Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΑΪΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Υλοποίηση VoIP Τηλεφωνικού Κέντρου σε Πλατφόρμα ASTERISK με Δυνατότητα Υπηρεσίας Αφύπνισης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΑΪΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Υλοποίηση VoIP Τηλεφωνικού Κέντρου σε Πλατφόρμα ASTERISK με Δυνατότητα Υπηρεσίας Αφύπνισης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΑΪΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Υλοποίηση VoIP Τηλεφωνικού Κέντρου σε Πλατφόρμα ASTERISK με Δυνατότητα Υπηρεσίας Αφύπνισης

2 Περιεχόμενα Ιστορική Αναδρομή Εισαγωγή VoIP Εισαγωγή στο Asterisk Εφαρμογή του Asterisk Παραδείγματα

3 Ιστορική Αναδρομή Ιστορία και εξέλιξη του τηλεφώνου o Όργανο επικοινωνίας με σκοπό τη διαβίβαση της επικοινωνίας Πρόδρομοι του τηλεφώνου  Οπτική τηλεπικοινωνία-Ακουστική τηλεπικοινωνία  Τηλέγραφος 1774-Ελβετός George Luis Η εφεύρεση  Ο Bell εργαζόταν πάνω στην ιδέα της διαβίβασης της ομιλίας.  Το 1876 διαβιβάστηκε η πρώτη πλήρης πρόταση μέσω του τηλεφώνου Το μαγνητικό τηλέφωνο του Bell και η εξέλιξη  Το 1876 ο αμερικανικός εφευρέτης Αλέξανδρος Graham Bell παρήγαγε το πρώτο τηλέφωνο Ψηφιακά συστήματα επικοινωνιών  1 η (eniac),2 η (Λυχνίες αντικαθίστανται από τρανζίστορ),3 η (Ολοκληρωμένο Κύκλωμα),4 η Γενιά υπολογιστών

4 Εισαγωγή VoIP Ο όρος VoIP  Ως IP τηλεφωνία ορίζουμε τη μεταφορά φωνής πάνω από δίκτυα που βασίζονται στην τεχνολογία του Internet και πιο συγκεκριμένα, στο πρωτόκολλο IP. Πλεονεκτήματα του VoIP  Ενιαία υποδομή για δεδομένα και τηλεφωνία.  Μέγιστη αξιοποίηση της τηλεπικοινωνιακής υποδομής.  Βελτιωμένη επικοινωνία με απομακρυσμένους εργαζομένους.  Νέες υπηρεσίες. VoIP τηλεφωνικές συσκευές  Ειδικές τηλεφωνικές συσκευές ή μετατροπή υπάρχων.  Εναλλακτικά, η λύση των softphones ( X-lite,Express Talk, Iaxcomm )

5 Εισαγωγή VoIP Ποιότητα VoIP  Χρήση γραμμών μεγάλης χωρητικότητας, σε συνδυασμό με επαρκή εξοπλισμό δρομολόγησης. IP Τηλεφωνία  Πρωτόκολλο δικτύου (IP – Internet Protocol )  Πρωτόκολλα Μεταφοράς( TCP - UDP )  Εξασφάλιση ποιότητας υπηρεσίας ( RTP – RSVP )  Πρωτόκολλα σηματοδοσίας IP τηλεφωνίας  H.323-Τηλεδιασκέψη (µεταφορά φωνής, βίντεο, δεδοµένων)  SIP-Σηματοδοσία(multimedia data και control)  MGCP-ακολουθεί την μεθοδολογία την μεταγωγής πακέτων  IAX –Σηματοδοσία (αναπτύχθηκε καθαρά για VoIP και µετάδοση βίντεο)

6 Υλικά μέρη VoIP  VoIP Gateways  Μετατρέπουν εισερχόμενες PSTN/τηλεφωνικές γραμμές σε VOIP/SIP.  Συνδέουν ένα παραδοσιακό PBX/τηλεφωνικό σύστημα στο IP δίκτυο.  Αναλογικές μονάδες VoIP (ATCOMAG-188N 1xFXS)  Ψηφιακές μονάδες (SmartNode™ 4552 )

7 Εισαγωγή στο Asterisk Τοπικό δίκτυο κτιρίου Gateway Internet Εταιρικό δίκτυο δεδομένων Τοπικό δίκτυο κτιρίου Συσκευές IP PSTN Απλές τηλ. συσκευές Gateway VoIP Gateway Συσκευές IP Υποκατάστημα Β’ Υποκατάστημα Α’ PC - Softphone PC SoftphoneΣυσκευές IP Κινητοί χρήστες με υπολογιστή παλάμης

