Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΟΥΛΙΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΜΠΟΥΔΗ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΜΠΑΧΤΣΕΒΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΣΙΡΜΙΓΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΟΥΛΙΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΜΠΟΥΔΗ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΜΠΑΧΤΣΕΒΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΣΙΡΜΙΓΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 ΚΟΥΛΙΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΜΠΟΥΔΗ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΜΠΑΧΤΣΕΒΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΣΙΡΜΙΓΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ

3  Συμπόσια ( δειπνούμενο γεύμα με φίλους ή γνωστούς και συνάρθοιση ανθρώπων που πίνουν, οικοδεσπότης, συμποσιαστές, συμποσίαρχος, 2 μέρη, ψυχαγωγικό μέρος )  Θέατρο ( θεσμός αρχαιοελληνικής πόλης - κράτους, διδασκαλία και τέλεση θεατρικών παραστάσεων )  Μουσική ( ύψιστη, περίοπτη θέση, πρωταγωνιστικό ρόλο, βασικό μάθημα στην εκπαίδευση, θεραπευτικό, καταπραϋντικό χαρακτήρα, έγχορδα, πνευστά, κρουστά )

4  Εκδηλώσεις (3 μέρες, 2 η πιο σημαντική, μουσική και χορός, πρωταγωνιστικό ρόλο )  Τέχνες ( γεωμετρική περίοδο, αρχιτεκτονική, γλυπτική, κεραμική, μεταλλοτεχνία )  Αθλήματα ( Ολυμπιακοί Αγώνες, 4 χρόνια, αγωνίσματα : Δρόμος. Πένταθλο, Βαρέα άθλα, Ιππικά αγωνίσματα )  Παιχνίδια ( ομαδικά, σημαντικό ρόλο, μεγάλο αγαθό, πλαταγή, κολλαβίζειν, σκαπέδρα, στόμβος, απόρραξις κ. α.)

5 Η ψυχαγωγία στην Αρχαία Ελλάδα ήταν αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια γιατί δεν κόστιζαν οι τρόποι ψυχαγωγίας και είχαν όλοι την οικονομική δυνατότητα να συμμετέχουν. Κέρδιζαν πολλές γνώσεις, διδάγματα, εσωτερική ηρεμία και ψυχική ανάταση, περνούσαν δημιουργικά τη μέρα τους και διαμόρφωναν την προσωπικότητά τους.

6 Ο ιππόδρομος ήταν ένα μέσο διασκέδασης και απασχόλησης για τους Ρωμαίους. Έτσι και οι Βυζαντινοί έβαλαν τα δικά τους χρώματα στον ιππόδρομο, όπως ήταν οι Πράσινοι και οι Βενετοί. Μουσική Ιππόδρομος Στη βυζαντινή μουσική διακρίνουμε αφ’ ενός τη θεωρία και αφετέρου την πράξη. Η θεωρία είναι γνώση και η έκθεση των αρχών και κανόνων κατά τους οποίους συντίθεται, γράφεται και απαγγέλλεται οποιαδήποτε βυζαντινή μελωδία. Πράξη είναι η συμφωνίας προς τη θεωρητική γνώση, ορθή μουσική, ανάγνωση και εκτέλεση οποιαδήποτε βυζαντινής μελωδίας. Η μουσική μόρφωση είναι μόνο εκείνη, η οποία συνδυάζει αρμονικά τη θεωρία και τη θεωρητική και πρακτική γνώση. Βυζάντιο

7 Θέατρο Οι βυζαντινοί αγαπούσαν τα θάματα και τις διασκεδάσεις. Η εκκλησία έχοντας την αξίωση να καθορίζει το ηθικό πλαίσιο της συμπεριφοράς του ατόμου, υπήρξε ο κριτής και επιτιμητής αυτού του κόσμου. Ειδικότερα για το θέατρο, η πορεία του καθορίστηκε μέσα από τη σύγκρουση αυτών των δύο αντίθετων τάσεων. Από τη μία η αγάπη κι η ανάγκη του κόσμου για το θέαμα, που πρόσφερε θεωρητικά το έδαφος για να στήσει το θέατρο το σανίδι του κι από την άλλη η εχθρική στάση της Εκκλησίας, που το αντιμετώπιζε σαν προϊόν ενός ειδωλολατρικού κόσμου.

