Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ποιήματα για την ποίηση ΜΑΘΗΜΑ : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΜΑ : ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΟΝΟΜΑ : ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ ΤΜΗΜΑ : Γ.Θ2 ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : κα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΓΙΑ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ποιήματα για την ποίηση ΜΑΘΗΜΑ : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΜΑ : ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΟΝΟΜΑ : ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ ΤΜΗΜΑ : Γ.Θ2 ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : κα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΓΙΑ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ποιήματα για την ποίηση ΜΑΘΗΜΑ : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΜΑ : ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΟΝΟΜΑ : ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ ΤΜΗΜΑ : Γ.Θ2 ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : κα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΓΙΑ ΕΤΟΣ :

2 1.Οι Ορισμοί της Ποίησης 2.Η ζωή και το έργο του Κ. Π. Καβάφη 3.Ανάλυση του ποιήματος «Μελαγχολία του Ιάσονος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή, 595 μ.Χ.» 3.1 Για τον Τίτλο: 3.2 Η πληγή 3.3 Η «θεραπευτική» δύναμη της ποίησης 3.4 Ανακούφιση, όχι θεραπεία 12/9/20142ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ Πίνακας περιεχομένων

3 Οι Ορισμοί της Ποίησης Έχοντας ακούσει πάρα πολλές φορές τη φράση «αυτό δεν είναι ποίηση» να προφέρεται για τα πιο διαφορετικά έργα, όχι μονάχα τα λεγόμενα «σύγχρονα» ή «μοντέρνα», θα ήταν χρήσιμο να ερευνήσει κανείς και να κατατάξει, αν γίνεται, τις απόψεις που κυκλοφορούν στο ευρύτερο κοινό 12/9/20143ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

4 Οι Ορισμοί της Ποίησης Κατά καιρούς έχουν συσσωρευτεί ένα πλήθος απαντήσεων με προθυμία, γιατί δεν υπάρχει σχεδόν άνθρωπος που να μην είναι βέβαιος ότι ξέρει στα σίγουρα τι είναι ποίηση!! Απαντήσεις παράξενες, που, μερικές απ’ αυτές καταγράφονται, με ευσυνειδησία : «Η πραγματική ποίηση έχει αλήθεια», «έχει πάθος», «έχει υψηλά νοήματα», «έχει προσιτά» ή «σημαντικά νοήματα». «Η πραγματική ποίηση έχει συγκίνηση», «μουσικότητα», «δυνατά συναισθήματα», «αυθορμητισμό» ή «εκφράζει» όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμη, παρόμοια, που για συντομία παραλείπονται. Ρωτώντας, τι είναι ποίηση; 12/9/20144ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

5 Οι Ορισμοί της Ποίησης  κατά τον Ντιλτάυ «το βίωμα που υψώνεται ως τη σημαντικότητά του αποκαλύπτοντας μια χαρακτηριστική άποψη της ζωής».  κατά τον Βαλερύ «Είναι η γλώσσα όχι της αλήθειας αλλά της δημιουργίας,.  κατά τον Έλιοτ «Η αφηρημένη σύλληψη μιας ιδιωτικής εμπειρίας που στην οριακή της ένταση γίνεται παγκόσμια»,.  κατά το λεξικό της Οξφόρδης «Υψηλή έκφραση υψηλής σκέψης ή συναισθημάτων σε έμμετρη μορφή» Ποίηση είναι… 12/9/20145ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

6 Οι Ορισμοί της Ποίησης Μένουμε έκθαμβοι για μια στιγμή Όλα αυτά είναι πολύ ωραία και, με κάποιο τρόπο, σωστά Ωστόσο, προσέχοντας καλύτερα, θα διαπιστώσουμε ότι καθένας από τους ορισμούς αυτούς  περιέχει και μια δόση αυθαιρεσίας  εισάγει έναν όρο που δεν προσδιορίζεται συλλογιστικά  έναν απαραίτητο, καθώς φαίνεται, άγνωστο 12/9/20146ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

7 Οι Ορισμοί της Ποίησης  Παρ’ όλα αυτά, το ερώτημα «τι είναι ποίηση» δεν έπαψε ποτέ να απασχολεί και, συχνά, να βασανίζει την ανθρώπινη σκέψη  Κάθε τόσο δίνεται μία απάντηση που θεωρείται οριστική, ώσπου μία επόμενη απάντηση να την καταργήσει ή να την τροποποιήσει  Το φαινόμενο της διαδοχής των ποιητικών θεωριών το έχουν επισημάνει και ο Βαλερύ και ο Μάνλευ Χόπκινς και, στον ελλαδικό χώρο ο Σεφέρης και ο Καβάφης Η οριστική απάντηση… 12/9/20147ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

