Γεωργική Τεχνολογία » εννοούμε όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με τη γεωργία. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

49 Εικόνα 1 Εικόνα 2 Εικόνα 4 Εικόνα 3

50 Θεριζο-αλωνιστική μηχανή Χορτοδετική μηχανή Τρακτέρ Βαμβακο-συλλεκτική μηχανή

51 Μηχανή του γκαζόνΆροτρο Χορτοκοπτικό Μηχανοκίνητο Άροτρο

52 Ας ανοίξουμε το 5 ο ντουλάπι. « Διαστημική Τεχνολογία » Τεχνολογική Ενότητα

53 Λέγοντας « Διαστημική Τεχνολογία » εννοούμε όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με την εξερεύνηση του διαστήματος. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

54

55

56

57

58 Ας ανοίξουμε τώρα το 6 ο ντουλάπι. « Ιατρική Τεχνολογία » Τεχνολογική Ενότητα

59 Λέγοντας « Ιατρική Τεχνολογία » εννοούμε όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με την Ιατρική. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

60

61

62

63 Ας ανοίξουμε και το 7 ο ντουλάπι. « Γενετική Τεχνολογία » Τεχνολογική Ενότητα

64 Λέγοντας « Γενετική Τεχνολογία » εννοούμε όλες εκείνες τις κατασκευές του ανθρώπου οι οποίες σχετίζονται με τη μελέτη των ζωντανών οργανισμών. Μπορείς να αναφέρεις μία τέτοια κατασκευή;

65

66

67 Τα βλαστοκύτταρα είναι κύτταρα που αναπαράγονται διαρκώς και έχουν την ικανότητα να μετατραπούν (να διαφοροποιηθούν) σε οποιοδήποτε άλλο είδος κυττάρου στο σώμα ενός οργανισμού

68 Υπάρχουν όμως και «αμφιλεγόμενες» κατευθύνσεις της Γενετικής Τεχνολογίας

69 Dolly 1997 Το πρώτο κλωνοποιημένο πρόβατο

70 Επιλογή Τεχνολογικής Ενότητας Έφθασε λοιπόν η ώρα να επιλέξετε μία από τις παραπάνω Τεχνολογικές Ενότητες

71  Αρχικά επιλέξτε μέχρι 2 Τεχνολογικές Ενότητες.  Αφού καταλήξουμε στις 3 επικρατέστερες,  στη συνέχεια θα ψηφίσετε 1 από αυτές  Μεταφορές και Επικοινωνία  Γεωργική Τεχνολογία  Διαστημική Τεχνολογία  Ιατρική Τεχνολογία  Γενετική Τεχνολογία  Ενέργεια και ισχύς  Εργαλεία και μηχανές

72 Επιλογή Έργου Τώρα είσαστε πλέον έτοιμοι για την επιλογή του Ατομικού σας Έργου Συγχαρητήρια!!!

73 Να υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί στο σχολικό εργαστήριο. Να υπάρχει η δυνατότητα να υλοποιηθεί μέσα στα χρονικά όρια που έχουν καθοριστεί. Να δίνει στον μαθητή τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί πλήθος υλικών, εργαλείων και μηχανημάτων. Το έργο που θα επιλέξετε θα πρέπει να ικανοποιεί τα παρακάτω κριτήρια: Η επιλογή τώρα είναι δική σας!!!

74 Επιτέλους ήρθε η ώρα για την πρώτη μας εργασία!!!

75 Οδηγίες για τις εργασίες Όλες οι εργασίες σας θα είναι υποχρεωτικά γραμμένες στο Microsoft Word και μάλιστα ακολουθώντας τον παρακάτω τρόπο: Οι εργασίες θα πρέπει να αποστέλλονται εγκαίρως μέσω ή μέσω facebook

76 Εργασία: Να βρείτε 10 τουλάχιστον φωτογραφίες σχετικές με το έργο που επιλέξατε. Να εισάγετε τις φωτογραφίες σε ένα έγγραφο Word.  Μπορείτε να βρείτε στο διαδίκτυο πολλές φωτογραφίες αν επισκεφτείτε την ιστοσελίδα και από το επάνω οριζόντιο menu επιλέξετε «εικόνες».

77  Κατόπιν, γράψτε μία λέξη κλειδί

78 o Επιλέξτε κάνοντας ένα αριστερό κλικ σε μια φωτογραφία o Πατήστε δεξί κλικ και επιλέξτε «Αντιγραφή εικόνας» Διαδικασία

79 o Ανοίξτε ένα έγγραφο Word o Μέσα στο έγγραφο Word, πατήστε δεξί κλικ και επιλέξτε «Επικόλληση»

80 Εργασία: Βασιζόμενοι στις φωτογραφίες που συλλέξατε, φανταστείτε πώς θέλετε να είναι το έργο που θα κατασκευάσετε και σχεδιάστε το σε μια λευκή κόλλα Α4.  Χρησιμοποιήστε χρώματα και γεωμετρικά όργανα (χάρακα, διαβήτη, γνώμονα).  Στην πίσω μεριά της κόλλας αναγράψτε οπωσδήποτε τα στοιχεία σας.  Φροντίστε ώστε το χαρτί αυτό να μην τσαλακωθεί (τοποθετήστε το σε μια νάιλον διαφάνεια) Προσοχή!

