Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σελίδα 1. Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Συμμετοχικές υπηρεσίες και διαδικτυακές.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σελίδα 1. Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Συμμετοχικές υπηρεσίες και διαδικτυακές."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 σελίδα 1

2 Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Συμμετοχικές υπηρεσίες και διαδικτυακές εκπαιδευτικές κοινότητες στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο Ερευνητικό Ακαδημαϊκό Ινστιτούτο Τεχνολογίας Υπολογιστών Athens Digital Week, Αθήνα, 16 Οκτωβρίου 2008 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

3 σελίδα 3 Το περιβάλλον…  Ζούμε σε ένα περιβάλλον που αλλάζει γοργά και διαρκώς.  Γνώση: η κινητήρια δύναμη των οικονομιών. Μάθηση: το καύσιμο!  Οι διαδικασίες μάθησης δεν σταματούν ποτέ – Δια βίου μάθηση - Ολιστική μάθηση.  Το μέλλον των εκπαιδευτικών συστημάτων ή/και των εταιρειών εξαρτάται από την ικανότητά τους να διαχειρίζονται τη γνώση.  Η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών ως εργαλεία διαχείρισης της γνώσης είναι κρίσιμης σημασίας.  Το παραγωγικό μοντέλο εγκαταλείπει την ιεραρχική δομή και τείνει στην δικτυωτή.  Κοινότητες εργασίας γεωγραφικά διασκορπισμένες, ανταλλάσσουν γνώσεις, ιδέες, εμπειρίες, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες των «πελατών» τους.

4 σελίδα 4 Κοινότητες Πρακτικής  Παράγοντες ανάπτυξης στο νέο επιχειρησιακό μοντέλο: Πνεύμα συνοχής Αξία κοινωνικού κεφαλαίου Δίκτυα συνεργασίας Σχέσεις βασισμένες στην εμπιστοσύνη Κοινότητες Πρακτικής  Ομάδες ανθρώπων που συμμετέχουν σε μία διαδικασία συλλογικής εκμάθησης. Π.χ. Μία φυλή που μαθαίνει να επιζεί. Μια ομάδα καλλιτεχνών που επιδιώκουν νέες μορφές έκφρασης. Μια ομάδα μηχανικών που εργάζονται σε παρόμοια προβλήματα.  Αναγκαίες συνθήκες για την πετυχημένη λειτουργία μίας κοινότητας: Διαπραγμάτευση (οι αρχές σχεδίασης δεν επιβάλλονται εξωτερικά) Οικειότητα (επιλογή επιπέδου οικειότητας, δυνατή και η ανωνυμία) Δέσμευση (ισχυρή δέσμευση  ανάπτυξη ισχυρότερων κοινοτήτων) Συμμετοχή (ζωηρή αλληλεπίδραση, Η τεχνολογία πρέπει να προσφέρει κίνητρα για συμμετοχή στα μέλη της κοινότητας)

5 σελίδα 5 Ο ρόλος των ΤΠΕ… Το Web 2.0…  Οι ΤΠΕ διαμορφώνουν δραστικά τις βασικές μορφές επικοινωνίας, διάδρασης, και ανταλλαγής γνώσης στις κοινωνίες και στις Διαδικτυακές κοινότητες.  Τεχνολογία: δρα ως συνδετήριος κρίκος μεταξύ των μελών της κοινότητας.  Συνδυαστική μάθηση: Μάθηση στην τάξη και στο Διαδίκτυο – Πρόσβαση σε σύγχρονο και ασύγχρονο περιεχόμενο.  Συνεργατική μάθηση: Κατασκευάζεται με οργανωμένες δραστηριότητες μάθησης και με τη χρήση διαλογικής διαδικασίας.  Διαθέσιμες τεχνολογίες Web στις μαθησιακές κοινότητες: Ασύγχρονη και σύγχρονη τηλεκπαίδευση – Εικονικές τάξεις Δωμάτια συνομιλίας (chat rooms) και Χώροι συζητήσεων (forums) Υπηρεσίες διαμοίρασης υλικού, ειδικά video (youtube, κλπ) Υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης (facebook, myspace, κλπ) Συνεργατικά εργαλεία (blogs, wikis, folksonomies, κλπ)  Web 2.0: όρος που περιγράφει μεταβαλλόμενες τάσεις στη χρήση του Web με την ενίσχυση της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της ασφαλούς ανταλλαγής πληροφοριών.

