Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου Ταξιδεύω με την Μυθολογία στο Νηπιαγωγείο Σχολικό έτος 2015 - 2016.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου Ταξιδεύω με την Μυθολογία στο Νηπιαγωγείο Σχολικό έτος 2015 - 2016."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου Ταξιδεύω με την Μυθολογία στο Νηπιαγωγείο Σχολικό έτος

2 Ταξιδεύω με την Μυθολογία στο Νηπιαγωγείο Τάξη : Ολοήμερο τμήμα Αριθμός μαθητών :19 Κορίτσια :10 Αγόρια :9 Υπεύθυνοι Προγράμματος : Άνδρια Θωμαή Μανώλα Σοφία

3 Παιδαγωγικοί στόχοι Να γνωρίσουν την διαχρονική αξία της ελληνικής μυθολογίας η οποία πάντα διδάσκει και διασκεδάζει Να γνωρίσουν ένα μέρος της μυθολογίας και να χαρούν την ομορφιά των αρχαίων μύθων. Να γνωρίσουν τους 12 θεούς, τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά τους Να κατανοήσουν τους συμβολισμούς των μύθων και να συσχετίσουν πληροφορίες της μυθολογίας με σύγχρονες καταστάσεις. Να αντιληφθούν τη διαφορά του μύθου από την πραγματικότητα και ότι οι μύθοι χρησιμοποιούνταν προκειμένου οι άνθρωποι να ερμηνεύουν τα φαινόμενα που συνέβαιναν γύρω τους ( π. χ. καιρικά φαινόμενα )

4 Να αναπτύξουν ερευνητικό πνεύμα και κριτική διάθεση απέναντι στα περιεχόμενα της μυθολογίας. Να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιο τους ερχόμενοι σε επαφή με ποικίλες μορφές έκφρασης ( τραγούδι, δραματοποιήσεις, ζωγραφική κτλ ). Να μάθουν να συνεργάζονται και να δουλεύουν ομαδικά, αναπτύσσοντας παράλληλα την αυτοπεποίθηση τους. Να γνωρίσουν το πλανητικό σύστημα και την σύνδεση του με την Μυθολογία. Να γνωρίσουν τον Μινωικό πολιτισμό αλλά και την ζωή των ανθρώπων στην αρχαία Ελλάδα. Να γνωρίσουν μνημεία όπως η ακρόπολη των Αθηνών αλλά και το αρχαιολογικό μουσείο της πόλης μας.

5 Πεδία διασύνδεσης του Προγράμματος  Προσωπική και κοινωνική ανάπτυξη  Μαθηματικά  Γλώσσα  Φυσικές επιστήμες  Τ. Π. Ε.  Περιβάλλον και αειφόρο ανάπτυξη  Τέχνες  Φυσική Αγωγή

6 Μέθοδοι υλοποίησης του προγράμματος  Διερεύνηση προηγούμενων γνώσεων των παιδιών καθώς και του προσωπικού τους ενδιαφέροντος γύρω από το θέμα.  Ενεργητική και βιωματική συμμετοχή των νηπίων  Ομαδοσυνεργατική μέθοδος  Συγκέντρωση υλικού από τα νήπια και την εκπαιδευτικό.  Έρευνα στο Διαδίκτυο και στο διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό.  Έρευνα πεδίου : επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ρεθύμνου.  Συλλογή και καταγραφή των πληροφοριών αξιοποιώντας όλες τις μορφές τέχνης και παρουσίαση των αποτελεσμάτων στην τελική γιορτή του σχολείου.

7 Συνεργασία με φορείς  Γονείς και τοπικούς φορείς  Αρχαιολογικό Μουσείο ρεθύμνου  Υπεύθυνη Σχολικών Προγραμμάτων  Συνεργασία με το Δήμο. Αφόρμηση του Θέματος …………… Κάθε χρόνο ερχόμαστε σε επαφή με την Μυθολογία μέσα από εποχιακά θέματα που επεξεργαζόμαστε στην τάξη μας, π. χ. τρύγος, λάδι, εναλλαγή καιρικών φαινομένων, φωτιά, αμυγδαλιά κτλ. Το ενδιαφέρον των παιδιών υπήρξε πάντοτε πολύ υψηλό, ιδιαίτερα για τους θεούς και τις θεές του Ολύμπου που με τις μαγικές και μεταμορφωτικές τους ικανότητες κυριολεκτικά τα καθήλωναν. Έτσι αποφασίσαμε να μάθουμε περισσότερα γύρω από αυτό το θέμα και να το ευχαριστηθούμε.