81 Συλλογή Πληροφοριών Για τη συγγραφή της ατομικής σας εργασίας θα χρειαστεί να συλλέξετε πληροφορίες:  από Βιβλία Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: o ο τίτλος του βιβλίου o ο τόμος (αν υπάρχει) o ο αριθμός σελίδας o η έκδοση o ο συγγραφέας

82 Συλλογή Πληροφοριών  από έντυπα (Εφημερίδες, περιοδικά) Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: o ο τίτλος του εντύπου o η ημερομηνία έκδοσης ή ο αριθμός φύλλου (για τις εφημερίδες) και ο αριθμός τεύχους (για τα περιοδικά) o ο αριθμός σελίδας o ο τίτλος του άρθρου

83 Περιοδικά Εφημερίδες

84 Συλλογή Πληροφοριών  από ειδικούς Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: o το ονοματεπώνυμο του ειδικού και o η ειδικότητά του

85 Συλλογή Πληροφοριών  από το διαδίκτυο Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθεί: o Η διεύθυνση (Link) της ιστοσελίδας που επισκεφθήκατε Π.χ. Προσοχή: Ακόμα και αν αντλήσετε πληροφορίες από τη Wikipedia, να αναφέρετε το αντίστοιχο Link Όταν κατεβάζετε φωτογραφίες δεν χρειάζεται να αναγράφετε το Link

86

87 o από την Τηλεόραση ή το Ραδιόφωνο Σε αυτή την περίπτωση θα πρέπει να αναφερθούν: o το όνομα του τηλεοπτικού ή ραδιοφωνικού σταθμού o ο τίτλος της εκπομπής o η ημερομηνία εκπομπής o η ώρα εκπομπής Συλλογή Πληροφοριών

88 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας  την ιστορική του εξέλιξη Για τη συγγραφή του βιβλίου σας θα πρέπει να συλλέξετε πληροφορίες για το έργο που επιλέξατε, σχετικές με:  τη δομή και την κατασκευή του  τη λειτουργία του  τις χρήσεις του  τις επιδράσεις του στο περιβάλλον και στην κοινωνία  τις μελλοντικές τάσεις

89 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Ιστορική εξέλιξη του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με την ιστορική εξέλιξη του… Να αναφερθείτε στα εξής: o Πότε εφευρέθηκε και από ποιον o Πώς εξελίχθηκε στο πέρασμα του χρόνου  Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

90

91 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Δομή και κατασκευή του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τη δομή και την κατασκευή του… o Να αναφερθείτε αναλυτικά στα μέρη από τα οποία αποτελείται o Να αναφερθείτε στον τρόπο κατασκευής του o Να συμπεριλάβετε τεχνικά ή άλλα σχέδια  Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

92

93 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Λειτουργία του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τη λειτουργία του… Να αναφερθείτε στα εξής: o Τι ενέργεια χρειάζεται για να λειτουργήσει; o Σε τι ενέργεια μετατρέπει τελικά την ενέργεια που λαμβάνει; o Πως λειτουργεί (π.χ. το μηχανικό του μέρος κ.λπ.)  Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

94

95 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Χρήσεις του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις χρήσεις του… Δηλαδή αναφερθείτε στις περιπτώσεις που το χρησιμοποιούμε  Για αυτή την εργασία δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς οι ίδιοι

96 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Επιδράσεις του έργου στο περιβάλλον Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις επιδράσεις στο περιβάλλον, του… Δηλαδή να αναφέρετε σε ποιες περιπτώσεις το έργο σας βοηθά το περιβάλλον (το προστατεύει) και σε ποιες δεν το βοηθά (το καταστρέφει)  Για αυτή την εργασία δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς οι ίδιοι

97 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Επιδράσεις του έργου στην κοινωνία Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις επιδράσεις στην κοινωνία, του…  Για αυτή την εργασία δεν είναι απαραίτητο να ανατρέξετε στο διαδίκτυο. Μπορείτε να σκεφτείτε και εσείς οι ίδιοι Δηλαδή να αναφέρετε σε ποιες περιπτώσεις το έργο σας βοηθά την κοινωνία (ή ειδικότερα τον άνθρωπο) και σε ποιες δεν τη βοηθά

98 Συλλογή Πληροφοριών Ατομικής Εργασίας Μελλοντικές τάσεις του έργου Εργασία: Να συγκεντρώσετε πληροφορίες σχετικές με τις μελλοντικές τάσεις του… Δηλαδή να αναφέρετε αν υπάρχει πρόβλεψη, στο μέλλον να εξελιχθεί το έργο σας  Μην αμελήσετε να αναγράψετε και τις πηγές πληροφόρησης

99 Σας ευχαριστώ!!! Τέλος 3 ου Κεφαλαίου Διδάσκων Καθηγητής Λάππας Βασίλειος


Κατέβασμα ppt "Κεφάλαιο 3 ο Μελέτη Τεχνολογικών Ενοτήτων Επιλογή Ενότητας Θέματος Συλλογή Πληροφοριών Τεχνολογία Α΄ Γυμνασίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google