8 Ρωμαϊκά Θέατρα Οι Ρωμαίοι απροκάλυπτα θαύμασαν και ποικιλοτρόπως μιμήθηκαν το αρχαίο ελληνικό δράμα. Ήταν φυσικό να θαυμάσουν εξίσου και το χώρο όπου παιζόταν –την απλή, όσο και μεγαλειώδη αρχιτεκτονική μορφή του Ελληνικού θεάτρου. Έτσι, όχι μόνο διατήρησαν, ανακατασκεύασαν και συμπλήρωσαν όσα –πάμπολλα ήδη- θέατρα βρήκαν στις ελληνικού πολιτισμού χώρες που κατέλαβαν, αλλά κατασκεύαζαν και νέα από άκρου εις άκρον της απέραντης αυτοκρατορίας τους- και ως τελική της πτώση. Όπως ήταν φυσικό, οι Ρωμαίοι εξέλιξαν το ελληνικό αρχιτεκτόνημα, επιφέροντας με τους αιώνες σημαντικές αλλαγές, οι οποίες όμως ποτέ δεν υπήρξαν τόσο ριζικές ώστε να ανατρέψουν την αρχική αρχιτεκτονική μορφή που ήρθαν να συνεχίσουν.

9 Θέατρο Η γέννηση του πασίγνωστου λαϊκού μας ήρωα του ελληνικού θεάτρου σκιών, του αγαπημένου μας Καραγκιόζη, δεν είναι απόλυτα εξακριβωμένη και έχουν διατυπωθεί πολλές απόψεις πάνω στο θέμα αυτό. Η ιστορία της δημιουργίας του βασίζεται σε προφορικές παραδόσεις από τις οποίες η πιο διαδεδομένη αναφέρεται στον γνωστό θρύλο του Καραγκιόζη και του Χατζηαβάτη που ζούσαν στην Προύσα. Χορός Στην Ελλάδα ο χορός δεν φαίνεται να δέχτηκε ανάλογη πίεση εκ των άνω. Η εξέλιξη των χορευτικών εκδηλώσεων συνεχίστηκε απρόσκοπτα εκπληρώνοντας τις κοινωνικές ανάγκες των κατοίκων. Οι Έλληνες συνέχισαν να μιλάνε ελληνικά αν και συζούσαν με διάφορους άλλους λαούς και έτσι δεν έπαψαν να χορεύουν ελληνικά. Τουρκοκρατία

10 Η Συμμορία των 4! Εργασία των: Αντωνιάδου Ειρήνη Αργυρίου Χριστίνα Δραγκίδου Σοφία Μενεξοπούλου Θεοδώρα

11 Ψ ΥΧΑΓΩΓΙΑ …η ψυχαγωγία υπάρχει όσο υπάρχει και ο άνθρωπος… Ψυχαγωγία είναι κάθε δραστηριότητα του ανθρώπου που του επιτρέπει να εκφράζεται, να διαμορφώνει το χαρακτήρα του και γενικά να απασχολείται στον ελεύθερο χρόνο του. Στη συγκεκριμένη χρονική περίοδο, η ελλαδική κοινωνία προσφέρει περιορισμένους τρόπους ψυχαγωγίας. Οι ιστορικές εξελίξεις, δηλαδή πολιτικές διαμάχες, νέα καθεστώτα, η Μικρασιατική καταστροφή και με αποκορύφωμα οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι, συγκλονίζουν την Ελλάδα δημιουργώντας ένταση στη καθημερινότητα των ανθρώπων και κάνοντας τη ψυχαγωγία αναγκαιότητα και όχι πολυτέλεια!!!

12 Π ΕΡΙΟΔΟΣ Κοινωνικές εκδηλώσεις όπως οι γιορτές αγίων, οι γάµοι και τα πανηγύρια αποτελούν τρόπους επικοινωνίας και ψυχαγωγίας των κατοίκων της υπαίθρου. Οι κάτοικοι των πόλεων πηγαίνουν σε καφενεία και εστιατόρια, συχνάζουν στις πλατείες, βλέπουν θέατρο και Καραγκιόζη, ακούνε ευρωπαϊκή µουσική σε χορούς και δεξιώσεις. Ενημερώνονται για τη µόδα και τα πρώτα εµπορικά καταστήµατα κάνουν την εµφάνισή τους. Στο ελληνικό κράτος του 19 ου και των αρχών του 20 ου αιώνα υπάρχει έντονη καλλιτεχνική και πνευµατική κίνηση. Οι απόψεις διακινούνται µέσα από εφηµερίδες και περιοδικά, φιλολογικά σαλόνια, λογοτεχνικούς διαγωνισµούς και εκθέσεις έργων τέχνης.

13 Π ΕΡΙΟΔΟΣ : Α΄ Παγκόσμιος πόλεμος- έλλειψη ψυχαγωγίας. Μικρασιατική Καταστροφή( Ρεμπέτικο, καφέ αμάν, θέατρο).

14 Π ΕΡΙΟΔΟΣ : Μεσοπόλεμος (ευρωπαϊκά είδη μουσικής και χορού, ακμή του ρεμπέτικου). Β΄ Παγκόσμιος πόλεμος έλλειψη ψυχαγωγίας. ΤΕΛΟΣ!!!

