Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Θέματα: Κλοπή μέσω διαδικτύου Πλαστά πρόσωπα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης Παραβίαση προσωπικών δεδομένων

2 Η ιδιωτική ζωή κάθε ανθρώπου είναι πολύτιμη.
Για όλους μας υπάρχουν πράγματα που δε θα θέλαμε να μοιραστούμε με άλλους ανθρώπους. Όχι απαραίτητα επειδή πρέπει να τα κρατήσουμε κρυφά, αλλά επειδή αποτελούν αποκλειστικά προσωπική μας υπόθεση. Υπάρχουν φορές που μπορεί να θες να παραμείνεις εντελώς «ανώνυμος» και να νιώθεις ασφαλής ότι δεν υπάρχει κάποιος που ξέρει τα πάντα για τη ζωή σου ή είναι σε θέση να παρακολουθεί όλες σου τις δραστηριότητες.

3 Κλοπή μέσω διαδικτύου Αν κάποιος θέλει να αγοράσει κάτι από το ίντερνετ πρέπει να είναι πολύ προσεκτικός μιας και έχουν παρουσιαστεί διάφορα συμβάντα. Ο τρόπος αγοράς είναι σχετικά απλός αρκεί να γνωρίζει κάποιος την λειτουργία του. Καταρχήν, το πρώτο πράγμα που κάνει κανείς μόλις βρει το προϊόν είναι να ελέγξει αν η ιστοσελίδα που έχει επιλέξει είναι ασφαλής. Στη συνέχεια, πρέπει να δώσει τα στοιχεία του και τον αριθμό της πιστωτικής του κάρτας. Αν η ιστοσελίδα δεν είναι αξιόπιστη υπάρχει πιθανότητα να κλαπούν χρήματα. Σε περίπτωση που συμβεί κάτι τέτοιο καλό θα ήταν να σταλθεί ένα μήνυμα στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα για τη βεβαίωση πιθανού προβλήματος. Αν βεβαιωθεί πως κλάπηκαν χρήματα τότε η αμέσως επόμενη κίνηση είναι η μήνυση.

4 Πλαστά πρόσωπα σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Τα πλαστά προφίλ στο Facebook και σε άλλους δικτυακούς τόπους κοινωνικής δικτύωσης είναι ένα σύνηθες φαινόμενο. Υπάρχουν χρήστες που δημιουργούν κάποιο προφίλ, που στην πραγματικότητα είναι ένα ανύπαρκτο πρόσωπο  και μέσα από αυτή την εικονική πραγματικότητα δραστηριοποιoύνται στο Facebook, κάνουν ηλεκτρονικούς φίλους, κλπ. Μέσω αυτού του ψεύτικου προφίλ παρουσιάζονται ως συμπαθητικοί χρήστες και προσπαθούν να αποπλανήσουν διάφορα άτομα με αποτέλεσμα να έρθουν σε επαφή μαζί τους για περεταίρω λόγους.

5 Υποκλοπή σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Είναι η πράξη της εξαπάτησης ενός χρήστη κάνοντας τον να δώσει προσωπικές πληροφορίες σε μια «πλαστή ιστοσελίδα» στο Διαδίκτυο. Μια τέτοιου είδους δραστηριότητα επιτρέπει σε έναν απατεώνα (cracker) να κλέψει ή να πλαστογραφήσει τα στοιχεία του θύματος ή/και να κερδίσει παράνομη πρόσβαση στα δεδομένα του/της, όπως προσωπικούς λογαριασμούς, συνδρομές, , κωδικούς, κ.λπ. Κάποιοι θεωρούν τις Απάτες (Scams) ως ένα είδος υποκλοπής, μόνο που οι Απάτες συνήθως δεν ενδιαφέρονται για τις προσωπικές μας πληροφορίες, αλλά προσπαθούν να προκαλέσουν τον οίκτο μας για τον ανθρώπινο πόνο ώστε να προσφέρουμε λεφτά για να βοηθήσουμε ένα δήθεν καλό σκοπό. Κάποιοι άνθρωποι δίνουν τα στοιχεία τους σε άτομα που δεν γνωρίζουν και έτσι καταλήγουν άγνωστα άτομα να έχουν πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα, να γράφουνε προσβλητικά σχόλια προς το συγκεκριμένο άτομο, να δίνονται ψευδείς πληροφορίες και τέλος να γίνεται συνομιλία με άλλα άτομα παριστάνοντας αυτόν τον χρήστη.

