Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

1. Συμμετέχοντες Μαθητές Υπεύθυνη Καθηγήτρια ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ Κοντός Αθανάσιος Κορδαλής Σωτήρης Λαδά Ελένη Λάλου Σοφία Παλαιολόγου Αμάντα Σερδάρη Γεωργία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "1. Συμμετέχοντες Μαθητές Υπεύθυνη Καθηγήτρια ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ Κοντός Αθανάσιος Κορδαλής Σωτήρης Λαδά Ελένη Λάλου Σοφία Παλαιολόγου Αμάντα Σερδάρη Γεωργία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 1

2 Συμμετέχοντες Μαθητές Υπεύθυνη Καθηγήτρια ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ Κοντός Αθανάσιος Κορδαλής Σωτήρης Λαδά Ελένη Λάλου Σοφία Παλαιολόγου Αμάντα Σερδάρη Γεωργία Γεωργίου Παρασκευή Κασκούτας Τρίφωνας 2 Κοιλαράς Γιώργος Λαμάι Κλαούντια Μούτσος Ανδρέας Παναγιωτουνάκος Ευθύμης Παππάς Γιώργος Βενάρδος Βίκτωρ Γεωργίου Δήμητρα

3 ΧΩΡΙΣΜΟΣ ΟΜΑΔΩΝ Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες η κάθε μια από τις οποίες ανέλαβε ένα διαφορετικό κομμάτι του θέματος: ΟΜΑΔΑ 1 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΟΜΑΔΑ 2 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ ΟΜΑΔΑ 3 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ 3

4 ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΕ ΟΜΑΔΕΣ Εργαστήκαμε στις ομάδες μας με τα φύλλα έργου που μας δόθηκαν και βρήκαμε πολλές πληροφορίες  Στο Διαδίκτυο.  Σχετική βιβλιογραφία.  Τοπικούς Φορείς 4

5 ΟΜΑΔΑ 1 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Μέσα από τη μελέτη- έρευνα μας μάθαμε ότι το παραδοσιακό τραγούδι  Είναι το προϊόν μιας μουσικής παράδοσης που εξελίχθηκε μέσα από προφορικές διαδικασίες  Αποτελεί την αδιάκοπη συνέχεια που ενώνει το παρόν με το παρελθόν. 5  Η δημοτική ποίηση της σύγχρονης Ελλάδας δεν δημιουργήθηκε, ούτε τη σημερινή εποχή, ούτε κατά τη διάρκεια του Μεσαίωνα. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη εποχή κατά την οποία θα μπορούσαμε να τοποθετήσουμε την αρχή της. Αλλά δεν μπορεί παρά να είναι μια συνέχεια, μια εξακολούθηση, μια αργή και βαθμιαία μεταβολή της αρχαίας ποίησης των Ελλήνων.»

6 6 ΟΜΑΔΑ 1 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ Τα χαρακτηριστικά του δημοτικού τραγουδιού είναι:  Εκφραστική αμεσότητα,  συγκρατημένη λυρικότητα,  οργανική σύνδεση με τη φύση.

7 ΟΜΑΔΑ 2 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Θέλοντας να διευρύνουμε τις γνώσεις μας πάνω στη παραδοσιακή φορεσιά της Κορινθίας, αναζητήσαμε πληροφορίες σχετικά με αυτή, επισκεπτόμενοι το διαδίκτυο και ρωτώντας ανθρώπους που είναι γνώστες των παραδόσεων του τόπου μας. 7

8 ΟΜΑΔΑ 2 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Η φορεσιά της Κορινθίας, γνωστή συνήθως και σαν φορεσιά της Περαχώρας, διακρίνεται για τον πλούτο και την ποικιλία των μεταξωτών κεντημάτων, που τα λένε και κεντήματα της Στυμφαλίας. Τα κεντήματα αυτά με κέντρο την ορεινή Κορινθία απαντούν σε όλη την περιοχή και θεωρούνται από τα πιο εκλεκτά της Πελοποννήσου. 8