6 σελίδα 6 Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο  Το μεγαλύτερο σε δημόσιο δίκτυο σε έκταση και πλήθος χρηστών στη χώρα.  Διασυνδέει: σχολεία, ~7.500 σχολικά τοπικά δίκτυα, διοικητικές μονάδες, 594 βιβλιοθήκες (494 σχολικές, 71 δημόσιες, 29 δημοτικές), 60 Γενικά Αρχεία του Κράτους  Δίνει προσωποποιημένη πρόσβαση σε εκπαιδευτικούς και μαθητές.  Κλειστό εκπαιδευτικό ενδοδίκτυο – Η Ασφάλεια μαθητών πρωταρχικός στόχος.  Αναπτύσσει, παρέχει και υποστηρίζει υπηρεσίες Διαδικτύου, ειδικά σχεδιασμένες για την Εκπαίδευση και τη Διοίκηση της Εκπαίδευσης.  Παρέχει τον «κοινωνικό» χώρο και τα μέσα για τη δημιουργία Ελληνικών Εκπαιδευτικών Διαδικτυακών Κοινοτήτων  Συμβάλλει στην ψηφιακή σύγκλιση της χώρας μας  Best Practice σε εθνικό και διεθνές επίπεδο

7 σελίδα 7  Ευκολία χρήσης  Προσωποποίηση περιβάλλοντος  Πολλαπλοί ρόλοι χρηστών  Πολλαπλές μορφές οργάνωσης μαθημάτων  Υποστήριξη διαφορετικών μορφών περιεχομένου  Πιστοποίηση χρηστών με LDAP ΠΣΔ  Πολλαπλά εργαλεία επικοινωνίας  Αξιολόγηση εκπαιδευομένων  Εύχρηστος οδηγός δημιουργίας και διαχείρισης μαθημάτων  Παρακολούθηση δραστηριότητας εκπαιδευομένων  Αυτοματοποιημένη καταγραφή αποριών  Επαναχρησιμοποίηση περιεχομένου μαθημάτων (πρότυπο SCORM)  Λογισμικό e-learning. sch.gr Ασύγχρονη Τηλεκπαίδευση

8 σελίδα 8 Στατιστικά Χρήσης  Γενικά Αριθμός μαθημάτων85 Εκπαιδευτικοί που χρησιμοποίησαν την υπηρεσία Δημιουργοί μαθημάτων – εκπαιδευτές106 Εκπαιδευτικοί που εγγράφηκαν σε κάποιο μάθημα3.270  Εκπαιδευτικές δραστηριότητες Πλήθος quiz51 Πλήθος χρηστών που επιχείρησαν επίλυση161 Πλήθος εργασιών89 Πλήθος λεξικών27 Πλήθος wikis14  Ομάδες συζήτησης Πλήθος ομάδων συζητήσεων204 Πλήθος συζητήσεων445  Ανάπτυξη – υποστήριξη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας - Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής Προστιθέμενη αξία από ΠΣΔ στη βασική διανομή του moodle

9 σελίδα 9  Ολοκληρωμένο εργαλείο ηλεκτρονικής διαχείρισης των μαθημάτων που διδάσκονται στο σχολείο  Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς και μαθητές - Πρόσβαση εκπαιδευτικών μέσω λογαριασμού ΠΣΔ  Εστιάζει στο δίπτυχο: διδακτικό προσωπικό ωρολόγιο πρόγραμμα  Εργαλείο συμπληρωματικό της παραδοσιακής διδασκαλίας  Υποστηρίζει: Ανάρτηση εκπαιδευτικού υλικού Παράθεση εναλλακτικών εκπαιδευτικών πηγών Ασκήσεις αυτοαξιολόγησης Χρονοπρογραμματισμός διδασκόμενης ύλης με την ηλεκτρονική διαχείριση του παραδοσιακού βιβλίου ύλης  Επαναχρησιμοποίηση και εμπλουτισμός του πρόσθετου διδακτικού περιεχομένου  Κάθε ηλεκτρονικό μάθημα στην η-τάξη αποτελεί μια δυναμική βιβλιοθήκη γνώσης για το τρέχον σχολικό έτος, αλλά και σημείο αναφοράς για το επόμενο Ηλεκτρονική Τάξη (η-Τάξη) e-class. sch.gr