8 Υποενότητες του θέματος  Οι 12 θεοί του Ολύμπου  Μύθοι ανθρώπων και θεών  Μυθικοί Ήρωες  Τρωικός πόλεμος  Οδύσσεια ( περιπέτειες Οδυσσέα )  Μίνωας ( Μινωική Κρήτη )  Αρχαία Ελλάδα, Αρχαία Αθήνα, ακρόπολη  Μουσεία και μνημεία  Πλανήτες

9 και το ταξίδι ξεκινά……………………….

10 Οι 12 Θεοί του Ολύμπου  Η πρώτη επαφή που είχαμε με τους 12 θεούς ήταν το Σεπτέμβριο, όταν τα παιδιά γνώρισαν το θεό του κρασιού του γλεντιού και του κεφιού τον Διόνυσο. Διαβάσαμε το βιβλίο >Φίλιππος Μανδηλαράς εκδ. Παπαδόπουλος Ζωγραφίσαμε το Θεό και έγινε εικαστική απόδοση του πίνακα του Θεόφιλου Χαντζημιχάλη >.  Ακολούθησαν οι θεοί, Αθηνά και Ποσειδώνας όταν κανάμε με τα παιδιά την θεματική Ελιά. Αφηγηθήκαμε το γνωστό μύθο με τους δυο θεούς να συναγωνίζονται για το ποιος θα δώσει το όνομα του στην πόλη της Αθήνας. Ακολούθησαν δραστηριότητες όπως : o Ομαδική ζωγραφική και κολάζ o Δραματοποίηση o Κουκλοθέατρο

11 20/1/2016 Κοσμογονία-Θεογονία  Επίσημα την ενασχόληση μας με τους 12 θεούς την αρχίσαμε με την δημιουργία του Κόσμου και των 12 θεών μέσα από την ανάγνωση πολλών βιβλίων, βίντεο στο ιντερνέτ. Σημειώθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες :  Τα παιδιά έφτιαξαν ομαδικό κολλάζ με ζωγραφική και εικόνες την κοσμογονία με την μάχη των Τιτάνων και την επικράτηση του Δία.  Κολλάζ ομαδικό έγινε και το βουνό Όλυμπος με όλο το δωδεκάθεο.  Βιβλίο > συμπλήρωσαν με αινίγματα και την ταυτότητα των θεών, που είχαμε φτιάξει εμείς οι νηπιαγωγοί.  Φύλλα εργασίας με σταυρόλεξα και άλλες ασκήσεις.  Παίξαμε γλωσσικά παιχνίδια με τα αρχικά των ονομάτων των θεών, ταύτιση λέξεων, συμπληρώνω τα γράμματα που λείπουν κ.τ.λ.

12  Φτιάξαμε παιχνίδι memory με κάρτες και παίξαμε στην γωνιά των Μαθηματικών, κάρτες με τους θεούς, τα σύμβολα τους, τα αγαπημένα τους φυτά και τα αγαπημένα τους ζώα.  Επίσης στην ίδια γωνιά παίζαμε και παιχνίδι με ζάρι, παίκτες και κανόνες σε μακέτα, >.  Κάποιους θεούς τους είδαμε μέσα από κάποιους μύθους που σχετίζονται και με ανθρώπους. Όπως την θεά Δήμητρα στον γνωστό μύθο της αρπαγή της Περσεφόνης, την θεά Αθηνά με τον Μύθο της Αράχνης, τον Δία με το κουτί της Πανδώρας κ.τ.λ.  Την θεά Αφροδίτη την είδαμε και στην εικαστική της απόδοση ως αναδυομένη Αφροδίτη του Μποτιτσέλη. Έγινε επεξεργασία του πίνακα, αναπαράσταση από τα παιδιά και ζωγραφική του.  Ζωγραφική ο αγαπημένος μου θεός καθώς και ψηφοφορία για τον αγαπημένο θεό της τάξης σε πίνακα διπλής εισόδου εξασκώντας την απαρίθμηση μας.  Ζωγραφιές με τους θεούς έγιναν παζλ και τα παίζουμε σε

