Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ο καιόμενος, Τ. Σινόπουλος Διδακτική παρέμβαση στη Λογοτεχνία Γ΄Λυκείου Μανιώτη Μαρία, ΠΕ02.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ο καιόμενος, Τ. Σινόπουλος Διδακτική παρέμβαση στη Λογοτεχνία Γ΄Λυκείου Μανιώτη Μαρία, ΠΕ02."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Ο καιόμενος, Τ. Σινόπουλος Διδακτική παρέμβαση στη Λογοτεχνία Γ΄Λυκείου Μανιώτη Μαρία, ΠΕ02

2 Α. Παιδαγωγικοί και μαθησιακοί στόχοι της παρέμβασης Η δραστηριότητα θα βοηθήσει τους μαθητές: ●Να γνωρίσουν τη μεταπολεμική ποίηση μέσα από ένα παράδειγμα κοινωνικής ποίησης ●Να ευαισθητοποιηθούν γύρω από ζητήματα που οδηγούν ανθρώπους σε απονενοημένες πράξεις ●Να προβληματιστούν για την αποτελεσματικότητα τέτοιων πράξεων, που αποβαίνουν είτε απρόσφορες, ατελέσφορες και προβληματικές, είτε προσλαμβάνονται ως αυτοθυσία και αγωνιστικότητα των δρώντων προσώπων

3 Να διαπιστώσουν τη διορατικότητα ενός καλλιτέχνη που βρέθηκε πολύ μπροστά από την εποχή του Να δραματοποιήσουν την κινηματογραφική ματιά του Τ. Σινόπουλου Να γνωρίσουν κοινωνικά και πολιτικά προβλήματα της παγκόσμιας τάξης που κινητοποιούν ανθρώπους σε φονταμενταλιστικές ενέργειες Να χρησιμοποιήσουν πηγές εικόνας, ήχου και γραπτού λόγου για να παράγουν σχόλια γραπτά και εικονικά στο θέμα της αυτοπυρπόλησης

4 Να δραστηριοποιηθούν στη διερευνητική-βιωματική μάθηση Να αναπτύξουν κριτική σκέψη Να εξοικειωθούν με τη συνεργατική μέθοδο μάθησης Να ασκηθούν στην πολύπλευρη προσέγγιση των γεγονότων μέσα από τον εντοπισμό και τη σύγκριση διαφορετικών κειμενικών, ακουστικών και εικαστικών πηγών Να αποκτήσουν δεξιότητες χειρισμού των ηλεκτρονικών βάσεων και επεξεργασίας/ταξινόμησης δεδομένων

5 Β. Πλαίσιο εφαρμογής 1) Απευθύνεται στην Γ΄ Λυκείου. 2) Χρόνος υλοποίησης: 3 διδακτικές ώρες 3) Χώρος υλοποίησης: Χώρος εργασίας των μαθητών προτείνεται το εργαστήριο πληροφορικής. 4) Προαπαιτούμενες γνώσεις των μαθητών: Γνώση χαρακτηριστικών της μεταπολεμικής ποίησης, ειδικά της κοινωνικής, από την εισαγωγή του βιβλίου της Ν/Ε Λογοτεχνίας Γ΄ Λυκείου. Να πλοηγούνται στο διαδίκτυο και να έχουν προηγούμενη εμπειρία σε συνεργατική δραστηριότητα.

6 Τα εργαλεία εφαρμογής Περιβάλλον Web 2.0 για: ●Πλοήγηση στο διαδίκτυο ●Δημιουργία δημοσίευσης έντυπου άρθρου ●Εργαλείο ψηφιακής αφήγησης ●Επεξεργαστή κειμένου ●Πρόγραμμα δημιουργίας ιστοριογραμμής

7 Οργάνωση της τάξης ●5 ομάδες των 5 ατόμων μικτές, ως προς το φύλο και την επίδοσή τους ●Ένας μαθητής ορίζεται συντονιστής σε κάθε ομάδα ●Εναλλάσσονται στη χρήση του Η/Υ - κατά βούληση των μελών ●Καταρτίζουν σχέδιο δράσης/καθηκόντων ●Ο διδάσκων περιορίζεται σε ρόλο εμψυχωτή και συντονιστή ●Όλες οι εργασίες ανεβαίνουν στο blog της τάξης