8 Εισαγωγή στο Asterisk Τι είναι το Asterisk  Μία πλατφόρμα ελεύθερου λογισμικού, “υβριδικής” πολύπλεξης με διαίρεση χρόνου (hybrid TDM), με δυνατότητες ιδιωτικού συστήματος μεταγωγής τηλεφωνίας - πακέτων φωνής (packet voice PBX) και συστήματος αμφίδρομης φωνητικής απόκρισης (IVR) με λειτουργίες αυτόματης κατανομής κλήσεων (ACD) Υποστηρίζει υπάρχοντα TDM πρωτόκολλα τηλεπικοινωνιών όπως το Ψηφιακό Δίκτυο Ενοποιημένων Υπηρεσιών (ISDN- BRA-PRI),τοΔημόσιο Τηλεπικοινωνιακό Δίκτυο Μεταγωγής (PSTN), το FXS, το FXO, το Ε1, το Τ1. Παράλληλα όμως υποστηρίζει και τα καινούργια VoIP (SIP,IAX, H.323,MGCP).

9 Εισαγωγή στο Asterisk Τα συστήματα PBX χρησιμεύουν στη ζεύξη μεταξύ των τερματικών (τηλέφωνο, fax, modem, κ.α.) που είναι συνδεδεμένα με το PBX και του δημόσιου τηλεπικοινωνιακού δικτύου μεταγωγής (PSTN). Το Asterisk παρέχει τη δυνατότητα δημιουργίας συστήματος αμφίδρομης φωνητικής απόκρισης. Το Asterisk μπορεί να λειτουργήσει σαν σύστημα ουρών αναμονής των κλήσεων και αυτόματης δρομολόγησης στην κατάλληλη ουρά.

10 Εισαγωγή στο Asterisk Αρχιτεκτονική του Asterisk  To Asterisk έχει σχεδιαστεί με κύρια προτεραιότητα την ευελιξία και τη συνδεσιμότητα, όπου συγκεκριμένα APIs ορίζουν τον πυρήνα του PBX συστήματος Ο πυρήνας του Asterisk  Μεταγωγέας PBX  Εκτελεστής Εφαρμογών  Μεταφραστής Codec  Χρονοπρογραμματιστής και Ελεγκτής Εισόδου/Εξόδου

11 Εισαγωγή στο Asterisk APIs Φόρτωσης Modules  Channel API  Διαχειρίζεται τον τύπο της σύνδεσης (VoIP, ISDN, POTS κλπ )  API Εφαρμογών  Επιτρέπει στα modules εφαρμογών να εκτελεστούν(τηλεδιάσκεψη, μεταφορά δεδομένων, φωνητικό ταχυδρομείο κλπ )  API Μετάφρασης Codec  Υποστηρίξει τους διάφορους τύπους κωδικοποίησης και αποκωδικοποίησης ήχου που υπάρχουν(GSM, μLaw, aLaw,mp3)  API Αρχείων  Είναι υπεύθυνο για την ανάγνωση,εγγραφή καθώς και αποθήκευση δεδομένων στο σύστημα

12 Εισαγωγή στο Asterisk

13 Μερικές Λειτουργίες και Δυνατότητες του Asterisk  Blacklists: Δημιουργία μαύρης λίστας εισερχομένων κλήσεων (συνήθως με χρήση caller id) και ξεχωριστή διαχείριση της ανάλογα με προσαρμοσμένους κανόνες  Call Detail Records: Αρχείο καταγραφής κλήσεων με στοιχεία όπως η ώρα έναρξη της κλήσης, η διάρκεια της κλήσης, το νούμερο του καλούντα, την κατάσταση της κλήσης, κ.α.  Call Forward: Προώθηση κλήσεων κατά βούληση ή ανάλογα με την κατάσταση (Κατειλημμένο, Δεν απαντά, κ.λ.π.)  Call Monitoring: Παρακολούθηση κλήσεων σε πραγματικό χρόνο ή καταγραφή τους για διασφάλιση ποιότητας υπηρεσιών.

14 Εισαγωγή στο Asterisk  Call Queuing: Ουρές αναμονής κλήσεων με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικής ή ανακοινώσεων κατά τη διάρκεια αναμονής.  Call Recording: Ηχογράφηση κλήσεων σε πραγματικό χρόνο.  Call Transfer: Μεταφορά κλήσεων από ένα νούμερο σε ένα άλλο.  Fax Transmit and Receive: Αποστολή/Λήψη φαξ και προώθηση στο .  Predictive Dialler: Αυτόματη κλήση σε τηλεφωνικά νούμερα. Χρησιμοποιείται σε τηλεφωνικά κέντρα (τηλε-μάρκετινγκ) και πραγματοποιεί κλήσεις προς πιθανούς πελάτες με χρήση εξειδικευμένων αλγορίθμων πρόβλεψης.

