Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεThelma Thoma Τροποποιήθηκε πριν 9 χρόνια
1
Η Διαδικασία της λήψης απόφασης στην επιλογή σπουδών και επαγγελμάτων ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιο Ερασμίου Ξάνθης
2
ΚΟΙΤΑΖΩ ΜΕΣΑ ΜΟΥ ΚΟΙΤΑΖΩ ΓΥΡΩ ΜΟΥ
3
ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΗΣ Γ’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΑΙΡΝΩ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΟΥ
Τι θα κάνω στη συνέχεια; Θα σταματήσω τις σπουδές μου; Θα συνεχίσω τις σπουδές μου; Τι είδους εκπαίδευση θα διαλέξω; Αν σταματήσω με τι θα ασχοληθώ; Ποιο είδος εκπαίδευσης είναι καλύτερο για μένα; Πώς θα πετύχω καλύτερα; Πώς θα βρω ευκολότερα δουλειά; Είμαι έτοιμος να πάρω αυτήν την απόφαση;
4
ΜΕ ΠΟΙΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ ΤΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ:
Μιλάω κάθε φορά για ένα διαφορετικό επάγγελμα που μου αρέσει . Δηλώνω ανεδαφικές, μη ρεαλιστικές (για τα δικά μου δεδομένα) προτιμήσεις. Δηλώνω ότι δεν ξέρω τι θέλω και ζητώ από τους γονείς να μου πουν τι να κάνω. Δείχνω αδιαφορία για το τι θα κάνω στο μέλλον. ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΕ ΠΑΡΑΞΕΝΕΥΟΥΝ ΓΙΑΤΙ: Συχνά, δεν είμαι καλά πληροφορημένος Οι πληροφορίες που έχω είναι συχνά τυχαίες, αποσπασματικές και αλληλοσυγκρουόμενες. Επηρεάζομαι από τρίτους (οικογενειακό, φιλικό περιβάλλον) Οι επιδράσεις από τα Μ.Μ.Ε. είναι τέτοιες που δημιουργούν σύγχυση παρά με βοηθούν
5
Βήματα λήψης απόφασης Διερεύνηση προσωπικών στόχων - αναγκών (τι θέλω; Τι μου χρειάζεται;) Αναζήτηση εναλλακτικών επιλογών Εξέταση πλεονεκτημάτων-μειονεκτημάτων της κάθε λύσης Επιλογή Δράση Αξιολόγηση
6
Κοιτάζοντας μέσα (στον εαυτό μου)
Κοιτάζοντας μέσα (στον εαυτό μου). Αξιολογώ τα δυνατά και αδύνατα σημεία με σκοπό τη λήψη εκπαιδευτικών και επαγγελματικών αποφάσεων Δεξιότητες Ενδιαφέροντα Αξίες Προσωπικό στυλ Επιρροές (σημαντικοί άλλοι) Εμπειρίες ζωής-μαθησιακές-επαγγελματικές εμπειρίες
7
Δεξιότητες Είναι οι ικανότητες που μαθαίνονται και επηρεάζουν το πόσο καλά κάνουμε κάτι Μπορούν να αξιοποιηθούν σε ποικίλες επαγγελματικές ή άλλες καθημερινές καταστάσεις
8
Ενδιαφέροντα Περιγράφουν τι μας αρέσει και τι δεν μας αρέσει (π.χ. με τι είδους άτομα θέλουμε να συνεργαζόμαστε, τις συνθήκες εργασίας, τι είδους δραστηριότητες προτιμάμε…)
9
Αξίες Αφορούν στις πεποιθήσεις και στα συναισθήματα που κατευθύνουν τις πράξεις κάθε ατόμου Αντανακλούν ό,τι είναι πραγματικά σημαντικό για εμάς και αυτά που επιδιώκουμε μέσω της σταδιοδρομίας μας (π.χ. οικογένεια, χρήματα, επιτυχία…)
10
Προσωπικό Στυλ Περιγράφει τον τρόπο με τον οποίο προσεγγίζουμε τις καταστάσεις (π.χ. με συνέπεια, με ενθουσιασμό, με υπομονή, με ειλικρίνεια…)
11
‘‘Σημαντικοί άλλοι’’ Οι Σημαντικοί Άλλοι είναι τα πρόσωπα που παίζουν ή έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στη ζωή μας (π.χ. οικογένεια, φίλοι, δάσκαλοι, συνεργάτες…) και τα οποία μπορούν να μας προσφέρουν γνώσεις και υποστήριξη.