10 σελίδα 10  Περιεχόμενο – χρήστες (15/10/2008) Συνολικά: εγγεγραμμένοι εκπαιδευτικοί, διαφορετικά σχολεία  Στατιστικά επισκεψιμότητας (ανά μήνα) Μέσος όρος επισκέψεων :  Ανάπτυξη – υποστήριξη: Ομάδα Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης Πανεπιστήμιου Αθηνών Στατιστικά Χρήσης Σχολικό ΈτοςΗλεκτρονικά Μαθήματα Συμμετέχοντα Σχολεία 2008 – – –

11 σελίδα 11 Σύγχρονη Τηλεκπαίδευση  Λειτουργικά Χαρακτηριστικά «Εικονικής Αίθουσας» Αμφίδρομη οπτικοακουστική επικοινωνία με υποστήριξη πολλαπλών πρωτοκόλλων (ευρυζωνικές αλλά και χαμηλής ταχύτητας συνδέσεις) Διαμοιρασμός εφαρμογών, χρήση ασπροπίνακα, ταυτόχρονη πλοήγηση συμμετεχόντων στο Διαδίκτυο Προχωρημένες δυνατότητες ελέγχου της αλληλεπίδρασης εκπαιδευτή και εκπαιδευόμενων Χρήση για τηλεδιασκέψεις ΥΠΕΠΘ – σχολείων και άλλων φορέων Χρήση από εκπαιδευτικούς για επιμόρφωση σε συνδυασμό με άλλες υπηρεσίες ΠΣΔ Συνέργια με αίθουσες τηλε- εκπαίδευσης στην περιφέρεια  Χρήστες:  Υποστήριξη ΕΑΙΤΥ - Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών

12 σελίδα 12 Βίντεο κατ’ Απαίτηση  Δυνατότητες Πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό σε μορφή βίντεο Ψηφιοποίηση βίντεο & ήχου και κωδικοποίηση για τη μετάδοση μέσω δικτύου Διάθεση πολυμεσικού υλικού για κάθε τύπο σύνδεσης (ISDN, DSL, κλπ) Ταξινόμηση υλικού ανά κατηγορία και περιβάλλον αναζήτησης βίντεο Ζωντανές αναμεταδόσεις εκδηλώσεων – Δημιουργία ψηφιακού αρχείου ΠΣΔ Ενσωμάτωση βίντεο σε ιστολόγια και ιστοσελίδες Προσωποποιημένες υπηρεσίες Άμεση ανάρτηση υλικού  Προέλευση υλικού Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση Δραστηριότητες σχολείων Εκδηλώσεις που αφορούν την εκπαίδευση Από εκπαιδευτικούς  Ανάπτυξη – υποστήριξη Πανεπιστήμιο Κρήτης Κέντρο Διαχείρισης Δικτύου vod. sch.gr

13 σελίδα 13  Στατιστικά στοιχεία μοναδικοί επισκέπτες (47,51 GB το 2007) μοναδικοί επισκέπτες (220 GB μέχρι Σεπ/2008) προβολές βίντεο μέχρι Σεπ/2008  Τίτλοι βίντεο Αναρτημένοι τίτλοι Βίντεο : 344 Τίτλοι υπό ανάρτηση : 46 Τίτλοι υπό Κωδικοποίηση : τίτλοι με περισσότερες από 500 προβολές ! Βίντεο κατ’ Απαίτηση

