Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
ΔημοσίευσεZebina Ganas Τροποποιήθηκε πριν 10 χρόνια
1
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Παίζοντας & ζωγραφίζοντας
στο Βυζάντιο» Υπ. Εκπαιδευτικοί: Τσιπροπούλου Φρόσω, Παναγιωτόπουλος Γιάννης Συνεργαζόμενοι: Μαρκαντωνάτος Σταύρος, καθ. Πληροφορικής Κοτσίρης Δημήτρης, καθ. Φυσικής Αγωγής Χριστοπούλου Δήμητρα, καθ. Εικαστικής Αγωγής Ε1 - Ε2 δημοτικού 60ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών σχ. έτος
2
Ποιοι είμαστε… Το Ε1 και Ε2 του 60ου δημοτικού σχολείου
Πατρών που αποτελείται το καθένα από 20 μαθητές.
3
Πώς ξεκίνησαν όλα… Η μελέτη της καθημερινής ζωής των κατοίκων της βυζαντινής αυτοκρατορίας και ο τρόπος που έπαιζαν και ζωγράφιζαν τα παιδιά τους, ήταν η αφορμή για να ασχοληθούμε με το παιχνίδι και τη ζωγραφική στους βυζαντινούς καιρούς.
4
Μεθοδολογία Αυτενέργεια – τα παιδιά διατύπωσαν ελεύθερα τις ιδέες τους στο σχεδιασμό του προγράμματος, είχαν την πρωτοβουλία στο χωρισμό των ομάδων εργασίας και αναζήτησαν ελεύθερα πληροφορίες και πηγές. Ομαδοσυνεργατική μέθοδος – τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες και συνεργάστηκαν σε όλη τη διάρκεια του προγράμματος Σύνδεση με τη ζωή – τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με πρόσωπα και αντικείμενα της καθημερινής ζωής αποκομίζοντας εμπειρίες, γνώσεις, συναισθήματα.
5
Διαθεματικότητα – στη διαδικασία υλοποίησης του προγράμματος ενεπλάκησαν η Ιστορία (η καθημερινή ζωή, η παιδεία και η τέχνη στο βυζάντιο), η Γλώσσα (συγγραφή κανόνων παιχνιδιού), η Αισθητική Αγωγή (κατασκευή ψηφιδωτού), η Φυσική Αγωγή (παιχνίδια στην αυλή), το μάθημα των ΗΥ (έρευνα στις πηγές και τη βιβλιογραφία). Εποπτεία - Ο δάσκαλος ως εμψυχωτής ενθάρρυνε τους μαθητές, συμμετείχε στην προσπάθειά τους δημιουργικά.
6
Ποιους στόχους βάλαμε;
Να γνωρίσουμε τις μορφές και τα αντικείμενα του παιχνιδιού στη βυζαντινή εποχή. Να συνειδητοποιήσουμε τη σπουδαιότητα της ζωγραφικής στην καθημερινή και εκκλησιαστική ζωή των βυζαντινών χρόνων. Να κατασκευάσουμε ψηφιδωτά. Να ψυχαγωγηθούμε παίζοντας παιχνίδια της βυζαντινής εποχής.
7
Οι δράσεις που υλοποιήσαμε:
1Η ΦΑΣΗ Διερεύνηση του πεδίου – καταιγισμός ιδεών Αναζήτηση υλικού και πηγών στο διαδίκτυο – έρευνα στη βιβλιοθήκη και το εργαστήριο ΗΥ του σχολείου μας Επίσκεψη στη δημοτική Βιβλιοθήκη της Πάτρας Κατάθεση ιδεών και συζήτηση προτάσεων
9
Οι δράσεις που υλοποιήσαμε:
2Η ΦΑΣΗ Γνωριμία με την εκκλησιαστική τέχνη στο βυζάντιο Μελέτη της βυζαντινής εικόνας, των παπύρων και των περγαμηνών Κατασκευή ψηφιδωτών
10
Τα ψηφιδωτά μας
11
Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Αγ
Επίσκεψη στη βιβλιοθήκη της Αγ. Λαύρας στα Καλάβρυτα όπου φυλάσσονται παλιοί κώδικες, πάπυροι και περγαμηνές
12
Επίσκεψη στο μουσείο της Ι. Μ
Επίσκεψη στο μουσείο της Ι.Μ. Μεγάλου Σπηλαίου στα Καλάβρυτα για να δούμε εικόνες, ψηφιδωτά και άλλα έργα τέχνης.
13
Οι δράσεις που υλοποιήσαμε:
3Η ΦΑΣΗ Επίσκεψη στο Βυζαντινό & Χριστιανικό Μουσείο της Αθήνας. Ξενάγηση και συμμετοχή σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα.
14
Οι δράσεις που υλοποιήσαμε:
4Η ΦΑΣΗ Παρουσίαση παιχνιδιών της βυζ. εποχής από τα παιδιά στην τάξη. Κατηγοριοποίησή τους (ομαδικά, ατομικά κτλ). Καταγραφή των κανόνων και κατασκευή σχετικών αντικειμένων. Αναφορά στα παιχνίδια που παίζονται ακόμα και σήμερα.
15
Οι δράσεις που υλοποιήσαμε:
5Η ΦΑΣΗ Παίξαμε παιχνίδια ομαδικά στο προαύλιο – σαν τότε…
16
Τι πετύχαμε; (αξιολόγηση)
Την ενασχόληση ΟΛΩΝ των μαθητών με κάτι δημιουργικό που τους κράτησε αμείωτο το ενδιαφέρον επί ένα πεντάμηνο Την γνωριμία με τις έννοιες «βιβλιογραφία» και «έρευνα πηγών στο διαδίκτυο». Τη συνεργασία και τη συνεννόηση στα πλαίσια της ομάδας για την εκτέλεση δραστηριοτήτων. Την οργάνωση της εκπαιδευτικής επίσκεψης σε Αθήνα και Καλάβρυτα που σκόρπισε χαρά και ενθουσιασμό . Την ενασχόλησή μας με διαφορετικές μορφές τέχνης (ψηφιδωτό). Την ψυχαγωγία μέσα από το ομαδικό παιχνίδι.
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.