Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

O ελληνισμός της δυτικής Μικράς Ασίας και του Πόντου Επιμέλεια παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "O ελληνισμός της δυτικής Μικράς Ασίας και του Πόντου Επιμέλεια παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 O ελληνισμός της δυτικής Μικράς Ασίας και του Πόντου Επιμέλεια παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη

2 Μέσα 19 ου αι.: Μετανάστευση στη δυτική Μικρά Ασία Ελλήνων από την Ελλάδα Ελλήνων από διάφορες περιοχές οθωμανικού κράτους Λόγοι: 1. Οι μεταρρυθμίσεις του Χάτι Χουμαγιούν (Ηatt-i Ηumayun) 2. Θετικές οικονομικές προοπτικές στην περιοχή

3  Σύνθεση και χαρακτηριστικά πληθυσμού της Μ. Ασίας  Μουσουλμάνοι : Πλειονότητα πληθυσμού Μουσουλμάνοι  Ελληνορθόδοξες κοινότητες:  οικονομική ευρωστία  καλή οργάνωση  έντονη παρουσία  Εκπροσώπησή τους από προκρίτους και αρχιερείς  Πλειοψηφία στη Σμύρνη (1912: ) Σε άλλες πόλεις ( Κυδωνίες - Αιβαλί, Αϊδίνι,Προύσα ) : σημαντική παρουσία  Οικονομική και πνευματική ζωή 1. Σμύρνη  Ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων  Πολλές ελληνικές επιχειρήσεις (εμπορικοί οίκοι, ναυτιλιακές εταιρείες, τράπεζες)τράπεζες  Πολλά ελληνικά σχολεία ( Ευαγγελική σχολή, Κεντρικό Παρθεναγωγείο, Ομήρειο)Ευαγγελική σχολήΚεντρικό ΠαρθεναγωγείοΟμήρειο  Πολιτιστικοί σύλλογοι  Τυπογραφεία ( ελληνικές εφημερίδες και έντυπα)

4 Αναλογία μουσουλμανικών πληθυσμών, Ελλήνων και Αρμενίων στη Μ. Ασία σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεία του Το ελληνικό στοιχείο βρισκόταν συγκεντρωμένο κυρίως στις περιοχές κοντά στο Αιγαίο και στη Μαύρη Θάλασσα

5

6 Το κύριο κτήριο της Σχολής λίγο πριν από την Μικρασιατική Καταστροφή (1922). Καθηγητές και απόφοιτοι της Σχολής το 1878.

7 Το Κεντρικό Παρθεναγωγείο Με την από 22 Σεπτεμβρίου 1900 πράξη του Υπουργού Εκκλησιαστικών και Δημοσίας Εκπαίδευσης, το Κεντρικό Παρθεναγωγείο αναγνωρίστηκε ισότιμο και ισόβαθμο με το Αρσάκειο Αθηνών. Το Πανεπιστήμιο της Σμύρνης

8 Οι τελειόφοιτες μαθήτριες με τη διευθύντρια Ελένη Λουίζου και τους καθηγητές του Ομηρείου το 1920.

9 Από το 1913: συστηματικοί διωγμοί Λόγοι: Η ενίσχυση του τουρκικού εθνικισμού( μετά επικράτηση Νεότουρκων.1908) Τα ισχυρά γερμανικά συμφέροντα στην οθωμανική οικονομία (επιδίωξη εκτοπισμού Ελλήνων, Αρμενίων, Εβραίων) Βαλκανικοί πόλεμοι, Α’ Παγκόσμιος Πόλεμος: εκτοπισμοί στην ενδοχώρα περίπου Ελλήνων ( απειλή σε περίπτωση ελληνικής επίθεσης) Οργάνωση ταγμάτων εργασίας: άνδρες πάνω από 45 ετών σε αγγαρείες σε λατομεία και δημόσια έργα στο εσωτερικό της χώρας.ταγμάτων εργασίας Εξόντωση εκατοντάδων χιλιάδων Ελλήνων.

10

11

12 Οι Έλληνες του Πόντου : το 40% του πληθυσμού της περιοχής οργανωμένοι σε ελληνορθόδοξες κοινότητες Ασχολίες: αγροτική οικονομία, εμπόριο Εμπορικά Κέντρα: Τραπεζούντα, Κερασούντα, ΣαμψούνταΤραπεζούνταΚερασούντα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: «Φροντιστήριον» της Τραπεζούντας (:ίδρυση τέλη 17 ου αι.)Φροντιστήριον

13 Η πόλη της Tραπεζούντας. Χαρακτικό του 19oυ αιώνα.