9 ΟΜΑΔΑ 2 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ Η παραδοσιακή φορεσιά της Κορινθίας αποτελείται από:  Το μισοφόρι  Το πουκάμισο  Το διμινό με τα πανωμάνικα  Τα κατωμάνικα  Το σιγκούνι ή σιαγκούνα  Τη γιούρντα  Την τραχηλιά  Το ζωνάρι  Η ποδιά.  Στον καθημερινό κεφαλόδεσμο ανήκουν το τσεμπέρι και η μαντήλα και στο γιορτινό η μπόλια.  Μοναδικό απομεινάρι από τα κοσμήματα της φορεσιάς είναι η καδένα που την λένε και άλυσες ή καδένα με το σταυρό ή τα λετζίκια. 9

10 ΟΜΑΔΑ 2 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΗ ΦΟΡΕΣΙΑ  Όσον αφορά τα αντρικά ενδύματα, αυτά είχαν απλή διακόσμηση και περιορισμένο χρωματολόγιο.  Κύριο αντρικό ένδυμα ήταν το κοντό πουκάμισο (η πουκαμίσα), το οποίο φοριόταν με μεγάλες πλεκτές λευκές κάλτσες ή με παντελόνι. 10

11 ΟΜΑΔΑ 3 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Χορός είναι η ρυθμική κίνηση ενός η περισσοτέρων προσώπων που εκτελείται με συνοδεία μουσικής ή τραγουδιού. Είναι μορφή καλλιτεχνικής και αθλητικής έκφρασης η οποία γενικά αναφέρεται στην κίνηση του σώματος, συνήθως ρυθμική και σύμφωνη με τη μουσική. 11

12 ΟΜΑΔΑ 3 η : ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ Ελληνικοί Παραδοσιακοί Χοροί Οι ελληνικοί παραδοσιακοί χοροί χωρίζονται ανάλογα με την περιοχή προέλευσής τους σε δύο βασικές ομάδες: τους στεριανούς και τους νησιώτικους. Η ονομασία κάθε χορού προκύπτει : από την ονομασία της περιοχής που χορεύεται. από τα λόγια του τραγουδιού που συνοδεύουν το χορό. από την τοποθέτηση των χορευτών. από την λαβή των χεριών. από κάποια αντικείμενα που χρησιμοποιούνται (π.χ. μαντήλι). 12

13 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ Κατά τη διάρκεια της ερευνητική μας εργασίας πολλές χρήσιμες πληροφορίες συλλέξαμε μέσα από συνεντεύξεις ανθρώπων μεγαλύτερης ηλικίας και επαγγελματιών που ράβουν παραδοσιακές φορεσιές. Επίσης μέσα από ερωτηματολόγια που συμπλήρωσαν συμμαθητές μας προέκυψαν χρήσιμα συμπεράσματα για το ποια είναι η σχέση των νέων με την παράδοση και τι γνωρίζουν γύρω από αυτή. 13

14 14 ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΕΡΕΥΝΑΣ

15 15

16 16

17 17

18 18

19 19

20 20

21 21

22 22

23 ΕΠΙΛΟΓΟΣ Συνοψίζοντας όλα όσα αναφέραμε καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι η παράδοση του τόπου μας είναι πολύ πλούσια και ανεξάντλητη. Υπάρχουν πάρα πολλά βιβλία λαογραφικού ενδιαφέροντος και επιστημονικές εργασίες που έχουν γραφτεί με θέμα την παράδοση και είναι σίγουρο ότι θα μπορούσαν να γραφτούν άλλα τόσα. Κάθε τόπος διαθέτει πλούσια πολιτιστική κληρονομιά και είναι χρέος μας να παραμένουμε κοντά στην παράδοση και να προσπαθήσουμε να την διατηρήσουμε ζωντανή, κρατώντας ζωντανή την σχέση μας με το παρελθόν και ακέραιη την ταυτότητα μας. 23

24 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ! 24


Κατέβασμα ppt "1. Συμμετέχοντες Μαθητές Υπεύθυνη Καθηγήτρια ΜΑΝΙΑΤΗ ΜΑΡΙΑ Κοντός Αθανάσιος Κορδαλής Σωτήρης Λαδά Ελένη Λάλου Σοφία Παλαιολόγου Αμάντα Σερδάρη Γεωργία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google