14 σελίδα 14 Ανάρτηση Βίντεο

15 σελίδα 15 Προσωποποιημένες υπηρεσίες

16 σελίδα 16 Ψηφιακή Εκπαιδευτική Τηλεόραση vod.sch.gr/iptv

17 σελίδα 17 Βιβλιοθήκη Εκπαιδευτικού Λογισμικού  Αποσκοπεί Ενημέρωση της εκπαιδευτικής κοινότητας για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση Παρουσίαση ανάλογων δράσεων σε διεθνές επίπεδο Παροχή βήματος ανταλλαγής ιδεών και προτάσεων από τους εκπαιδευτικούς Αξιολόγηση λογισμικού από εκπαιδευτικούς  Περιεχόμενα Βιβλιοθήκη λογισμικού Νέα – Forum - Σύνδεσμοι Ανακοινώσεις εκδηλώσεων Newsletter – RSS  Χρήση εγγεγραμμένοι χρήστες μοναδικοί επισκέπτες επισκέψεις σελίδων opensoft. sch.gr  Ανάπτυξη - υποστήριξη Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Τμήμα Εφαρμοσμένης Πληροφορικής

18 σελίδα 18  Λειτουργικά χαρακτηριστικά Λογαριασμός της μορφής : Τύποι λογαριασμών:  «Εκπαιδευτικός». Επικοινωνία μόνο με χρήστες του ΠΣΔ  «Πλήρης»: Δίνεται μετά από έγκριση του κηδεμόνα και επιτρέπει επικοινωνία και με χρήστες άλλων δικτύων Ασφαλής χρήση:  Εφαρμογή φίλτρων για απόρριψη μηνυμάτων από δίκτυα που δεν πιστοποιούν την ταυτότητα των χρηστών τους  Διατήρηση ιστορικού μηνυμάτων για έλεγχο από τον κηδεμόνα  Γνωστοποίηση στοιχείων λογαριασμού σε κηδεμόνα  Προστασία από ιούς και απρόκλητη αλληλογραφία Αποκεντρωμένη και απλοποιημένη διαδικασία εγγραφής και διαχείρισης χρηστών  Ανάπτυξη – υποστήριξη ΕΑΙΤΥ – Τομέας Δικτυακών Τεχνολογιών Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο Μαθητών

19 σελίδα 19 Εκπαιδευτικά Ιστολόγια  Ένα ιστολόγιο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως: μέσο ανάρτησης οδηγιών, εξηγήσεων, επιπλέον παραδειγμάτων τόπος δημοσιότητας των εργασιών μίας σχολικής τάξης μέσο προβληματισμού και διάλογου πίνακας ανακοινώσεων του μαθήματός σας συνεργατικό εργαλείο (ομαδοσυνεργατική μάθηση – κοινότητες μάθησης)  Γιατί να τα χρησιμοποιήσω; Εξαιρετικά απλός τρόπος δημιουργίας εκπαιδευτικού περιεχομένου Δεν απαιτεί γνώσεις προγραμ- ματισμού, ούτε εγκατάσταση νέων στοιχείων στο δικτυακό τόπο Ασφαλής λειτουργία  Στατιστικά (6 μήνες λειτουργίας): > επισκέψεις > ιστολόγια > 400 ενεργά  Ανάπτυξη – υποστήριξη ΕΑΙΤΥ blogs.sch.gr

20 σελίδα 20 Σύνοψη  Οι υπηρεσίες του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου συντελούν: Στην ενίσχυση των σχέσεων συνεργασίας μεταξύ των εκπαιδευτικών. Στην ανταλλαγή και τον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού υλικού (διαδικτυακά διαμοιραζόμενου και επαναχρησιμοποιήσιμου). Στη θεμελίωση σχέσεων συνεργασίας των εκπαιδευτικών με ειδικούς άλλων ειδικοτήτων (διαθεματικότητα). Στην τόνωση του ενδιαφέροντος των μαθητών. Στην μαθητοκεντρική μάθηση. Στη συνεργατική μάθηση. Στην ολιστική προσέγγιση της μάθησης.

21 σελίδα 21  Σας ευχαριστώ για την προσοχή σας  Ερωτήσεις ;


Κατέβασμα ppt "Σελίδα 1. Δρ. Μιχάλης Παρασκευάς Αναπλ. Δ/ντης Τομέα Δικτυακών Τεχνολογιών ΕΑΙΤΥ Τεχνικός υπεύθυνος ΠΣΔ cti.gr «Συμμετοχικές υπηρεσίες και διαδικτυακές."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google