8 Εφαρμογή - 1η διδακτική ώρα Δραστηριότητες: Αφόρμηση: οι μαθητές παρακολουθούν τα πρώτα 10΄ λεπτά του ντοκιμαντέρ «Εξάντας», επεισόδιο «29 μέρες» http://www.exandasdocumentaries.com/ http://www.exandasdocumentaries.com/ Συζητείται το περιεχόμενο του βίντεο και τα αίτια δράσης του νεαρού Τυνήσιου που οδηγήθηκε στην αυτοπυρπόληση. Οι μαθητές πρέπει να κατανοήσουν και το αποτέλεσμα της πράξης, την επανάσταση που ακολούθησε και την αλλαγή του καθεστώτος της χώρας. Διαβάζεται το κείμενο «Ο καιόμενος» και ακολουθεί ανάλυση του ποιήματος με παραδοσιακή διδασκαλία. Δημιουργούνται οι 5 ομάδες των 5 ατόμων.

9 2η και 3η διδακτική ώρα Φύλλο εργασίας 1: Οι αρθρογράφοι Δείτε το μικρό αφιέρωμα στη Βικιπαίδεια στον Κώστα Γεωργάκη και στο http://www.mykerkyra.gr/articles/article6 και το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=IhcrMDm8UiU#t=135 (3.55΄ λεπτά) http://www.mykerkyra.gr/articles/article6 http://www.youtube.com/watch?v=IhcrMDm8UiU#t=135 Διαβάστε το άρθρο της εφημερίδας «Αθηναϊκή» στο http://anapolisi.blogspot.gr/2013/01/blog-post_5617.html και το πρωτοσέλιδο της ιταλικής Grecia, διαβάστε τις αντιδράσεις επωνύμων στο http://www.parapolitiki.com/2009/11/blog-post_7621.html http://anapolisi.blogspot.gr/2013/01/blog-post_5617.htmlhttp://www.parapolitiki.com/2009/11/blog-post_7621.html

10 και φτιάξτε ένα πρωτοσέλιδο εφημερίδας με τα γεγονότα και τις απόψεις σας την επόμενη της αυτοπυρπόλησης του καιόμενου του Σινόπουλου, υποθέτοντας τους λόγους που τον οδήγησαν στην αυτοπυρπόληση, θεωρώντας ότι το καθεστώς δεν θα σας ασκήσει λογοκρισία. Αναρωτηθείτε: γιατί οδηγήθηκε σε αυτή την πράξη, αν άφηνε σημείωμα πριν το απονενοημένο διάβημα τι θα μπορούσε να έγραφε, ποιες οι μαρτυρίες των ανθρώπων της πλατείας για το ύφος και τη στάση του… Χρησιμοποιήστε την εφαρμογή «Σχέδιο» στο google drive ή το πρόγραμμα Publisher των windows.

11 Φύλλο εργασίας 2: Οι ψυχολόγοι Διαβάστε την υπόθεση του Κ. Γεωργάκη στο http://www.mykerkyra.gr/articles/article6 και τις δύο επιστολές που άφησε πριν το απονενοημένο διάβημά του στο http://www.parapolitiki.com/2009/11/2.html καθώς και το κείμενο «Η δύναμη της μάζας» του Ευ. Παπανούτσου στο http://users.sch.gr/symfo/sholio/ekthesi/c_likiu/v/115.papanutsos.htm http://www.mykerkyra.gr/articles/article6 http://www.parapolitiki.com/2009/11/2.html http://users.sch.gr/symfo/sholio/ekthesi/c_likiu/v/115.papanutsos.htm Αφού πλοηγηθείτε στην ηλεκτρονική έκδοση του σχολικού εγχειριδίου της Έκθεσης Έκφρασης της Α΄ Λυκείου (χαρακτηριστικά αφήγησης), στο http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1825,5885/ http://ebooks.edu.gr/modules/ebook/show.php/DSGL-A110/246/1825,5885/

12 σε δύο κείμενα με αφηγηματικό χαρακτήρα, αφηγηθείτε τα συμβαίνοντα και προσπαθήστε να εξηγήσετε τις αντιδράσεις: α) του καιόμενου του Σινόπουλου (βρείτε και αναλύστε τους χαρακτηρισμούς του ποιητή, τι πιθανόν τον οδήγησε σε αυτή την πράξη, τι είδους άνθρωπος πιστεύετε ότι φτάνει ως εκεί...) και β) του κοινού που παρακολουθεί την αυτοπυρπόληση (γιατί δεν αντιδρά, ποια η στάση του…). Χρησιμοποιήστε επεξεργαστή κειμένου.

