Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΡΥΑΣ ΤΑΞΗ: Α’ PROJECT Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΡΥΑΣ ΤΑΞΗ: Α’ PROJECT Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΡΥΑΣ ΤΑΞΗ: Α’ PROJECT Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ

2 ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ: Λάζαρης Ελευθέριος Λάζαρης Χαράλαμπος Μπάλτσα Αγγελική Παπαδοπούλου Παρασκευή Παστέλης Ευστάθιος Η ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: ΝΤΕΜΟΓΙΑΝΝΗ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΡΥΑ, ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013

3 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1: ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ - ΚΤΗΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3: ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ; ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4: ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5:Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ

4 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ - ΚΤΗΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ: ΑΝΑΖΗΤΩΝΤΑΣ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΜΟΝΤΕΛΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ

5 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Αρχαιότητα Εκπαίδευση: εκπαίδευση του χαρακτήρα αρμονική ανάπτυξη του σώματος, του νου και της φαντασίας Η αληθινή εκπαίδευση στοχεύει αποκλειστικά στην αρετή, η οποία ωθεί το παιδί να είναι καλός πολίτης, ικανός να κυβερνήσει και να υπακούσει

6 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ απευθυνόταν μόνο στα αγόρια της οικογένειας Το σύνηθες σύστημα της πρωτοβάθμιας -θα μπορούσαμε να πούμε- εκπαίδευσης στην Αθήνα είναι ευθύνη των γραμματιστών, των κιθαριστών και των παιδοτρίβωνπαιδοτρίβων Οι γραμματιστές δίδασκαν γραφή, ανάγνωση στοιχεία αριθμητικής και τους μεγάλους ποιητές -Όμηρο Ησίοδο κ.α. Οι κιθαριστές δίδασκαν τα αγόρια πώς να παίζουν την επτάχορδη λύρα και να τραγουδούν τα έργα των λυρικών ποιητών Οι παιδοτρίβες φρόντιζαν για τη φυσική τους ανάπτυξη με τρόπο επιστημονικό

7 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Η εκπαίδευση διαιρείται σε τρία στάδια: Το Πρωτοβάθμιο, από τα έξι ως τα δέκα τέσσερα το Δευτεροβάθμιο από τα δέκα τέσσερα έως τα δέκα οκτώ το Τριτοβάθμιο από τα δέκα οκτώ έως τα είκοσι.

8 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Βυζάντιο

9 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Η Εκκλησία είχε τον κυρίαρχο ρόλο στην εκπαίδευση διότι: οι ιερωμένοι εκτελούσαν χρέη δασκάλου χρησιμοποιώντας εκκλησιαστικά βιβλία, διδάσκοντας τα ελληνικά ή ιερά γράμματα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ειδικά διαμορφωμένα κτίρια για την εκπαίδευση δεν υπήρχαν.

10 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Τουρκοκρατία Στην Τουρκοκρατούμενη Ελλάδα το 15 ο και 16 ο αιώνα η εκπαίδευση δεν υπήρχε πλέον ως έννοια Από το 17 ο όμως αιώνα και μετά η φλόγα της εκπαίδευσης άρχισε να σιγοκαίει στην περιοχή του Φαναριού- πνευματικό κέντρο της εποχής-παραχωρούνταν προνόμια σχετικά με την ανάπτυξη των ελληνικών σχολείων.

11 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ

12 Στην ελληνική κοινότητα της Βενετίας διαπρέπει το ‘’Φλαγγίνειο Φροντιστήριο’’

13 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ κατά το 18 ο αιώνα ιδρύονται σχολεία στις ευπορότερες ελληνικές περιοχές Την ευθύνη για τη λειτουργία κέντρων εκπαίδευσης αναλαμβάνουν σημαντικοί φορείς όπως η εκκλησία, οι κοινοτικές επιτροπές, τα φιλεκπαιδευτικά σωματεία και οι πλούσιοι ιδιώτες ομογενείς.

14 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Δεν υπήρχαν σχολικά κτήρια. Ως χώρος διδασκαλίας χρησιμοποιούνταν συνήθως μοναστήρια, εκκλησίες ή ιδιωτικές κατοικίες. Δύσκολα ανεγειρόταν σχολικό κτήριο. Στις αρχές του 18 ου αιώνα με δαπάνες του ιερομονάχου Γρηγορίου Σωτήρη χτίστηκε το πρώτο σχολείο στην Αθήνα και ονομάστηκε >. Τα λιγοστά σχολεία της περιόδου αυτής χτίζονταν στον περίβολο της εκκλησίας Ο δάσκαλος ήταν συνήθως κληρικός. Τα κτήρια αυτά ήταν μικρής χωρητικότητας με ορθογώνια κάτοψη που εξασφάλιζε τις βασικές ανάγκες διδασκαλίας, χωρίς όμως τους κατάλληλους χώρους υγιεινής.