8 Οι Ορισμοί της Ποίησης Οι ποιητικές θεωρίες συστηματοποιούν τους κανόνες που θέτουν κάθε φορά τα ποιητικά έργα Καθώς τα περιθώρια για καινούργια έργα είναι ανεξάντλητα, θα υπάρχουν πάντα περιθώρια για νέες θεωρίες Η ποίηση «γίγνεται» αδιάκοπα Ο οριστικός ορισμός θα μπορούσε να διατυπωθεί όταν θα’ χε γραφτεί και το τελευταίο ποίημα. Ο οριστικός ορισμός … 12/9/20148ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

9 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου το 1863 και πέθανε στην ίδια πόλη το 1933 την ημέρα των γενεθλίων του υπήρξε, χωρίς αμφιβολία, η μεγαλύτερη πνευματική φυσιογνωμία της Αλεξάνδρειας Η ζωή και το έργο του 12/9/20149ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

10 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Στην Αγγλία μετά τον θάνατο του πατέρα του το 1872 διδάσκεται για μητρική του γλώσσα την αγγλική αλλά παράλληλα μαθαίνει και ελληνικά και γαλλικά Το 1881 επιστροφή στην Αλεξάνδρεια Σπουδές στο Εμποροπρακτικό Λύκειο «Ερμής» Μελετά και να εργάζεται πνευματικά από μόνος του, χρησιμοποιώντας βιβλία από τις δανειστικές βιβλιοθήκες της Αλεξάνδρειας Σ' αυτήν την τριετία ανάγεται η φιλόδοξη απόπειρά του να συντάξει ένα ιστορικό λεξικό, προσπάθεια που δεν ολοκληρώθηκε αφού τα λήμματα του έργου σταμάτησαν «στη μοιραία λέξη Αλέξανδρος». Η ζωή και το έργο του 12/9/201410ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

11 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Το 1882, στη διάρκεια της αιγυπτιακής εξέγερσης κατά των Άγγλων, πηγαίνει στην Κωνσταντινούπολη Η τριετής παραμονή του Καβάφη στην Πόλη ( ) αποδεικνύεται ιδιαιτέρως σημαντική και κρίσιμη Κατά την περίοδο αυτή κάνει τις πρώτες συστηματικές προσπάθειες να επιδοθεί στην τέχνη του ποιητικού λόγου Αποτέλεσμα αποτελεί μια ομάδα αδημοσίευτων από τον ίδιο ποιημάτων, τα οποία εκδόθηκαν μαζί με άλλα ανέκδοτα ποιήματα το 1968 Συμπληρώνει τις μελέτες του πάνω στην αρχαία και μεσαιωνική ελληνική φιλολογία (τις είχε αρχίσει στην Αγγλία) Η ζωή και το έργο του 12/9/201411ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

12 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Από το 1885 στην Αλεξάνδρεια αρχίζει να εργάζεται, όχι ακόμη συστηματικά, αλλάζοντας διάφορα επαγγέλματα όπως του δημοσιογράφου στην εφημερίδα «Τηλέγραφος» (1886), του μεσίτη στο Χρηματιστήριο Βάμβακος (1888) και του άμισθου γραμματέα στο Γραφείο Αρδεύσεων ( ) Στα 1891 εκδίδει σε μονόφυλλο το πρώτο πραγματικά αξιόλογο ποίημά του (το Κτίσται) και δημοσιεύει μερικά από τα πιο αξιόλογα πεζά του κείμενα, όπως τα δύο περί των «Ελγινείων» που παρουσιάζουν δημόσια την πολιτική πλευρά του ποιητή, «Ολίγαι λέξεις περί στιχουργίας» κ.α. Η ζωή και το έργο του 12/9/201412ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

13 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ  Το 1899 πεθαίνει η μητέρα του σε ηλικία 65 ετών, γεγονός που συγκλονίζει τον ποιητή Το 1901 και το 1903 ταξιδεύει στην Ελλάδα και γνωρίζεται στην Αθήνα με Έλληνες πεζογράφους (Πολέμης, Ξενόπουλος, Πορφύρας)  Στις 30 Νοεμβρίου του 1903, δημοσιεύεται στα Παναθήναια το ιστορικό άρθρο του Ξενόπουλου για τον Καβάφη με τίτλο «Ένας Ποιητής»  Την ίδια χρονιά γράφει και το σημαντικότερο πεζό κείμενό του, τον «φιλοσοφικό έλεγχο» των ποιημάτων του που είναι γνωστό με τον τίτλο «Ποιητική» Η ζωή και το έργο του 12/9/201413ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

