Κατέβασμα παρουσίασης
Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε
1
….για πολλές ώρες….
2
Εθισμός στο διαδίκτυο Καταστροφικές συνέπειες έχει για τους νέους ο εθισμός στο διαδίκτυο , που τείνει να πάρει επικίνδυνες διαστάσεις στη χώρα μας σύμφωνα με τα στοιχεία των πρώτων επιστημονικών ερευνών. Ερευνά-σοκ σε σχολεία έδειξε ότι ένα στα 12 παιδιά είναι εθισμένο στο Διαδίκτυο. Σύμφωνα με τα πρώτα επιστημονικά στοιχεία ο εθισμός των νέων στην Ελλάδα-σε μία χωράμε πολύ χαμηλή διείσδυση του διαδικτύου, φτάνει στο 8.2% μεταξύ των χρηστών !!!
3
Το ποσοστό αυτό κρίνεται ως πολύ υψηλό και κατέχει την πρώτη θέση παγκοσμίως. Στην Νορβηγία έχουμε ποσοστό 1.98% των εφήβων, στην Ιταλία 5.4% , στην Νότια Κορέα 1.6%, και στην Κίνα δύο έρευνες δίνουν επιπολάσω 2.4% και 5.52% . Η ηλικία των χρηστών έχει την τάση να ποικίλει ανάλογα με την έρευνα, αν και τα περισσότερα ερευνητικά δεδομένα ταξινομούν τους φοιτητές και τους εφήβους σταθερά ως τις ομάδες με τον υψηλότερο κίνδυνο για εθισμό μεταξύ των χρηστών.
4
Η ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
Στην Ελλάδα για την αντιμετώπιση της κατάστασης έχουν δημιουργηθεί στην Αθήνα η Μονάδα Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.) και στην Θεσσαλονίκητο Ειδικό Ιατρείο στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο . Πάνω από 50 έφηβοι έχουν προσέλθει μέσα σε 18 μήνες στη Μ.Ε.Υ με αίτημα την αντιμετώπιση της υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου, ενώ το 2007 πραγματοποιήθηκε και η πρώτη έρευνα για τον καθορισμό της επίπτωσης της συμπεριφοράς διαδικτυακού εθισμού στο γενικό εφηβικό πληθυσμό. Η λειτουργία του Ειδικού Κέντρου στη Θεσσαλονίκη ξεκίνησε τον Σεπτέμβριο του 2008 και ήδη έχει δεχθεί 25 εφήβους για εξέταση.
5
ΠΡΟΦΙΛ ΚΑΙ ΣΥΜΠΤΩΜΑΤΑ ΕΘΙΣΜΕΝΟΥ
Στο 100% των περιπτώσεων την πρώτη επαφή με το ειδικό ιατρείο την κάνουν οι γονείς. Το προφίλ του εθισμένου εφήβου αφορά στο 100% των περιπτώσεων αγόρια, που παίζουν διαδικτυακά παιχνίδια, με μέσο όρο καθημερινής χρήσης 5.5 ώρες (min=3, max=10) και μ.ο ηλικίας τα 15 χρόνια, ενώ είναι συχνές και οι επισκέψεις τους σε Ιντερνέτ καφέ. Όλοι διαθέτουν ηλεκτρονικό υπολογιστή, ενώ υπάρχει σε όλες τις περιπτώσεις Ευρυζωνική σύνδεση Ιντερνέτ στο σπίτι. Η καχεξία, λόγω των πολλών ωρών ενασχόλησης, η απομόνωση στο δωμάτιο του και η κατάθλιψη σε ορισμένες περιπτώσεις είναι τα πρώτα συμπτώματα ενός νέου που έχει εθισθεί στο διαδίκτυο.
6
Ετών 11, εθισμένος στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.
7
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ ΧΡΗΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Ένας στους 4 εφήβους έχει συναντηθεί με κάποιον διαδικτυακό φίλο. Το Facebook είναι ο πιο διαδεδομένος «μυστικός τόπος» συνάντησης των Ελλήνων εφήβων. Ένα μικρό ποσοστό πρώην εθισμένων καταλήγουν και γίνονται hacker. Η εξάρτηση στα παιχνίδια παρατηρείται περισσότερο στα αγόρια σε μονογονεϊκές οικογένειες. Εθισμένα σε ηλεκτρονικά παιχνίδια άτομα αρκετές φορές κάνουν προσπάθεια μόνοι τους να απεξαρτηθούν . Λόγω του εθισμού στα παιχνίδια,τα άτομα αυτά αποφεύγουν να πηγαίνουν διακοπές και να κάνουν άλλες δραστηριότητες. Το myspace χρησιμοποιείται συχνά για προώθηση της εργασίας καλλιτεχνών(π.χ μουσικούς). Εθισμένοι στο διαδίκτυο οδηγούνται πολλές φορές σε αυτοκτονία και σε ακραίες πράξεις.