15 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Επαναστατική περίοδος Το σύνταγμα του 1822 έδινε έμφαση στην παιδεία. Την χρονιά αυτή λειτούργησε το πρώτο αλληλοδιδακτικό σχολείο. Το τοπίο άλλαξε όταν υπουργός εσωτερικών έγινε ο Παπαφλέσσας, στη θητεία του οποίου φτιάχτηκαν τα πρώτα λιγοστά σχολεία. Τα σχολεία αυτά ήταν ορθογώνια, μικρά και στοιχειωδώς λειτουργικά.

16 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Τα Νεοκλασικά Σχολεία (Νεοκλασική Εποχή) Έως το 1894 το ελληνικό κράτος δεν κατασκεύασε κανένα σχολικό από το 1895 έως το 1920 ανεγέρθηκαν με κρατικές δαπάνες πεντακόσια περίπου διδακτήρια δημοτικής εκπαίδευσης από το 1920 έως το 1929 επιχορηγήθηκαν άλλα χίλια περίπου κοινοτικά διδακτήρια

17 Το 'Ελληνικό Σχολείο' στη Θεσσαλονίκη 1893, Θεσσαλονίκη

18 ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΝΑΔΡΟΜΗ Τα Σχολεία του 1930 Το 1930 συγκροτήθηκε στο Υπουργείο Παιδείας μια υπηρεσία που προχώρησε σε πλήρη αναθεώρηση της δομής και της μορφής του σχολικού κτηρίου Τα αποτελέσματα της επιτροπής αυτής ήταν εντυπωσιακά καθώς μέσα σε λίγα χρόνια κατασκευάστηκαν χιλιάδες αίθουσες και σχολεία σε όλη την Ελλάδα στα πρότυπα της τότε σύγχρονης αρχιτεκτονικής. Λειτουργικότητα των χώρων ένταξη στη μορφολογία του εδάφους αναίρεση του μνημειακού ύφους σύγχρονη κατασκευή

19 Δ. Πικιώνης

20 Δημοτικό σχολείο Π. Καραντινού κάτω από την ακρόπολη

21 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΣΚ Τα Σχολεία του ΟΣΚ Το 1962 ιδρύεται ο ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΙΡΙΩΝ, με αρχική διάρκεια ζωής 5 έτη Σκοπός: η υλοποίηση σχολικών υποδομών κατά τον πλέον ευέλικτο τρόπο Κύριος στόχος: η καταπολέμηση του αναλφαβητισμού Κατασκευάζει στην ύπαιθρο ολιγοθέσια σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Στις πόλεις προσπαθεί να εξασφαλίσει οικόπεδα για την ανέγερση Δημοτικών και Γυμνασίων Σχολείων Εκσυγχρονίζει την επίπλωση των σχολικών μονάδων και τις εφοδιάζει με τα απαραίτητα εξοπλιστικά μέσα για τα μαθήματα της Γεωγραφίας, της Ανθρωπολογίας, της Φυσικής, της Χημείας και της Γυμναστικής.

22 ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΟΥ ΟΣΚ Το έργο του Οργανισμού τα πρώτα πέντε χρόνια είναι πραγματικά αξιέπαινο. Για το λόγο αυτόν ο ΟΣΚ παύει να έχει μεταβατικό χαρακτήρα και αποστολή και μεταβάλλεται σε κύριο φορέα υλοποίησης της πολιτικής δημιουργίας σχολικής στέγης. Το 1978, οι ανάγκες για σχολικές κτιριακές υποδομές φαίνεται να μην έχουν καλυφθεί, παρά τις προσπάθειες της Πολιτείας, των Διοικήσεων του ΟΣΚ και των εργαζομένων σε αυτόν. Οι υπάλληλοι, από 50 που είχαν προσληφθεί την πρώτη 5ετία, φθάνουν τους 300, εντείνοντας τις προσπάθειες μελέτης και υλοποίησης των έργων.

23 Το σύγχρονο μοντέλο σχολικών κτηρίων του OΣK αποτελεί το τυποποιημένο σχέδιο διδακτηρίου με την επωνυμία ‘Ψυχάρης’. Άλλοι τύποι διδακτηρίων φέρουν τις επωνυμίες ‘Aθηνά’, ‘Eρατώ’, ‘Kάλβος’, ‘Θαλής’, ‘Παλαμάς’ κ.ά. 75ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών

24 1ο Γενικό Λύκειο Αγ. Δημητρίου ("στρογγυλό Ζενέτου")

25 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ

26 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Απαραίτητη προϋπόθεση για την κατασκευή σχολικών κτιρίων είναι να ληφθούν υπόψη κάποιες βασικές αρχές που αφορούν : την χωροθέτηση και το σχεδιασμό τους τη διαμόρφωση των εσωτερικών και αύλειων χώρων Να τηρούνται οι απαραίτητες προδιαγραφές για την πρόληψη ατυχημάτων. Να εξασφαλιστεί ο απαραίτητος εξοπλισμός

27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Κατά την χωροθέτηση του κτιρίου μέσα στο οικόπεδο πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα εξής: – Να εξασφαλίζεται αύλειος χώρος προστατευόμενος από το βορρά – Να εξασφαλίζεται καλός φωτισμός των αιθουσών

28 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Ο ανατολικός και ο δυτικός προσανατολισμός θα πρέπει να αποφεύγεται Κάθε λύκειο, δημοτικό και γυμνάσιο θα πρέπει να είναι τριώροφο ή και τετραώροφο αν δεν φτάνει ο χώρος του οικοπέδου. Το δάπεδο του κτιρίου θα πρέπει να είναι υπερυψωμένο κατά cm από τον διαμορφωμένο περιβάλλοντα χώρο.