15 Εισαγωγή στο Asterisk  Roaming Extensions: Δυνατότητα περιαγωγής της extension σε οποιοδήποτε σημείο του κόσμου με πρόσβαση σε τηλεφωνικό δίκτυο ή στο internet.  Streaming Media Access: Δυνατότητα βιντεοκλήσης.  SMS Messaging: Αποστολή γραπτών μηνυμάτων  Voic Φωνητικό ταχυδρομείο  AGI (Asterisk Gateway Interface): Δυνατότητα αλληλεπίδρασης εξωτερικών προγραμμάτων με το Asterisk. Πλήρης διαχείριση του συστήματος σε επίπεδο λειτουργιών και κονσόλας.  Talk Detection: Αναγνώριση ομιλίας με χρήση του sphinx.

16 Εισαγωγή στο Asterisk Εγκατάσταση Asterisk  Θα εγκαταστήσουμε έναν εικονικό υπολογιστή με την βοήθεια του VMware Workstation έτσι ώστε να στήσουμε το τηλεφωνικό μας κέντρο  Θα χρησιμοποιήσαμε τα Ubuntu το οποίο είναι ανοικτού κώδικα, ελεύθερο και δωρέαν λειτουργικό σύστημα βασισμένο στον πυρήνα Linux  Έπειτα θα εγκαταστήσουμε τον Asterisk από την επίσημη σελίδα στο διαδίκτυο καθώς επίσης και το Asterisk ( GUI )

17 Εφαρμογή Asterisk Μερικές από τις παραμέτρους που μπορεί να πάρει το Asterisk κατά την εκκίνηση είναι  -r : Ξεκινάει την κονσόλα του Asterisk και συνδέεται σε μία οντότητα του Asterisk που ήδη τρέχει στο παρασκήνιο  -d :Ξεκινάει το Asterisk σε κατάσταση αποσφαλμάτωσης  -g :Σε απότομη διακοπή λειτουργίας τυπώνει τα μηνύματα σφάλματος σε αρχείο της επιλογής μας

18 Εφαρμογή Asterisk Για να συνδεθούμε στην κονσόλα του Asterisk  asterisk –r Asterisk , Copyright (C) Digium, Inc. and others. Created by Mark Spencer Asterisk comes with ABSOLUTELY NO WARRANTY; type 'core show warranty' for details. This is free software, with components licensed under the GNU General Public License version 2 and other licenses; you are welcome to redistribute it under certain conditions. Type 'core show license' for details. ================================================ Connected to Asterisk currently running on ubuntu (pid = 1503) ubuntu*CLI>

19 Εφαρμογή Asterisk Βρισκόμαστε στο περιβάλλον του Asterisk.Πάμε να δούμε μερικές εντολές  restart gracefully :Επανεκκίνηση Asterisk.  restart now :Επανεκκίνηση Asterisk άμεσα.  stop gracefully :Κλείσιμο Asterisk.  show version :Εμφάνιση έκδοσης του Asterisk.  help : Εμφάνιση λίστας βοήθεια ή βοήθεια σε μια εντολή.  agent logoff : Θέτει έναν χρ ἠ στη εκτός σύνδεσης.

20 Εφαρμογή Asterisk Dialplan:Εκεί ορίζεται ποιες συσκευές μπορούν να πραγματοποιήσουν και να δεχτούν κλήσεις και με ποιόν τρόπο και σειρά αυτό επιτυγχάνεται. Περιλαμβάνει τα :  contexts -Έτσι χωρίζουμε το πλήθος των extension που έχουμε στο σύστημά μας ώστε να τις χειριστούμε εντελώς ανεξάρτητα  extensions- Eίναι μία οδηγία που θα ακολουθήσει το Asterisk αν δεχθεί μία κλήση ή αν κάποιος χρήστης πληκτρολογήσει κάποια ψηφία exten =>νούμερο (ή όνομα), προτεραιότητα, εφαρμογή  Εφαρμογές- Εκτελούν συγκεκριμένες λειτουργίες σε μία κλήση  exten => 990,1,Agi(wakeup.php)

21 Εφαρμογή Asterisk [internal] include=>operator include=>vice-president [operator] ……. [outgoing] ……. [vice-president] include=>internal include=>outgoing include=>president include=>outgoing [president] include=>internal

