Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νίκος Καζαντζάκης «Χαρά στον άνθρωπο συλλογίζουμαι που αξιώθηκε, προτού πεθάνει, ν’ αρμενίσει το Αιγαίο. Πουθενά αλλού δεν μετατοπίζεσαι τόσο γαλήνια και.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νίκος Καζαντζάκης «Χαρά στον άνθρωπο συλλογίζουμαι που αξιώθηκε, προτού πεθάνει, ν’ αρμενίσει το Αιγαίο. Πουθενά αλλού δεν μετατοπίζεσαι τόσο γαλήνια και."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νίκος Καζαντζάκης «Χαρά στον άνθρωπο συλλογίζουμαι που αξιώθηκε, προτού πεθάνει, ν’ αρμενίσει το Αιγαίο. Πουθενά αλλού δεν μετατοπίζεσαι τόσο γαλήνια και πιο άνετα από την αλήθεια στ’ όνειρο.»

2 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού του Βόλου Τουρισμός κρουαζιέρας : μια πρόταση εξόδου από την οικονομική κρίση

3 ΘΕΜΑ 1 ο : Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ ΜΕΛΗ 1 ης ΟΜΑΔΑΣ 1. ΚΑΣΤΡΟΥΝΗ ΕΙΡΗΝΗ 2. ΒΑΚΟΥΛΑ ΠΕΡΣΕΦΟΝΗ 3. ΚΑΤΣΟΥΛΑΚΗ ΙΟΚΑΣΤΗ 4. ΚΛΕΙΤΣΑ ΑΛΚΗΣΤΗ

4 ΘΕΜΑ 1 ο : Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΣΤΟ ΝΟΜΟ ΜΑΣ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Πώς έχει επηρεάσει η οικονομική κρίση το νομό μας ; 2.Έχει ο νομός μας τις δυνατότητες να ξεπεράσει τις οικονομικές δυσκολίες ; 3.Είναι ο τουρισμός κρουαζιέρας μια τέτοια δυνατότητα ; 4.Ποια τα οφέλη του του τουρισμού κρουαζιέρας

5 Η ανεργία

6 Η ανεργία στη Θεσσαλία ΟΑΕΔ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΑΝΕΡΓΟΙ : ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ ΑΝΕΡΓΟΙ : Αυτό, στην πράξη σημαίνει ότι περίπου 30 Θεσσαλοί χάνουν κάθε μέρα τη δουλειά τους

7 Η ανεργία στη Μαγνησία Θαν. Παπαδημόπουλος, πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Βόλου : 1. Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΕΔ η ανεργία στη Μαγνησία φτάνει στο 21%, ενώ με βάση τα ανεπίσημα δικά μας, ξεπερνά το 25%. 2. Οι συμβάσεις μερικής απασχόλησης είναι πλέον περισσότερες από τις αντίστοιχες πλήρους απασχόλησης.

8 Η κρίση κατεβάζει τα ρολά

9 ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ : Το πρώτο τρίμηνο του 2012 ΕΜΠΟΡΙΟ : Έκλεισαν 89, άνοιξαν 102 ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗ : Έκλεισαν 149, άνοιξαν 34 ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ : Έκλεισαν 332, άνοιξαν 123 Οι επιχειρήσεις στη Μαγνησία

10 Κ. Τσέλιος, πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου 1. Συνολικά 220 εμπορικές επιχειρήσεις σε Βόλο και Νέα Ιωνία δεν άντεξαν την κρίση το 2011 και αποφάσισαν να κλείσουν. 2. Τα έσοδα αυτών που έμειναν έχουν μειωθεί κατά 70% και η εμπορική αγορά αδυνατεί να βρει διέξοδο στα αδιέξοδα. Οι επιχειρήσεις στη Μαγνησία

11 Κι όμως... υπάρχουν λύσεις

12 * Η ιδιαίτερη γεωγραφική θέση του νομού μας * η απαράμιλλη φυσική του ομορφιά * η μεγάλη του ιστορία * ο πλούσιος πολιτισμός του αποτελούν τα «όπλα» μας για νέες ευκαιρίες ανάπτυξης : στην οικονομία, τις μεταφορές, τον τουρισμό, τη γεωργία, τη βιομηχανία. Τρόποι αντιμετώπισης της κρίσης

13 Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης

14 Οι κρουαζιέρες αποτελούν οργανωμένες περιηγήσεις με ειδικά διαμορφωμένα πλοία. Τα κρουαζιερόπλοια είναι πρακτικά πλωτά ξενοδοχεία, τα οποία βρίσκονται σε κίνηση, δίνοντας τη δυνατότητα στους ταξιδιώτες να πραγματοποιούν επισκέψεις και εκδρομές στα διάφορα λιμάνια που προσεγγίζουν. Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης

15 Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης Γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, κ. Τάλεμπ Ριφάι: «Το να επενδύεις στον τουρισμό στην Ελλάδα είναι σαν να ανοίγεις μία τρύπα και να πετάγεται πετρέλαιο».