29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Οι χώροι υγιεινής τοποθετούνται στο ισόγειο για την καλύτερη λειτουργία της αποχέτευσης, όμως να υπάρχει και τουαλέτα στο 2-3 όροφο του σχολείου σε περίπτωση ανάγκης. Να υπάρχουν 2 είσοδοι με πρόσβαση στην αυλή του σχολείου (με πρόσβαση αυτοκινήτου τουλάχιστον από την μια ). Η περίφραξη της αυλής του σχολείου να είναι ύψους 2 μέτρων. Στεγασμένοι χώροι να υπάρχουν στην αυλή ώστε να μπορούν τα παιδιά να βγουν έξω ακόμα και όταν βρέχει.

30 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Οι πόρτες να ανοίγουν προς τα έξω (για διευκόλυνση της εισόδου των μαθητών σε περίπτωση πυρκαγιάς κ.τ.λ ) Κάθε αίθουσα διδασκαλίας να έχει ύψος τουλάχιστον 3 μέτρα. Κάθε αίθουσα διδασκαλίας να έχει παροχή ηλεκτρικού για χρήση οπτικοακουστικών μέσων. Να υπάρχει αίθουσα πολλαπλών χρήσεων με υπερυψωμένη σκηνή. Να υπάρχει βιβλιοθήκη τουλάχιστον 47τμ.

31 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Να υπάρχει γραφείο για τους δασκάλους. Τα υποστυλώματα σε χώρους κυκλοφορίας δεν πρέπει να έχουν μυτερές ακμές, καθώς και οι προεξοχές και η διατομή τους πρέπει να είναι κατά το δυνατόν στρογγυλή. Οι χώροι διαλλείματος ή παιχνιδιού πρέπει να είναι ευδιάκριτοι και να μην παρεμβάλλονται εμπόδια

32 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Εκεί που οι σχάρες αποχετεύσεως είναι αναγκαίες πρέπει το πάνω μέρος τους να τοποθετείται περασιά με το δάπεδο. Οι σκάλες σε χώρους κυκλοφορίας πρέπει να ξεχωρίζουν με έντονο χρώμα ή φωτισμό ή διαφορετικό υλικό. Οι πόρτες σε στενούς διαδρόμους δεν πρέπει να βρίσκονται η μία απέναντι απ’ την άλλη. Οι δε ακτίνες ανοίγματος τους να μην διασταυρώνονται.

33 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Οι πόρτες εξόδων κινδύνου πρέπει να ασφαλίζονται μόνο από μέσα και με τρόπο που να μπορούν να τις ανοίξουν και παιδιά. Οι ντουλάπες και οι βιτρίνες που βρίσκονται χώρους διαλλειμάτων πρέπει να είναι προστατευμένες με μεταλλικό πλέγμα. Τα κλιμακοστάσια πρέπει να έχουν ευθύγραμμα σκέλη που να ενώνονται μεταξύ τους με ορθογώνια σκαλιά. Τα πατήματα πρέπει να έχουν διάμετρο cm.

34 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Τα κεκλιμένα επίπεδα στους διαδρόμους θα πρέπει να έχουν κλίση το πολύ ως 5%. Τα κάγκελα των εξωστών πρέπει να είναι ύψους 1,10m και η κατασκευή τους να μην επιτρέπει την αναρρίχηση παιδιών. Όπου απαιτούνται κάγκελα προστατευτικά στα υαλοστάσια των κτιρίων, αυτά θα πρέπει να είναι τοποθετημένα ώστε να εξασφαλίζεται ο καθαρισμός των υαλοστασίων. Οι ακμές των σταθερών ή κινητών εξοπλισμών πρέπει να είναι στρογγυλεμένες ή τουλάχιστον με αποτμημένες γωνίες.

35 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2: ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΚΤΗΡΙΩΝ Το εργαστήριο Χημείας -φυσικής όπου φυλάσσονται χημικές ουσίες πρέπει να ασφαλίζονται από την είσοδο αναρμόδιων ατόμων. Σε εργαστηριακούς χώρους που υπάρχει κίνδυνος πυρκαγιάς πρέπει οι παροχές ηλεκτρικών εγκαταστάσεων να κλείνουν με διακόπτες που βρίσκονται σε κεντρική θέση. Οι αποθηκευτικοί χώροι να διατάσσονται έτσι ώστε κατά την μεταφορά και αποθήκευση εργαλείων και υλικών να μην δημιουργούνται πρόσθετοι κίνδυνοι.

