Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ανάλυση Εργασιών Hierarchical Task Analysis ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ανάλυση Εργασιών Hierarchical Task Analysis ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ανάλυση Εργασιών Hierarchical Task Analysis ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή

2 Ανάλυση Εργασιών  Είναι η διαδικασία που μελετά τον τρόπο με τον οποίο εκτελούν τις εργασίες τους οι άνθρωποι:  Τα πράγματα που κάνουν  Τα πράγματα που χειρίζονται  Τα πράγματα που πρέπει να γνωρίζουν 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 2

3 20/10/2014 Task analysis  Task descriptions are often used to envision new systems or devices  Task analysis is used mainly to investigate an existing situation  It is important not to focus on superficial activities What are people trying to achieve? Why are they trying to achieve it? How are they going about it?  Many techniques, the most popular is Hierarchical Task Analysis (HTA) 3

4 Μέθοδοι ανάλυσης εργασιών  Διάσπαση εργασιών (task decomposition)  Μια εργασία διασπάται σε επιμέρους υπο-εργασίες  Τεχνικές βασιζόμενες στην γνώση (based on knowledge)  Εξετάζουν τι πρέπει να γνωρίζουν οι χρήστες και πώς οργανώνεται αυτή η γνώση  Ανάλυση στην βάση οντότητας-σχέσης (Entity/object analysis)  Προσδιορίζονται ενεργούντα υποκείμενα (actors), αντικείμενα, οι μεταξύ τους σχέσεις και οι ενέργειες που εκτελούνται. 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 4

5 20/10/2014 Hierarchical Task Analysis  Involves breaking a task down into subtasks, then sub-sub-tasks and so on. These are grouped as plans which specify how the tasks might be performed in practice  HTA focuses on physical and observable actions, and includes looking at actions not related to software or an interaction device  Start with a user goal which is examined and the main tasks for achieving it are identified  Tasks are sub-divided into sub-tasks 5

6 Ιεραρχική ανάλυση εργασιών (Hierarchical Τask Analysis)  Το αποτέλεσμα της ΗΤΑ είναι μια ιεραρχία εργασιών μαζί με πλάνα τα οποία περιγράφουν με ποιά σειρά και υπο ποιές συνθήκες εκτελούνται οι διάφορες εργασίες και υποεργασίες.  Η ΗΤΑ δίνει έμφαση πως μια εργασία διασπάται και πραγματοποιείται τελικά με εκτέλεση επιμέρους εργασιών, μέχρι την περιγραφή στοιχειωδών μη- περαιτέρω διασπώμενων ενεργειών του χρήστη ή του συστήματος. 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 6

7 Example Hierarchy description in order to clean the house 1. get the vacuum cleaner out 2. get the appropriate attachment 3. clean the rooms 3.1. clean the hall 3.2. clean the living rooms 3.3. clean the bedrooms 4. empty the dust bag 5. put vacuum cleaner and attachments away... and plans Plan 0: do in that order. when the dust bag gets full do 4 Plan 3: do any of 3.1, 3.2 or 3.3 in any order depending on which rooms need cleaning N.B. only the plans denote order 20/10/2014 7

8 Τμήμα Πληροφορικής Generating the Hierarchy 1.get list of tasks 2. group tasks into higher level tasks 3. decompose lowest level tasks further  Stopping rules: How do we know when to stop? Is “empty the dust bag” simple enough? Purpose: expand only relevant tasks Motor actions: lowest sensible level 20/10/2014 8

9 Τμήμα Πληροφορικής 9 Parse scenario using HTA get out cleaner fix carpet head clean dinning room clean main bedroom empty dustbag clean sitting room put cleaner away in order to clean the house 1. get the vacuum cleaner out 2. get the appropriate attachment 3. clean the rooms 3.1. clean the hall 3.2. clean the living rooms 3.3. clean the bedrooms 4. empty the dust bag 5. put vacuum cleaner and attachments away