13  λογισμικό στο εργαστήρι Πληροφορικής που έχουμε στην τάξη. Παίζουμε παιχνίδια με τους θεούς στο Kidepedia, και παζλ στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου μας  Έγιναν αξεσουάρ καπέλα, σύμβολα, στέμματα, ασπίδες, τρίαινα, κ.τ.λ. για συνεχή δραματοποίηση από τα παιδιά.  Ακούσαμε ιστορίες και τραγούδια από CD για τους 12 θεούς (Πανουσης……….  Κατασκευή οι θεοί κούκλες- μπουκάλια  Κούκλες χάρτινες σε ξυλάκια για κουκλοθέατρο από τα παιδιά.  Την άνοιξη διαβάσαμε βιβλία με μύθους λουλουδιών που τα ονόματα τους είναι παρμένα από τους θεούς.

14 Τέλος τα παιδιά ανέπτυξαν ένα μικρό progect για τους θεούς στο σπίτι. Δηλαδή διάλεξαν ένα θεό και συμπλήρωσαν ένα > πληροφοριών, με γραφή, ζωγραφική, κολάζ εικόνων κ.τ.λ. στο σπίτι με την βοήθεια των γονιών τους, στην συνέχεια ντύθηκαν με αξεσουάρ αντίστοιχα του θεού που είχαν διαλέξει και παρουσίασαν το θεό στην τάξη, έγινε φωτογράφιση και καταγραφή της παρουσίασης σε δημοσιογραφικό κασετοφωνάκι. Οι παρουσιάσεις όλων των παιδιών έγιναν βίντεο το οποίο θα παρουσιαστεί στην ιστοσελίδα του νηπιαγωγείου μας, καθώς και στην τελική γιορτή.

15

16

17 Μύθοι ανθρώπων και θεών  Μύθος της Αλκυόνης Μέσα στα πλαίσια της θεματικής > διαβάσαμε και είδαμε στον υπολογιστή το Μύθο της Αλκυόνας, προκειμένου να καταλάβουν τα παιδιά πως εξηγούσαν οι άνθρωποι το καιρικό φαινόμενο που λέγεται Αλκυονίδες μέρες. Ακλούθησε ομαδικό κολλάζ, ατομική ζωγραφική του μύθου και φύλλα εργασίας.  Μύθος του Προμηθέα και το μυστικό της φωτιάς Θέμα >, 20/1/2016 Για να εξηγήσουμε πως οι άνθρωποι ανακάλυψαν την φωτιά από μυθολογική άποψη ο Μύθος του Προμηθέα που έκλεψε την φωτιά από τους θεούς και την δώρισε στους ανθρώπους, γεγονός για το οποίο τιμωρήθηκε έπειτα από τον Δία να βρίσκετε αλυσοδεμένος στο βράχο και ένας αετός να του τρώει το συκώτι. Δραστηριότητες όπως βίντεο στον υπολογιστή, ζωγραφική ατομική και ομαδική, δραματοποίηση του μύθου, φύλλα εργασίας κ.τ.λ.

