Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό

2 Πρώιμη παρέμβαση Η αναγνώριση του αυτισμού ολοένα και νωρίτερα στη ζωή του παιδιού οδήγησε στην ανάπτυξη μεθόδων πρώιμης παρέμβασης Η παρέμβαση θα πρέπει να ξεκινά αμέσως μετά τη διάγνωση της διαταραχής του αυτιστικού φάσματος Η πρώιμη παρέμβαση αποτελεί καθοριστικής σημασίας παράγοντα για την εξέλιξη και πρόγνωση του ατόμου με αυτισμό.

3 Πρώιμη παρέμβαση Όσο νωρίτερα αρχίζει και όσο πιο εντατική είναι η παρέμβαση, τόσο καλύτερα είναι τα αποτελέσματα. Η πρώιμη παρέμβαση επηρεάζει θετικά την ανάπτυξη και την ένταξη σε περιβάλλον εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από τις μεθόδους, τη φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά των παιδιών. Δεν υπάρχει συγκεκριμένη θεραπεία, με τα ίδια αποτελέσματα για όλα τα άτομα, σε όλες τις ηλικίες

4 Η παρέμβαση θα πρέπει να βασίζεται σε εξατομικευμένα και εξειδικευμένα προγράμματα με επιμέρους διδακτικούς στόχους σε όλους τους τομείς της ανάπτυξης. Κατά τη σύσταση του Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη οι διαφορετικές ανάγκες και δυνατότητες τόσο του ίδιου του παιδιού όσο και της οικογένειάς του. Σε πολύ μικρή ηλικία η θεραπεία εστιάζεται, συνήθως, στην προώθηση της επικοινωνίας, στην εκπαίδευση του παιδιού και στην ψυχοεκπαίδευση των γονέων.

5 Ο σκοπός της πρώιμης παρέμβασης είναι να βελτιώσει την επικοινωνία και την κοινωνική αλληλεπίδραση των παιδιών, να οδηγήσει στην ανάπτυξη του παιχνιδιού και στην ευελιξία της συμπεριφοράς Οι θεραπευτές, οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και όσοι εμπλέκονται στην εκπαίδευση του παιδιού πρέπει να γνωρίζουν καλά τη φύση αυτής της διαταραχής Σημαντικούς παράγοντες στην αντιμετώπιση του αυτισμού, εκτός από την εξειδίκευση του θεραπευτή αποτελούν η γνώση, η εμπειρία και η ικανότητά του στην προσέγγιση του παιδιού.

6 Οι αρχικές στρατηγικές μπορεί περιλαμβάνουν τη διδασκαλία του παιδιού να κατανοεί το περιβάλλον του και να μπορεί να εστιάζει την προσοχή του σ’ αυτό που είναι σημαντικό Στο πρόγραμμα TEACCH η εκπαίδευση στηρίζεται στη δόμηση του φυσικού περιβάλλοντος, του καθημερινού προγράμματος, των δραστηριοτήτων και του υλικού και στη χρήση οπτικών συνθημάτων για την ενίσχυση της επικοινωνίας(Κατανοούν και επεξεργάζονται καλύτερα μέσω της οπτικής οδού) Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα είναι εξατομικευμένο, ανάλογο του αναπτυξιακού επιπέδου και ενσωματώνει συμπεριφορικές και γνωστικές τεχνικές για την προώθηση της επικοινωνίας και της κοινωνικότητας

7 Επίσκεψη στο γιατρό Η υποστήριξη που χρειάζονται είναι ανάλογη με τη σοβαρότητα της κατάστασης στην οποία βρίσκονται

8 Επίσκεψη στο γιατρό Σχέση εμπιστοσύνης με το γιατρό Η πρώτη επίσκεψη του παιδιού στο ιατρείο πρέπει να είναι μία ευχάριστη εμπειρία, με τον κατάλληλο τρόπο προσέγγισης και εξέτασης, ώστε να νιώσει εμπιστοσύνη και να συνεργαστεί, όχι μόνο στην πρώτη επίσκεψη αλλά και στις μελλοντικές Ο χρόνος αναμονής του παιδιού στην αίθουσα να είναι όσο το δυνατόν μικρότερος – προγραμματισμένο ραντεβού

9 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: Δωμάτιο που περιμένω το γιατρό

10 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: κρεμάω το μπουφάν μου

11 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: αν θέλω να πάω τουαλέτα ή να πλύνω τα χέρια μου

12 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: που μπορώ να καθίσω – με τι μπορώ να παίξω

13 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: που μπορώ να καθίσω – με τι μπορώ να παίξω