15

16 Aπό την απελευθέρωση του Ελληνικού κράτους έως την μεταπολίτευση( ) θεωρείται πως ήταν μια περίοδος ακμής, διότι αναπτύχθηκαν οι τέχνες και αναδείχθηκαν αρκετά ελληνικά αστέρια. Αναπτύχθηκε η ποίηση, η μουσική,η τέχνη, το θέατρο και ο κινηματογράφος. Με βάση τις ιστορικές μας γνώσεις, τις πληροφορίες που αντλήσαμε απ' τις πήγες και την επαφή μας με ανθρώπους του ραδιοφωνικού σταθμού συμπεραίνουμε πως η ψυχαγωγία την εποχή της απελευθέρωσης της Ελλάδας έως την μεταπολίτευση( ) δεν ήταν τόσο εξελιγμένη όπως σήμερα.

17  Στην χρονική περίοδο αυτή άρχισαν να αναπτύσσονται οι τέχνες. Η μουσική συνδυαζόταν με ποίηση και χορό. Oι άνθρωποι ψυχαγωγούνταν στις λεγόμενες BOITE. Η ποίηση κάποιες φορές εμφανιζόταν ως απαισιόδοξη, βαρύθυμη και μελαγχολική αλλά δεν απουσίαζαν απ 'αυτήν και εκλάμψεις αισιοδοξίας. Την εποχή οι ποιητές μετέφεραν στο έργο τους τα βιώματά τους από την κατοχική περίοδο, τον εμφύλιο, τους κοινωνικούς και πολιτικούς αγώνες, τη δικτατορία και τα στρατόπεδα συγκέντρωσης στα οποία έζησαν.. Αναδεικνύουν την εφιαλτικότητα της σύγχρονης εποχής, την αλλοτρίωση και τη μοναξιά.

18  Επιπλέον, ο κινηματογράφος ξεκίνησε στις πρώτες δεκαετίες του 20ου αι. Αρχικά, δεν ήταν τόσο εξελιγμένος όσο σήμερα. Την χρονική περίοδο αυτή, δημιουργήθηκε η φίνος φιλμ διαθέτοντας αναγκαία έκταση και σύγχρονο εξοπλισμό, καθώς και ειδικευμένο τεχνικό προσωπικό. Ακόμη, ένας τρόπος ψυχαγωγίας ήταν οι δημόσιες εκδηλώσεις (πανηγύρια, γάμοι, γιορτές). Συνεπάγοντας, μπορούμε να θεωρήσουμε πως η ψυχαγωγία σε καμιά περίπτωση δεν είναι πολυτέλεια. Είναι αναγκαιότητα, επειδή είναι ένας τρόπος αποφυγής της καθημερινότητας. Ακόμα, και στις εποχές που οι άνθρωποι δεν είχαν την οικονομική άνεση να κάνουν αρκετά πράγματα είχαν ανάγκη την ψυχαγωγία για να ξεφύγουν.

19  Κατά την άποψη μας, η ψυχαγωγία μπορεί να γίνει και με απλούστερους τρόπους και δεν είναι απαραίτητο να συνδέεται με την έννοια των χρημάτων.  Η έννοια των χρημάτων συνδέεται με την διασκέδαση, που είναι σπατάλη χρόνου.  Τέλος, είναι καλό να θυμόμαστε πως ο καλύτερος τρόπος για να διασκεδάζουμε είναι λιτά και απλά, όπως έκαναν στα παλιά χρόνια οι άνθρωποι που αντιμετώπιζαν δυσκολίες, ξεφεύγοντας από την καθημερινότητα και δημιουργώντας δικούς τους τρόπους ψυχαγωγίας.

20

21 Στην εποχή που εξετάζουμε τα μέσα και οι τρόποι ψυχαγωγίας ευδοκιμούν. Παρουσιάζεται μεγάλη άνθιση στις τέχνες, τον κινηματογράφο, τη μουσική και το θέατρο.

22 Αυτή την εποχή κερδίζουν επίσης έδαφος και οι εικαστικές τέχνες. Οι άνθρωποι έχουν πολλούς τρόπους με τους οποίους ψυχαγωγούνται.

23 Συνεπώς, μετά τη Μεταπολίτευση υπήρξε ακμή στους τομείς της ψυχαγωγίας η οποία καθορίστηκε από την ανάπτυξη της τεχνολογίας και την εμφάνιση νέων μέσων.

24 ΣΤΟ ΣΤΟ ΠΑΡΑ 4!!!


Κατέβασμα ppt "ΚΟΥΛΙΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΜΠΑΡΜΠΟΥΔΗ ΡΑΦΑΗΛΙΑ ΜΠΑΧΤΣΕΒΑΝΙΔΗΣ ΣΤΕΛΙΟΣ ΤΣΙΡΜΙΓΚΑΣ ΑΓΓΕΛΟΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google