14 Κερασούντα: Οικογένεια Ελλήνων Ποντίων Έλληνες του Πόντου -1913

15

16  Είσοδος της Τουρκίας στον πόλεμο:  εκκενώσεις οικισμών, εκτελέσεις λιποτακτών  αντίποινα στις οικογένειες των φυγοστράτων.  Απάντηση Ποντίων  Από το 1915 :αντάρτες στα βουνά.  Ανταρτοπόλεμος εναντίον του τακτικού στρατού  1915: Γενοκτονία Αρμενίων της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας

17 Η κίνηση αυτονόμησης στον Πόντο Τέλη Α’ Παγκόσμιου Πολέμου: εκδήλωση αυτονομιστικής κίνησης των Ελλήνων του Πόντου 1920: ίδρυση ομόσπονδου ποντοαρμενικό κράτους. Αναγνώρισή του από τη Συνθήκη των Σεβρών (28 Ιουλίου/10 Αυγούστου 1920) Νοέμβριος 1920: Ἠττα των Αρμενίων από τον κεμαλικό στρατό. Οι Έλληνες του Πόντου στο έλεος των Τούρκων Στις 24 Φεβρουαρίου 1994 η Βουλή των Ελλήνων ψήφισε ομόφωνα την ανακήρυξη της 19ης Μαϊου ως «Ημέρα Μνήμης για τη Γενοκτονία των Ελλήνων στο Μικρασιατικό Πόντο», Ο μητροπολίτης Τραπεζούντας Χρύσανθος Φιλιππίδης υπέγραψε συμφωνία με τον Αλ. Χατιστιάν, πρωθυπουργό της Αρμενικής Δημοκρατίας για τη δημιουργία του ποντοαρμενικού κράτους. Αθήνα, Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών. Κατάλογος της Έκθεσης του Κέντρου Μικρασιατικών Σπουδών, Ο τελευταίος Ελληνισμός της Μικράς Ασίας, Αθήνα 1974, εικ © Κέντρο Μικρασιατικών Σπουδών, Αθήνα.

18 Ο Ελληνισμός του Πόντου στις αρχές του 20ού αιώνα Ο ποντιακός ελληνισμός [... ], παρόλο που δε διατηρούσε άμεση επαφή με την Ελλάδα, είχε διασώσει [... ] ένα ιδίωμα της ελληνικής [... ]. Η επικοινωνία µε την Κωνσταντινούπολη και τη νότια Ρωσία και το ζωηρό εμπόριο της Τραπεζούντας και των άλλων λιμανιών της Μαύρης θάλασσας εξηγούν το σχετικά υψηλό πολιτιστικό επίπεδο και την ανεπτυγμένη συνείδηση της ελληνικότητας των χριστιανών των παραλίων του αποκομμένου Πόντου. Ε. Κοτσιαδάκη – Γαρδίκα, «Μικρά Ασία», Ιστορία του ελληνικού έθνους, Εκδοτική Αθηνών, τόµ. ΙΔ΄ σ Το κεντρικό τμήμα της πόλης της Τραπεζούντας. Μαΐλλης, Α., Μικρασιατικά Παράλια από τον Πόντο στη Μεσόγειο, Επιστολικά Δελτάρια , εκδόσεις Rodos Image, σελ. 43. © Α. Μαΐλλης.

19 Γιατί επιδεινώθηκε η θέση του ελληνισμού της Οθωμανικής αυτοκρατορίας στη δεκαετία του 1910; Πριν απαντήσετε, να μελετήσετε την πηγή 2 και την εικόνα 2. Οι εκτοπίσεις ελληνικών πληθυσμών από τα παράλια της Μικράς Ασίας στην ενδοχώρα ήταν μια από τις πρακτικές που εφαρμόστηκαν από τους Νεότουρκους. Στη φωτογραφία Έλληνες σε πορεία προς το εσωτερικό της Μικράς Ασίας. Αθήνα, Φωτογραφικό Αρχείο Πολεμικού Μουσείου αρ. εισ © Πολεμικό Μουσείο, Αθήνα.

20      CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AE_%C E%A3%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%82 CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%A3%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%AE_%C E%A3%CE%BC%CF%8D%CF%81%CE%BD%CE%B7%CF%82  


Κατέβασμα ppt "O ελληνισμός της δυτικής Μικράς Ασίας και του Πόντου Επιμέλεια παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google