14 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Τα επόμενα χρόνια κυλούν ανάμεσα  σε ποιητικούς, φιλοσοφικούς στοχασμούς γνωριμίες με εξέχουσες προσωπικότητες στην Αλεξάνδρεια (Ίων Δραγούμης, Ε.Μ. Φόρστερ)  ανανεώσεις συμβολαίων εργασίας στις Αρδεύσεις και τους  διαδοχικούς θανάτους των αδερφών του  Εγκατάσταση στο περίφημο σπίτι-εργαστήρι της οδού Λέψιους στα 1907, όπου και θα περάσει το υπόλοιπο της ζωής του δημιουργώντας το σημαντικότερο τμήμα, ποσοτικά και ποιοτικά του έργου του Η ζωή και το έργο του 12/9/201414ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

15 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ « Το γήρασμα του σώματος και της μορφής μου είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι. Δεν έχω εγκαρτέρησι καμιά. Εις σε προστρέχω Τέχνη της Ποιήσεως, που κάπως ξέρεις από φάρμακα· νάρκης του άλγους δοκιμές, εν Φαντασία και Λόγω. Είναι πληγή από φρικτό μαχαίρι Τα φάρμακα σου φέρε Τέχνη της Ποιήσεως, που κάμνουνε - για λίγο - να μη νοιώθεται η πληγή» Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201415ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

16 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Για τον Τίτλο : Το ποίημα πρωτογράφτηκε με τον τίτλο «Μαχαίρι» Ο πρώτος τίτλος υπογράμμιζε τη φρίκη των γηρατειών, άφηνε όμως ξεγυμνωμένη την προσωπική πληγή του ποιητή Γι’ αυτό ο Καβάφης σπεύδει να χρεώσει τη μελαγχολία και την οδύνη στο φανταστικό ποιητή Ιάσονα Κλεάνδρου Είναι ένας δυσανάλογα μεγάλος τίτλος με προσεκτικά τοποθετημένη στίξη, ώστε να προβάλλει τα μέρη από τα οποία απαρτίζεται, που υποστηρίζει και συμπληρώνει ποικιλοτρόπως το ποίημα - πλαίσιο και τον αφηγητή και δίνει έτσι διαχρονική ισχύ στα λεγόμενά του Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201416ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

17 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Για τον Τίτλο : Είναι ένας στίχος που θα μπορούσε να πάρει τη θέση του μέσα στο ποίημα Είναι ένας από τους εκτενέστερους τίτλους ποιημάτων που έγραψε ποτέ ο Καβάφης Όχι χωρίς λόγο, γιατί το ιστορικό άλλοθι αυτού του εσωτερικού μονολόγου περιορίζεται στον τίτλο, και έτσι η ταύτιση των δυο ποιητών γίνεται σχεδόν αναπόφευκτη Το ποίημα κάλλιστα θα μπορούσε να επιγράφεται «Μελαγχολία του Κωνσταντίνου Καβάφη / ποιητού εν Αλεξανδρεία·1921 μ.Χ.». Ο Καβάφης, λοιπόν, κάνει χρήση ενός ποιητικού προσωπείου και ταυτίζεται με τον Ιάσονα Κλεάνδρου. Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201417ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

18 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Για τον Τίτλο : Η λέξη μελαγχολία: ανταποκρίνεται στην ψυχική κατάσταση του ποιητή Ἰάσωνος Κλεάνδρου ποιητοῦ: το πρόσωπο είναι φανταστικό, προσωπείο του ποιητή, στο οποίο προβάλλει τα συναισθήματα και τους προβληματισμούς του Η ταύτιση ενισχύεται κι από το γεγονός ότι ο ποιητής υποδύεται έναν ποιητή Ενισχύεται κι από το γεγονός ότι το 1918 ο Καβάφης ήταν 55 χρονών, στην ηλικία που ξεκινά η γήρανση του ανδρικού σώματος Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201418ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

19 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Για τον Τίτλο : ἐν Κομμαγην: Είναι ένα ανύπαρκτο πλέον κρατίδιο που συμβολίζει τη φθορά που έρχεται με το χρόνο 595 μ.Χ.: το έτος είναι τυχαίο και υποδηλώνει ότι η θλίψη για τη γήρανση του σώματος και της μορφής, αλλά και η θεραπευτική δύναμη της ποίησης, είναι διαχρονική. Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201419ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

20 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η πληγή Από την αρχή του ποιήματος βρίσκεται αντιμέτωπος με τη φθορά του χρόνου, όπως αυτή γίνεται αισθητή στο σώμα και στη μορφή Η λέξη «σώμα» μας παραπέμπει στο κορμί, το οποίο με τα χρόνια παύει να είναι σφριγηλό και ευθυτενές, ενώ χάνει τη δύναμη και την αντοχή του Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201420ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

