Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 1 ΑΜΑΛΙΑ ΚΑΤΣΙΚΗ ΔΗΜΗΤΡΑ ΤΣΑΟΥΣΗ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές-Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ

2 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ  ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ  ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ  ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ  ΚΡΙΤΙΚΗ  ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ  ΕΠΙΛΟΓΟΣ - ΑΠΟΡΙΕΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΕΡ. 20΄ 2

3 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ(ΓΕΝΙΚΑ) 3  Παιδαγωγικοί  Ψηφιακός γραμματισμός  Γνωστικοί

4 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 4 ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ  Γνωστικοί Κατανόηση της ύπαρξη της γεωγραφικής και κοινωνικής γλωσσικής ποικιλότητας και των κοινωνικών περιστάσεων που εξυπηρετεί. Διερεύνηση από τους μαθητές της ιδιαίτερης χρήση της γλώσσας των νέων στον προφορικό λόγο και της διαφοροποίησης της, στο γραπτό κείμενο. Ανακάλυψη των αιτιών που ωθούν τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν διαφορετικό γλωσσικό κώδικα. Προβληματιστός πάνω σ΄ ένα ευαίσθητο και επίκαιρο γλωσσικό ζήτημα ώστε να εξαλειφθούν τυχόν γλωσσικές προκαταλήψεις. Εξοικείωση με την κατανόηση και παραγωγή γραπτού πολυτροπικού κειμένου.

5 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 5 ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ  Παιδαγωγικοί στόχοι Καλλιέργεια της ικανότητας αξιολόγησης της πληροφορίας με βάση τη χρησιμότητα της. Ανάπτυξη κριτικής σκέψης. Ανάπτυξη από τους μαθητές της συνεργασίας και του ομαδικού πνεύματος, μέσα από την ομαδοσυνεργατική μέθοδο. Προσέγγιση της γνώσης με αυτενέργεια, αναλαμβάνοντας κεντρικό και ενεργητικό ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία. Ανταλλαγή και σύγκριση ιδεών και γνώσεων.

6 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 6 ΣΤΟΧΟΙ ΣΕΝΑΡΙΟΥ  Ψηφιακός γραμματισμός Ανάπτυξη και αξιοποίηση από τους μαθητές, δεξιοτήτων για αναζήτηση, χρήση και αξιολόγηση πληροφοριών στο διαδίκτυο. Συνεργατική λειτουργία, για την παραγωγή λόγου με τη χρήση του επεξεργαστή κειμένου. Κατηγοριοποίηση δεδομένων και στοιχείων σε πίνακα, στον επεξεργαστή κειμένου. Αξιοποίηση εργαλείων Web02

7 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 7  Μαθητές: 5 ομάδες των πέντε ατόμων, με κατανεμημένους ρόλους: Πλοηγού στο διαδίκτυο. Συλλέκτη πληροφοριών. Γραμματέα-κειμενογράφου. Παρουσιαστή. Συνδέσμου με άλλες ομάδες.

8 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 8  Αναζήτηση στο διαδίκτυο πληροφοριών, σχετικές με τις γεωγραφικές και κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες.  Βοήθεια από συγκεκριμένες ιστοσελίδες.  Απόκτηση πρωταγωνιστικού ρόλου στη διαδικασία της διδασκαλίας από τους μαθητές.  Ο εκπαιδευτικός, υποκινητής, οργανωτής, και καθοδηγητής.

9 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 9 Το βαθμός εξοικείωσής τους με τις νέες τεχνολογίες και τα λογισμικά γενικής χρήσης.  Ανάληψη των ρόλων από τους μαθητές. Χρήση ενός Η/Υ από κάθε ομάδα.  Διαχωρισμός μαθητών με κριτήρια : Τις ιδιαίτερες δεξιότητες των μαθητών.

10 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 10  Α΄ Φάση (1η διδακτική ώρα) Αξιοποίηση του προτζέκτορα. Προβολή σελίδας του ψηφιακού σχολείου.

11 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 11  Α΄ Φάση (1η διδακτική ώρα) Μετάβαση στο διαδραστικό εμπλουτισμένο βιβλίο.

12 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 12  Α΄ Φάση (1η διδακτική ώρα) Προβολή των κειμένων στις σελίδες 21 και 29 στο διαδραστικό εμπλουτισμένο βιβλίο Έκφρασης-Έκθεσης Ά Λυκείου

13 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 13 Επιλογή, με βάση τα ενδιαφέροντα που αναδεικνύει η συζήτηση των μαθητών, της θεματολογίας της κάθε ομάδας. Συμμετοχή των μαθητών σε συζήτηση στρογγυλής τραπέζης, όπου σχολιάζουν όσα είδαν και άκουσαν.  Α΄ Φάση (1η διδακτική ώρα)

14 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 14 Ενεργοποίηση από τους μαθητές του φυλλομετρητή και ακολουθώντας τις οδηγίες που έχουν τα φύλλα εργασίας, επίσκεψη στις ηλεκτρονικές διευθύνσεις που τους δίνονται. Μετακίνηση στο εργαστήριο πληροφορικής.  Β΄ Φάση (2-3 διδακτική ώρα) Επιλογή των σημαντικότερων για τη δημιουργία της παρουσίαση τους.