36 Στατιστικά στοιχεία σχολικών μονάδων – παιδικών ατυχημάτων

37

38

39

40

41 ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

42 Τα βιοκλιματικά σχολειά παρέχουν ένα παραγωγικό περιβάλλον μάθησης που βοηθά τους μαθητές να συνειδητοποιήσουν το φυσικό τους περιβάλλον καθώς και την αύξηση της ημερήσιας παρακολούθησης του σχολείου. Στόχος των βιοκλιματικών σχολείων είναι η δημιουργία ενεργειακών κτιρίων με ελάχιστη εκπομπή ρύπων στο περιβάλλον το οποίο θα αποτελεί πράσινο πνεύμονα προς την κοινωνία αλλά και σύμβολο περιβαλλοντικής ευαισθησίας.

43 ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΙ: Να υπάρχουν φεγγίτες σε όλα τα ανοίγματα για πλήρη φυσικό αερισμό και φωτισμό. Η τοποθέτηση φωτοβολταϊκών πάνελ στο δώμα για να παράγεται ηλεκτρική ενέργεια που είναι απαραίτητη για κάλυψη των αναγκών του κτιρίου σε φωτισμό. Η τοποθέτηση ηλιακών πάνελ για παραγωγή ζεστού νερού

44 ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Φύτευση περιμετρικά του δώματος με φυτά που παρέχουν καλή μόνωση στο κτίριο (π.χ θάμνος),παράγουν οξυγόνο αλλά και αποτελούν ένα συμβολικό στοιχείο για την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση των μαθητών Η χρήση ανοιχτών χρωμάτων στους τοίχους καθώς και η επικάλυψη με βλάστηση που συνεισφέρει στον δροσισμό και εμποδίζει τις ανακλάσεις. Χρήση αειθαλών δέντρων για τη δημιουργία φραγμάτων ήχου Η συλλογή του νερού της βροχής που θα χρησιμοποιηθεί στο πότισμα των φυτών.

45 ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

46 Η χρήση ανακλαστικών τζαμιών στα ανοίγματα των αιθουσών διδασκαλίας.

47 ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

48 Συμπερασματικά, τα «ΠΡΑΣΙΝΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» είναι γνωστά και ως υψηλής απόδοσης σχολεία καθώς αποτελούν μια κοινότητα εγκατάστασης που έχουν σχεδιαστεί και κατασκευαστεί να λειτουργούν με τρόπο οικολογικό. Ελαττώνουν τις επιπτώσεις κατασκευής κτιρίων στο περιβάλλον Αποτελούν παράδειγμα μίμησης για τις μελλοντικές γενιές «Διδάσκουν» ότι η ποιότητα του περιβάλλοντος είναι απαραίτητη για την μακροπρόθεσμη ευημερία-αειφορία.

49 ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΤΟ ‘‘ΕΞΥΠΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ’’… ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ

50 Πρόκειται για το ‘‘σχολείο του μέλλοντος’’ ή το ‘‘ΕΞΥΠΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ’’ που δημιουργήθηκε εξολοκλήρου από τη Microsoft Στεγάζεται σε ένα μοντέρνο λευκό κτήριο δεν υπάρχουν μαυροπίνακες, αλλά διαδραστικοί, με τους οποίους οι δάσκαλοι, οι οποίοι αποκαλούνται εκπαιδευτές, μπορούν να κάνουν ζουμ πάνω σε αυτά που έχουν γράψει, αλλά ακόμη και να συνδεθούν στο διαδίκτυο

51 ΕΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: ΤΟ ‘‘ΕΞΥΠΝΟ ΣΧΟΛΕΙΟ’’… ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ Οι μαθητές ή αλλιώς μαθητευόμενοι δεν κυκλοφορούν με τα βιβλία στο χέρι, καθώς ο καθένας έχει μαζί του το δικό του laptop έχουν μαγνητικές κάρτες οι οποίες πιστοποιούν την παρουσία τους στο μάθημα, αντικαθιστώντας το κλασσικό απουσιολόγιο προσέρχονται στο χώρο στις 9:15 π.μ. και φεύγουν στις 4:20 μ.μ

52 Η Microsoft ευελπιστεί ότι από αυτό το σχολείο θα βγει έτοιμο και ειδικά εκπαιδευμένο εργατικό δυναμικό το οποίο θα εντάξει στις επιχειρήσεις της.