16 Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης Γενικός γραμματέας του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών, κ. Τάλεμπ Ριφάι: «Το να επενδύεις στον τουρισμό στην Ελλάδα είναι σαν να ανοίγεις μία τρύπα και να πετάγεται πετρέλαιο».

17 Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης Ο Βόλος διαθέτει το μεγαλύτερο και ασφαλέστερο φυσικό λιμάνι της Κεντρικής Ελλάδας. Μπορεί να καταστεί σταθμός κρουαζιέρας παρέχοντας στους επισκέπτες τη δυνατότητα να απολαύσουν μια ολοκληρωμένη εμπειρία διακοπών, με πολυπληθείς επιλογές αξιοθέατων και μνημείων και να γνωρίσουν από κοντά την παράδοση και τον πολιτισμό μας.

18 Η Ελλάδα είναι ένας δημοφιλής προορισμός για τα κρουαζιερόπλοια εδώ και αρκετά χρόνια. ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΑΣ : 1. Η μακραίωνη ιστορία της χώρας 2. Οι άριστες κλιματολογικές συνθήκες 3. Το φυσικό κάλλος των ακτών 4. Η γεωγραφική τοποθεσία και 5. Οι μικρές αποστάσεις μεταξύ των νησιών Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης

19 ΜΕΙΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ : 1.Τα λιμάνια μας έχουν σοβαρές ελλείψεις σε υποδομές 2. Απουσιάζουν έργα νέων υποδομών 3. Τα ελληνικά νησιά που συμπεριλαμβάνονται στα προγράμματα των κρουαζιερών έχουν ήδη κορεστεί, ενώ παραμένουν ουσιαστικά τα ίδια εδώ και τριάντα χρόνια. Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης

20 Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης Απαιτούνται να γίνουν άμεσα : 1. Νομοθετικές ρυθμίσεις που να καθιστούν ελκυστική από επιχειρηματική σκοπιά τη χώρα μας για τις εταιρίες κρουαζιέρας. 2. Επιθετική στρατηγική μάρκετινγκ προς τις εταιρίες κρουαζιέρας, προκειμένου να πειστούν να χρησιμοποιούν ελληνικά λιμάνια ως λιμάνια αφετηρίας για τις κρουαζιέρες τους.

21 Τουρισμός Κρουαζιέρας : ένας τρόπος αντιμετώπισης της κρίσης ΕΛΛΑΔΑΙΤΑΛΙΑΕΥΡΩΠΗ ΕΣΟΔΑ0,471 δισ. ευρώ 4,318 δισ. ευρώ 32,2 δισ. ευρώ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ Γιατί τόση διαφορά ;

22 1. Αύξηση του εισαγόμενου συναλλάγματος κατά περίπου 1,5 έως 2 δις ετησίως 2. Αύξηση των δραστηριοτήτων των παραναυτι λιακών επιχειρήσεων, π.χ τροφοδοσίες πλοίων, καύσιμα, εφόδια, επισκευές κ.λπ. 3. Αναβάθμιση και διαφοροποίηση του τουριστικού προϊόντος ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ

23 4. Καταλυτικός και πολλαπλασιαστικός ρόλος για τις τοπικές κοινωνίες 5. Ευκαιρίες ανάπτυξης και απασχόλησης 6. Αποκέντρωση τουριστικής κίνησης 7. Απάμβλυνση του προβλήματος εποχικότητας ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ

24 8. Οφέλη για λιμενικές και δημοτικές αρχές, και ευρύτερου τουριστικού τομέα 9. Άνοιγμα νέων τουριστικών αγορών 10. Επιστροφή για πολυήμερες διακοπές ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ

25 11. Αύξηση του προσωπικού των πρακτορειακών γραφείων, των ναυτιλιακών γραφείων και των εταιρειών που διοργανώνουν εκδρομές 12. Τόνωση της αγοράς του Βόλου και άλλων θεσσαλικών πόλεων ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑΣ

26 ΥΠΟΘΕΜΑ 2 ο : ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ Η ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΜΕΛΗ 2 ης ΟΜΑΔΑΣ 1. ΣΙΩΡΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ 2. ΚΟΥΤΣΑΡΗΣ ΒΑΪΟΣ 3. ΤΣΑΝΤΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ 4. ΤΣΙΝΤΡΟΥΔΗ ΗΡΩ

