Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

N Πετοσφαίριση Καθιστών n Sitting Volleyball n Σκορδίλης & Ζαχαράκης.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "N Πετοσφαίριση Καθιστών n Sitting Volleyball n Σκορδίλης & Ζαχαράκης."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 n Πετοσφαίριση Καθιστών n Sitting Volleyball n Σκορδίλης & Ζαχαράκης

2 Ένας μαθητής επιστρέφει στο σχολείο (Κ.) n Ο Κ. είναι μαθητής της Γ’ Γυμνασίου. Πρόσφατα είχε ένα τροχαίο ατύχημα με μηχανή. Δυστυχώς άργησε να μεταφερθεί στο νοσοκομείο και οι γιατροί αναγκάστηκαν να ακρωτηριάσουν το δεξί του πόδι, πάνω από το γόνατο. Επέστρεψε στο σχολείο, 3 μήνες μετά το ατύχημα και εντάχθηκε εκ νέου στο σχολικό πρόγραμμα. n Πώς θα τον βοηθήσετε να ενταχθεί στο μάθημα της φυσικής αγωγής;

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13 n ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ-ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ:

14 n Εμφανίστηκε το 1956 στην Ολλανδία n Ο πρώτος ανεπίσημος διεθνής αγώνας έγινε το 1967 n Το 1978 όμως, ο International Sports Organisation for the Disabled (ISOD) sanctioned the sport and sponsored an official international tournament in 1979 at Haarlem, Netherlands (το 1978 λοιπόν ήταν η χρονιά κλειδί για το αγώνισμα) DisabledHaarlemNetherlandsDisabledHaarlemNetherlands

15 n Έκανε την εμφάνιση του σαν Παραολυμπιακό αγώνισμα το 1980 (Paralympic Games in 1980) στους άνδρες. Paralympic GamesParalympic Games n Στις γυναίκες για πρώτη φορά το 2004 (Women's sitting volleyball was added to the program for the 2004 Summer Paralympics in Athens, Greece) 2004 Summer ParalympicsAthensGreece 2004 Summer ParalympicsAthensGreece n Η Διεθνής Ομοσπονδία: The World Organisation Volleyball for Disabled (WOVD). Ιδρύθηκε το 1980 στην Ολλανδία, από τον Pieter Joon.

16 n Από τα σημαντικότερα ομαδικά αθλήματα n Προσομοιάζει την πετοσφαίριση όρθιων n Διαστάσεις γηπέδου (10 x 6m), ύψος φιλέ (1,15 και 1,05m για άντρες και γυναίκες αντίστοιχα) n Στην επαφή με μπάλα ακουμπάνε οι γλουτοί (τουλάχιστον ένας) n 6 βασικοί και 6 αναπληρωματικοί παίκτες

17 n Κατηγοριοποίηση αθλητών-Classification of athletes n Volleyball: συμμετέχουν αθλητές/ τριες με κινητική αναπηρία (is open to athletes with a physical disability who meet the minimum disability requirements for volleyball). Η αναπηρία είναι μόνιμη (must be permanent - either progressive or non-progressive). n Volleyball: συμμετέχουν αθλητές/ τριες με κινητική αναπηρία (is open to athletes with a physical disability who meet the minimum disability requirements for volleyball). Η αναπηρία είναι μόνιμη (must be permanent - either progressive or non-progressive). n Αθλητές με εκφυλιστική αναπηρία, έχουν προσωρινή- κατηγοριοποίηση και επαναξιολογούνται τακτικά [Athletes with progressive physical disabilities (i.e., muscular dystrophy, multiple sclerosis, etc.) are given a temporary classification and must be classified at each competition]

18 n Οι αθλητές μπορούν να έχουν διαφορετικές αναπηρίες, όπως εγκεφαλική παράλυση, ακρωτηριασμό, μυϊκή δυστροφία, πολλαπλή σκλήρυνση, κοκ

