Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος
Νηπιο και λοιμωξεισ Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος

2 Λοιμωξη - Ορισμοσ Η παθολογική διεργασία μετά από έκθεση του ανθρώπου σε κάποιον παθογόνο οργανισμό βακτηρίδια ιοί παράσιτα μύκητες

3 λΟΙΜΩΞΗ Επαφή ανθρώπινου οργανισμού – μικροβίου
Είσοδος μικροβίου στον οργανισμό Πολλαπλασιασμός του μικροβίου Βλάβη στον οργανισμό Προυπόθεση: διάσπαση των αμυντικών μηχανισμών του ξενιστή

4 ΜΙΚΡΟΒια «εξυπνα οντα»
Πολλαπλασιάζονται Εξαπλώνονται Μεταδίδονται από ξενιστή σε ξενιστή Σταγονίδια Σίελος Εντεροστοματική οδός Σεξουαλική επαφή Υγρά σώματος Αρθρόποδα – μεταφορείς Σπονδυλωτά ζώα

5 Λοιμωξη - μεταδοση Άμεση επαφή με τα χέρια
στρεπτόκοκκος, σταφυλόκοκκος Έμμεση επαφή, δηλ. ανταλλαγή αντικειμένων RSV, αδενοιοί, ρινοιοί… Εντεροστοματική οδός ηπατίτιδα Α Μεγάλα σταγονίδια (βήχας, -τ-) αναπνευστικός ιός, γρίπης, παραγρίπης, μηνιγγιτιδόκοκκος, στρεπτόκοκκος… Μικρά σταγονίδια γρίπη Βιολογικά υλικά ηπατίτιδα Β Συνδυασμένη μεταφορά ανεμευλογιά, ρινοιοί Οι λοιμώξεις μεταδίδονται με ….

6 Λοιμωξη Ελαφρές π.χ. κοινό κρυολόγημα Βαρύτατες π.χ. μηνιγγίτιδα, HIV
Οξείες Χρόνιες

7 Λοιμωξη - επιδημιολογια σε νηπιαγωγειο
Οξείες λοιμώξεις, συνήθως ιογενείς Αναπνευστικού Γαστρεντερικού

8 Γιατι αρρωσταινουν συχνοτερα τα παιδια;
Γιατι αρρωσταινουν συχνοτερα τα παιδια; Άμυνα Συγχρωτισμός Συνήθειες των παιδιών Ιογενείς λοιμώξεις συχνά μεταδίδονται κατά το ασυμπτωματικό στάδιο ή και μετά την ανάρρωση Ακατάλληλα κτίρια Τήρηση - επιτήρηση των κανόνων υγιεινής Η επιστροφή του παιδιού που πάσχει από κάποια λοίμωξη στο σχολείο πριν την πλήρη ανάρρωσή του

9

10 Δηλαδη γιατρε το παιδι εχει ιωση ή κρυωσε παλι στο σχολειο;
Δηλαδη γιατρε το παιδι εχει ιωση ή κρυωσε παλι στο σχολειο; Η έκθεση στο κρύο μπορεί να προκαλέσει νόσο; Ποιος είναι ο ρόλος της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος σε αυτή τη διαδικασία;

11 Η εκθεση στο κρυο μπορει να προκαλεσει νοσο ;
Το χειμώνα αρρωσταίνουμε συχνότερα Η γρίπη εμφανίζεται το χειμώνα 1-2 ημέρες πριν ένιωθα ένα αίσθημα ευαισθησίας στο κρύο Συγχρωτισμός σε μικρούς, κλειστούς χώρους αυξάνει την πιθανότητα επαφής με τους ιούς Συμμετοχή των παιδιών σε ομαδικές δραστηριότητες Όλα ξεκινούν από την κοινή παραδοχή ότι τον χειμώνα αρρωσταίνουμε περισσότερο, ενώ η γρίπη εμφανίζεται επίσης τους χειμερινούς μήνες όπου έχουμε και το δυσάρεστο αίσθημα του ψύχους. Οι περισσότεροι επίσης που πάσχουν από συμπτώματα γριπώδους συνδρομής αναφέρουν 1-2 ημέρες πριν την έναρξη των συπτωμάτων είχαν ένα αίσθημα ευαισθησίας στο Τους χειμερινούς μήνες ο συγχρωτισμός σε μικρούς, κλειστούς χώρους αυξάνει την πιθανότητα επαφής με τους ιούς , ενώ η συμμετοχή των παιδιών σε ομαδικές δραστηριότητες (σχολείο, παιδότοποι , πάρτυ) αυξάνουν τη μεταδοτικότητα μεταξύ των παιδιών και από αυτά στη συνέχεια σε γονείς και φίλους. Αυτά όλα κάτι σημαίνουν και πιθανόν συνδέονται μεταξύ τους, όμως η εξήγηση έρχεται από επιστημονικά κρύοδεδομένα και όχι από δοξασίες. Ναι Αλλά