18  H αρπαγή της Περσεφόνης 28/1/2016 Ένας μύθος που ασχοληθήκαμε αρκετά και αγαπήθηκε ιδιαίτερα από τα παιδιά ήταν η αρπαγή της Περσεφόνης από τον θεό Άδη. Ο μύθος αυτός εξηγεί από μυθολογική άποψη την εναλλαγή των εποχών και αφού τον διαβάσαμε τον δραματοποιήσαμε και φτιάξαμε ομαδικό κολλάζ με ζωγραφική και χαρτοκοπτική, γραφή από τα ίδια τα παιδιά. Ακλούθησαν φύλλα εργασίας αλλά και κουκλοθέατρο από την κυρία Θέμη. Επίσης τον αφηγηθήκαν πολλά παιδιά τον μύθο αφού είναι βιβλίο της Δανειστικής Βιβλιοθήκη. Βίντεο στον υπολογιστή.  Το κουτί της Πανδώρας 2/2/16 Ένας μύθος που μας δίδαξε για τις κακές αξίες και τα άσχημα του κόσμου που ζούμε. Τον διαβάσαμε, ομαδικό κολάζ στο οποίο ζωγραφίσαμε εικόνες στις αντίστοιχες > λέξεις όπως πόλεμος, μίσος, αρρώστιες, ζήλια, αδικία κ.τ.λ. Αφού εξηγήσαμε τι σημάνει η κάθε λέξη δώσαμε παραδείγματα από την προσωπική μας ζωή.

19  Ο μύθος της Αράχνης 5/2/2016  Ο μύθος αυτός μας δίδαξε ότι δεν πρέπει να υπερηφανευόμαστε για ότι κάνουμε στην ζωή μας και να μην είμαστε εγωιστές και να νομίζουμε ότι εμείς είμαστε και άλλος κανείς. Ακολούθησε και εδώ ομαδικό κολάζ, είδαμε βίντεο στον υπολογιστή και δραματοποίηση.  Διαβάσαμε και δραματοποιήσαμε επίσης τους παρακάτω Μύθους: - O Αρίων και το δελφίνι - Το χρυσό άγγιγμα του Μίδα - Μύθοι με λουλούδια

20 Γνωστοί Μύθοι

21 Μυθικοί Ήρωες  Ηρακλής Η πρώτη επαφή με τον Ηρακλή έγινε στα πλαίσια του θέματος.>. Διαβάσαμε τον γνωστό μύθο >, όπου ο ήρωας τα πήρε από τον κήπο ξεγελώντας τον Άτλαντα που κρατούσε στους ώμους του τον ουρανό. Παίξαμε με τον μύθο, έγινε δραματοποίηση, ζωγραφίσαμε τον μύθο, φύλλα εργασίας κ.τ.λ. 8/2/2016 Την εβδομάδα αυτή ασχοληθήκαμε αποκλειστικά με τον αγαπημένο ήρωα τον Ηρακλή. Από βιβλία που είχαν φέρει τα παιδιά αλλά κιαι του σχολείου γνωρίσαμε την ζωή και τους άθλους του ήρωα. Ζωγραφίσαμε τους άθλους έγινε αρίθμηση και κάναμε σειροθέτηση των εικόνων. Επίσης ζωγραφίσαμε χάρτη με τα ταξίδια του Ηρακλή έγινε καταγραφή των σημείων των άθλων και κάναμε Γεωγραφία.

22 Έγιναν αξεσουάρ και παίξαμε δραματοποιώντας άθλους και μας άρεσε πολύ. Συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας με σταυρόλεξα, αντιστοιχίσεις κ.τ.λ. Φτιάξαμε memo με κάρτες τους άθλους για παιχνίδι στην γωνιά των μαθηματικών. Παίξαμε παζλ στο λογισμικό του υπολογιστή, και φτιάξαμε βιβλίο τους άθλους για την γωνιά του Προγράμματος Μυθολογίας όπου και συγκεντρώνουμε όλο το εποπτικό υλικό. Η κυρία Θέμη έπαιξε κουκλοθέατρο τον Ηρακλή και είχε πολύ γέλιο. Γνωρίσαμε το γράμμα Η και τα δυο αδέρφια του το Ι και Υ. Βρήκαμε λέξεις για το λεξικό,και φτιάξαμε ιστορία.