21 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η πληγή Με τη λέξη, «μορφή» εννοεί το πρόσωπο, στο οποίο η φθορά που επιφέρει ο χρόνος είναι πιο φανερή και σ' αυτό αποτυπώνεται καθαρά η προχωρημένη ηλικία: το δέρμα συρρικνώνεται και το καλύπτουν ρυτίδες, η λάμψη και η φρεσκάδα φεύγουν, τα χαρακτηριστικά χάνουν την ομορφιά τους Το φρικτό μαχαίρι είναι ο πόνος. Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201421ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

22 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η πληγή Ο ποιητής δεν φαίνεται να είναι καθόλου συμφιλιωμένος με το χρόνο και δεν μπορεί να κάνει υπομονή για να αντέξει τα αποτελέσματα του, δηλαδή το γηρασμό Οι έντονες λέξεις που χρησιμοποιεί ( γήρασμα, πληγή, φρικτό μαχαίρι) δείχνουν όχι μόνο τη θλίψη αλλά και τον αποτροπιασμό του γι' αυτή την κατάσταση Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201422ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

23 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η πληγή Με τη φράση «δεν έχω εγκαρτέρηση καμιά» δηλώνει ότι δεν μπορεί να υπομένει καρτερικά και με απάθεια το γηρασμό, δεν είναι σε θέση να το αποδεχτεί παθητικά και αδιαμαρτύρητα Ούτε καν μπαίνει στη διαδικασία της αναζήτησης παρηγοριάς στα θετικά στοιχεία των γηρατειών, αλλά ψάχνει απεγνωσμένα για κάποια γιατρειά και για κάποια ανακούφιση Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201423ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

24 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η «θεραπευτική» δύναμη της ποίησης: Στη φράση «Εις σε προστρέχω Τέχνη της Ποιήσεως» συμπυκνώνεται το νόημα του ποιήματος: η τέχνη της ποίησης είναι το καταφύγιο του ποιητή, όπου ελπίζει ότι θα βρει παρηγοριά Είναι πιθανό να έχει νιώσει ο ποιητής την ευεργετική επίδραση της ποίησης στις πληγές της ψυχής, να του στάθηκε η ποίηση απαντοχή στις πίκρες της ζωής και στη δυστυχία, σανίδα σωτηρίας στις κάθε είδους ανασφάλειες, διέξοδος στα αδιέξοδα Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201424ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

25 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η «θεραπευτική» δύναμη της ποίησης: Και τώρα, ζητάει τη βοήθεια της, καθώς τον έχει καταλάβει ο πανικός των επερχόμενων γερατειών, της επερχόμενης ασχήμιας του σώματος Αφού λοιπόν η ποίηση του έχει γιατρέψει κατά καιρούς τις πληγές της ψυχής, ο ποιητής ζητάει τη συνδρομή της για να γιατρέψει και τη φθορά του χρόνου, να σβήσει με μαγικό τρόπο τα σημάδια του Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201425ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

26 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Η «θεραπευτική» δύναμη της ποίησης: Ποια είναι όμως τα «φάρμακα» με τα οποία η ποίηση κατευνάζει τον ανθρώπινο πόνο? Είναι «οι δοκιμές νάρκης του άλγους», δηλαδή η δύναμη της φαντασίας, που οδηγεί το νου του ποιητή εκεί που ο νους των κοινών ανθρώπων δεν μπορεί να φτάσει Είναι η μαγική λειτουργία του λόγου, δηλαδή της γλώσσας, που μέσο των λέξεων αισθητοποιεί τις ποιητικές συλλήψεις Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201426ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

27 Κ. Π. ΚΑΒΑΦΗΣ Ανακούφιση, όχι θεραπεία : Όμως τα φάρμακα της ποίησης δεν προσφέρουν ριζική θεραπεία, δεν απομακρύνουν το πρόβλημα, αλλά δίνουν μια πρόσκαιρη ανακούφιση Όμως και αυτή η συνδρομή της ποίησης είναι σημαντική αφού σε κάνει να ξεχάσεις, έστω και για λίγο, τον πόνο της πληγής, τη θλίψη για την ασχήμια των γηρατειών, χρησιμοποιώντας την ομορφιά της Ο Καβάφης λοιπόν δεν έχει αυταπάτες Γνωρίζει ότι το κακό της φύσης είναι αναπότρεπτο και αθεράπευτο και γι’ αυτό αναζητάει ουσιαστικά ένα φάρμακο παυσίπονο, για την ανακούφιση του, και όχι θεραπευτικό. Μελαγχολία του Ιάσωνος Κλεάνδρου ποιητού εν Κομμαγηνή ' 595 μ.χ. 12/9/201427ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ

28 12/9/201428ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ - ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ


Κατέβασμα ppt "Ποιήματα για την ποίηση ΜΑΘΗΜΑ : ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΘΕΜΑ : ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ ΟΝΟΜΑ : ΜΕΛΙΔΟΥ ΖΩΗ ΤΜΗΜΑ : Γ.Θ2 ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ : κα ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΓΙΑ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google