12 Ποιοσ ειναι ο ρολοσ τησ θερμοκρασιασ του περιβαλλοντοσ σε αυτη τη διαδικασια;
Αναπνευστικό σύστημα (μύτη – πνεύμονες) Βλέννη: εγκλωβίζει μικροσωματίδια, ιούς βακτηρίδια Κροσσωτό επιθήλιο: Μετακίνηση της βλέννης προς τα έξω (φύκια στο βυθό) Έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες – βλέννη παχύρευστη – δυσκίνητη - χάνει την ικανότητα να διώχνει προς τα έξω τον εισβολέα (ιό)

13 Ποιοσ ειναι ο ρολοσ τησ θερμοκρασιασ του περιβαλλοντοσ σε αυτη τη διαδικασια;
Ρινική κοιλότητα Θέρμανση του κρύου αέρα μέσω διαστολής των τριχοειδικών αγγείων Η διαστολή των αγγείων προκαλεί αύξηση στην παραγωγή βλέννης, περισσότερο παχύρευστης και λιγότερο αποτελεσματικής Επίπτωση στην άμυνα του οργανισμού, αλλά από μόνο του δεν αποτελεί αίτιο για να νοσήσει ένα άτομο (επιβεβαιώνεται από μελέτες)

14 Κρυωμα = ιωση Καταρροή Φαρυγγαλγία Δακρύρροια

15 συμπερασμα Για να αναπτυχθεί οποιαδήποτε αναπνευστική νόσος, απαραίτητη προυπόθεση είναι η επαφή με κάποιον ιό ή βακτήριο Η πιθανότητα επαφής είναι ανάλογη του χρόνου που διαβιώνουμε σε συνθήκες συγχρωτισμού Αν υπάρξει έκθεση ή παρατεταμένη έκθεση στο κρύο μπορεί να αυξηθεί η πιθανότητα εμφάνισης της νόσου

16 Επιδημιολογικη παρεμβαση κανονεσ υγιεινησ
Πλύσιμο χεριών (παιδιών + προσωπικού) Απολύμανση χώρων (δάπεδα, κουζίνα,WC,παιχνίδια) Αερισμός χώρων

17 Επιδημιολογικη παρεμβαση
Τήρηση και ολοκλήρωση των προγραμμάτων εμβολιασμού Οδηγίες αντιμετώπισης της γρίπης

18 Προσωπικη προστασια και περιορισμοσ τησ διασπορασ των ιων

19 Οδηγιεσ για την προσωπικη υγιεινη και τον περιορισμο τησ μεταδοσησ
Σκέπασε το στόμα σου και τη μύτη κατά το βήχα ή το φτάρνισμα με χαρτομάντιλο, πέταξέ το στη συνέχεια στο καλάθι και πλύνε τα χέρια σου Αν δεν έχεις χαρτομάντιλο μην χρησιμοποιείς την παλάμη σου, αλλά την έσω επιφάνεια του αγκώνα. Αν δεν το καταφέρεις, να πλύνεις τα χέρια σου. Πλύνε τα χέρια σου με σαπούνι το λιγότερο για δευτερόλεπτα ή με ειδικό αλκοολούχο διάλυμα ή μαντηλάκια εμποτισμένα με αλκοόλη. Τρίψε τα χέρια σου μέχρι να στεγνώσουν . Μην ξεπλένεις με νερό στη συνέχεια

20 Οδηγιεσ για την προσωπικη υγιεινη και τον περιορισμο τησ μεταδοσησ
Πλένε τα χέρια σου συχνά όταν ο ίδιος ή κάποιος με τον οποίο είσαι σε επαφή είναι άρρωστος Πλύνε τα χέρια σου πριν πιάσεις σκεύη φαγητού Όταν είσαι εκτός σπιτιού σε περίοδο σοβαρών επιδημιών, έχε μαζί σου αντισηπτικά μαντηλάκια Όταν τα χέρια σου δεν έχουν πλυθεί μην τα βάζεις στο στόμα, τη μύτη ή τα μάτια Να έχεις καλή φυσική κατάσταση με ελαφρύ φαγητό (φρούτα, σαλάτες) άσκηση και επαρκή ύπνο. Σε περίοδο σοβαρών επιδημιών εσείς και τα παιδιά σας, να αποφεύγετε τις περιττές κοινωνικές συναναστροφές

21

22

23 Οδηγιεσ για την προσωπικη υγιεινη και τον περιορισμο τησ μεταδοσησ
Δίδαξε στο παιδί σου τους παραπάνω τρόπους υγιεινής και προστασίας, για να τους εφαρμόζει στο σχολείο και οπουδήποτε εκτός σπιτιού