27 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Σύντομη ιστορία του λιμανιού μας 2. Ποιες είναι σήμερα οι δραστηριότητες του λιμανιού ; 3. Ποιες οι δυνατότητες και οι προοπτικές του λιμανιού σχετικά με την κρουαζιέρα ΘΕΜΑ 2 ο : ΤΟ ΛΙΜΑΝΙ ΤΟΥ ΒΟΛΟΥ ΚΑΙ Η ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

28 Σύντομη ιστορία του λιμανιού μας

29 Η θαλάσσια επικοινωνία της περιοχής του Βόλου με άλλα μέρη του Αιγαίου αρχίζει στο τέλος της νεολιθικής περιόδου. Η πρώτη θαλάσσια επικοινωνία έγινε με την Μακεδονία και την Θράκη. Την εποχή του χαλκού, οι θαλάσσιες μεταφορές αυξήθηκαν και διευρύνθηκαν από τα βόρειο-ανατολικά προς το νότιο Αιγαίο και την Κρήτη.

30 Σύντομη ιστορία του λιμανιού μας Κατά την Μυκηναϊκή περίοδο η Ιωλκός αναπτύχθηκε με τις Παγασές ως λιμάνι, που συνδέεται με την εκστρατεία του Ιάσονα και των Αργοναυτών. Από την εποχή αυτή μέχρι τον 4ο αιώνα π. Χ. οι Παγασές εξελίχθηκαν σε ένα από τα πλέον σημαντικά λιμάνια της περιοχής, εξυπηρετώντας τις ανάγκες όλης της Θεσσαλίας.

31 Σύντομη ιστορία του λιμανιού μας Στον 3ο αιώνα π. Χ. κοντά στις Παγασές ιδρύθηκε η Δημητριάδα και γρήγορα έγινε το πιο σημαντικό λιμάνι του Μακεδονικού κράτους. Από το τέλος της Βυζαντινής περιόδου το λιμάνι του Βόλου μετεγκαθίσταται στη σημερινή του θέση, νότια του κάστρου, εκτεινόμενο ανατολικά από το λιμάνι της Δημητριάδας. Η πρώτη εμφάνιση οικισμών γύρω από το κάστρο και κοντά στο λιμάνι έγινε στη δεκαετία του 1830.

32 Σύντομη ιστορία του λιμανιού μας Μετά την απελευθέρωση της Θεσσαλίας από τους Τούρκους και την προσάρτησή της στο Ελληνικό Κράτος (1881) ιδρύθηκε η Λιμενική Επιτροπή και το Λιμενικό Ταμείο Βόλου και επιβλήθηκαν ειδικοί λιμενικοί φόροι για τα έργα. Η κατασκευή του λιμανιού εντάσσεται στην περίοδο 1889 – Στην περίοδο αυτή ο Βόλος εξελίχθηκε σε ένα από τα πλέον σημαντικά λιμάνια της εποχής, με δυνατότητα προσέλκυσης μεγάλων πλοίων.

33 Το 1939 ο Βόλος αποτελούσε το τρίτο κατά σειρά σπουδαιότητας λιμάνι της χώρας μετά τον Πειραιά και τη Θεσσαλονίκη. Κατά τη διάρκεια του πολέμου το λιμάνι υπέστη σοβαρές ζημιές από βομβαρδισμούς, η αποκατάσταση των οποίων ξεκίνησε το Το σημερινό σχέδιο ανάπτυξης του λιμένος οριστικοποιήθηκε το 1983, σύμφωνα με τη μελέτη των Γραφείων Δοξιάδη και BERTLIN & PARTNERS. Σύντομη ιστορία του λιμανιού μας

34 Το λιμάνι μας σήμερα

35

36 Οι δραστηριότητες του λιμανιού σήμερα

37 Οι δραστηριότητες του λιμανιού σήμερα ΕΤΗ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΜΠΟΡΕΥΜΑ- ΤΟΚΙΒΩΤΙΩΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΡΟΧΟΦΟΡΩΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΜΕ Ε/Γ- Ο/Γ& F/D ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΦΟΡΤΙΩΝ ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ

38 Οι δραστηριότητες του λιμανιού σήμερα ΔΙΑΚΙΝΗΣΗ ΤΟΥΡΙΣΤΩΝ ΜΕ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΟΠΛΟΙΑ ΣΤΟ ΚΕΝΤΡΙΚΟ ΛΙΜΑΝΙ ΒΟΛΟΥ ΓΙΑ ΤΑ ΕΤΗ ΕΘΝΙΚΟΤΗΤΑ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑ- ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑ- ΤΩΝ ΣΥΝΟΛΟ ΕΠΙΒΑΤΩΝ ΑΓΓΛΟΙ ΑΜΕΡΙΚΑΝΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΙΣΠΑΝΟΙ ΙΣΛΑΗΛΙΝΟΙ ΚΥΠΡΙΟΙ ΟΛΛΑΝΔΟΙ ΙΤΑΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΟΙ ΣΥΝΟΛΟ

39 Οι δραστηριότητες του λιμανιού σήμερα Το έτος 2011,έτος μεγάλης ύφεσης σε σχέση με το 2010 είχαμε : διπλασιασμό των κρουαζιερόπλοιων αύξηση κατά 240% των τουριστών κρουαζιέρας αύξηση κατά 1344% των Γερμανών τουριστών κρουαζιέρας.

40 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα Είναι γεγονός ότι η ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας παρουσιάζει σήμερα μια σημαντική δυναμική. Το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Κρουαζιέρας μέσω της παγκόσμιας βιομηχανίας, έχει κάνει καμπάνιες και έχει αναδείξει τη χώρα μας στο εξωτερικό σαν τουριστικό προορισμό.

41 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα Στις θετικές προοπτικές των επόμενων ετών οφείλουμε να ανταποκριθούμε με νέες υποδομές και νέες υπηρεσίες ιδιαίτερα στον πολιτισμό και την αναψυχή. Η κρουαζιέρα είναι ναυτιλία, τουρισμός και πολιτισμός αθροιστικά. Και στα τρία αυτά πεδία θα πρέπει με δυναμικές πολιτικές να δημιουργήσουμε τα επόμενα χρόνια θετικές προοπτικές για την περιοχή μας.

42 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι και πρέπει όλοι οι κρίκοι της λιμενικής βιομηχανίας να παρέχουν τις ίδιες υψηλής ποιότητας υπηρεσίες με σύγχρονες υποδομές και ασφάλεια. Στην τουριστική βιομηχανία της περιοχής ο θαλάσσιος τουρισμός και η περιηγητική κρουαζιέρα μπορούν να συμμετέχουν με υψηλά ποσοστά και να κάνουν τη διαφορά για το Βόλο και τη Θεσσαλία.

43 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα Ο βασικός στόχος του Ο.Λ.Β. Α.Ε., του Δήμου Βόλου και των φορέων της τοπικής κοινωνίας είναι να αναπτυχθεί η κρουαζιέρα, αφού και την επόμενη δεκαετία προβλέπεται σημαντική αύξηση από την Ευρώπη. Ο τόπος μας διαθέτει όλα όσα ένας επιβάτης, σύγχρονος περιηγητής επιθυμεί. Είναι δική μας ευθύνη να τον προσελκύσουμε και να τον εξυπηρετήσουμε με το μικρότερο δυνατό κόστος.

44 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα

45 Ο σχεδιασμός του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) περιλαμβάνει τα παρακάτω στοιχεία: 1. Αξιολόγηση των δυνατοτήτων που προσφέρονται στην κρουαζιέρα. 2. Εκπόνηση αξιολογητικής έκθεσης που θα καθορίσει την εξέλιξη και θα τεκμηριώσει τον αναπτυξιακό σχεδιασμό του λιμανιού σε σχέση με την κρουαζιέρα που θα περιλαμβάνει:

46 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα Εξελίξεις που δημιουργούν πιθανές ευκαιρίες για τον Βόλο. Αξιολόγηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτω εξυπηρέτησης κρουαζιερόπλοιων. Σχέδιο εφαρμογής marketing με σωστή πληροφόρηση των εταιριών.

47 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα 3. Συνεργασία στην παραγωγή ενός εξειδικευμένου εντύπου υπό μορφή “manual” για αρχιπλοιάρχους, σχεδιαστές δρομολογίων, υπεύθυνους δραστηριο- τήτων ξηράς κλπ των εταιριών κρουαζιέρας 4. Συνεργασία στην παραγωγή εντύπων (π.χ. στοχευμένη μπροσούρα), καταχωρήσεων και άλλων μέσων προώθησης ειδικής στόχευσης που θα προκύψουν.

48 Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα 5. Δικτύωση με τους γενικούς πράκτορες που εκπροσωπούν τις κύριες εταιρίες κρουαζιέρας στην Ελλάδα, με σκοπό τη συνεργασία για την προώθηση του Λιμένα Βόλου. 6. Δημόσιες σχέσεις με τη διεθνή βιομηχανία της κρουαζιέρας και του κλάδου γενικότερα. Επαφές του Ο.Λ.Β. με εταιρίες κρουαζιέρας.