23

24  Θησέας 16/2/2016 Ο ήρωας Θησέας άρεσε εξίσου στα παιδιά.Γνωρίσαμε την ζωή του και τις περιπέτειες του μέχρι να φτάσει στην Αθήνα, καθώς και τον γνωστό του άθλο, τον θάνατο του Μινώταυρου στο λαβύρινθο,το τέρας της Κρήτης. Έγιναν οι παρακάτω δραστηριότητες : Δραματοποίηση Παζλ και παιχνίδι σειροθέτησης με κάρτες. Ομαδικό κολάζ με εικόνες και πίνακας αναφοράς με τις περιπέτειες του Θησέα. Είδαμε βίντεο στο υπολογιστή και παίξαμε παιχνίδια στο Kidepedia.

25 Παίξαμε κινητικό παιχνίδι ο ΛΑΒΥΡΙΝΘΟΣ και εξασκηθήκαμε στις χωρικές έννοιες Μπροστά, Πίσω, Δεξιά, Αριστερά με την βοήθεια του βέλους. Μιλήσαμε και για τα σήματα και τις ταμπέλες που υπάρχουν στους δρόμους, καταστήματα, ξενοδοχεία,κ.τ.λ. και μας δίνουν πληροφορίες, μας προσανατολίζουν, και μας βοηθούν να βρούμε ένα προορισμό π.χ. την τουαλέτα σε μια καφετέρια. Φτιάξαμε επιτραπέζιο ο Λαβύρινθος και μάθαμε να παίζουμε με ζάρι, πιόνια και ακολουθώντας κανόνες.

26

27  Ιάσονας 26/2/2016 Ο Ιάσονας και η Αργοναυτική Εκστρατεία μας έδωσε την ευκαιρία να περιπλανηθούμε στην Ευρώπη, Ασία, Αφρική, και φυσικά στην Ελλάδα. Γνωρίσαμε τα αρχαία πλοία, τις γνωστές τριήρεις και τον τρόπο που μετακινούνταν κάποτε οι άνθρωποι. Γνωρίσαμε τις περιπέτειες του Ιάσονα μέσα από μία ταινία με ενηλίκους που βρήκε η κυρία σε μία ιστοσελίδα την παρακάτω https://sites.google.com/site/iasonkargonautes/golden-fleece Αξεσουάρ και δραματοποίηση πολύ πετυχημένη είχαμε και εδώ από τα παιδιά. Φύλλα εργασίας και το γράμμα Σ, σ, ς από Συμπληγάδες. Memory και κάρτες σειροθέτησης.

28

29 Τρωικός πόλεμος 24/2/16  Ο Τρωικός πόλεμος ξεκίνησε με αφήγηση της ιστορίας από την αρχή με τον μύθο, Το μήλο της έριδος. Αναφέραμε όλα τα πολεμικά γεγονότα, για το Αχιλλέα μέχρι το τέλος του πόλεμου με την λύση του Δουρείου ίππου που έδωσε ο πολυμήχανος Οδυσσέας.  Φτιάξαμε ομαδικό κολάζ που συνδύασε την γραφή, την ζωγραφική, την αλληλουχία των γεγονότων.  Φτιάξαμε τρισδιάστατο Δούρειο Ίππο, και στολίζει την γωνία της μυθολογίας.  Δραματοποιήσαμε την μονομαχία Αχιλλέα με Έκτορα, καθώς και το τέχνασμα του Οδυσσέα με το Δούρειο Ίππο.  Είδαμε στον Η/Υ σχετικά βίντεο,συμπληρώσαμε φύλλα εργασίας και παίξαμε παζλ στην ιστοσελίδα που είχαμε φτιάξει εμείς.

30

31 Μίνωας (Μινωική Κρήτη ) 28/3/16  Η γνωριμία με την Μινωική Κρήτη ξεκίνησε με τον μύθο >. Ο γνωστός μύθος που έδωσε το όνομα στην ήπειρο μας Ευρώπη. Έγινε σχολιασμός εποπτικού υλικού και συζήτηση πάνω στο χάρτη της Ευρώπης, τα κράτη το νόμισμα 2ευρώ με την Ευρώπη επάνω, την γεωγραφική θέση της Ελλάδα; και την Κρήτη, κ.τ.λ.  Ζωγραφίσαμε τον πίνακα,η αρπαγή της Ευρώπης και συμπληρώθηκαν φύλλα εργασίας.  Μέσα από βίντεο είδαμε τον βασιλιά Μίνωα και την ανάπτυξη του Μινωικού πολιτισμού, τα ανάκτορα της Κνωσού και Φαιστού κ.τ.λ.  Σε τεράστιο ομαδικό κολάζ αποτυπώθηκε με ζωγραφική το δωμάτιο του βασιλιά, της βασίλισσας, αποθήκες του παλατιού κ.τ.λ.