6 Αντιμετώπιση Ελέγχουμε πάντοτε τον αποστολέα ενός μηνύματος και διερευνούμε την υπόστασή του. Γνωρίζουμε ότι νόμιμοι φιλανθρωπικοί οργανισμοί συνήθως στέλνουν ηλεκτρονικές εκκλήσεις για βοήθεια μόνο σε ανθρώπους που το έχουν ζητήσει. Άλλες παρόμοιες εκκλήσεις, που σχεδόν πάντα ακολουθούν ένα μεγάλο καταστροφικό γεγονός, είναι συνήθως ψευδείς. Επισκεπτόμαστε την επίσημη ιστοσελίδα του οργανισμού για να επιβεβαιώσουμε την αξιοπιστία της έκκλησης. Ελέγχουμε πάντα τη νομιμότητα φιλανθρωπικών ιδρυμάτων, αναζητώντας σχετικές επίσημες ιστοσελίδες (π.χ. Τηλεφωνούμε ή πηγαίνουμε απευθείας στην ιστοσελίδα ενός φιλανθρωπικού οργανισμού και βρίσκουμε τρόπους να προσφέρουμε μέσω αυτής, αντί να απαντούμε και να κατευθυνόμαστε από εκκλήσεις-μηνύματα που παραλαμβάνουμε.

7 Δεν ενεργοποιούμε απερίσκεπτα συνδέσμους από μηνύματα αμφιβόλου προελεύσεως και περιεχομένου γιατί αυτά μπορούν να μας οδηγήσουν σε παράνομες ή επιβλαβείς ιστοσελίδες που μπορεί να μοιάζουν νόμιμες. Αποφεύγουμε να δίνουμε προσωπικές πληροφορίες μέσω του Διαδικτύου. Είναι απίθανο μια τράπεζα ή ένας φιλανθρωπικός οργανισμός να ζητά τέτοιες πληροφορίες με αυτόν τον τρόπο. Γνωρίζουμε ότι σοβαρές τράπεζες και επενδυτικοί οργανισμοί χρησιμοποιούν το πρωτόκολλο επικοινωνίας https αντί για http για ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων των πελατών τους. Το “S” σημαίνει ασφαλές πρωτόκολλο. Η ασφάλεια αυτή διακρίνεται στη γραμμή διεύθυνσης μιας ιστοσελίδας ( ). Όταν μας ζητηθεί να πληκτρολογήσουμε ένα ψευδώνυμο συνομιλίας, διαλέγουμε ένα όνομα που δεν προδίδει τα προσωπικά μας στοιχεία όπως το όνομα, το επίθετο, την ημερομηνία γέννησής μας, τον χώρο διαμονής κ.λ.π.

8 Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος
Οι πολίτες μπορούν να απευθύνονται στο Tμήμα Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για εγκληματικές πράξεις που γίνονται μέσω Διαδικτύου και τιμωρούνται από τη νομοθεσία. Οι εγκληματικές πράξεις που συνήθως καταγγέλλονται είναι: 1. Παιδική πορνογραφία (Ιστοσελίδες –chatroom με σκοπό την διακίνηση υλικού παιδικής πορνογραφίας – αποπλάνηση ανηλίκων). 2. Απάτες μέσω Διαδικτύου (Ισπανικό Λόττο - Νιγηριανές επιστολές - Εικονικές Δημοπρασίες κ.ά.) 3. Cracking (ψηφιακοί βανδαλισμοί-Deface και άλλα) 4. Διακίνηση ή Πειρατεία Λογισμικού (on-line πώληση Μp3 και κινηματογραφικών ταινιών, αλλά και λογισμικού)

9 5. Απάτες με πιστωτικές κάρτες μέσω Internet (Ηλεκτρονικές Αγορές on line μέσω ιστοσελίδων απατηλών-χρέωση πιστωτικών καρτών εν αγνοία του κατόχου) 6. Διακίνηση ναρκωτικών. (On-line αγορά και πώληση ναρκωτικών ουσιών) 7. Συκοφαντική δυσφήμηση και παραβίαση προσωπικών δεδομένων μέσω Διαδικτύου (Δημοσίευση ερωτικών φωτογραφιών και προσωπικών στοιχείων εν αγνοία των θυμάτων) 8. Εκβίαση – Απειλές μέσω Internet

10

11

12 ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Τάτση Μαρία Τζίκου Αγγελική Τζίκου Κατερίνα Χήτα Ηρώ
Χριστοπούλου Ντορέτα

13 ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google