53 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ;

54 ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ; Εσωτερική ποιότητα αερισμού Τα συμπτώματα της κακής «εσωτερικής ποιότητας αερισμού» ΕΠΑ περιγράφονται ως εξής: ερεθισμένα μάτια, μύτη και λαιμός αναπνευστικές λοιμώξεις ναυτία ζάλη πονοκέφαλοι και κόπωση ή υπνηλία αναφέρονται ως ‘‘σύνδρομο αρρώστου κτιρίου’’

55 ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ ΟΙ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΤΙΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΕΣ ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ; Σύνδεση ΕΠΑ με την απόδοση των μαθητών Η κακή εσωτερική ποιότητα αερισμού ΕΠΑ κάνει εκπαιδευτικούς και μαθητές άρρωστους, ενώ οι άρρωστοι μαθητές και εκπαιδευτικοί δεν μπορούν να αποδώσουν τόσο καλά όσο οι υγιείς Έχει αποδειχθεί πειραματικά ότι η βελτιωμένη ποιότητα αερισμού μειώνει τη συστηματική αποχή – απουσία λόγω ασθένειας.

56 Οι επιδράσεις του εξαερισμού στην απόδοση των μαθητών Ο σκοπός του εξαερισμού των τάξεων και των σχολικών κτιρίων είναι η απομάκρυνση ή αλλιώς η μείωση του ποσοστού των μικροβίων εντός κτιρίου. Τα σχολεία χρειάζονται καλό εξαερισμό για δύο λόγους: Α) επειδή τα παιδιά αναπνέουν μεγαλύτερη δόση αέρα ανάλογα το βάρος του σώματός τους σε αντίθεση με τους ενήλικες και Β) επειδή τα σχολεία έχουν λιγότερο χώρο για το πάτωμα ανά άτομο σε αντίθεση με τα περισσότερα γραφεία που βρίσκονται σε κτίρια

57 Οι επιδράσεις του εξαερισμού στην απόδοση των μαθητών Ένα από τα πρώτα συμπτώματα κακού εξαερισμού σε ένα κτίριο είναι η συγκέντρωση διοξειδίου του άνθρακα η οποία προκαλείται από την ανθρώπινη ανάσα Όταν τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα φτάνουν τα 1000 μέρη ανά εκατομμύριο (περίπου τρεις φορές απ’ ότι βρίσκεται στην ατμόσφαιρα) επακολουθούν: – πονοκέφαλοι – υπνηλία και – ανικανότητα στη συγκέντρωση.

58 Οι επιδράσεις του εξαερισμού στην απόδοση των μαθητών Τα αυξημένα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα στις σχολικές αίθουσες, τα οποία οφείλονται στον κακό εξαερισμό, οδηγούν σε: Μείωση της απόδοσης του μαθητή, όσον αφορά στη συγκέντρωσή του στα διαγωνίσματα Αύξηση των παραπόνων των μαθητών σχετικά με προβλήματα υγείας, σε σχέση με τάξεις όπου τα επίπεδα διοξειδίου του άνθρακα είναι χαμηλότερα.

59 Θερμοκρασία και Υγρασία η μαθητική απόδοση όσον αφορά τα πνευματικά καθήκοντα επηρεάζεται από τις αλλαγές στη θερμοκρασία. οι μαθητές θα αποδώσουν τα πνευματικά τους καθήκοντα καλύτερα σε χώρους όπου η υγρασία θα κρατείται σε μέτρια επίπεδα (40%-70%) Και μέτριες θερμοκρασίες στο εύρος των 68 με 74 βαθμούς Fahrenheit ή αλλιώς 20 με 23,3 βαθμούς Κελσίου

60 Φωτισμός Ο φωτισμός της τάξης παίζει έναν ιδιαίτερο ρόλο στην απόδοση των μαθητών οι μαθητές δεν μπορούν να μελετήσουν χωρίς επαρκή φωτισμό ο κατάλληλος φωτισμός – οδηγεί σε βελτίωση των βαθμών των διαγωνισμάτων – μειώνει τη μη συμμετοχική δράση του μαθητή στην τάξη και – παίζει έναν σημαντικό ρόλο στα επιτεύγματά του.

61 Φωτισμός Σύμφωνα με μελέτη (1999): οι μαθητές με περισσότερο φυσικό φωτισμό στην τάξη τους: – σημείωσαν πρόοδο 20% γρηγορότερα σε ένα χρόνο σε διαγωνίσματα στα μαθηματικά και 26% γρηγορότερα σε διαγωνίσματα ανάγνωσης σε αντίθεση με μαθητές οι οποίοι μάθαιναν σε περιβάλλον το οποίο λάμβανε τη λιγότερη ποσότητα φυσικού φωτός. Το συμπέρασμα είναι ότι το φυσικό φως ως παράγοντας που επηρεάζει τις επιδόσεις των μαθητών στα σχολεία, είναι ιδιαίτερα σημαντικός.