49 7. Συνεργασία σε όποιες προωθητικές κινήσεις αποφασιστούν σχετικά με εκδηλώσεις ή διοργανώσεις του κλάδου. 8. Συνεργασία στην οργάνωση περιπτέρων και άλλων προωθητικών ενεργειών (συνέδρια, διεθνείς εκδηλώσεις του κλάδου κλπ). Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα

50 9. Συνεργασία σε πρόγραμμα ενημέρωσης – εκπαίδευσης της τοπικής κοινωνίας ώστε να επιδιώκονται στόχοι κοινής αποδοχής και με πλήρη γνώση και αντίληψη των ωφελειών. 10. Υλοποίηση συνεργασιών marketing με γειτνιάζοντες προορισμούς, δίκτυα λιμανιών κλπ και σχεδιασμός κοινών δράσεων. Δυνατότητες και προοπτικές του λιμανιού μας σχετικά με την κρουαζιέρα

51

52 ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1.Ποια τα σχέδια και οι ενέργειες του Οργανισμού Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ; 2. Ποιες οι απόψεις των τουριστικών πρακτόρων; 3. Ποιες οι απόψεις άλλων τοπικών φορέων; ΘΕΜΑ 3 ο : ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

53 ΜΕΛΗ 3 ης ΟΜΑΔΑΣ 1. ΒΟΥΛΓΑΡΗ ΧΡΥΣΑΝΘΗ 2. ΜΑΡΤΙΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ 3. ΚΥΡΙΤΣΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ 4. ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΘΕΜΑ 3 ο : ΟΙ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΩΝ ΦΟΡΕΩΝ ΜΕ ΤΗΝ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ

54 Σε Διεθνή Έκθεση Κρουαζιέρας συμμετείχε ο Οργανισμός Λιμένος Βόλου

55 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : « 1. Συμμετείχαμε σε διεθνείς εκθέσεις της MED CRUISE στις Κάννες, στο Μαϊάμι και στα «Ποσειδώνια» στον Πειραιά. 2. Στο Μαϊάμι έγινε μια πρώτη επαφή με τις κυριότερες εταιρείες όπως τις: Royal Carriddean, Norwegium, Cruise Line, Holland America, Pullman tur, MSC και Vships, καθώς και με τον εκπρόσωπο της Louis Cruises.

56 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : 3. Δώσαμε στις εταιρείες στατιστικά στοιχεία, υλικό και φωτογραφίες των Μετεώρων γιατί κάποιοι, δεν τα ήξεραν. 4. Έγιναν επαφές με περιοδικά του χώρου με συνεντεύξεις για τον προορισμό – Λιμάνι Βόλου και συγκεκριμένα με τα : “Sea Trade Cruise Review”,“Cruise Industy News”,“Rorts and Destinations” και “Cruise News”

57 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : 5. Μέσα από αυτές τις επαφές φάνηκε και η αναγκαιότητα για τη δημιουργία ποιοτικού προωθητικού εντύπου για την κρουαζιέρα και ένα cruise manoual ή ένας συνδυασμός και των δύο. »

58 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : Αποτελέσματα αυτών των επαφών : « Ο κ. John Terek, ο οποίος είναι στέλεχος του Ομίλου Royal Carriddean, αυτός ο οποίος αξιολογεί λιμάνια παγκοσμίως και έχει αποφασιστική συμμετοχή στις επενδύσεις του Ομίλου, επισκέφθηκε πρόσφατα το Βόλο και έφυγε με θετική εικόνα για την περιοχή

59 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : » Ο κ. John Terek έδειξε ενδιαφέρον για να επενδύσει η εταιρεία του και σε υποδομές στην περιοχή μας, ενώ έδειξε ενδιαφέρον για τη δημιουργία μαρίνας. Το επόμενο διάστημα αναμένεται συνάντηση με εκπρόσωπο της Louis Cruises την οποία επιβεβαιώσαμε στη συνάντησή μας στο Monpelieu.

60 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : Τι έχουμε κάνει το προηγούμενο διάστημα: « 1. Κάναμε διορθωτικές παρεμβάσεις στον υπάρ-χοντα τερματικό σταθμό για καλύτερη εξυπηρέ-τηση των επιβατών 2. Προχωρούμε στην υλοποίηση του έργου ISPS (κώδικας ασφαλείας), η εφαρμογή του οποίου είναι η βασικότερη προϋπόθεση για να επιλεγεί ένα λιμάνι σαν προορισμός.