14 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: το δωμάτιο εξέτασης του γιατρού

15 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: εργαλεία εξέτασης του γιατρού

16 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Κατανόηση του καινούργιου περιβάλλοντος: εργαλεία εξέτασης του γιατρού

17 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Μερικές φορές τα παιδιά αρρωσταίνουμε. Μπορεί να πονάει το κεφάλι μας να βήχουμε να στάζει η μύτη μας Τότε πηγαίνουμε στο γιατρό Στο ιατρείο όταν έχει άλλα παιδιά καθόμαστε στο και περιμένουμε. Τότε εγώ μπορώ να ακούσω μουσική να ζωγραφίσω ή να παίξω με τα παιχνίδια μέχρι να μπούμε στο δωμάτιο εξέτασης.

18 Προετοιμασία για την επίσκεψη στο γιατρό Στο δωμάτιο εξέτασης ο γιατρός θα ακούσει την αναπνοή μας θα δει τα αυτιά μας το στόμα μας θα μας ζυγίσει Μπορεί ακόμα να μας ζητήσει να βγάλουμε τα ρούχα μας για να εξετάσει την κοιλιά μας Όταν τελειώσουμε την εξέταση πηγαίνουμε στο και επιστρέφουμε στο σπίτι

19 Μπαίνω στο ασανσέρ- πατάω το 1 ν Κάθομαι στο δωμάτιο αναμονής Ακούω μουσική Ο γιατρός ακούει την αναπνοή μου Βλέπει το στόμα μου Τελειώνω την εξέταση – λέω αντίο Πηγαίνω στην παιδική χαρά Επίσκεψη στο γιατρό

20 Επίσκεψη στον οδοντίατρο Τα άτομα με αυτισμό, όπως όλοι μας, μπορεί να παρουσιάσουν οδοντιατρικά προβλήματα τα οποία επηρεάζουν την εμφάνιση, τη σωματική υγεία, τη διάθεση καθώς και τη συμπεριφορά τους. Είναι πιθανό τα άτομα με αυτισμό να αδυνατούν να εκφράσουν σωματικό πόνο, να εμφανίσουν δύσκολες συμπεριφορές (όπως άγχος, εκνευρισμό, αυτοτραυματισμούς, επιθετικότητα). Η πρόληψη και η αντιμετώπιση των οδοντιατρικών προβλημάτων αποτελεί ένα ζήτημα που αφορά κυρίως την οικογένεια, αλλά και όλους όσοι εμπλέκονται στη γενική φροντίδα των ατόμων με αυτισμό

21 Επίσκεψη στον οδοντίατρο Τρεις κύριες περιοχές χρειάζονται προσοχή: η προετοιμασία, τα αισθητηριακά ζητήματα και η επικοινωνία.  προγραμματισμός σύντομων «χαρούμενων» συναντήσεων έτσι ώστε το παιδί να συνηθίσει το περιβάλλον του γραφείου, να δοκιμάσει την καρέκλα, να επιτρέψει στο γιατρό να ρίξει μια ματιά στο στόμα του ή να μετρήσει τα δόντια του, και να ακούσει το θόρυβο που κάνει ο τροχός. Χρήση αυτών των επισκέψεων για: Την απευαισθητοποίηση του παιδιού Ανίχνευση δυσκολιών για τις μελλοντικές επισκέψεις

22

23 Απευαισθητοποίηση Εγκαθίδρυση εμπιστοσύνης Χρήση προτύπου –η μητέρα αποτελεί το ισχυρότερο πρότυπο Πες-δείξε-κάνε Απόσπαση προσοχής με προβολή DVD αγαπημένων παιδικών ταινιών

24

25 Τα δόντια Με τα δόντια μπορούμε να τρώμε να κόβουμε και να μιλάμε Όταν τρώμε σοκολάτες και καραμέλες χαλάνε τα δόντια. Για να είναι γερά τρώμε φρούτα πίνουμε γάλα τα βουρτσίζουμε και πηγαίνουμε στον οδοντίατρο να μας πει ότι είναι εντάξει

26 Πρόληψη

27 Εκμάθηση δεξιότητας

28

29

30 Ατομικά τσαντάκια

31 Βρίσκονται στο 3 ο συρτάρι Οπτικό σύνθημα

32

33

34 Φωτεινά χαμόγελα Επεξήγηση Κυριολεκτική σημασία

35

36 Ευχαριστώ για την προσοχή σας


Κατέβασμα ppt "Νίκη Βογιατζή MEd, Ειδική Παιδαγωγός Εξειδικευμένη στον αυτισμό."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google