62 Ακουστική Η υψηλότερη απόδοση του μαθητή σχετίζεται με τα σχολεία που έχουν λιγότερη εξωτερική φασαρία Ο εξωτερικός θόρυβος προκαλεί αυξημένη δυσαρέσκεια στους μαθητές στις αίθουσες και Η υπερβολική φασαρία προκαλεί άγχος στους μαθητές

63 Ακουστική τα υψηλά επίπεδα θορύβου προκαλούν στρες. Το μέγεθος του θορύβου επηρεάζει: την προφορική αλληλεπίδραση την αναγνωστική κατανόηση την πίεση του αίματος τη νοητική επιτυχία και ίσως επιφέρει αισθήματα ανημποριάς, ανικανότητα στη συγκέντρωση και παρατεταμένη μη-συμμετοχή στα καθήκοντα. Μπορεί να μειώσει την ποιότητα της διδασκαλίας και εν τέλει της μάθησης.

64 Το μέγεθος του σχολείου Τα μικρά σχολεία μπορούν να μειώσουν τη βία και την διασπαστική συμπεριφορά Τα μικρά σχολεία μπορούν να βελτιώσουν ένα ευρύ φάσμα συμπεριφορών και στάσεων των μαθητών Τα μικρά σχολεία μπορούν να βελτιώσουν την συμπεριφορά των εκπαιδευτικών Η κοινή γνώμη επιβεβαιώνει την προτίμηση για τα μικρά σχολεία

65 Το μέγεθος της τάξης οι μικρότερες τάξεις είναι καλύτερες Από τους εκπαιδευτικούς που ρωτήθηκαν από το Public Agenda στις ΗΠΑ το 2000, ένα ποσοστό 70% απάντησε ότι οι μικρές σε μέγεθος τάξεις είναι πιο σημαντικές για την επιτυχία των μαθητών από τα μικρά σε μέγεθος σχολεία.

66 Παρουσίαση της εργασίας: «Πώς η τάξη μου γίνεται όμορφη και καλή και «δική» μου τάξη»

67 Στηρίχθηκε πάνω στις αρχές της Περιβαλλοντικής ψυχολογίας και της χωροπαιδαγωγικής, σύμφωνα με τις οποίες στοιχεία του δομημένου χώρου, η ποιότητά του (π.χ. θόρυβος, συνωστισμός) καθώς και η αισθητική του χώρου επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά τον ψυχισμό των ανθρώπων, πολύ δε περισσότερο των παιδιών- μαθητών, λόγω της ιδιαίτερης ευαισθησίας που τα χαρακτηρίζει.

68 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ

69 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ Το σχολείο και η τάξη αποτελούν τους πρώτους κοινωνικούς θεσμούς του παιδιού μετά την οικογένεια Η κοινωνικοποίηση στην οικογένεια αποτελεί κύρια φροντίδα των γονέων κάτι που δεν συμβαίνει στο σχολείο και στη σχολική τάξη καθώς την αναλαμβάνουν εξειδικευμένα πρόσωπα η κοινωνικοποίηση στο σχολείο είναι πιο στενά συνδεδεμένη με τους σκοπούς και τις λειτουργίες της κοινωνίας από αυτή τη οικογένειας. Αυτό συμβαίνει διότι στην οικογένεια μεταδίδονται βασικές αξίες και κανόνες ενώ στο σχολείο προσαρμόζεται στις απαιτήσεις και τις προσδοκίες της κοινωνίας.

70 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ Η κοινωνικοποίηση στο σχολείο και στην τάξη συντελείται στο πλαίσιο ποικίλων σχέσεων και καταστάσεων: διδασκαλία και η μάθηση αλλά και οι οργανωτικές ρυθμίσεις που αφορούν τη λειτουργία του σχολείου και της τάξης οι δραστηριότητες στο σχολείο βασίζονται σε κάποιους κανόνες και αρχές το παιδί μαθαίνει να λειτουργεί και να δρα σε τυπικά κοινωνικά περιβάλλοντα

71 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ η κοινωνικοποίηση στο σχολείο και στην τάξη αφορά και την προσωπική διάσταση των μαθητών η επικοινωνία δασκάλου-μαθητή αποτελεί για τα παιδιά μια κοινωνική δοκιμασία των προσωπικών τους χαρακτηριστικών οι αντιδράσεις των άλλων στην εκδήλωση αυτών των χαρακτηριστικών αποτελούν σημαντικούς συντελεστές για να ενισχύουν ή να απορρίπτουν αυτά τα χαρακτηριστικά οδηγώντας έτσι στη διαμόρφωση μια άλλης κοινωνικής ταυτότητας.

72 ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΑΤΟΜΟΥ Το σχολείο προετοιμάζει τους μαθητές για τις μελλοντικές τους θέσεις και τους ρόλους τους Έτσι όχι μόνο επιβάλλεται από το σχολείο να εξοικειώσει τους μαθητές σε αυτές τις θέσεις και τους ρόλους αλλά να τους διδάξει και τις αντίστοιχες δεξιότητες κοινωνικοποίηση της προσωπικότητας: σημαίνει ότι οι προσωπικές ιδιαιτερότητες, ανάγκες και διαθέσεις εντάσσονται και εκφράζονται στο πλαίσιο του κοινωνικού συνόλου της τάξης.