19 n Οι αθλητές έχουν μια ‘κατηγορία’, ανάλογα με την αναπηρία: A, B & C (το Α δίνεται σε αθλητές/ τριες με ελάχιστους περιορισμούς λόγω αναπηρίας και το C σε αθλητές/ τριες με υψηλούς περιορισμούς) n Πχ: C : ακρωτηριασμός σε άνω ή κάτω άκρο πάνω από τον αγώνα ή γόνατο, σοβαρή νευρολογική βλάβη που συνιστά μυϊκή παράλυση ή αδυναμία, ή σοβαρό περιορισμό στο εύρος τροχιάς n Β: ακρωτηριασμός σε άνω ή κάτω άκρο κάτω από τον αγώνα ή γόνατο, μέτρια νευρολογική βλάβη που συνιστά μέτρια μυϊκή παράλυση ή αδυναμία, ή και περιορισμό στο εύρος τροχιάς

20 n Α: ακρωτηριασμός σε άνω ή κάτω άκρο κάτω από τον αγώνα ή γόνατο, κοντά στην άρθρωση του αστραγάλου ή του καρπού, μικρή νευρολογική βλάβη που συνιστά ελάχιστη μυϊκή παράλυση ή αδυναμία ή περιορισμό στο εύρος τροχιάς n Σε διεθνείς αγώνες, μια ομάδα συνήθως έχει: ένα παίκτη από την Α κατηγορία, 4 παίκτες από την Β κατηγορία και 1 παίκτη από την C κατηγορία

21 n Οι κανονισμοί πάντως υπαγορεύουν ότι: n Α) πρέπει να υπάρχει τουλάχιστον ένας C αθλητής στο γήπεδο, ανά πάσα στιγμή n Β) μπορεί να υπάρχει μόνο ένας Α αθλητής στο γήπεδο ανά πάσα στιγμή n Γ) μπορεί να υπάρχει οποιοσδήποτε συνδυασμός από Β και C αθλητές στο γήπεδο, ανά πάσα στιγμή (χωρίς Α αθλητή) n Δ) Κάθε ομάδα μπορεί να έχει συνολικά, μέχρι δύο Α αθλητές

22 Βίντεο (Αγωνιστικά επεισόδια, συστήματα, Παραολυμπιακοί Λονδίνου)

23 Κινητική αναπηρία – πετοσφαίριση Κανονισμοί - γενικά n 10μ. Χ 6μ n Γραμμή επίθεσης στα 2μ από το φιλέ n ‘Ράλι σκορ’ n Ύψος του φιλέ στα 1,2 μ. για τους άντρες και 1μ. για τις γυναίκες n Μπάλα συνήθως ανοιχτόχρωμη (άσπρη) ή πολύχρωμη (μπλε και κίτρινη) n Περιφέρεια περίπου 65 με 67 εκατοστά n Επαφή με το έδαφος (δύο ή και ένας γλουτός)

24 Κινητική αναπηρία – πετοσφαίριση Κανονισμοί - γενικά n n Οι αθλητές σε επίσημο αγώνα καθιστής πετοσφαίρισης μπορούν να φορούν μακριά παντελόνια, και να κάθονται κατευθείαν στο έδαφος. Δεν επιτρέπεται όμως να χρησιμοποιούν σορτς ή φόρμες με υπερβολικά παχιά επένδυση - υφάσματα που τους δίνουν πλεονέκτημα ύψους κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού. n n Οι ΚΦΑ μπορούν να τροποποιήσουν αυτόν τον κανονισμό στο μάθημα τους, δίνοντας το δικαίωμα στους μαθητές τους ή στους αθλητές να κάθονται σε χαλάκι γυμναστικής για άνεση ή και σε στρώματα.