13 Φύλλο εργασίας 3: Οι κινηματογραφιστές Ακούστε τον ποιητή να απαγγέλλει το ποίημα στο http://www.youtube.com/watch?v=wc9BRVnVEG8 και http://www.youtube.com/watch?v=wc9BRVnVEG8 τη μελοποίησή του στο http://www.youtube.com/watch?v=IyTbWAoYiK0.http://www.youtube.com/watch?v=IyTbWAoYiK0 Βασικό στοιχείο της γραφής του Τ. Σινόπουλου είναι η κινηματογραφική ματιά. Ακολουθώντας την πορεία του ποιήματος, δημιουργήστε μια ψηφιακή αφήγηση του γεγονότος, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή we video στο google drive ή το windows movie maker και αντλώντας τις εικόνες που θα επιλέξετε από την τελευταία διαφάνεια ή το http://goo.gl/YFUEs9.από την τελευταία διαφάνεια http://goo.gl/YFUEs9 Δοκιμάστε να «ντύσετε» την ψηφιακή σας δημιουργία με τη φωνή του ποιητή (μπορείτε να χρησιμοποιήσετε mp3 - μέσω του YouTube to mp3) είτε με μαγνητοφώνηση της δικής σας απαγγελίας.

14 Φύλλο εργασίας 4: Οι λογοτέχνες Επισκεφθείτε το http://www.3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=6&ArticleId=323 και διαβάστε την ιστορία του Κ. Γεωργάκη.http://www.3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=6&ArticleId=323 Εμπνεόμενος από αυτό το γεγονός, ο ποιητής Ν. Βρεττάκος έγραψε το ποίημα «Αυτοπυρπόληση» στη συλλογή «Η θέα του κόσμου». Διαβάστε το στο http://iliaskourakos.blogspot.gr/2012/11/blog-post_17.html http://iliaskourakos.blogspot.gr/2012/11/blog-post_17.html Επισκεφθείτε το http://www.uoa.gr/fileadmin/user_upload/PDF- files/ekdilwseis/Ekdilwseis/2013/Nazim_Hikmet_poihmata.pdf και διαβάστε το ποίημα του Ναζίμ Χικμέτ «Όπως ο Κερέμ».http://www.uoa.gr/fileadmin/user_upload/PDF- files/ekdilwseis/Ekdilwseis/2013/Nazim_Hikmet_poihmata.pdf Συγκρίνετε τη στάση των τριών ποιητών (Σινόπουλου, Βρεττάκου και Χικμέτ) και συνθέστε ένα κείμενο με χαρακτηριστικά δοκιμίου (http://digitalschool.minedu.gov.gr/) για τη στάση της ποίησης και των ποιητών στα κοινωνικά δρώμενα (με τη χρήση επεξεργαστή κειμένου).http://digitalschool.minedu.gov.gr/

15 Φύλλο εργασίας 5: Οι ιστορικοί Ο «καιόμενος» γράφεται το 1957, πολύ πριν εμφανιστούν παραδείγματα αυτοπυρπολήσεων στη σύγχρονη ιστορία. Διαβάστε την περίπτωση του Τσέχου Γιαν Πάλαχ στο http://goo.gl/ASOZb2, δείτε την υπόθεση του Κ. Γεωργάκη στο http://www.3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=6&ArticleId=323 και στο βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=IhcrMDm8UiU#t=135, λάβετε υπόψη σας την ιστορία του νεαρού Τυνήσιου στο ντοκιμαντέρ «Εξάντας» και σύγχρονες περιπτώσεις αυτοπυρπόλησης στο http://greek.ruvr.ru/tag_96075914/. http://goo.gl/ASOZb2 http://www.3pointmagazine.gr/Article.php?CatId=6&ArticleId=323 http://www.youtube.com/watch?v=IhcrMDm8UiU#t=135http://greek.ruvr.ru/tag_96075914/ Δημιουργήστε μια ιστοριογραμμή με το πρόγραμμα tiki-toki που θα βρείτε στο http://www.tiki-toki.com/ όπου θα εντάξετε και πληροφορίες για τα αποτελέσματα αυτών των ενεργειών. http://www.tiki-toki.com/

16 Σας ευχαριστώ για το χρόνο και την υπομονή σας!

17


Κατέβασμα ppt "Ο καιόμενος, Τ. Σινόπουλος Διδακτική παρέμβαση στη Λογοτεχνία Γ΄Λυκείου Μανιώτη Μαρία, ΠΕ02."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google