61 Ο πρόεδρος της Διοίκησης του Ο.Λ.Β. Α.Ε. κ. Γιάννης Πρίγκος : 3. Ψηφίσαμε το master plan ώστε να είναι εφικτές οι όποιες προοπτικές μπορούν να ανοιχτούν μετά την έγκρισή του από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων 4. Εκθέσαμε και διεκδικήσαμε τη χρηματοδότηση του έργου ελλιμενισμού στην κεντρική προβλήτα, ώστε να χρησιμοποιηθεί και ο νέος τερματικός σταθμός. »

62

63 Ο ναυτικός πράκτορας κ. Θ. Μηνάογλου αναφέρει : « Όλα βρίσκονται στο ερευνητικό στάδιο. Οι εταιρείες ψάχνουν τα κόστη, καθώς σε όλα τα λιμάνια, αυτά δεν είναι τα ίδια. Ψάχνουν για ευκολίες πρόσδεσης και ελλιμενισμού των πλοίων τους »

64 Ο ναυτικός πράκτορας κ. Αγ. Πετεινάρης : « Στη διερεύνηση που γίνεται από τις εταιρείες : 1 ον Ρωτούν για την ύπαρξη επιβατικού σταθμού (τέρμιναλ), που δυστυχώς στο λιμάνι του Βόλου δεν υπάρχει στην προβλήτα όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια, στην προβλήτα 2, αλλά στην επιβατική προβλήτα του λιμανιού.

65 Ο ναυτικός πράκτορας κ. Αγ. Πετεινάρης : » 2 ον Οι επιβάτες κρουαζιεροπλοίων θέλουν, εφόσον δεν κατεβαίνουν από το πλοίο για τα Μετέωρα ή μια εκδρομή-περιήγηση στην πόλη, να έχουν στη διάθεσή τους ένα σύγχρονο επιβατικό σταθμό, με εστιατόριο, καφετέρια, ιατρείο, χώρους ψυχαγωγίας και εμπορικά καταστήματα. Στα πρότυπα αυτά εξάλλου λειτουργούν οι επιβατικοί σταθμοί όλων των μεγάλων λιμανιών κρουαζιέρας της Μεσογείου.

66 Ο ναυτικός πράκτορας κ. Αγ. Πετεινάρης επισημαίνει : » 3 ον Μίνι μπας» ή ταξί θα έλυναν το πρόβλημα της μετακίνησης, που εμποδίζει και η έλλειψη πινακί-δων σήμανσης. 4 ον Εξάλλου η μη συγκοινωνιακή σύνδεση της προβλήτας, όπου ελλιμενίζονται τα κρουαζιερόπλοια με το κέντρο της πόλης, αποτελεί σοβαρό πρόβλημα. 5 ον Η προβλήτα που «δένουν» τα κρουαζιερόπλοια, είναι αυτή, όπου εναποτίθενται το σκραπ και τα κοντέινερ…»

67 Ο ναυτικός πράκτορας κ. Αγ. Πετεινάρης διερωτάται: « Έχουμε υποδομές για αύξηση μεταφορικού φορτίου; Επιτρέπεται ολόκληρος θεσσαλικός κάμπος να μην έχει ένα σύγχρονο σιλό στο λιμάνι του Βόλου για φορτοεκφορτώσεις δημητριακών και να γεμίζει η πόλη σκόνη με τον αέρα; »

68 Ο Σύνδεσμος Ταξί Βόλου Έχει τυπώσει καλαίσθητο έντυπο με έξι διαδρομές: Μακρινίτσα, Μετέωρα, Τραινάκι, Μουσεία και παραλίες για να ενημερώνονται οι τουρίστες για το κόστος της κάθε διαδρομής.

69

70 ΘΕΜΑ 4 ο : ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΜΕΛΗ 4 ης ΟΜΑΔΑΣ 1. ΚΟΛΗΜΗΤΡΑΣ ΓΙΩΡΓΟΣ 2. ΛΑΚΗΣ ΓΡΗΓΟΡΗΣ 3. ΚΟΝΤΟΣ ΧΡΥΣΟΒΑΛΑΝΤΗΣ 4. ΜΠΑΛΙΩΚΑΣ ΚΩΣΤΑΣ

71 ΘΕΜΑ 4 ο : ΤΟΠΙΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΚΡΟΥΑΖΙΕΡΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ 1. Ποιες πρωτοβουλίες έχει κάνει ο Δήμος Βόλου για την ανάπτυξη του τουρισμού κρουαζιέρας ; 2.Πώς αντιμετωπίζει ο Δήμος Βόλου τη βελτίωση της υποδοχής και εξυπηρέτησης των τουριστών κρουαζιέρας ; 3. Συμπεράσματα της έρευνας