25 Κινητική αναπηρία – πετοσφαίριση Κανονισμοί - γενικά n n Έναρξη (κορώνα - γράμματα), νίκη σε 3 σετ (25π), ή σε 15π αν είναι ισόπαλο 2-2 n n Τρεις επαφές n n Ο σχηματισμός της ομάδας είναι παρόμοιος με την πετοσφαίριση ορθίων n n Μπλοκ του σέρβις από τους μπροστινούς επιτρέπεται όταν η μπάλα βρίσκεται στο μπροστινό μέρος του γηπέδου n n Ένας αμυντικός στην καθιστή πετοσφαίριση μπορεί να εκτελέσει επιθετικό χτύπημα από οποιοδήποτε ύψος της μπάλας, με δεδομένο ότι οι γλουτοί του δεν αγγίζουν ή δεν προσπερνούν την γραμμή επίθεσης

26 Κινητική αναπηρία – πετοσφαίριση Κανονισμοί - γενικά n n Απαραίτητες δεξιότητες: η πάσα, το επιθετικό χτύπημα (καρφί), το μπλοκ και το σέρβις n n Κατά τη διάρκεια μιας ενέργειας (πάσα, μανσέτα, καρφί, μπλοκ) οι αθλητές/ μαθητές δεν επιτρέπεται να σηκωθούν ή να κάνουν βήματα. Επιπλέον, οφείλουν να παραμένουν σε επαφή με το γήπεδο-έδαφος, με όποιο σημείο του σώματος τους επιλέγουν ανάμεσα στους ώμους και τους γοφούς ή τους γλουτούς. Ένα στιγμιαίο σήκωμα των γλουτών επιτρέπεται κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού (όχι όταν κάνουν επαφή με τη μπάλα).

27 Βίντεο (1-15)

28 Barbara Krahe & Colette Altwasser (2006) n Αλλαγή αρνητικών στάσεων για άτομα με κινητικές αναπηρίες -Changing negative attitudes towards persons with physical disabilities: An experimental intervention n Journal of Community and Applied Social Psychology, 16, 59-69 n University of Potsdam, Department of Psychology, Potsdam, Germany

29 Σκοπός n Να αλλάξει τις αρνητικές στάσεις (attitudes) για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία, σε μαθητές γυμνασίου στη Γερμανία n Για τους σκοπούς της έρευνας αξιολογήθηκαν οι στάσεις 70 μαθητών της 3 ης γυμνασίου (1 η μέτρηση) και επαναξιολογήθηκαν στο τέλος του προγράμματος παρέμβασης (2 η μέτρηση) καθώς και 3 μήνες αργότερα (3 η μέτρηση)

30 Μέθοδος n Πειραματική μέθοδος n Οι μαθητές (26 αγόρια και 44 κορίτσια) χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: n α) γνωστική παρέμβαση (cognitive intervention), n β) γνωστική και συμπεριφορική παρέμβαση (cognitive and behavioural intervention), n γ) χωρίς παρέμβαση-ομάδα ελέγχου (no intervention-control group)

31 Εργαλείο Μέτρησης Στάσεων n Ερωτηματολόγιο: Questionnaire About Attitudes Towards the Physically Disabled (Seifert & Bergmann, 1983) n Στάσεις: η τάση των ανθρώπων να αξιολογούν μια συγκεκριμένη οντότητα (πρόσωπο, έννοια, πράγμα) με θετικό ή αρνητικό τρόπο. Οι στάσεις εκφράζουν τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι ανταποκρίνονται, αποδέχονται και συμπεριφέρονται ο ένας στον άλλον μέσα σε διάφορες κοινωνικές ομάδες όπως εργασιακοί χώροι και σχολεία (Cowden and Megginson,1988) n οι στάσεις εκφράζουν μια ομάδα πεποιθήσεων που επηρεάζονται από το συναίσθημα και προδιαθέτουν το άτομο να εκδηλώσει κάποια συγκεκριμένα είδη συμπεριφοράς (Slininger και συνεργάτες 2000).