12
Εμπειρίες ζωής – Μαθησιακές-Επαγγελματικές εμπειρίες
Αναφέρονται σε εργασίες πλήρους απασχόλησης, εμπειρίες από την τυπική εκπαίδευση αλλά και σε οτιδήποτε μπορεί να έχουμε κάνει ή να έχουμε μάθει από οποιαδήποτε εθελοντική εργασία, εργασία μερικής απασχόλησης, χόμπι, αθλήματα, κτλ.
13
Κοιτάζοντας έξω (από τον εαυτό μας)
Κοιτάζοντας έξω (από τον εαυτό μας) Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας Εκπαιδευτικό σύστημα - εκπαιδευτικές διέξοδοι Αγορά εργασίας
14
Εναλλακτικές επιλογές σταδιοδρομίας
Εφόσον ανακαλύψαμε ποιοι είμαστε, τώρα είμαστε σε θέση να σκεφτούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Οι πληροφορίες που συγκεντρώσαμε κοιτάζοντας μέσα μας μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να μας βοηθήσουν να δούμε τις πιθανές εναλλακτικές επιλογές μας στον τομέα των σπουδών μας και στον επαγγελματικό τομέα.
15
Διερεύνηση εναλλακτικών επιλογών
Αφού προσδιορίσουμε κάποιες πιθανές εναλλακτικές επιλογές, θα πρέπει να συγκεντρώσουμε περισσότερες πληροφορίες για αυτές. Για να μπορέσουμε να αξιολογήσουμε με επιτυχία τις εναλλακτικές μας επιλογές, θα πρέπει να γνωρίζουμε όσο το δυνατόν περισσότερα για αυτές Πληροφορίες για τα επαγγέλματα που έχουμε υπόψη, θα μπορέσουμε να βρούμε: Στο Διαδίκτυο Στα γραφεία ευρέσεως εργασίας Στα κέντρα σταδιοδρομίας Από βιβλία και αρχεία σε τοπικές βιβλιοθήκες Σε Σύμβουλοι εργασίας Από άτομα που κάνουν ή έχουν κάνει αυτή τη δουλειά
16
Εκπαιδευτικές Πληροφορίες-Θέματα που μπορούμε να εξετάσουμε:
Μετά το Γυμνάσιο τι; Μαθήματα, χρόνος φοίτησης, εξετάσεις Προσόντα, διπλώματα, μετά την ολοκλήρωση του συγκεκριμένου προγράμματος Εκπαιδευτικές διέξοδοι (εισαγωγή σε τριτοβάθμια εκπαίδευση ή άλλη εξειδίκευση) Εργασιακές προοπτικές μετά την ολοκλήρωση σπουδών
17
Διευθύνσεις φορέων στο διαδίκτυο σχετικών με την εκπαίδευση και την απασχόληση
Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Οργανισμός Απασχόλησης Εργατικού Δυναμικού Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών Δικτυακός τόπος για προσφορά και ζήτηση εργασίας
18
ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΝΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ:
Η ΕΚΛΟΓΗ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΥΠΟΘΕΣΗ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΠΡΩΤΑ ΕΜΕΝΑ Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΓΟΝΙΩΝ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΣΤΑΘΟΥΝ ΔΙΠΛΑ ΜΟΥ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΤΟΥΣ
19
Τέλος παρουσίασης ΓΡΑΣΕΠ Γ/σιου Ν. Ερασμίου
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.