Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Σχέδιο μαθήματος.  Σχολείο :  Τάξη : ΣΤ’  Αριθμός μαθητών : 16  Διδάσκουσα :  Διδακτική ενότητα : «Έθιμα Χριστουγέννων»  Ημερομηνία : 17 Δεκεμβρίου.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Σχέδιο μαθήματος.  Σχολείο :  Τάξη : ΣΤ’  Αριθμός μαθητών : 16  Διδάσκουσα :  Διδακτική ενότητα : «Έθιμα Χριστουγέννων»  Ημερομηνία : 17 Δεκεμβρίου."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Σχέδιο μαθήματος

2  Σχολείο :  Τάξη : ΣΤ’  Αριθμός μαθητών : 16  Διδάσκουσα :  Διδακτική ενότητα : «Έθιμα Χριστουγέννων»  Ημερομηνία : 17 Δεκεμβρίου 2008

3  Να κατανοήσουν τη σπουδαιότητα των εθίμων σε έναν πολιτισμό.  Να μάθουν τη χρονολογική σειρά με την οποία εμφανίζονται τα έθιμα της περιόδου των Χριστουγέννων.  Να μάθουν λεπτομερώς τη διαδικασία προετοιμασίας & εκτέλεσης ενός εθίμου.

4  Εικόνες  Πίνακας  Χαρτόνι  Ψαλίδι  Κόλλα  Μαρκαδόροι  Φύλλα εργασίας (ακροστιχίδα)

5 Έθιμο: παγιωμένη συνήθεια κοινωνικής ομάδας, που διαμορφώθηκε από μακρά παράδοση και επιβίωσε από γενιά σε γενιά. Θεοφάνεια: η γιορτή της βάπτισης του Χριστού στον Ιορδάνη ποταμό. Γιορτάζεται στις 6 Ιανουαρίου.

6

7  Σ’ ένα πρώτο στάδιο επέλεξα να παρουσιάσω ορισμένες εικόνες με Χριστουγεννιάτικα έθιμα. Ζητώ από τα παιδιά να μου πουν τι δείχνει η κάθε εικόνα.  Υποσημείωση: Οι εικόνες που ακολουθούν είναι ενδεικτικές. Μπορούν να μπουν και διαφορετικές αλλά και περισσότερες.

8

9  Στο στάδιο αυτό, ζητώ από τα παιδιά να μου αναφέρουν κι άλλα έθιμα που γνωρίζουν για την περίοδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς (δηλ. από 24/12 έως 6/1). Καταγράφω κάθε ένα απ’ αυτά στον πίνακα.  Όταν τελειώσουμε τη διαδικασία αυτή, ρωτάω αν ξέρουν και τις ημερομηνίες που εμφανίζονται τα παραπάνω έθιμα.

10  Έχοντας συγκεντρώσει πλέον τα δεδομένα μας, προχωράμε στο στάδιο της επεξεργασίας τους. Πιο συγκεκριμένα, ζητώ από τους μαθητές να τοποθετήσουν τα έθιμα κατά χρονολογική σειρά.  Χωρίζω τους μαθητές σε 4 ομάδες. Ζητώ από την κάθε ομάδα να επιλέξει ένα έθιμο 1. Κάθε ομάδα κάνει μια ζωγραφιά με το έθιμο που ανέλαβε. Στη συνέχεια κόβω μικρά κομμάτια χαρτόνι, πάνω στα οποία γράφουν τα παιδιά την ονομασία του εθίμου, καθώς επίσης και την ημερομηνία που αυτό εμφανίζεται.  Τέλος, κάθε ομάδα τοποθετεί πάνω σ’ ένα σχετικά μεγάλο χαρτόνι πρώτα τις ημερομηνίες στη σειρά κι έπειτα τη ζωγραφιά που ετοίμασαν. Με το πέρας της διαδικασίας αυτής, η καλλιτεχνική αυτή δραστηριότητα κοσμεί τον τοίχο της τάξης. 1 Ανάλογα με το πλήθος των εθίμων που έχει συγκεντρώσει η τάξη μπορεί κάθε ομάδα ν' αναλάβει ένα ή και περισσότερα έθιμα.

11  Στο στάδιο αυτό, επέλεξα μια δραστηριότητα για να ελέγξουμε τις γνώσεις των μαθητών.  Μοιράζω λοιπόν στους μαθητές ένα φυλλάδιο με την παρακάτω δραστηριότητα.  Εδώ, οι μαθητές εργάζονται ατομικά.

12 1. Στολίδι που κοσμεί την κορυφή του χριστουγεννιάτικου δέντρου. 2. Γιορτάζονται στις 6 Ιανουαρίου Δεκεμβρίου: Γιορτάζουμε τη γέννηση του … 4. Η μητέρα του Χριστού λεγόταν … 5. Την Πρωτοχρονιά τα παιδιά ξεχύνονται στο δρόμο και τραγουδούν τα …. ΑΣΤ Ε ΡΙ Θ ΕΟΦΑΝΕΙΑ ΧΡ Ι ΣΤΟΥ Μ ΑΡΙΑ ΚΑΛ Α ΝΤΑ

13    Μερακλής, Γ.(2006). Ελληνική Λαογραφία

14


Κατέβασμα ppt "Σχέδιο μαθήματος.  Σχολείο :  Τάξη : ΣΤ’  Αριθμός μαθητών : 16  Διδάσκουσα :  Διδακτική ενότητα : «Έθιμα Χριστουγέννων»  Ημερομηνία : 17 Δεκεμβρίου."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google