73 Σύγχρονο σχολείο και τοπική κοινωνία Η σχέση σχολείου-εκπαίδευσης και κοινωνίας είναι άμεση και αμφίδρομη Είναι πλέον αναγνωρισμένο από τους επιστήμονες ότι η λειτουργία του σχολείου έχει αλλάξει: – Δίνεται πλέον έμφαση σε έννοιες όπως: – Η μοναδικότητα του ατόμου Το σχολείο ως κοινωνική «πλατφόρμα»

74 Σύγχρονο σχολείο και τοπική κοινωνία Μαζί με την αλλαγή της λειτουργίας του σχολείου έχουν αλλάξει και οι ανάγκες του κτηριακού περιβάλλοντος. Το σύγχρονο σχολείο απαιτεί ποιότητα στα σχολικά κτήρια. Ο σχολικός χώρος πρέπει να ενθαρρύνει : – την ομαδικότητα – τη συνεργασία – να δημιουργεί ευχάριστες και θετικές αναμνήσεις από τη συμμετοχή στη μαθησιακή διαδικασία του μαθητή και – να προωθεί το διάλογο.

75 Σύγχρονο σχολείο και τοπική κοινωνία Το σχολείο αποτελεί σημείο αναφοράς σε μία κοινωνία, μικρότερη ή μεγαλύτερη. Αποτελεί αναπόσπαστο και δραστήριο τμήμα μιας κοινότητας. Η τοπική κοινωνία οφείλει και πρέπει να: – Συμμετέχει – Στηρίζει και – Ενισχύει το ρόλο του σχολείου. – Βρίσκεται συμπαραστάτης στη δράση του σχολείου, διασφαλίζοντας τη σωστή λειτουργία του σχολείου και τη δημιουργία ενός σωστού εκπαιδευτικού περιβάλλοντος.

76 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5:Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΤΟ ΝΗΣΙ ΤΗΣ ΛΕΥΚΑΔΑΣ Στη Λευκάδα, λόγος για εκκίνηση της εκπαίδευσης πραγματοποιήθηκε σε μία συνεδρίαση της τοπικής Κυβέρνησης στις 9 Μαΐου Προτάθηκε οι μαθητές να εκπαιδεύονται στην αρετή. Στις 30 Ιανουαρίου 1804 ψηφίζεται ο νόμος για την οργάνωση της Εκπαίδευσης στην Επτάνησο και ιδρύεται για πρώτη φορά δημόσιο σχολείο στη Λευκάδα.

77 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ Στα τετρατάξια σχολεία των 3 μεγαλύτερων νησιών και στο τριτάξιο της Λευκάδας διδάσκονταν: η ελληνική, η ιταλική, η γαλλική γλώσσα καθώς και Αριθμητική, Λογική, Γραμματολογία, Ρητορική, Γεωμετρία και Λατινικά. Όλοι όσοι προορίζονταν για δάσκαλοι εξετάζονταν από πενταμελή επιτροπή. Ενώ όλοι οι μαθητές του Προκαταρτικού ήταν υποχρεωμένοι να πληρώνουν δίδακτρα 3 τάλληρα το χρόνο. Η παιδεία δεν ήταν δωρεάν

78 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ Tο σχολείο Λευκάδας είχε τρεις τάξεις. Στην πρώτη τάξη διδασκόταν ανάγνωση και γραφή της ελληνικής και ιταλικής γλώσσας, καθώς και τους κανόνες τους (vadimenti). Στη δεύτερη τάξη διδάσκονταν η γαλλική και η λατινική γλώσσα, αριθμητική, οι Αρχές της Θρησκείας και της Ηθικής. Στην Τρίτη επίσης διδάσκονταν Γεωγραφία, λίγες γνώσεις Ιστορίας, Λογική, Φιλοσοφία, Ρητορική, Γεωμετρία, Χωρομετρία, Αριθμητική, γνώσεις των φυσικών φαινομένων, τα κυριότερα φυσικά προϊόντα, καθώς και το Σύνταγμα της Πολιτείας και οι κρατικοί κώδικες (codici).

79 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ Στο χώρο της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης ο αριθμός των σχολείων ήταν περιορισμένος: 1.το τριτάξιο Ελληνικό Σχολείο. 2.τετρατάξιο γυμνάσιο στην πόλη της Λευκάδας. 3.το Ελληνικό Σχολείο στη Βασιλική. 4.Ελληνικό Σχολείο του Άγιου Πέτρου. 5.Ελληνικό Σχολείο της Καρυάς που λειτούργησε με μία τάξη το , επανασυστήθηκε το και στη συνέχεια λειτούργησε ως Γεωργική Σχολή.

80 Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗ ΛΕΥΚΑΔΑ

81 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΑ Στην Καρυά το δημοτικό σχολείο λειτούργησε από το 1930 μέχρι το 1985 Ο αριθμός των μαθητών μειωνόταν δραστικά από το ΄70 και μετά Το στο σχολείο φοιτούσαν 155 μαθητές, το φοιτούσαν 109 μαθητές ενώ το το σύνολο των μαθητών έφτασε στους 52.

