Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος

2  Η παθολογική διεργασία μετά από έκθεση του ανθρώπου σε κάποιον παθογόνο οργανισμό βακτηρίδια ιοί παράσιτα μύκητες

3  Επαφή ανθρώπινου οργανισμού – μικροβίου  Είσοδος μικροβίου στον οργανισμό  Πολλαπλασιασμός του μικροβίου  Βλάβη στον οργανισμό  Προυπόθεση: διάσπαση των αμυντικών μηχανισμών του ξενιστή

4  Πολλαπλασιάζονται  Εξαπλώνονται  Μεταδίδονται από ξενιστή σε ξενιστή  Σταγονίδια  Σίελος  Εντεροστοματική οδός  Σεξουαλική επαφή  Υγρά σώματος  Αρθρόποδα – μεταφορείς  Σπονδυλωτά ζώα

5  Άμεση επαφή με τα χέρια  στρεπτόκοκκος, σταφυλόκοκκος  Έμμεση επαφή, δηλ. ανταλλαγή αντικειμένων  RSV, αδενοιοί, ρινοιοί…  Εντεροστοματική οδός  ηπατίτιδα Α  Μεγάλα σταγονίδια (βήχας, -τ-)  αναπνευστικός ιός, γρίπης, παραγρίπης, μηνιγγιτιδόκοκκος, στρεπτόκοκκος…  Μικρά σταγονίδια  γρίπη  Βιολογικά υλικά  ηπατίτιδα Β  Συνδυασμένη μεταφορά  ανεμευλογιά, ρινοιοί

6  Ελαφρές π.χ. κοινό κρυολόγημα  Βαρύτατες π.χ. μηνιγγίτιδα, HIV  Οξείες  Χρόνιες

7  Οξείες λοιμώξεις, συνήθως ιογενείς  Αναπνευστικού  Γαστρεντερικού

8  Άμυνα  Συγχρωτισμός  Συνήθειες των παιδιών  Ιογενείς λοιμώξεις συχνά μεταδίδονται κατά το ασυμπτωματικό στάδιο ή και μετά την ανάρρωση  Ακατάλληλα κτίρια  Τήρηση - επιτήρηση των κανόνων υγιεινής  Η επιστροφή του παιδιού που πάσχει από κάποια λοίμωξη στο σχολείο πριν την πλήρη ανάρρωσή του

9

10  Η έκθεση στο κρύο μπορεί να προκαλέσει νόσο;  Ποιος είναι ο ρόλος της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος σε αυτή τη διαδικασία;

11 Ναι Αλλά  Το χειμώνα αρρωσταίνουμε συχνότερα  Η γρίπη εμφανίζεται το χειμώνα  1-2 ημέρες πριν ένιωθα ένα αίσθημα ευαισθησίας στο κρύο  Συγχρωτισμός σε μικρούς, κλειστούς χώρους αυξάνει την πιθανότητα επαφής με τους ιούς  Συμμετοχή των παιδιών σε ομαδικές δραστηριότητες

12  Αναπνευστικό σύστημα (μύτη – πνεύμονες)  Βλέννη: εγκλωβίζει μικροσωματίδια, ιούς βακτηρίδια  Κροσσωτό επιθήλιο: Μετακίνηση της βλέννης προς τα έξω (φύκια στο βυθό)  Έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες – βλέννη παχύρευστη – δυσκίνητη - χάνει την ικανότητα να διώχνει προς τα έξω τον εισβολέα (ιό)

13  Ρινική κοιλότητα  Θέρμανση του κρύου αέρα μέσω διαστολής των τριχοειδικών αγγείων  Η διαστολή των αγγείων προκαλεί αύξηση στην παραγωγή βλέννης, περισσότερο παχύρευστης και λιγότερο αποτελεσματικής  Επίπτωση στην άμυνα του οργανισμού, αλλά από μόνο του δεν αποτελεί αίτιο για να νοσήσει ένα άτομο (επιβεβαιώνεται από μελέτες)