24 Καθαρισμοσ και αποστειρωση αντικειμενων στο σπιτι και στο σχολειο
Διάβασε προσεχτικά τις οδηγίες χρήσης (καθαριστικά, αντισηπτικά) Μην αναμειγνύεις καθαριστικά και αντισηπτικά (χλώριο – αμμωνία) Καθάρισε και αποστείρωσε τις λείες επιφάνειες κοινής χρήσης (τραπέζια, καρέκλες, κουζίνα, τηλέφωνο) με προιόντα που παίζουν διπλό ρόλο, καθαρισμού και αποστείρωσης Φρόντιζε οι επιφάνειες να είναι στεγνές πριν καθαριστούν Αν δεν έχεις προιόντα εμπορίου μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια κουταλιά της σούπας διάλυμα χλωρίνης σε 1λτ νερό. Να φοράς γάντια για την προστασία των χεριών. Αφού δράσει το δ/μα του χλωρίου για 5-8 λεπτά να ξεπλύνεις την επιφάνεια με νερό

25 Καθαρισμοσ και αποστειρωση αντικειμενων στο σπιτι και στο σχολειο
Καθαρισμοσ και αποστειρωση αντικειμενων στο σπιτι και στο σχολειο Καθάριζε με αλκοολούχα μαντηλάκια πόμολα, τηλέφωνο, χερούλι ψυγείου, φούρνου, το ποντίκι του υπολογιστή και ότι άλλο χρησιμοποιείται από άλλους Τοποθέτησε 1-2 καλάθια αχρήστων σε θέσεις που να διευκολύνουν όλους να ρίχνουν τα χαρτομάντιλα ή άλλα μολυσμένα αντικείμενα. Μην βάζεις μέσα εκεί τα χέρια σου και μετά το άδειασμα πλύνε τα χέρια σου

26 Υποχονδριακή συμπεριφορά
Μικροβιοφοβία Καλή συνήθεια!

27 Μετρα για την προστασια μαθητων, δασκαλων, λοιπου προσωπικου νηπιαγωγειου
Εκπαίδευση μαθητών, δασκάλων και λοιπού προσωπικού στα μέτρα που αναφέρθηκαν Έχετε πολλούς και καθαρούς λουτήρες για το συνεχές πλύσιμο των χεριών με σαπούνι ή με δοχεία αλκοολούχου διαλύματος που είναι στηριγμένα στον τοίχο Μην αφήνετε τους μαθητές να μοιράζονται τα προσωπικά τους είδη, πολύ περισσότερο να δοκιμάζουν από το φαγητό των άλλων, να πίνουν νερό από κοινό ποτήρι Καθαρίζετε συχνά με αλκοολούχα δ/τα ή χλωρίνη πόμολα, θρανία, γραφεία, καθίσματα

28

29 Μετρα για την προστασια μαθητων, δασκαλων, λοιπου προσωπικου νηπιαγωγειου
Τα παιχνίδια να είναι πλαστικά και ξύλινα με λείες επιφάνειες και ανεξίτηλα χρώματα για εύκολο καθάρισμα και αποστείρωση Αν δεν μπορείτε να στείλετε άμεσα στο σπίτι του ένα άρρωστο παιδί απομονώστε το εως ότου απομακρυνθεί Μην επιτρέπετε στους εκπαιδευτικούς να έρχονται άρρωστοι στη δουλειά και μην παραλαμβάνετε παιδιά που είναι γνωστό ότι είναι άρρωστα Να είστε σε στενή επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών

30 Μετρα για την προστασια μαθητων, δασκαλων, λοιπου προσωπικου νηπιαγωγειου
Αν είναι εφικτό αραιώστε τον πληθυσμό των μαθητών σε κάθε τάξη, σε περιόδους επιδημίας απομακρύνετε τα παιδιά κατά την ώρα του μαθήματος.

31 Γενικα μετρα προστασιασ σε περιοδο εξαρσησ
Μην κάνετε άσκοπες μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς Αποφεύγετε τις κοινωνικές εκδηλώσεις, όπου συγκεντρώνονται πολλά άτομα και την παρακολούθηση παραστάσεων σε κλειστό χώρο Σε κοινόχρηστους χώρους όπου δεν έχετε τη δυνατότητα να πλύνετε τα χέρια σας, αποφεύγετε να πιάνετε τα πόμολα, αλυσίδες, …νομίσματα…..

32 Απολυτεσ Ενδειξεισ παραμονησ του παιδιου στο σπιτι
Αδυνατεί να παρακολουθήσει το ημερήσιο πρόγραμμα, γιατί δεν αισθάνεται καλά Έχει ανάγκη αυξημένης φροντίδας, δηλαδή πρέπει κάποιος να είναι συνέχεια δίπλα του γιατί, αν και η ασθένειά του φαίνεται να έχει περάσει, απαιτεί ακόμη προσοχή

33 Απολυτεσ Ενδειξεισ παραμονησ του παιδιου στο σπιτι
Οξεία γαστρεντερίτιδα διάρροια με αίμα και βλέννα Συμπτώματα ύποπτα για μηνιγγίτιδα Ερπητική στοματίτιδα Ηπατίτιδα Α Αμυγδαλίτιδα , μολυσματικό κηρίο, οστρακιά 48 ώρες μετά τη χορήγηση του αντιβιοτικού Ιλαρά, ερυθρά, παρωτίτιδα, ανεμευλογιά σύμφωνα με τις οδηγίες του ιατρού

34 Ευχαριστώ….


Κατέβασμα ppt "Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google