82 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΑ Το η Καρυά απέκτησε και λυκειακό παράρτημα. Τη πρώτη χρονιά λειτουργίας του λυκειακού παραρτήματος στην Καρυά στη πρώτη Λυκείου φοιτούσαν 26 μαθητές ενώ κατά το σχολική χρονιά έφταναν τους 91. Τέλος, το γυμνάσιο της Καρυάς στεγάζονταν σε δημόσια οικήματα, ευρύχωρα και με επάρκεια χώρων ώστε να καλύπτονται οι βασικές λειτουργικές ανάγκες.

83 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΚΑΡΥΑ

84

85

86

87

88

89 ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ

90

91

92

93

94 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Απευθυνθήκαμε στον πρώην διευθυντή κο Στραγαλινό Δημήτριο, ο οποίος υπηρέτησε 35 χρόνια σ’ αυτό το σχολείο και στον τωρινό διευθυντή κο Αργυρού Σωτήριο, ο οποίος υπηρετεί εδώ από το 1987, δηλαδή 26 χρόνια.

95 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τι γνωρίζετε για την ιστορία του κτηρίου; Υπήρχαν βοηθητικά κτήρια αρχικά ή μόνο το βασικό κτήριο; Αν δεν υπήρχαν πώς καλύπτονταν οι ανάγκες;

96 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Βλέπουμε ότι τα τελευταία χρόνια το μαθητικό δυναμικό έχει μειωθεί σημαντικά. Πώς ήταν αυτή η κατάσταση στο παρελθόν;

97 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Υπήρξαν μαθητές που κατόπιν διακρίθηκαν στην κοινωνία; Αν ναι, πώς Πώς κρίνετε τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των μαθητών διαχρονικά;

98 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Μπορείτε να μας περιγράψετε πως ήταν η συμπεριφορά και τα ήθη των μαθητών στο παρελθόν καθώς και αν υπάρχουν διαφορές διαχρονικά;

99 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Πριν από δύο χρόνια αντιμετωπίσαμε τον κίνδυνο της κατάργησης του Γυμνασίου- Λυκείου Καρυάς, κάτι που τελικά απετράπη. Ποια είναι η γνώμη σας για το θέμα αυτό; Ποιες κινήσεις θεωρείτε ικανοποιητικές προκειμένου να εξαλειφθεί ο κίνδυνος ολοκληρωτικά;

100 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Τι πιστεύετε ότι έχει προσφέρει το σχολείο αυτό στην κοινωνία;

101 ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ Ποια πιστεύετε ότι είναι η αιτία για τη μείωση των μαθητών στο σχολείο;

102 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η σημασία της εκπαίδευσης μέσα από συστηματική διδασκαλία και εξειδικευμένο προσωπικό και σε συγκεκριμένους χώρους φαίνεται από την αρχαιότητα και ουδέποτε αμφισβητήθηκε. Για το λόγο αυτό και δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή στο θέμα των σχολικών κτιρίων και υποδομών. Στην Ελλάδα παρατηρείται μία σειρά αλλαγών πάνω σ’ αυτό το θέμα, που επηρεάζεται από τα ιστορικά δεδομένα κάθε εποχής.

103 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Σήμερα υπάρχουν κανόνες και προδιαγραφές που τηρούνται κατά το σχεδιασμό και κατασκευή σχολικών μονάδων με στόχο τη δημιουργία καλύτερων και ασφαλέστερων συνθηκών την επίτευξη υψηλότερων ακαδημαϊκών επιδόσεων των μαθητών

104 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Ο μαθητής κοινωνικοποιείται στο σχολείο και στην τάξη μέσα από ένα πλαίσιο ποικίλων σχέσεων και καταστάσεων. Το σχολείο συντελεί στην κοινωνικοποίηση της προσωπικότητας, και ως εκ τούτου, η σχέση σχολείου- εκπαίδευσης και κοινωνίας είναι άμεση και αμφίδρομη.

105 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Το σχολείο αποτελεί σημείο αναφοράς σε μία κοινωνία, μικρότερη ή μεγαλύτερη. Αποτελεί αναπόσπαστο και δραστήριο τμήμα μιας κοινότητας.

106 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Η εκπαίδευση στο νησί της Λευκάδας ξεκινάει το 1802, στη δε Καρυά έχουμε ίδρυση του Ελληνικού σχολείου το

107 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ Πολλά έχουν αλλάξει από τότε μέχρι σήμερα….. Εκείνο που δεν έχει αλλάξει όμως είναι η αγάπη για το σχολείο και ο σεβασμός στις αξίες της εκπαίδευσης και της μόρφωσης

108 ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!!!


Κατέβασμα ppt "ΛΥΚΕΙΑΚΕΣ ΤΑΞΕΙΣ ΚΑΡΥΑΣ ΤΑΞΗ: Α’ PROJECT Α’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ: ΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΣΠΙΤΙ ΜΑΣ."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google