Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, 1508-1512, Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, 1508-1512, Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, 1508-1512, Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’

2 Το ανθρώπινο σώμα απεικονίζεται γυμνό. Προβάλλονται μύθοι της αρχαιότητας παράλληλα με το θρησκευτικό φαινόμενο. Στη ζωγραφική απεικονίζεται η φύση και οι ανθρώπινες φιγούρε δένουν αρμονικά με αυτή. Ερφαρμόζονται νέες τεχνοτροπίες:  Η προοπτική, η προσπάθεια δηλαδή απόδοσης της τρίτης διάστασης, του βάθους.  Η τεχνική της φωτοσκίασης (sfumato), η προσπάθεια δηλαδή απόδοσης του βάθους.

3 15 ος ΑΙΩΝΑΣ Ή ΚΟΥΑΤΡΟΤΣΕΝΤΟ (΄400) Το 15 ο αι., εποχή κυριαρχίας της γοτθικής τέχνης, στη Φλωρεντία ξεκινά ένα καλλιτεχνικό ρεύμα, το κουατροτσέντο (Quattrocento ή ‘400) που προαναγγέλλει την ιταλική αναγέννηση. Στην τέχνη του κουατροτσέντο μπορουμε να δούμε και επιρροές της γοτθικής και βυζαντινής τέχνης. Χαρακτηριστικότερος ζωγράφος της εποχής αυτής είναι ο Sandro Botticelli (Σάντρο Μποτιτσέλι.)

4 Η γέννηση της Αφροδίτης, Botticelli, 1486, Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία

5 Η Άνοιξη, Botticelli, π. 1482, Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία

6 Filippo Lippi, H Μαντόνα με το βρέφος και δύο αγγέλους, 1465, Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία

7 Andrea Mantegna, Ο Άγιος Σεβαστιανός, 1480, Μουσείο Λούβρου

8 16 ος ΑΙΩΝΑΣ Ή ΤΣΙΝΚΟΥΤΣΕΝΤΟ (΄500) Η ιταλική τέχνη της Αναγέννησης διαδίδεται το 16ο αι. (τσινκουετσέντο (cinquecento)) στην υπόλοιπη Ευρώπη, με αποτέλεσμα τη δημιουργία ενός ενιαίου καλλιτεχνικού ρεύματος με πολλά κοινά χαρακτηριστικά· πρόκειται για την τέχνη της Αναγέννησης. Σημαντικοί ιταλοί ζωγράφοι της περιόδου είναι: - Leonardo da Vinci (Λεονάρντο) - Michelangelo Buonarroti (Μιχαήλ Άγγελος) - Raffaello Sanzio (Ραφαήλ) -Vecellio Tiziano (Τιτσιάνο)

9 Leonardo da Vinci Ενσαρκώνει τον τύπο του «οικουμενικού ανθρώπου», αφού εκτός από ζωγράφος ήταν και πολύπλευρος επιστήμονας. Εφάρμοσε την τεχνική της προοπτικής («Ευαγγελισμός») Επινόησε την τεχνική της διαβάθμισης, η οποία εξαφανίζει τα περιγράμματα και δίνει την αίσθηση μιας ελαφριάς ομίχλης γύρω από τα σχήματα, προκαλώντας εντύπωση γλυκύτητας, ποίησης και μυστηρίου («Παρθένος των Βράχων», «Τζοκόντα ή Μόνα Λίζα»)

10 Μυστικός Δείπνος, Leonardo, 1494-1498, Santa Maria delle Grazie, Milano

11 Mona Lisa, π.1504, Leonardo da Vinci, Μουσείο Λούβρου

12 Ο Ευαγγελισμός της Θεοτόκου, Leonardo da Vinci, 1472 -1475, Galleria degli Uffizi, Φλωρεντία

13 Michelangelo Buonarroti Θεωρείται αρχηγός της Φλωρεντινής Σχολής Διακρίθηκε ως ζωγράφος, γλύπτης,αρχιτέκτονας και ποιητής. Συνδυάζει χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής τέχνης και της τέχνης της εποχής του. Αριστουργηματική είναι η διακόσμηση της Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό με θέμα τη Δευτέρα Παρουσία.

14 Η Δημιουργία του Αδάμ, Λεπτομέρεια από την οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, 1508-1512

15 Δευτέρα Παρουσία, Michelangelo, 1537-1541, Capella Sistina, Βατικανό

16 Αγία Οικογένεια, Michelangelo, 1506-1508, Uffizi, Φλωρεντία

17 Pietà, Michelangelo, 1497-1499, Βασιλική Αγίου Πέτρου, Βατικανό

18 Δαυίδ, Michelangelo, 1501-1504, Galleria dell’ Accademia, Φλωρεντία Μωυσής, Michelangelo, 1513-1515, San Pietro in Vincoli, Ρώμη

19 ΤΕΛΟΣ Επιμέλεια: Ελένη Νασιώτη ΠΕ02


Κατέβασμα ppt "Η οροφή της Capella Sistina, Michelangelo, 1508-1512, Βατικανό ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΘΡΩΠΙΣΜΟΣ ΜΕΡΟΣ Δ’"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google