14  Καταρροή  Φαρυγγαλγία  Δακρύρροια

15  Για να αναπτυχθεί οποιαδήποτε αναπνευστική νόσος, απαραίτητη προυπόθεση είναι η επαφή με κάποιον ιό ή βακτήριο  Η πιθανότητα επαφής είναι ανάλογη του χρόνου που διαβιώνουμε σε συνθήκες συγχρωτισμού  Αν υπάρξει έκθεση ή παρατεταμένη έκθεση στο κρύο μπορεί να αυξηθεί η πιθανότητα εμφάνισης της νόσου

16  Πλύσιμο χεριών (παιδιών + προσωπικού)  Απολύμανση χώρων (δάπεδα, κουζίνα,WC,παιχνίδια)  Αερισμός χώρων

17  Τήρηση και ολοκλήρωση των προγραμμάτων εμβολιασμού  Οδηγίες αντιμετώπισης της γρίπης

18

19  Σκέπασε το στόμα σου και τη μύτη κατά το βήχα ή το φτάρνισμα με χαρτομάντιλο, πέταξέ το στη συνέχεια στο καλάθι και πλύνε τα χέρια σου  Αν δεν έχεις χαρτομάντιλο μην χρησιμοποιείς την παλάμη σου, αλλά την έσω επιφάνεια του αγκώνα. Αν δεν το καταφέρεις, να πλύνεις τα χέρια σου.  Πλύνε τα χέρια σου με σαπούνι το λιγότερο για δευτερόλεπτα ή με ειδικό αλκοολούχο διάλυμα ή μαντηλάκια εμποτισμένα με αλκοόλη. Τρίψε τα χέρια σου μέχρι να στεγνώσουν. Μην ξεπλένεις με νερό στη συνέχεια

20  Πλένε τα χέρια σου συχνά όταν ο ίδιος ή κάποιος με τον οποίο είσαι σε επαφή είναι άρρωστος  Πλύνε τα χέρια σου πριν πιάσεις σκεύη φαγητού  Όταν είσαι εκτός σπιτιού σε περίοδο σοβαρών επιδημιών, έχε μαζί σου αντισηπτικά μαντηλάκια  Όταν τα χέρια σου δεν έχουν πλυθεί μην τα βάζεις στο στόμα, τη μύτη ή τα μάτια  Να έχεις καλή φυσική κατάσταση με ελαφρύ φαγητό (φρούτα, σαλάτες) άσκηση και επαρκή ύπνο.  Σε περίοδο σοβαρών επιδημιών εσείς και τα παιδιά σας, να αποφεύγετε τις περιττές κοινωνικές συναναστροφές

21

22

23  Δίδαξε στο παιδί σου τους παραπάνω τρόπους υγιεινής και προστασίας, για να τους εφαρμόζει στο σχολείο και οπουδήποτε εκτός σπιτιού

24  Διάβασε προσεχτικά τις οδηγίες χρήσης (καθαριστικά, αντισηπτικά)  Μην αναμειγνύεις καθαριστικά και αντισηπτικά (χλώριο – αμμωνία)  Καθάρισε και αποστείρωσε τις λείες επιφάνειες κοινής χρήσης (τραπέζια, καρέκλες, κουζίνα, τηλέφωνο) με προιόντα που παίζουν διπλό ρόλο, καθαρισμού και αποστείρωσης  Φρόντιζε οι επιφάνειες να είναι στεγνές πριν καθαριστούν  Αν δεν έχεις προιόντα εμπορίου μπορείς να χρησιμοποιήσεις μια κουταλιά της σούπας διάλυμα χλωρίνης σε 1λτ νερό. Να φοράς γάντια για την προστασία των χεριών. Αφού δράσει το δ/μα του χλωρίου για 5-8 λεπτά να ξεπλύνεις την επιφάνεια με νερό