32  Μελετήσαμε την ζωή των Μινωιτών μέσα από τοιχογραφίες όπως Ταυροκαθάψια, η Παριζιανά, οι Κυρίες με τα Μπλε, ο Γρύπας με τα κρίνα, τα Δελφίνια κ.τ.λ.  Παίξαμε κινητικά παιχνίδια Ταυροκαθάψια και Λαβύρινθος και δραματοποίηση τελετή και πομπή στην Μεγάλη θεά με προσφορές και δώρα.  Ζωγραφίσαμε τοιχογραφίες για να γίνουν παζλ για την ιστοσελίδα.  Τοιχογραφίες έγιναν παζλ με κομμάτια για να παίζουμε στην τάξη.  Βίντεο η ζωή των Μινωιτών και η καταστροφή του πολιτισμού.  Μάθαμε για την ταφή στην Μινωική Κρήτη μέσα από βίντεο ανασκαφής του Υστερομινωικού Νεκροταφείου Αρμένων Ρεθύμνου με τίτλο > που γύρισε το Δημοτικό Σχολείο Αρμένων για το οποίο βραβεύτηκε. Ζωγραφίσαμε λάρνακες και αγγεία και διαβάσαμε, η Λενιώ και η στάμνα της, κ.τ.λ.

33

34 Αρχαία Ελλάδα, Αρχαία Αθήνα, Ακρόπολη 5/4/16 Αφού συγκεντρώθηκε εποπτικό υλικό δείξαμε στα παιδιά την αρχαία Αθήνα στα χρόνια του Περικλή, τα βασικά μνημεία της. Η Ακρόπολη σχολιάστηκε με λεπτομέρεια στα μνημεία που την απαρτίζουν μέσα από βίντεο προσομοίωσης και τρισδιάστατα, μνημεία όπως Προπύλαια, Παρθενώνας, Ερέχθειο, Ναός της Αθηνάς Νίκης, το άγαλμα της Αθηνάς Πρόμαχος κ.τ.λ. Ο Παρθενώνας αποτέλεσε αντικείμενο έρευνας και ανάλυσης μέσα κυρίως από τα λογισμικά του Μουσείου της Ακρόπολης. Πραγματοποιήθηκαν οι παρακάτω δραστηριότητες :  Τρισδιάστατος Παρθενώνας με χαρτί  Περιήγηση σε ψηφιακό υλικό  Ομαδικό κολάζ και ζωγραφική  Φύλλα εργασίας και κολάζ το Ερέχθειο

35

36 Αρχαίο Θέατρο - Ολυμπιακοί Αγώνες 12/4/16  Μέσα από ένα έντυπο, Αρχαία θέατρα, εφημερίδα γνωρίσαμε τον τρόπο με τον οποίο διασκέδαζαν οι αρχαίοι Έλληνες. Διαβάσαμε της > του Αριστοφάνη του Φίλιππου Μανδηλαρά και είδαμε το έργο στο ίντερνετ παιγμένο και στο αρχαίο Θέατρο του Δίου και από το Δημοτικό σχολείο Μεγάρων. Φτιάξαμε διονυσιακές μάσκες και δραματοποιήσαμε το έργο, το οποίο έγινε και παζλ στην ιστοσελίδα μας.  Είδαμε σε βίντεο την Αφή της Ολυμπιακής Φλόγας, τους Ολυμπιακούς Αγώνες και τα σύγχρονα αθλήματα των αγώνων. Επίσης είδαμε αναπαράσταση τους αρχαίους αγώνες μέσα από το πολύ καλό βίντεο, η Δέσποινα και το περιστέρι https://www.youtube.com/watch?v=N9VZ9-8hdcg Κάναμε αναπαράσταση και παίξαμε τους δικούς αγώνες και στεφανωθήκαν τα παιδιά.