72 Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου

73 Η παραλία του Βόλου

74 Η Δημοτική Αρχή Βόλου προωθεί ολοκληρωμένο σχέδιο τουριστικής προβολής της πόλης του Βόλου, με τρεις βασικούς άξονες:  την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου,  την αξιοποίηση νέων μορφών τουρισμού και  το άνοιγμα σε νέες τουριστικές αγορές. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου

75 «Είμαστε απόλυτα πεπεισμένοι ότι : ο τουρισμός μπορεί να αποτελέσει την ατμομηχανή για την οικονομική ανάκαμψη του τόπου μας και στρατηγικός στόχος μας είναι η αξιοποίηση των συγκριτικών πλεονεκτημάτων που παρουσιάζει η περιοχή μας ». Ο Δήμαρχος Βόλου κ. Πάνος Σκοτινιώτης :

76 Ο Δήμος Βόλου επενδύει στην ανάπτυξη της κρουαζιέρας και αναλαμβάνει πρωτοβουλίες για τη  βελτίωση των υπηρεσιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών με σκοπό  τη συγκράτηση σημαντικού αριθμού τουριστών στην πόλη του Βόλου και τις γύρω περιοχές. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου

77 Ο Δήμος Βόλου διεκδικεί να δρομολογηθούν άμεσα έργα στο λιμάνι του Βόλου ώστε : Ο 1 ος προβλήτας (σιλό) να αποδοθεί σε τουριστική χρήση με προφανή οφέλη στον τουρισμό και την ανάπτυξη της πόλης, αλλά και περιβαλλοντικό όφελος για όλη τη πόλη

78 Το σχέδιο μάρκετιγκ του Δήμου Βόλου για τον τουρισμό, με κεντρικό σύνθημα «Βόλος Πήλιο. Ναι είναι αλήθεια!» στοχεύει στην προώθηση κάθε μορφής τουρισμού, αστικού, συνεδριακού, θαλάσσιου, χειμερινού, περιπατητικού, μαθητικού, γαστρονομικού, πολιτιστικού και αθλητικού. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου

79 Το λογότυπο αυτό θα χρησιμοποιηθεί ευρέως για την προβολή και διαφήμιση της περιοχής στις εκθέσεις του εσωτερικού και του εξωτερικού, στις δημόσιες σχέσεις με δημοσιογράφους και τουριστικούς πράκτορες, στη δικτύωση με τόπους που συνδέονται με αεροπορικές πτήσεις. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου

80 Η Δημοτική Επιτροπή Τουριστικής Προβολής και Ανάπτυξης αναβάθμισε το επίπεδο της τουριστικής προβολής του Δήμου Βόλου : * με νέες εκδόσεις φυλλαδίων, χαρτών, dvd, * με τη λειτουργία εξειδικευμένου τουριστικού site, * στοχευμένη συμμετοχή σε μεγαλύτερο αριθμό εκθέσεων στην Ελλάδα και το εξωτερικό και * αναβάθμιση της λειτουργίας του Κέντρου Τουριστικής Πληροφόρησης στην είσοδο της πόλης του Βόλου. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου

81 Ο Δήμος Βόλου ανέλαβε πρωτοβουλίες : να δώσει λύση στο πρόβλημα μεταφοράς των επιβατών των κρουαζιερόπλοιων, από το χώρο πρόσδεσης στον εμπορικό λιμένα Βόλου προς την έξοδο του Τελωνείου και αντίστροφα ώστε οι τουρίστες να αντικρίζουν την πραγματική εικόνα της πόλης. Σκοπός της προσπάθειας αυτής είναι η συγκράτηση σημαντικού αριθμού τουριστών στην πόλη του Βόλου και τις γύρω περιοχές. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου για τη βελτίωση των υπηρεσιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών κρουαζιέρας

82 Ο Δήμος Βόλου εξέδωσε και έχει αποστείλει εγκαίρως προς όλες τις εταιρείες κρουαζιέρας : το νέο χάρτη διαδρομών στην πόλη ο οποίος μοιράζεται στους επισκέπτες τόσο μέσα στο κρουαζιερόπλοιο, όσο και στο χώρο υποδοχής που έχει διαμορφωθεί στο λιμάνι του Βόλου, ώστε να κάνουν το πρόγραμμά τους. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου για τη βελτίωση των υπηρεσιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών κρουαζιέρας