8
Ο πλέον διαδεδομένος χώρος συνάντησης των νέων O εθισμός στο Facebook λειτουργεί στους νέους σαν ναρκωτικό..!!!
9
Συμπεράσματα στην Α’ Λυκείου
Συμπεραίνουμε ότι τα αγόρια αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο από τα κορίτσια και παίζουν περισσότερες ώρες την ημέρα ηλεκτρονικά παιχνίδια από τα κορίτσια. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως μέσο επικοινωνίας(Hotmail,Gmail,Yahoo κλπ.) Τα αγόρια συμμετέχουν περισσότερο σε τυχερά παιχνίδια επί πληρωμή ή χωρίς, ενώ μόνο το 8,9% των κοριτσιών συμμετέχουν σε τυχερά παιχνίδια. Τα κορίτσια σπανίως κάνουν αγορές μέσω διαδικτύου. Τα κορίτσια ενημερώνονται περισσότερο για θέματα που αφορούν την επικαιρότητα από ότι τα αγόρια. Τα αγόρια καθημερινά χρησιμοποιούν ιστοσελίδες πορνογραφικού υλικού, ενώ το μεγαλύτερο ποσοστό των κοριτσιών δεν χρησιμοποιούν.(Αν και δεν νομίζουμε ότι είναι αλήθεια. ) Τα ποσοστά των αγοριών και τον κοριτσιών είναι περίπου ίσα όσο αναφορά την χρήση ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης. Τα κορίτσια μπαίνουν στο ιντερνέτ για σχολική χρήση πολύ περισσότερο από τα αγόρια.
10
Ώρες Χρήσης Α’ Αγόρια Κορίτσια
11
Συμπεράσματα Β’ Λυκείου
Τα κορίτσια ξοδεύουν περισσότερες ώρες στο διαδίκτυο από τα αγόρια. Τα αγόρια αφιερώνουν περισσότερη ώρα σε ηλεκτρονικά παιχνίδια από τα κορίτσια, συνήθως 2 έως 5 ώρες. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο από τα αγόρια ως μέσο επικοινωνίας. Τα αγόρια συμμετέχουν σε τυχερά παιχνίδια, ενώ τα κορίτσια καθόλου. Τα αγόρια κάνουν περισσότερες αγορές μέσω ιντερνέτ σε σχέση με τα κορίτσια. Τα κορίτσια ενημερώνονται περισσότερο μέσω ιντερνέτ για θέματα επικαιρότητας από τα αγόρια. Τα αγόρια χρησιμοποιούν περισσότερο ιστοσελίδες πορνογραφικού υλικού σε σχέση με τα κορίτσια. Το 60% των κοριτσιών χρησιμοποιούν καθημερινά σελίδες κοινωνικής δικτύωσης, ενώ το 52% των αγοριών αντίστοιχα. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν περισσότερο το ιντερνέτ για σχολική χρήση από τα αγόρια.
12
Ώρες Χρήσης Β’ Αγόρια Κορίτσια
13
Συμπεράσματα Γ’ λυκείου Συμπεραίνουμε ότι τα αγόρια αφιερώνουν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο. Τα αγόρια καταναλώνουν περισσότερο χρόνο στα ηλεκτρονικά παιχνίδια. Τα κορίτσια χρησιμοποιούν το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ως μέσο επικοινωνίας από τα αγόρια. Τα κορίτσια δεν συμμετέχουν καθόλου σε ηλεκτρονικά παιχνίδια στο διαδίκτυο αντίθετα με τα αγόρια που συμμετέχουν Τα αγόρια κάνουν περισσότερες αγορές στο διαδίκτυο Τα κορίτσια ενημερώνονται περισσότερο για θέματα που αφορούν την επικαιρότητα. Τα αγόρια χρησιμοποιούν σχεδόν καθημερινά ιστοσελίδες πορνογραφικού υλικού ( ;) ) σε αντίθεση με τα κορίτσια που δεν χρησιμοποιούν καθόλου.
14
Ώρες Χρήσης Γ’ Αγόρια Κορίτσια
16
Εργάστηκαν: Γιάννης Σβήρος Μαρία Καρρά Κώστας Παπαστάμος Στάθης Μπίρμπας Γιώργος Τσιγαρίδης
Παρόμοιες παρουσιάσεις
© 2024 SlidePlayer.gr Inc.
All rights reserved.