25  Καθάριζε με αλκοολούχα μαντηλάκια πόμολα, τηλέφωνο, χερούλι ψυγείου, φούρνου, το ποντίκι του υπολογιστή και ότι άλλο χρησιμοποιείται από άλλους  Τοποθέτησε 1-2 καλάθια αχρήστων σε θέσεις που να διευκολύνουν όλους να ρίχνουν τα χαρτομάντιλα ή άλλα μολυσμένα αντικείμενα. Μην βάζεις μέσα εκεί τα χέρια σου και μετά το άδειασμα πλύνε τα χέρια σου

26  Υποχονδριακή συμπεριφορά  Μικροβιοφοβία  Καλή συνήθεια!

27  Εκπαίδευση μαθητών, δασκάλων και λοιπού προσωπικού στα μέτρα που αναφέρθηκαν  Έχετε πολλούς και καθαρούς λουτήρες για το συνεχές πλύσιμο των χεριών με σαπούνι ή με δοχεία αλκοολούχου διαλύματος που είναι στηριγμένα στον τοίχο  Μην αφήνετε τους μαθητές να μοιράζονται τα προσωπικά τους είδη, πολύ περισσότερο να δοκιμάζουν από το φαγητό των άλλων, να πίνουν νερό από κοινό ποτήρι  Καθαρίζετε συχνά με αλκοολούχα δ/τα ή χλωρίνη πόμολα, θρανία, γραφεία, καθίσματα

28

29  Τα παιχνίδια να είναι πλαστικά και ξύλινα με λείες επιφάνειες και ανεξίτηλα χρώματα για εύκολο καθάρισμα και αποστείρωση  Αν δεν μπορείτε να στείλετε άμεσα στο σπίτι του ένα άρρωστο παιδί απομονώστε το εως ότου απομακρυνθεί  Μην επιτρέπετε στους εκπαιδευτικούς να έρχονται άρρωστοι στη δουλειά και μην παραλαμβάνετε παιδιά που είναι γνωστό ότι είναι άρρωστα  Να είστε σε στενή επικοινωνία με τους γονείς των μαθητών

30  Αν είναι εφικτό αραιώστε τον πληθυσμό των μαθητών σε κάθε τάξη, σε περιόδους επιδημίας απομακρύνετε τα παιδιά κατά την ώρα του μαθήματος.

31  Μην κάνετε άσκοπες μετακινήσεις με τα μέσα μαζικής μεταφοράς  Αποφεύγετε τις κοινωνικές εκδηλώσεις, όπου συγκεντρώνονται πολλά άτομα και την παρακολούθηση παραστάσεων σε κλειστό χώρο  Σε κοινόχρηστους χώρους όπου δεν έχετε τη δυνατότητα να πλύνετε τα χέρια σας, αποφεύγετε να πιάνετε τα πόμολα, αλυσίδες, …νομίσματα…..

32  Αδυνατεί να παρακολουθήσει το ημερήσιο πρόγραμμα, γιατί δεν αισθάνεται καλά  Έχει ανάγκη αυξημένης φροντίδας, δηλαδή πρέπει κάποιος να είναι συνέχεια δίπλα του γιατί, αν και η ασθένειά του φαίνεται να έχει περάσει, απαιτεί ακόμη προσοχή

33  Οξεία γαστρεντερίτιδα  διάρροια με αίμα και βλέννα  Συμπτώματα ύποπτα για μηνιγγίτιδα  Ερπητική στοματίτιδα  Ηπατίτιδα Α  Αμυγδαλίτιδα, μολυσματικό κηρίο, οστρακιά  48 ώρες μετά τη χορήγηση του αντιβιοτικού  Ιλαρά, ερυθρά, παρωτίτιδα, ανεμευλογιά σύμφωνα με τις οδηγίες του ιατρού

34 Ευχαριστώ….


Κατέβασμα ppt "Υπάρχει τρόπος προστασίας; Καραμήτσιου Όλγα Παιδίατρος."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google