83 Στον χάρτη αποτυπώνονται προτάσεις διαδρομών και τα σημεία αναφοράς της περιοχής, όπως αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, παραλίες, μονοπάτια, η εμπορική αγορά κ.λ.π. ώστε οι επισκέπτες να επιλέγουν πώς θα αξιοποιήσουν το χρόνο παραμονής τους στην πόλη. Επίσης, περιλαμβάνονται χρήσιμα τηλέφωνα υπηρεσιών ενώ μέσα από επιλεγμένες φωτογραφίες αναδεικνύονται τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του Βόλου και του Πηλίου. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου για τη βελτίωση των υπηρεσιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών κρουαζιέρας

84 Ο Δήμος Βόλου για τη διευκόλυνση των επισκεπτών στις μετακινήσεις τους, πρόκειται να προχωρήσει το επόμενο διάστημα : στην αποτύπωση, με χρώμα επί του οδοστρώματος (City Center), της διαδρομής που μπορούν να ακολουθούν όσοι επιβάτες των κρουαζιερόπλοιων επιλέγουν να περπατήσουν από το χώρο ελλιμενισμού προς το κέντρο της πόλης. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου για τη βελτίωση των υπηρεσιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών κρουαζιέρας

85 Ο Δήμος Βόλου προχώρησε σε παρεμβάσεις στη συνοικία Παλαιών, προκειμένου να είναι καλύτερη η εικόνα που βλέπουν οι τουρίστες μέχρι να βγουν στο ύψος του Τελωνείου. Πρωτοβουλίες του Δ. Βόλου για τη βελτίωση των υπηρεσιών υποδοχής και εξυπηρέτησης των επισκεπτών κρουαζιέρας

86

87 Έως και πέντε εκατομμύρια επιπλέον τουρίστες θα μπορούσε να αποφέρει σταδιακά η κρουαζιέρα για τον ελληνικό τουρισμό, μετά την άρση του καμποτάζ. Συμπεράσματα

88 Προβλήματα στα ελληνικά λιμάνια άλλοτε με τους απεργούς ναυτεργάτες και άλλοτε με τα μπλόκα των ιδιοκτητών ταξί, διώχνουν προς άλλες χώρες τα ξένα κρουαζιερόπλοια, με αποτέλεσμα να χάνονται σημαντικά έσοδα για τον ελληνικό τουρισμό. Συμπεράσματα

89 Τα ελληνικά λιμάνια να γίνουν σημεία εκκίνησης των κρουαζιερόπλοιων. Και αυτό διότι κάθε τουρίστας που απλώς αποβιβάζεται από ένα κρουαζιερόπλοιο σε κάποιο ελληνικό λιμάνι για λίγες ώρες ξοδεύει κατά μέσο όρο 65 ευρώ, ενώ αν το ίδιο κρουαζιερόπλοιο ξεκινούσε από την Ελλάδα, η κατά κεφαλήν δαπάνη του τουρίστα θα ξεπερνούσε τα 200 ευρώ. Συμπεράσματα

90 Φέτος, οι κρατήσεις για την Ελλάδα με αφετηρία τον Πειραιά παρουσιάζουν κάμψη 20%-25%, ενώ και οι τιμές στις κρουαζιέρες είναι πολύ χαμηλές. Το ότι δεν υπάρχει ακόμα πλήρης άρση του καμποτάζ στον χώρο της κρουαζιέρας, οι συμβάσεις των ξένων εταιρειών με το Δημόσιο μετριούνται στα δάκτυλα του ενός χεριού! Συμπεράσματα

91 Οι συλλογικοί φορείς της περιοχής μας οφείλουν : * να ενώσουν τις δυνάμεις τους χωρίς προκαταλήψεις και μικροσυμφέροντα * και να ανακαλύψουν τα πολλά και ποικίλα συγκριτικά πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή μας. Συμπεράσματα

92 Χρειάζεται υπομονή, μεθοδευμένη και προγραμματισμένη εργασία. Συμπεράσματα

93 «Μην προσποιούμαστε πως τα πράγματα θα αλλάξουν αν συνεχίσουμε να κάνουμε τα ίδια πράγματα. Μία κρίση μπορεί να αποδειχθεί πραγματική ευλογία για κάθε άνθρωπο, για κάθε έθνος. Επειδή όλες οι κρίσεις φέρνουν πρόοδο» Albert Ainstein


Κατέβασμα ppt "Νίκος Καζαντζάκης «Χαρά στον άνθρωπο συλλογίζουμαι που αξιώθηκε, προτού πεθάνει, ν’ αρμενίσει το Αιγαίο. Πουθενά αλλού δεν μετατοπίζεσαι τόσο γαλήνια και."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google