22 Παραδείγματα Η πιο γνωστή εφαρμογή εικονικού IP τηλεφώνου είναι το Xlite το οποίο προσφέρεται δωρεάν στο διαδίκτυο. To κάνουμε εγκατάσταση στα Windows και στα Linux Κλήση στο Τηλεφωνικό Κέντρο της Digium  Για να το πετύχουμε αυτό θα πρέπει να κάνουμε κάποιες αλλαγές στο sip.conf αρχείο μας το οποίο υποδεικνύει με ποιο τρόπο το Asterisk χειρίζεται τις επικοινωνίες του πρωτοκόλλου sip  Επίσης θα κάνουμε κάποιες αλλαγές και στο exetensions.conf από το οποίο γίνεται ο χειρισμός και η δρομολόγηση των κλήσεων που περνάνε από τον Asterisk

23 Παραδείγματα sip.conf [general] context = default bindport = 5060 srvlookup = yes disallow = all allow = ulaw allow = gsm [100] type = friend username = 100 secret = 100 callerid=100 context = default host = dynamic nat=no extensions.conf [general] static = yes writeprotect = no clearglobalvars = no [globals] ring time= 20 [default] exten => 500,1,Playback(demo-abouttotry) exten => exten => 500,n,Playback(demo-nogo) exten => 500,n,Goto(888,6)

24 Παραδείγματα Κλήση Asterisk σε Asterisk  Προσθέτουμε έναν νέο χρήστη (101) κάτω ακριβώς από τον χρήστη (100) στο sip.conf αρχείο μας και στο extensions.conf γράφουμε τα εξής : sip.conf extensions.conf [101] [mini-pbx-internal] type = friend username = 101 Exten=>100,1,Dial(SIP/100) secret = 101 Exten=>101,1,Dial(SIP/101) callerid=101 context = default host = dynamic nat=no

25 Παραδείγματα Υπηρεσία Αφύπνισης στον Asterisk  O Asterisk μας δίνει την δυνατότητα να ορίσουμε μια ώρα της ημέρας που θέλουμε να δεχθούμε αυτόματα μια τηλεφωνική κλήση ως υπενθύμιση. O Asterisk μας επιτρέπει να τρέξουμε μια οποιαδήποτε εφαρμογή γραμμένη σε διάφορες γλώσσες προγραμματισμού όπως Perl, PHP, C, Pascal, Bourne Shell. Στα πλαίσια της εργασίας μας χρησιμοποιήσαμε ένα script,το οποίο είναι γραμμένο στην γλώσσα προγραμματισμού PHP και μας προσφέρει κλήσεις αφύπνισης με δυνατότητα αναβολής  Ο Asterisk μας επιτρέπει να τρέξουμε php αρχεία μέσα από τον φάκελο /var/lib/asterisk/agi-bin όπου εκεί θα βάλουμε τρία αρχείακια μας (wakeup.php, wake.inc,wakeconfirm.php) που δημιουργήσαμε

26 Παραδείγματα  Θα χρειαστεί να συμπληρώσουμε μερικές γραμμές στο extensions.conf για να δείξουμε στον Asterisk τι πρέπει να κάνει όταν καλέσουμε (990) για να εισάγουμε μια κλήση αφύπνισης exten => _1XX,1,Dial(SIP/${EXTEN}) exten => _1XX,n,Busy(3) exten => 990,1,Agi(wakeup.php) exten => 990,n,Playback(beep) exten => 990,n,Hangup() exten => 999,1,Agi(wakeconfirm.php) exten => 999,n,Playback(beep) exten => 999,n,Hangup() exten => 998,1,Answer() exten => 998,n,Musiconhold() exten => 998,n,Hangup()

27 Παραδείγματα Ανοίγουμε το Χlite smartphone που έχουμε κάνει εγκατάσταση νωρίτερα και καλούμε το 990 για να εισάγουμε μια κλήση αφύπνισης μας Πράγματι θα ακούσουμε μια φωνή να μας καλωσορίζει και να μας ζητά να εισάγουμε την ώρα που επιθυμούμε να μας πάρει πίσω ο Asterisk.Όταν λάβουμε την κλήση αφύπνισης έχουμε την δυνατότητα να αναβάλουμε την κλήση για πέντε,δέκα, είκοσι λεπτά Οι φωνητικές οδηγίες είναι ακριβέστατες και πολύ εύκολα μπορεί κάποιος να εισάγει, ακυρώσει καθώς και να αναβάλει την κλήση αφύπνισης


Κατέβασμα ppt "ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕΣΑΪΚΟΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ Υλοποίηση VoIP Τηλεφωνικού Κέντρου σε Πλατφόρμα ASTERISK με Δυνατότητα Υπηρεσίας Αφύπνισης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google