37

38 Μουσεία και μνημεία Μέσα από την ενότητα Αρχαία Ελλάδα – Αθήνα τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με τον αρχαίο θαυμαστό κόσμο τα επιτεύγματα του. Το διαδίκτυο σημαντικός βοηθός μας έδωσε την ευκαιρία να επισκεφτούμε την Ακρόπολη και πολλά Μουσεία. Έντυπα από εφημερίδες που έφερε οι συνάδελφος μας έδειξαν τον κόσμο των Μουσείων, των αρχαίων Μνημείων και τα αρχαία θέατρα της Ελλάδας καθώς και την τεχνολογία που εφάρμοζαν οι αρχαίοι για την κατασκευή τους. Με την ευκαιρία γνωρίσαμε και τα άλλα είδη Μουσείων το Λαογραφικό, Ζωγραφικής, Φυσικής Ιστορίας, Σύγχρονης Τέχνης κ.τ.λ. Το αρχαιολογικό Μουσείο ήταν υπό κατασκευή και για αυτό δεν μπορέσαμε να το επισκεφτούμε. Επισκεφτήκαμε το Μουσείο Συγχρόνης Τέχνης μέσα από το >

39 Δόθηκε η ευκαιρία στα παιδιά να περιηγηθούν ψηφιακά στην Ακρόπολη και στο Μουσείο της και να παίξουν με την Ζωφόρο του Παρθενώνα και να ανακαλύψουν την Πεπλοφόρο που ήταν κρυμμένη στο Μουσείο, μέσα από την ιστοσελίδα του σχολείου στις παρακάτω διευθύνσεις : https://www.youtube.com/watch?v=HKaTlEkU67c

40 Οδύσσεια (περιπέτειες Οδυσσέα) Η ενότητα Οδύσσεια μας απασχόλησε μετά το Πάσχα και αποτέλεσε και το θέμα της καλοκαιρινής γιορτής. Αρχικά γνωρίσαμε την ιστορία μέσα από βιβλία του σχολείου αλλά και των παιδιών, την δραματοποιήσαμε πολλές φορές γιατί άρεσε πολύ στα παιδιά. Φτιάξαμε επίσης :  Χάρτη της Οδύσσειας, μέσα από τον οποίο μάθαμε ποιος ήταν ο τότε γνωστός κόσμος των αρχαίων.  Επιτραπέζιο παιχνίδι με τον χάρτη της Οδύσσειας και την διαδρομή που ακολούθησε ο Οδυσσέας, πιόνια και καρτέλες αριθμούς και κανόνες παιχνιδιού.  Έντυπο βιβλιαράκι ατομικό για κάθε παιδί όπου εκεί συμπλήρωνε το παιδί λέξεις, αριθμούς και ζωγράφιζε τις περιπέτειες του Οδυσσέα.

41  Αλφαβήτα της Οδύσσειας σε ένα μεγάλο κανσόν.  Αλφαβήτα σε power point που αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του σχολείου που είναι  Αλφαβήτα βιβλιαράκι όπου κάθε παιδί ζωγράφισε και έγραψε ένα γράμμα της Αλφαβήτας.  Memory με κάρτες της Οδύσσειας.  Σταυρόλεξα και ψηφιακά στην ιστοσελίδα του σχολείου και έντυπο για να συμπληρώσουν με λέξεις τα παιδιά. Τέλος ασχοληθήκαμε με την καλοκαιρινή γιορτή η οποία είχε μεγάλη επιτυχία. Φτιάξαμε σκηνικά, πρόσκληση, στολές, αξεσουάρ, Με λίγες πρόβες το αποτέλεσμα ήταν πολύ καλό, ενθουσίασε μεγάλους και μικρούς.

42

43 Φωτογραφίες από την καλοκαιρινή γιορτή.