10 Παράδειγμα  Σκούπισμα σπιτιού  Παίρνουμε την ηλεκτρική σκούπα  Συνδέουμε τα κατάλληλα εξαρτήματα  Σκουπίζουμε τα δωμάτια  Όταν γεμίσει η σακούλα σκουπιδιών, την αδειάζουμε  Βάζουμε την σκούπα και τα εξαρτήματα στην θέση τους Τι πρέπει να γνωρίζω:  Την λειτουργία της σκούπας  Τα εξαρτήματά της  Το ντουλάπι που τα τοποθετώ  Ποιά δωμάτια πρέπει να σκουπιστούν κλπ. 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 10

11 Παράδειγμα 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 11

12 Τμήμα Πληροφορικής Example Hierarchical Task Analysis (graphical) 20/10/

13 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 13 Heuristics Given initial HTA (textual or diagram) How to check / improve it? Some heuristics: paired actionse.g., where is `turn on gas' restructuree.g., generate task `make pot' balancee.g., is `pour tea' simpler than making pot? generalisee.g., make one cup ….. or more

14 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 14 Example 2

15 Διορθώσεις στο διάγραμμα Πού ανάβω το μάτι της εστίας; Υπερβολική διάσπαση στο πρώτο επίπεδο. Νέος κόμβος 1 ου επιπέδου: ετοιμασία τσαγιέρας (περιλαμβάνει τους 3 και 4 και το ζέσταμα της τσαγιέρας) Το σερβίρισμα τσαγιού χρειάζεται περαιτέρω διάσπαση:  Σερβίρισμα γάλατος  Γέμισμα φλυτζανιού με τσάι  Προσθήκη ζάχαρης (άν είναι επιθυμητό) Παρασκευή πολλών φλυτζανιών τσαγιού: επανάληψη βημάτων /10/2014Τμήμα Πληροφορικής 15

16 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 16

17 Σταθερή ακολουθία εργασιών Προαιρετική εργασία Αναμονή Κύκλοι Διαμοιρασμός χρόνου 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 17

18 Types of plan  fixed sequence then 1.2 then 1.3  optional tasks - if the pot is full 2  wait for events - when kettle boils 1.4  cycles - do while there are still empty cups  time-sharing - do 1; at the same time...  discretionary - do any of 3.1, 3.2 or 3.3 in any order  mixtures - most plans involve several of the above

19 waiting …  is waiting part of a plan? … or a task?  generally  task – if ‘busy’ wait  you are actively waiting  plan – if end of delay is the event  e.g. “when alarm rings”, “when reply arrives”  in this example …  perhaps a little redundant …  TA not an exact science

20 Ανάλυση εργασιών: Χρήσεις  Παραγωγή εγχειριδίων και εκπαιδευτικού υλικού για την προς ανάλυση εργασία.  Πολύ χρήσιμο για εκπαιδευόμενους-νέους χρήστες.  Η γνώση που προκύπτει από την ΑΕ μπορεί να χρησιμοποιηθεί άμεσα. 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 20

21 Ανάλυση εργασιών: Χρήσεις…  Καταγραφή απαιτήσεων και υψηλού επιπέδου σχεδίαση συστήματος.  Η ΑΕ μπορεί να οδηγήσει στην σχεδίαση νέων συστημάτων.  Από μόνη της δεν αποτελεί μορφή καταγραφής απαιτήσεων, γιατί αναφέρεται σε ένα ήδη υπάρχον σύστημα.  Συνεισφέρει όμως σημαντικά στην ολοκλήρωση της καταγραφής των απαιτήσεων ενός συστήματος. 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 21

22  Θα τη δείτε στην τάξη!! 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 22 Άσκηση στην τάξη

23  Βασισμένο στο υλικό από το κεφάλαιο 15 του βιβλίου Καλή Συνέχεια 20/10/2014Τμήμα Πληροφορικής 23


Κατέβασμα ppt "Ανάλυση Εργασιών Hierarchical Task Analysis ΕΠΛ 435: Αλληλεπίδραση Ανθρώπου Υπολογιστή."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google