32

33 n 38 negative statements (38 αρνητικές προτάσεις που καταγράφουν τις στάσεις) για άτομα με κινητικές αναπηρίες, 7-βάθμια κλίμακα τύπου Likert, από totally disagree (0) έως totally agree (6) n 4 παράγοντες: 1) αίσθημα αβεβαιότητας - feelings of uncertainty or unease, 2) περιορισμοί λειτουργικότητας - reduced functional competency, 3) συναισθηματική αστάθεια - emotional instability and 4) απόρριψη ένταξης - rejection of integration n Συμπεριφορά-Behavior: Στάσεις-Attitudes, Πρόθεση- Intention, ΑΕΣ-Perceived Behavioral Control & Σημαντικοί Άλλοι-Important Others

34 n Πειραματική παρέμβαση: n Γνωστική παρέμβαση-Cognitive intervention: πληροφορίες για κινητικές αναπηρίες και έθεσε προβληματισμούς για στερεοτυπικές απόψεις σχετικές με την αναπηρία (πληροφορίες) n Παρέμβαση με στόχο την συμπεριφορά-Behavioral intervention: συμμετοχή σε 3 θεματικές ενότητες με Παραολυμπιακά αγωνίσματα και διδασκαλία από αθλητές Παραολυμπιακών Αγώνων. Στη συνέχεια παιχνίδι και βιωματική εμπειρία (παιχνίδι με sitting volleyball, wheelchair basketball & goalball)

35 Αποτελέσματα n Η γνωστική παρέμβαση (cognitive intervention) δεν είχε σημαντικά αποτελέσματα αναφορικά με την αλλαγή των στάσεων για τους συνανθρώπους μας με αναπηρία n Ο συνδυασμός γνωστικής και συμπεριφορικής παρέμβασης (cognitive & behavioural intervention) όμως βελτίωσε σημαντικά τις στάσεις στο τέλος του προγράμματος, καθώς και 3 μήνες αργότερα

36 Συζήτηση n Τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και ερμηνεύτηκαν με την θεωρία επαφής του Allport (1954) που ισχυρίστηκε ότι οι αρνητικές στάσεις αλλάζουν με την επαφή, όταν όμως αυτή βασίζεται στη συνεργασία ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, με equal status και κοινούς στόχους που θέτουν τα μέλη από κοινού n Επανάληψη έρευνας, με μεγαλύτερο δείγμα, παρέμβαση μεγαλύτερης διάρκειας και εφαρμογή της συμπεριφορικής παρέμβασης αποκλειστικά

37 Βίντεο (ΣΕΦΑΑ)

38 Οδηγίες n Στρώματα n Μπαλόνια n Μπάλες n ‘Κράτημα’ της μπάλας n Σερβίς από κώνο n Αναδιπλώμενες καρέκλες (ή με ροδάκια)

39 Οδηγίες n Προσαρμογή κανονισμών (4 πάσες, 4 vs 4, υποχρεωτικά επαφή με μαθητή από τις 2 ζώνες, κ.ο.κ) n Φυσική κατάσταση (push ups στο αμαξίδιο, λάστιχα, sit & reach στο αμαξίδιο, σκυταλοδρομία σε σκούτερ, μικρότερες αποστάσεις, κ.ο.κ)

40 Δραστηριότητες n 1.Μαθηματικά σερβίς (Serving math, p. 144) n 2.Καθάρισε την κουζίνα (Clean the kitchen, p. 143) n 3.Βάλε τα επάνω (Put ‘em up, p. 140) n 4.Το τείχος (The wall, p. 141) n 5.Πάσαρε επάνω (Pass it up, p. 136) n 6.Πάνω και μακριά Ι, ΙΙ (Up and over Ι & ΙΙ, p. 137) n 7.Πέτα την μακριά Ι (Throw it over I, p. 138) n 8.Πέτα την μακριά ΙΙ (Throw it over II, p. 139) n 9.DVD: (Επιτραπέζια πάσα με στόχο - Table target pass I, table target pass II, table target pass III, p. 127, 128)

41 ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ-ΣΥΖΗΤΗΣΗ


Κατέβασμα ppt "N Πετοσφαίριση Καθιστών n Sitting Volleyball n Σκορδίλης & Ζαχαράκης."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google