44 Παιχνίδια Μυθολογίας στην αυλή του Σχολείου Φτιάχτηκαν δυο παιχνίδια με θέμα την Μυθολογία για να παίζουν τα παιδιά στο διάλειμμα, τα παρακάτω  Ανεβαίνω στον Όλυμπο, το βουνό τον 12 θεών. Τα παιδιά κάνουν ρίψεις 5 μπαλάκια, αν μπει η μπάλα μέσα στο κουβαδάκι τότε παίρνουν τόσα κουταλάκια όσα λέει ο αριθμός πάνω από κάθε θεό- κουβαδάκι, νικητής όποιος ξεπεράσει τους 5 πόντους.

45  Ψαρεύω στην θάλασσα του Ποσειδώνα Θάλασσα σε χαρτί του μέτρου, ψαράκια από χαρτόνι που χρωμάτισαν τα παιδιά και στην πίσω κολλημένη μια εικόνα από την Μυθολογία Θησέα, Ηρακλή, Ιάσονα κ.τ.λ. Πρέπει ο παίχτης να γυρίσει από την άλλη μεριά και να βρει 4 εικόνες τότε κερδίζει.

46 6 ο Φεστιβάλ Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων Σχολειών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ρεθύμνης Το σχολείο μας συμμετείχε στο 6 ο Φεστιβάλ με Έκθεση Υλικού, Τετάρτη 1 Ιούνιου – Κυριακή 5 Ιουνίου 2016, μερικές φωτογραφίες είναι οι παρακάτω :

47 Φωτο

48

49 Αξιολόγηση Προγράμματος  Σχετικά με την αξιολόγηση του προγράμματος μπορούμε να πούμε ότι επετεύχθησαν όλοι οι στόχοι και με το παραπάνω που είχαμε θέσει.  Υπήρχε απίστευτη ανταπόκριση και συμμετοχή από τα παιδιά σε όλη την διάρκεια του προγράμματος.  Τα παιδιά απόκτησαν γνώσεις, δεξιότητες, λεξιλόγιο, μοιραστήκαν τις απόψεις τους και αντάλλαξαν ιδέες, καλλιέργησαν την δημιουργικότητα τους μέσα από την ζωγραφική και εκφράστηκαν θεατρικά μέσα από τις δραματοποιήσεις. Ερεύνησαν, κατέγραψαν πληροφορίες και παρουσίασαν με επιτυχία στους συμμαθητές τους.  Συνεργαστήκαν άψογα μεταξύ τους, έπαιξαν, πειραματίστηκαν εκφράστηκαν δημιουργικά με πολλούς τρόπους.  Τέλος υπήρξε άριστη συνεργασία με τοπικοί κοινωνία, Γονείς, Υπεύθυνοι Σχολικών Προγραμμάτων και βέβαια μεταξύ των Συναδέλφων.

50 Βιβλιογραφία –Πηγές Εκδ. Παπαδόπουλος Η αρπαγή της Περσεφόνης Ηρακλής Θησέας Δαίδαλος και Ίκαρος Οι 12 Θεοί του Όλυμπου Τρωικός πόλεμος Το κουτί ης Πανδώρας Ιάσονας Προμηθέας Φίλιππος Μανδηλαράς και Παπαδόπουλος Δούρειος Ίππος Οι 12 θεοί του Όλυμπου Δήμητρα και Περσεφόνη

51 Διόνυσος ο κεφάτος θεός Ο Ιάσονας και η αργοναυτική εκστρατεία Δαίδαλος και ίκαρος Ο Προμηθέας και η φωτιά Αχιλλέας και Έκτορας Θησέας Ποσειδώνας ο θεός της θαλάσσας Όρνιθες του Αριστοφάνη Ελληνική Μυθολογία για παιδιά, Άννα Λαουτάρη, εκδ. ΑΛΜΠΑΤΡΟΣ Ελληνική Μυθολογία για παιδιά,Μυθικοί ήρωες, εκδ. ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ Η Λενιώ και η στάμνα της ΤΕΛΟΣ


Κατέβασμα ppt "Καινοτόμο Πολιτιστικό Πρόγραμμα Νηπιαγωγείο Αρμένων Ρεθύμνου Ταξιδεύω με την Μυθολογία στο Νηπιαγωγείο Σχολικό έτος 2015 - 2016."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google