Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Άλλες παρεμβάσεις. Πυξίδα Συνήγορος του Παιδιού Ελλάδα.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Άλλες παρεμβάσεις. Πυξίδα Συνήγορος του Παιδιού Ελλάδα."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Άλλες παρεμβάσεις

2 Πυξίδα Συνήγορος του Παιδιού Ελλάδα

3 Δύσκολες Συμπεριφορές στο Σχολείο. Με την επιστημονική στήριξη και βοήθεια του κέντρου ΠΥΞΙΔΑ, που αποτελεί υπηρεσία ψυχοκοινωνικής υποστήριξης 1 ο Γυμνάσιο Συκεών Θεσσαλονίκης “Οδυσσέας Φωκάς”

4 Στόχος της πρωτοβουλίας: να συζητηθούν ανοιχτά τα προβλήματα του σχολείου που έχουν να κάνουν με τη βία κι άλλες επιβαρυντικές συμπεριφορές των μελών της σχολικής κοινότητας να συμβάλει, μέσα από τη δική του τριβή και εκπαίδευση, αποτελεσματικά στην καλύτερη διαχείριση της επιθετικής συμπεριφοράς.

5 Ενημερωτικές συναντήσεις με τους εκπαιδευτικούς με τα πενταμελή συμβούλια της Α΄ Γυμνασίου με το 15μελές μαθητικό συμβούλιο με τους γονείς

6 Προβλήματα που εντοπίστηκαν Παραβατική συμπεριφορά μαθητών Μαθητές απομονωμένοι Μαθητές «διαφορετικοί» Μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες Μαθητές με δυσκολίες ένταξης στη σχολική κοινότητα

7 Αποτίμηση της παρέμβασης Συνέβαλε Ν’ αντιληφθούμε τα προβλήματα Να διαπιστώσουμε πως δε λύνονται με «παραδοσιακές» μόνο πρακτικές Ν’ αναζητήσουμε εναλλακτικές μεθόδους επίλυσης

8 Για να είναι αποτελεσματική η όποια παρέμβαση Όχι αποσπασματική, καλά οργανωμένη Συνδεδεμένη με την ουσιαστική αναβάθμιση του σχολείου Απαραίτητη η σύγχρονη γνώση και επιμόρφωση

9 Συνήγορος του Παιδιού Σάββατο 17 Απριλίου 2010 ΔΕΘ Ζήσαρου Χρυσούλα, Ξυδά Κατερίνα Σχολεία Θεσ/νικης, Λάρισας, Σερρών

10 Δράσεις/Συζήτηση Θεατρικό δρώμενο εισηγήσεις, δράσεις από σχολεία

11 Συμπέρασμα Ανάγκη δημιουργίας σχολικού περιβάλλοντος με: Αρμονία Συνεργασία Χωρίς βίαιες συμπεριφορές

12 Φινλανδία KiVa - πρόγραμμα κατά του εκφοβισμού Πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας της Φινλανδίας Εφαρμογή του από το 50% των σχολείων της χώρας

13 Πού δίνει έμφαση Στη στάση των μαθητών που παρευρίσκονται σε περιστατικά βίας ώστε να δείξουν ότι αντιτίθενται στη βία Στην υποστήριξη των μαθητών προς το θύμα Στην μη ενθάρρυνση των επιτιθεμένων

14 Α΄θμια Εκπαίδευση Συζητήσεις Ομαδικές εργασίες Προβολές φιλμ Βιωματικές ασκήσεις

15 Β΄θμια Εκπαίδευση Επικέντρωση στην κατανόηση του ρόλου των παρευρισκόμενων στη διατήρηση της βίας Αύξηση της συμπάθειας προς τα θύματα Προώθηση στρατηγικών των παιδιών για στήριξη των θυμάτων Ενδυνάμωση των δεξιοτήτων των παιδιών ώστε να αντεπεξέρχονται όταν θυματοποιούνται

16 Περιλαμβάνει ακόμη Περιβάλλον εικονικής μάθησης: γνώση δεξιότητες και κίνητρα για αλλαγή της συμπεριφοράς κάποιου σε σχέση με τον εκφοβισμό Computer game κατά της βίας με στόχο τα δημοτικά. Παίζεται κατά τη διάρκεια των μαθημάτων ΚiVa αλλά και εκτός αυτών Οδός ΚiVa: ένα φόρουμ που μπορούν να επισκέπτονται μαθητές της Β΄Εκπ/σης, επισκεπτόμενοι διάφορους τόπους

17 Tι συμβαίνει αν γίνει αντιληπτό ένα περιστατικό Ομάδα 3 δασκάλων με το δάσκαλο της τάξης αντιμετωπίζουν το γεγονός Γίνονται προσωπικές και ομαδικές συζητήσεις με το θύμα και τους «νταήδες» και συστηματικές περαιτέρω συναντήσεις Ενθάρρυνση ομάδας 2-4 μαθητών από το δάσκαλο της τάξης για υποστήριξη του θύματος

18 Τσεχία

19 Πρότειναν ένα ταχυδρομείο βοήθειας (ταχυδρομικό κουτί στο σχολείο) με ερωτήματά τους και τη συμφωνία να παραλαμβάνονται τα γράμματά τους τακτικά και οι απαντήσεις (αν δεν είναι εμπιστευτικές) να δημοσιεύονται Ετοίμασαν πληροφοριακό υλικό για τους πίνακες ανακοινώσεων των τάξεων Συμφώνησαν για τις ώρες συνάντησης με τον υπεύθυνο ψυχικής υγείας των παιδιών Πρότειναν σεμινάρια με ειδικούς Επινόησαν το συμβουλευτικό κέντρο για το website του σχολείου Οι μαθητές:

20

21 Άλλες δράσεις

22 Μικρό Πολύγλωσσο Λεξικό π.χ. οι αριθμοί – Τσέχικα Τσέχικα – Ρουμάνικα Ρουμάνικα – Φινλανδικά Φινλανδικά

23 CD για την παρουσίαση των χωρών Ελλάδα

24 Καλές πρακτικές σχολείων

25 γεύμα στο σχολείο φιλικό και οικείο περιβάλλον αρκετά σχολεία λειτουργούν ως πόλος έλξης και φορέας πολιτισμού η μελέτη των μαθητών για το σπίτι δεν απαιτεί πολύ χρόνο σύγχρονα μέσα διδασκαλίας ουσιαστική εκμάθηση ξένων γλωσσών μεγάλη κινητικότητα των μαθητών των σχολείων εμπλοκή όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας σε όποια ζητήματα σχετίζονται με διαχείριση κρίσεων στο σχολείο.

26 Αξιολόγηση του προγράμματος

27 Αξιολόγηση μαθητών ερωτηματολόγιο σε δείγμα 58 μαθητών από όλες τις τάξεις (84%) των μαθητών πιστεύουν ότι το πρόγραμμα είχε θετική επίδραση στο σχολείο

28 Αξιολόγηση μαθητών 55,17 % πιστεύουν ότι είχε θετική επίδραση στις σχέσεις μεταξύ μαθητών και 51,72% στις σχέσεις μαθητών – καθηγητών

29 Σχόλια μαθητών Θετικά: – «Τα παιδιά συνεργάζονται και είναι πιο ενωμένα» – «Βοήθησε στη συμπεριφορά μας απέναντι στους άλλους» – «Τα παιδιά που δεν είχαν φίλους έκαναν και αυτοί» – «μπορείς να δεις πως είναι τα άλλα σχολεία»

30 Σχόλια μαθητών αρνητικά: – «θα μπορούσαν να συμμετέχουν περισσότερο οι μαθητές» – «Θα ήθελα να είχε πιο πολλά για τη βία» Προτάσεις: – «θα πρέπει να υπάρχουν και κάποια ταξίδια των μαθητών σε άλλες χώρες» – «Σε τέτοια προγράμματα θα ήταν καλό να παίρνουμε μέρος κάθε χρονιά για να γνωρίσουμε τα σχολεία και τους μαθητές των άλλων χωρών»

31 Συζήτηση στο σύλλογο διδασκόντων αξιολόγησε θετικά το πρόγραμμα θα μπορούσε το πρόγραμμα να έχει πιο θετικά αποτελέσματα αν συμμετείχαν στις μετακινήσεις και μαθητές

32 Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα Βελτίωση του σχολικού χώρου και αναβάθμιση του εξοπλισμού του κίνητρα μάθησης Βελτίωση των σχέσεων μαθητών – καθηγητών Γνωρίσαμε άλλα σχολικά περιβάλλοντα, εκπαιδευτικά συστήματα, μαθητές, προγράμματα σπουδών

33 Αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που συμμετείχαν στο πρόγραμμα ανάπτυξη των ικανοτήτων συνεργασίας και επικοινωνίας βελτίωσης των δεξιοτήτων χρήσης ΤΠΕ και της κοινής γλώσσας του προγράμματος (Αγγλικών) μεγαλύτερη ικανοποίηση από τη δουλειά μας επαγγελματική ανάπτυξη (ενημέρωση & επιμόρφωση)

34 Το μόνο αρνητικό η μη αναπλήρωση των εκπαιδευτικών που μετακινούνται για τις συναντήσεις του προγράμματος, ώστε να μη χάνονται διδακτικές ώρες

35 Προτάσεις για το μέλλον

36 Οι δομές που μπορούν να βοηθήσουν υπάρχουσες δομές που είτε δε λειτουργούν καθόλου (συμβούλιο τάξης) είτε υπολειτουργούν (υπεύθυνος τμήματος, 5μελή και 15μελή μαθητικά συμβούλια). Νέες δομές, όπως ο ειδικός ψυχικής υγιεινής, η υπεύθυνη ομάδα (ή ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός) για την πρόληψη και αντιμετώπιση των φαινομένων επιθετικότητας, η ομάδα ομολόγων (διαμεσολαβητών) μαθητών προτάσεις Ε.Ψ.Υ.Π.Ε

37 Τα αναγκαία μέτρα που πρέπει να λάβει η πολιτεία Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και των μαθητών Υποστήριξη από ειδικούς Υλοποίηση προγραμμάτων και δράσεων ευαισθητοποίησης και προαγωγής των κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών Οργάνωση πρωτοβουλιών/δικτύων ομάδων ομολόγων μαθητών Εισήγηση της κ. Ψάλτη στο σεμινάριο της Θεσσαλονίκης

38 Τι μπορούμε να κάνουμε εμείς Κανονισμός του σχολείου πιο αποτελεσματική λειτουργία του υπευθύνου τάξης και των 5μελών και 15μελών μαθητικών συμβουλίων παρουσία (για συγκεκριμένες ώρες) ειδικού Ψυχικής Υγείας στο χώρο του σχολείου ένταξη και ενσωμάτωση στο σχολείο των καινούργιων παιδιών του αθλητικού τμήματος και των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες. δημιουργία ομάδα ομολόγων/διαμεσολαβητών μαθητών Νέες δράσεις ευαισθητοποίησης

39 Σας ευχαριστούμε

40


Κατέβασμα ppt "Άλλες παρεμβάσεις. Πυξίδα Συνήγορος του Παιδιού Ελλάδα."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google