15 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 15 Τήρηση σημειώσεων με βάση τις οποίες θα αξιολογηθούν. Συγκέντρωση, στη βιβλιοθήκη του σχολείου. Παρουσίαση των εργασιών των μαθητών.  Γ΄ Φάση (4 διδακτική ώρα) Συμπλήρωση ενός τελευταίου, κοινό για όλες τις ομάδες, φύλλου εργασίας

16 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΠΟΡΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ ΣΕΝΑΡΙΟΥ 16 Ξενάγηση των μαθητών στο  Δ΄ Φάση (5 διδακτική ώρα) Δημιουργία ενός εννοιολογικού χάρτη.

17 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΚΡΙΤΙΚΗ 17 Την εξοικείωσή των μαθητών με τα ηλεκτρονικά εργαλεία που θα χρησιμοποιήσουν.  Διάρκεια σεναρίου : 4 έως 5 διδακτικές ώρες. Εξαρτάται από: Τις τυχόν δυσκολίες που θα προκύψουν.  Η όλη διαδικασία: Δεν είναι χρονοβόρα. Ακολουθεί το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών. Δεν ανατρέπει το σχολικό προγραμματισμό.

18 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 18 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ  1 η ΟΜΑΔΑ (Γεωγραφικές ποικιλίες) Πληκτρολόγηση των λέξεων: διάλεκτος, ιδίωμα, ιδιωτισμός, ιδιωματισμός. Δημιουργία ενός πίνακα στον επεξεργαστή κειμένου. Μια στήλη οι παραπάνω λέξεις. Στη διπλανή στήλη αντιγραφή και επικόλληση της σημασίας τους. Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής.

19 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 19 ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ  1 η ΟΜΑΔΑ (Γεωγραφικές ποικιλίες) Μελέτη των παρακάτω πηγών:  ΤΣΑΚΩΝΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟΣ  ΤΑ ΕΛΛΗΝΟΦΩΝΑ ΧΩΡΙΑ ΤΗΣ ΝΟΤΙΑΣ ΙΤΑΛΙΑΣ  ΥΜΝΟΣ ΤΗΣ ΑΕΚ ΣΤΗΝ ΠΟΝΤΙΑΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ  ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΙΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΔΙΑΛΕΚΤΟΙ Δημιουργία ενός πολυτροπικού κειμένου 4 διαφανειών. Σύνοψη βασικών πληροφοριών για τις γεωγραφικές ποικιλίες.

20 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ  2 η ΟΜΑΔΑ [H γλώσσα των νέων (αργκό)] Μεταφορά από την ιστοσελίδα: Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ της συνομιλία που υπάρχει, στον επεξεργαστή κειμένου. Χρωματισμός από τους μαθητές με ένα χρώμα της αρεσκείας τους, των λέξεων που θεωρούν ότι ανήκουν στη γλώσσα των νέων. Δημιουργία ενός πίνακα όπου θα φαίνεται η σημασία τους. Βοήθεια από την ιστοσελίδα: ΜΑΘΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ...ΦΛΑΣΑΡΕΙΣ

21 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ  2 η ΟΜΑΔΑ [H γλώσσα των νέων (αργκό)] Σύνταξη ενός κειμένου, στο οποίο οι μαθητές θα αφηγηθούν τη συνομιλία των δύο νέων κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές, ώστε να είναι κατανοητό σε ηλικιωμένο αποδέκτη. Μελέτη των παρακάτω πηγών και δημιουργία ενός πολυτροπικού κειμένου 4 διαφανειών στο πρόγραμμα παρουσίασης. ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΑΡΓΚΟ ΓΛΩΣΣΑΡΙ ΤΗΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΑΡΓΚΟΓΛΩΣΣΑΡΙ ΤΗΣ ΝΕΑΝΙΚΗΣ ΑΡΓΚΟ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗ …ΦΛΑΣΑΡΕΙΣ Πηγές

22 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Παρακολούθηση από την ιστοσελίδα: 4 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΙ ΕΣΤΙ....ΜΠΑΛΙΤΣΑ της εκπομπής4 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΙ ΕΣΤΙ....ΜΠΑΛΙΤΣΑ από τη αρχή έως το 3.30 λεπτό. Χρωματισμός από τους μαθητές όσων λέξεων ανήκουν στη γλώσσα του ποδοσφαίρου. Δημιουργία ενός πίνακα όπου θα φαίνεται η σημασία τους. Βοήθεια από την ιστοσελίδα:  3 η ΟΜΑΔΑ (Η γλώσσα του ποδοσφαίρου) Απομαγνητοφώνηση της εκπομπής και μεταφορά του κειμένου στον επεξεργαστή κειμένου. Η ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΑΡΓΚΟ

23 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Σύνταξη ενός κειμένου, στο οποίο οι μαθητές θα αφηγηθούν τα αναφερόμενα στο απόσπασμα, κάνοντας τις απαραίτητες αλλαγές ώστε να είναι κατανοητό σε μια συμμαθήτριά τους, που δεν γνωρίζει τίποτα από ποδόσφαιρο. Μελέτη των παρακάτω πηγών και δημιουργία μιας παρουσίασης 4 διαφανειών, η οποία θα περιλαμβάνει συνοπτικά βασικές πληροφορίες για τη γλώσσα του ποδοσφαίρου. Πηγές  3 η ΟΜΑΔΑ (Η γλώσσα του ποδοσφαίρου) ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ 4 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΙ ΕΣΤΙ....ΜΠΑΛΙΤΣΑ4 ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΣΕ ΓΥΝΑΙΚΑ ΤΙ ΕΣΤΙ....ΜΠΑΛΙΤΣΑ Η ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΙΚΗ ΑΡΓΚΟ

24 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Παρακολούθηση από την ιστοσελίδα: ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ, το διάστημα του video, από το έως το λεπτό.ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Χρωματισμός από τους μαθητές, όσων λέξεων ανήκουν στη γλώσσα των στρατιωτών. Δημιουργία ενός πίνακα όπου θα φαίνεται η σημασία τους. Βοήθεια από την ιστοσελίδα:  4 η ΟΜΑΔΑ (Η γλώσσα των στρατιωτών) Απομαγνητοφώνηση της εκπομπής και μεταφορά της στον επεξεργαστή κειμένου. ΚΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ!

25 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Αφήγηση του περιεχομένου του συγκεκριμένου αποσπάσματος από τους μαθητές, στην καθηγήτριά τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι κατανοητό από αυτήν. Μελέτη των παρακάτω πηγών και δημιουργία μιας παρουσίασης 4 διαφανειών, η οποία θα περιλαμβάνει συνοπτικά βασικές πληροφορίες για τη γλώσσα των στρατιωτών. Πηγές ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΑΡΘΡΟ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΤΑ ΝΕΑ ΚΑΙ Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΕΧΕΙ ΤΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΟΥ!  4 η ΟΜΑΔΑ (Η γλώσσα των στρατιωτών)

26 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Παρακολούθηση από την ιστοσελίδα: ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ, το διάστημα του video, από το έως το λεπτό.ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Χρωματισμός από τους μαθητές, όσων λέξεων ανήκουν στη γλώσσα του διαδικτύου. Δημιουργία ενός πίνακα όπου θα φαίνεται η σημασία τους. Βοήθεια από την ιστοσελίδα:  5 η ΟΜΑΔΑ (Η γλώσσα του διαδικτύου) Απομαγνητοφώνηση της εκπομπής και μεταφορά του κειμένου στον επεξεργαστή κειμένου. Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ:ΛΕΞΙΚΟ ΓΙΑ CHAT

27 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Αφήγηση του περιεχομένου του συγκεκριμένου αποσπάσματος από τους μαθητές, στη μητέρα τους με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι κατανοητό από αυτήν. Μελέτη των παρακάτω πηγών και δημιουργία μιας παρουσίασης 4 διαφανειών, η οποία θα περιλαμβάνει συνοπτικά βασικές πληροφορίες για τη γλώσσα του διαδικτύου. Πηγές ΣΤΑΣΕΙΣ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΝΕΩΝ Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ- ΤΑ GREEKLISHΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ- ΤΑ GREEKLISH Η ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ:ΛΕΞΙΚΟ ΓΙΑ CHAT ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΟΤΕ: ΣΤΗ ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΤΟ 'ΠΕΣ;ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΟΤΕ: ΣΤΗ ΜΑΝΑ ΣΟΥ ΤΟ 'ΠΕΣ;  5 η ΟΜΑΔΑ (Η γλώσσα του διαδικτύου)

28 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα ΦΥΛΛΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΟΜΑΔΩΝ Κατασκευή ενός εννοιολογικού χάρτη, στον οποίο να φαίνεται η σχέση ανάμεσα στην ελληνική γλώσσα και τις διάφορες ποικιλίες της, γεωγραφικές - κοινωνικές.  ΚΟΙΝΟ ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

29 ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία -Τσαούση Δήμητρα 29 ΕΠΙΛΟΓΟΣ - ΑΠΟΡΙΕΣ


Κατέβασμα ppt "ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ - ΕΚΘΕΣΗ – ΕΚΦΡΑΣΗ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ Γλώσσα και Γλωσσικές Ποικιλίες Γεωγραφικές- Κοινωνικές γλωσσικές ποικιλίες Εισηγήτριες: Κατσίκη Αμαλία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google